Tytan, śrubki i inne duperelki
- Zdzislaw
- Posty: 3559
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Tytan, śrubki i inne duperelki
Dobry!
Zna ktoś sklep ze śrubkami/nakrętkami tytanowymi GR2 i GR5?
Wiem, że jest IWT, ale mi chodzi o takie śrubki(Tarcze, zaciski i inne) i nakrętki bardziej kolorowe jak srebro .
A gogle w Polsce nic mi nie znajduje, oprócz śrubek rowerowych m4/5/6 i kolesia na allegro, który nie ma tego, czego szukam.
Zna ktoś sklep ze śrubkami/nakrętkami tytanowymi GR2 i GR5?
Wiem, że jest IWT, ale mi chodzi o takie śrubki(Tarcze, zaciski i inne) i nakrętki bardziej kolorowe jak srebro .
A gogle w Polsce nic mi nie znajduje, oprócz śrubek rowerowych m4/5/6 i kolesia na allegro, który nie ma tego, czego szukam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Łysy
- Posty: 790
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Tytan, śrubki i inne duperelki
Miałem zamiar kupić na Ali takie z fajnym łbem (ale nie do tarcz) bo jest od zajebania ale ostatecznie do owiewki będą te które trzymają boczki, z ASO bo akurat robiłem zamówienie.
Na pewno już szukałeś ale jak coś to pierwsze lepsze wyszukiwanie
https://pl.aliexpress.com/item/32944330833.html?src=google&src=google&albch=shopping&acnt=494-037-6276&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&aff_platform=google&aff_short_key=UneMJZVf&&albagn=888888&albcp=6459808507&albag=76872920869&trgt=743612850874&crea=pl32944330833&netw=u&device=c&gclid=Cj0KCQiAxrbwBRCoARIsABEc9shv5d-SuF0WYoDtsfMX87O87dkwOzJak4zO6eGyiPhEr85ZtV4-4oAaAsaCEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Na pewno już szukałeś ale jak coś to pierwsze lepsze wyszukiwanie
https://pl.aliexpress.com/item/32944330833.html?src=google&src=google&albch=shopping&acnt=494-037-6276&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&aff_platform=google&aff_short_key=UneMJZVf&&albagn=888888&albcp=6459808507&albag=76872920869&trgt=743612850874&crea=pl32944330833&netw=u&device=c&gclid=Cj0KCQiAxrbwBRCoARIsABEc9shv5d-SuF0WYoDtsfMX87O87dkwOzJak4zO6eGyiPhEr85ZtV4-4oAaAsaCEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
- auratus1
- Posty: 168
- Rejestracja: wtorek, 25 grudnia 2018, 12:08
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
- Województwo: S-śląskie
Re: Tytan, śrubki i inne duperelki
https://nowy.larsson.pl/
Yamaha XJR 1300, układ hamulcowy.
Yamaha XJR 1300, układ hamulcowy.
-
- Posty: 2878
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Re: Tytan, śrubki i inne duperelki
Zdzichu nie rób wiochy. Weź od Perszinga tytanowe i spoko.
Będziesz jeździł 500 metro za mną , zobaczysz.
Będziesz jeździł 500 metro za mną , zobaczysz.
- Zdzislaw
- Posty: 3559
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Tytan, śrubki i inne duperelki
Będę mniał lżejszy motór, to Cie wyprzedzę .
auratus1 dzięki, znam sklep, ale jeszcze nie ocipiałem na tyle, żeby dać za śrubkę sztuk jeden 42 zł .
Łysy, działam już trzeci dzień w tym temacie, może coś w końcu wymyślę .
auratus1 dzięki, znam sklep, ale jeszcze nie ocipiałem na tyle, żeby dać za śrubkę sztuk jeden 42 zł .
Łysy, działam już trzeci dzień w tym temacie, może coś w końcu wymyślę .
- Łysy
- Posty: 790
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Tytan, śrubki i inne duperelki
Zdzislaw pisze:Będę mniał lżejszy motór, to Cie wyprzedzę .
auratus1 dzięki, znam sklep, ale jeszcze nie ocipiałem na tyle, żeby dać za śrubkę sztuk jeden 42 zł .
Łysy, działam już trzeci dzień w tym temacie, może coś w końcu wymyślę .
A jakich szukasz, może widziałem.
Szukasz takich ozdobnych ? bo do tarcz to chyba raczej nie ... ? Co prawda wbrew pozorom śruby OE to nie są jakieś w kosmicznej technologi zrobione tylko takie normalne dość miękkie ale jednak to tarcza.
- auratus1
- Posty: 168
- Rejestracja: wtorek, 25 grudnia 2018, 12:08
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
- Województwo: S-śląskie
Re: Tytan, śrubki i inne duperelki
A jakby wypolerować oryginalne, to jak zabezpieczyć żeby rdza nie zeżarła?
- farba
- Posty: 2647
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Tytan, śrubki i inne duperelki
Oddać do cynkowania galwanicznie ( szare lub złote ) chromowania ( błyszczące) lub oksydowania ( czarne )
Ewentualnie kupić nowe ok 15 PLN /szt u yamahy
Ewentualnie kupić nowe ok 15 PLN /szt u yamahy
- auratus1
- Posty: 168
- Rejestracja: wtorek, 25 grudnia 2018, 12:08
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
- Województwo: S-śląskie
Re: Tytan, śrubki i inne duperelki
Myślałem nad zabezpieczeniem farbą VHT Anodized. Ponoć powłoka daje efekt anodowania. Miał ktoś z tym do czynienia?
- docent
- Posty: 104
- Rejestracja: niedziela, 11 września 2016, 20:51
- Model i rocznik moto.: cb1300 k1300 xjr1300 gts1000
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Tytan, śrubki i inne duperelki
farba pisze:Oddać do cynkowania galwanicznie ( szare lub złote ) chromowania ( błyszczące) lub oksydowania ( czarne )
Ewentualnie kupić nowe ok 15 PLN /szt u yamahy
Lepiej kupić nowe niż galwanizować stare. U nas ocynk robi się na pale. I niestety są problemy ze śrubami. Co jakiś czas tłumacze czemu popękały i odpadły łby.
Śruby są zbyt odpowiedzialne by je tak traktować
Co do Tytanu to oznaczenie powinno być Ti6Al4V Grade 3 lub Grade 5 kolejny uzytkowy jest Grade 8. Grady są numerowane aż do 23. Jeśli faktycznie są grade 5 to są porządne. Stop pewnie i tak jest z CCCP ale to jedyny materiał który mają porządny
- Zdzislaw
- Posty: 3559
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Tytan, śrubki i inne duperelki
Ruski od lat są w sumie największym "producentem" tytanu. Nawet hamerykanie w latach 50 i 60 zakładali fikcyjne firmy, aby sprowadzać ów metal do budowy samolotów A-12/SR71 Blackbird, XB-70 Valkyrie... no dobra, ale to nie ta bajka .
Samo Gr5 ma wytrzymałość na skręcanie większą jak zwykłe 8.8 a nawet chyba lepsze jak zwykła 10.8 i A2-70, czyli lepsze jak plastelina do skręcania mebli, nie korodują(co ważne) i są odporne na temperaturę.... i to IMHO wystarczy.
Po lekturze internetów i różnych dziwnych dla nie obliczeń względem sił występujących na śrubach tarcz hamulcowych itp. stwierdziłem, że jeżeli na Alidrogo są faktyczne GR5, ludzie je tam kupują, to śmiało można je wkręcać w tarcze, gdyż ludzie ogólnie wkręcają je od kilku lat i jest chyba ok, bo nadal żyją.
Łysy, tak szukam ich do tarcz .
I podobajo mnie siem te Rainbow czy tęczowe(bez podtextów), więc se kupie je chyba.
Samo Gr5 ma wytrzymałość na skręcanie większą jak zwykłe 8.8 a nawet chyba lepsze jak zwykła 10.8 i A2-70, czyli lepsze jak plastelina do skręcania mebli, nie korodują(co ważne) i są odporne na temperaturę.... i to IMHO wystarczy.
Po lekturze internetów i różnych dziwnych dla nie obliczeń względem sił występujących na śrubach tarcz hamulcowych itp. stwierdziłem, że jeżeli na Alidrogo są faktyczne GR5, ludzie je tam kupują, to śmiało można je wkręcać w tarcze, gdyż ludzie ogólnie wkręcają je od kilku lat i jest chyba ok, bo nadal żyją.
Łysy, tak szukam ich do tarcz .
I podobajo mnie siem te Rainbow czy tęczowe(bez podtextów), więc se kupie je chyba.
- Łysy
- Posty: 790
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Tytan, śrubki i inne duperelki
Pytałem czy do tarcz bo jeśli tak zaraz rozlegnie się pier... że pozbawisz się życia ale jak dla mnie to kupuj jakie chcesz i tak wszystko jest z Chin tylko ładnie nazwane z dorobioną jakością poprzez opakowanie w markę i marketing.
Ja śruby ale nie do tarcz kupowałem tu
https://pl.aliexpress.com/item/32998758451.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.6fd05eb9dk1yPh&algo_pvid=a8bbdab0-31ee-46d9-945c-387e746e67db&algo_expid=a8bbdab0-31ee-46d9-945c-387e746e67db-17&btsid=a6bd4be8-ed12-4e97-920b-ba5b5e37f98a&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5,searchweb201603_53
Ja śruby ale nie do tarcz kupowałem tu
https://pl.aliexpress.com/item/32998758451.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.6fd05eb9dk1yPh&algo_pvid=a8bbdab0-31ee-46d9-945c-387e746e67db&algo_expid=a8bbdab0-31ee-46d9-945c-387e746e67db-17&btsid=a6bd4be8-ed12-4e97-920b-ba5b5e37f98a&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5,searchweb201603_53
- Zdzislaw
- Posty: 3559
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Tytan, śrubki i inne duperelki
W sumie nawet Yamaha już produkuje klamoty w Chinach, więc... .
- docent
- Posty: 104
- Rejestracja: niedziela, 11 września 2016, 20:51
- Model i rocznik moto.: cb1300 k1300 xjr1300 gts1000
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Tytan, śrubki i inne duperelki
Zdzislaw pisze:Samo Gr5 ma wytrzymałość na skręcanie większą jak zwykłe 8.8 a nawet chyba lepsze jak zwykła 10.8 i A2-70, czyli lepsze jak plastelina do skręcania mebli, nie korodują(co ważne) i są odporne na temperaturę.... i to IMHO wystarczy.
I tak i nie. Moduł Younga stali czyli parametr odpowiedzialny za wydłużenie przy rozciąganiu wynosi 205 GPa a Ti6Al4V 114 GPa. Wytrzymałośc na rozciąganie wynosi ok 1100 MPa a śruby 8.8 wynosi 8x8x10=640 MPa a 10.8 10x8x10=800 MPa. Wydłużenie do zerwania wynosi tylko 10% a porządna śruba 8.8 ok 20%. Ciężko jest porównywać oba materiały. Jeśli używam tytanu to tylko dlatego że jest lżejszy i biokompatybilny. Z tym skręcaniem trzeba uważać. Tytan nie lubi obciążeń udarowych. Więc jesli odkręcasz uśrubę kluczem udarowym może być gorzej niż jak w przypadku stali.
Poza tym współczynnik tarcia stal po stali jest większy niż tytan po stali. Co to oznacza. Jeśli dokręcisz śrube tytanową z takim samym momentem jak śrubę stalową to wprowadzisz znacznie większe napięcie wstępne niż za pomocą śruby stalowej. Dla tarczy to bez róznicy ale dla gwintu alu oj to juz robi dużą różnicę. W ostateczności można wyciąć gwint. generalnie fajna sprawa ale trza z rozsądkiem
-
- Posty: 2878
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Re: Tytan, śrubki i inne duperelki
Weźcie się.
Latamy w kosmos tymi motórami czy co?
Latamy w kosmos tymi motórami czy co?
- Zdzislaw
- Posty: 3559
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Tytan, śrubki i inne duperelki
W sumie i tak nikt z nas nie poleci nigdy.
Czyli co?, w sumie i tak czekam za klamotami z Yamahy i se poczekam, bo mają przerwę do 7 stycznia... a zamówiłem oryginały, z rabatem wychodzą koło 5zł sztuka . A kolorowe tytanowe może jednak faktycznie do czego innego zamówię. Albo lepij nie, bo jak ktoś będzie kumaty, to mi motór dla kilku śrubek rozkręci na parkingu. Jeszcze to przemyślę.
Co do anodowania-> https://weightweenies.starbike.com/foru ... =3&t=68194
Ciekawe na ile prawdziwe.
Czyli co?, w sumie i tak czekam za klamotami z Yamahy i se poczekam, bo mają przerwę do 7 stycznia... a zamówiłem oryginały, z rabatem wychodzą koło 5zł sztuka . A kolorowe tytanowe może jednak faktycznie do czego innego zamówię. Albo lepij nie, bo jak ktoś będzie kumaty, to mi motór dla kilku śrubek rozkręci na parkingu. Jeszcze to przemyślę.
Co do anodowania-> https://weightweenies.starbike.com/foru ... =3&t=68194
Ciekawe na ile prawdziwe.
- Łysy
- Posty: 790
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Tytan, śrubki i inne duperelki
"mają przerwę do 7 stycznia" ....
to wszystko tłumaczy dlaczego jeszcze nie dostałem zamówionych części ... ani odpowiedzi z pytaniem dlaczego dostawa się przedłuża
to wszystko tłumaczy dlaczego jeszcze nie dostałem zamówionych części ... ani odpowiedzi z pytaniem dlaczego dostawa się przedłuża
- Zdzislaw
- Posty: 3559
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Tytan, śrubki i inne duperelki
Tak jest. Ja tak myślę, że do końca stycznia powinni opanować nasze zamówienia.
- docent
- Posty: 104
- Rejestracja: niedziela, 11 września 2016, 20:51
- Model i rocznik moto.: cb1300 k1300 xjr1300 gts1000
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Tytan, śrubki i inne duperelki
Zdzislaw pisze:W sumie i tak nikt z nas nie poleci nigdy............
no powiem Ci że w święta tak raz popiłem że prawie na orbicie byłem.
Co do śrub to poza tymi co sie orientują to mało kto wie że to tytan. Ja mam trochę śrubek od perszinga i chwale sobie bo wyglądają nieziemsko. Z daleka trochę jak z zrobione z kwasu. Z tym dokręcaniem tez bym sie nie bał. Po prostu trochę wszystko na czuja trza robić i już. Z sercem
- Maciejka
- Posty: 548
- Rejestracja: sobota, 17 maja 2014, 12:35
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Września
Re: Tytan, śrubki i inne duperelki
Zdzislaw pisze:W sumie i tak nikt z nas nie poleci nigdy.
A ja zbieram dokumenty i czekam na rekrutacje
- farba
- Posty: 2647
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Tytan, śrubki i inne duperelki
docent pisze:Zdzislaw pisze:Samo Gr5 ma wytrzymałość na skręcanie większą jak zwykłe 8.8 a nawet chyba lepsze jak zwykła 10.8 i A2-70, czyli lepsze jak plastelina do skręcania mebli, nie korodują(co ważne) i są odporne na temperaturę.... i to IMHO wystarczy.
I tak i nie. Moduł Younga stali czyli parametr odpowiedzialny za wydłużenie przy rozciąganiu wynosi 205 GPa a Ti6Al4V 114 GPa. Wytrzymałośc na rozciąganie wynosi ok 1100 MPa a śruby 8.8 wynosi 8x8x10=640 MPa a 10.8 10x8x10=800 MPa. Wydłużenie do zerwania wynosi tylko 10% a porządna śruba 8.8 ok 20%. Ciężko jest porównywać oba materiały. Jeśli używam tytanu to tylko dlatego że jest lżejszy i biokompatybilny. Z tym skręcaniem trzeba uważać. Tytan nie lubi obciążeń udarowych. Więc jesli odkręcasz uśrubę kluczem udarowym może być gorzej niż jak w przypadku stali.
Poza tym współczynnik tarcia stal po stali jest większy niż tytan po stali. Co to oznacza. Jeśli dokręcisz śrube tytanową z takim samym momentem jak śrubę stalową to wprowadzisz znacznie większe napięcie wstępne niż za pomocą śruby stalowej. Dla tarczy to bez róznicy ale dla gwintu alu oj to juz robi dużą różnicę. W ostateczności można wyciąć gwint. generalnie fajna sprawa ale trza z rozsądkiem
https://youtu.be/qoUzITsPvX8
- docent
- Posty: 104
- Rejestracja: niedziela, 11 września 2016, 20:51
- Model i rocznik moto.: cb1300 k1300 xjr1300 gts1000
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Tytan, śrubki i inne duperelki
hehehehehheeh browarka jak sie zobaczymy wychylimy, mam nadzieję
- farba
- Posty: 2647
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Tytan, śrubki i inne duperelki
Z pewnością
Wróć do „Części, odzież, akcesoria.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości