ABS do XJR

Pytamy lub/i pomagamy rozwiązać problemy z układem hamulcowym.
Awatar użytkownika
troll
Posty: 698
Rejestracja: środa, 1 października 2008, 10:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Mikołów

ABS do XJR

Postautor: troll » wtorek, 23 marca 2010, 21:52

Zainteresowało mnie czy jest jakaś możliwość zastosować do naszych XJR-ek ABS???
Czy można przeszczepić np: z R1 lub FJR-y???

A może jest jakiś uniwersalny patent któregoś z producentów hamulców???

ABS w XJR całkiem nieźle brzmi, no i i by się przydał pewnie :)
Może ktoś z Was się tematem interesował?
Pozdrawiam - Troll

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 30 marca 2010, 21:42

Po co ulepszać ideał :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 31 marca 2010, 08:59

...długa droga przed tobą, koniu :-)
bye

balth

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » środa, 31 marca 2010, 10:02

Abs, ttc,turbo,nitro,hgw... fajne zabawki. Wszytko poza klimatyzacją da się założyć tylko po co.

Awatar użytkownika
donCezarre
Posty: 2149
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: donCezarre » środa, 31 marca 2010, 11:38

SławekMilow pisze:......hgw...



nie da się - sprawdzałem .... :-/
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......

Awatar użytkownika
troll
Posty: 698
Rejestracja: środa, 1 października 2008, 10:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Mikołów

Postautor: troll » środa, 31 marca 2010, 16:38

Myślę, że akurat ABS to całkiem przydatna rzecz (cała reszta może nie bardzo). Szczególnie jak się za szybko w zakręt wejdzie. Hamowanie na winklu nie należy do przyjemnych czynności :-?
Pozdrawiam - Troll

Awatar użytkownika
Jaqbik
Posty: 1164
Rejestracja: poniedziałek, 28 stycznia 2008, 13:07
Model i rocznik moto.: QTM
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Jaqbik » środa, 31 marca 2010, 18:44

troll.23 pisze: Hamowanie na winklu nie należy do przyjemnych czynności :-?

Eee dramatyzujesz, jak jest sucho i ładnie to da radę :evil:
Na piachu, wodzie i innych rozrywkach polskich dróg to insza inszość. ;-)
"...kiedy czuję pęd powietrza i w kolejny zakręt składam się..."

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 526
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » środa, 31 marca 2010, 18:55

to nawet ABS nie pomoże

Jacek

Postautor: Jacek » środa, 31 marca 2010, 19:47

zela ma racje

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » środa, 31 marca 2010, 21:05

Co się Trol martwisz jak się nie zaje..łeś. na Ukrainie, to jak pierd... na zakręcie z braku absu to może cię Pan B. również oszczędzi. Jak ma Cię zaj..ać. to Cię zaj...e , np jak Ci XJR-ę na leb przy sprawdzaniu oleju wywróci. ABS to niepotrzebny gadżet, choć nietórzy , co rozumiem ,nawet , aby go mieć ,we wrogie barwy przeszli a i tak jak będzie tak dane to pier.... i z ABS em , a części do Hondy drogieeeee..... Jam nie mam abs-u, więc się boję i jeżdżę powoli howk!

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 31 marca 2010, 21:55

SławekMilow pisze:się boję i jeżdżę powoli howk!
I to jest słuszna koncepcja!
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
troll
Posty: 698
Rejestracja: środa, 1 października 2008, 10:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Mikołów

Postautor: troll » środa, 31 marca 2010, 23:24

He he... Sławek dałeś radę ze swoim wywodem ;-)

A Ukraina to rzeczywiście szkoła nie lada :-P
Pozdrawiam - Troll

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:04

Nie wiem jak w motocyklach ale w samochodzie jak hamuję z abs-em na malych nierównościach to jest po prostu masakra ! Szczególnie jak się pokryja amplitudy podskoków i absu. W takich przypadkach wolałbym mieć hamulec analogowy. ABS jest lekko przereklamowany a ludzie myślą że on skraca drogę hamowania.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Maciej

Postautor: Maciej » czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:22


SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » czwartek, 1 kwietnia 2010, 10:23

cezaRYton pisze:
SławekMilow pisze:......hgw...



nie da się - sprawdzałem .... :-/

Nie da się -to parasola w d... otworzyć, sprawdzałeć Cezar?

MooH8

Postautor: MooH8 » czwartek, 1 kwietnia 2010, 11:23

ABS to nie jest taka prosta sprawa. Czasem pomaga czasem nie. Zależy na czym, gdzie i w jakich warunkach jeździsz oraz jak bardzo jesteś doświadczony. Tu jest dość ciekawy filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=vYSdzBir ... re=related

Z drugiej strony masz coś takiego:

http://www.youtube.com/watch?v=8JhenlQlWuA

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 1 kwietnia 2010, 16:30

ABS (jak sama nazwa wskazuje) ma zapobiegać blokowaniu kół podczas hamowania. Czyli zapobiega konsekwencjom tego zjawiska. Wśród których może być wydłużenie drogi hamowania - szczególnie na śliskiej nawierzchni. Aczkolwiek na nawierzchniach sypkich ABS bezwzględnie drogę hamowania wydłuży. Ważniejszą (moim zdaniem) cechą ABSu jest zachowanie sterowności pojazdu, a co za tym idzie możliwości ominięcia przeszkody. Tak dla przykładu: gdybym miał ABS w XJRce hamując za niedowidząca blondynką to być może nie śliznąłbym się na farbie. Ale za to mógłbym wbić się jej w d... ale też ominąć.
Ale mogę się mylić ;)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 1 kwietnia 2010, 16:36

No własnie ale potwierdzicie chyba że powszechnie ludzie myśla że ABS skraca drogę hamowania ! ?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 1 kwietnia 2010, 16:39

oczywiście artur masz rację. Ludzie mylą system przeciw blokowaniu kół z systemem skracania drogi hamowania ( który chyba nie istnieje)
hubertm

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 1 kwietnia 2010, 16:43

hubertm pisze:( który chyba nie istnieje)

Istnieje. To spadochron albo kotwica
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 1 kwietnia 2010, 16:47

no to zamontuj w moto. i ostrzeż jak będziesz rzucał kotwicę ;-)
hubertm

Awatar użytkownika
troll
Posty: 698
Rejestracja: środa, 1 października 2008, 10:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Mikołów

Postautor: troll » czwartek, 1 kwietnia 2010, 16:48

toż właśnie pisałem na samym początku co by sie przydał np: przy wejściu w zakręt zbyt szybkim.
Pozdrawiam - Troll

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 1 kwietnia 2010, 16:48

się przychylam do piontkowej opinii. pozwala zachować sterowność w głupich sytuacjach.
bye

balth

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 1 kwietnia 2010, 17:01

Aczkolwiek niezmiennie mnie dziwi brak w samochodach (pewnie w motocyklach też) brak wyłącznika ABS. Na szutrach strach jeździć.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 1 kwietnia 2010, 17:04

w motursach bmw jest. ale chyba tylko w GS.
bye

balth

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 1 kwietnia 2010, 17:07

A to pochwalić trzeba BMW
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 1 kwietnia 2010, 17:24

a tak BTW to ja chyba jednak bałbym się robić przeszczepa ABS. to chyba jednak nazbyt ryzykowny temat - masy, siły, wydajności.... nie wiem....
bye

balth

suzigsx1
Posty: 200
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
Województwo: E-łódzkie

Postautor: suzigsx1 » czwartek, 1 kwietnia 2010, 19:53

I tu sie zgodzę , każdy system oblicza się raczej indywidualnie do danego pojazdu,wszczepienie jakiegoś uniwersalnego badziewia albo przeszczepienie z innego auta\moto mogłoby przynieść sporo niespodzianek w extremalnych sytuacjach zamiast pomóc :-/
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » czwartek, 1 kwietnia 2010, 19:57

Nie Balciu, nie przesadzajmy, taki prosty ABS z BMW k100 z lat 80-90 da się łatwo implementować do każdego moto, nie wiem tylko po co. Oczywiście nie myślę o takim kosmosie jakie Cezar testował w nowym BMW, ale po to aby nie walnąć gleby na białym pasie jak niektórzy, to starczy. Nie wiem też co koledze Piontkowi Szanownemu ABS na szutrach przeszkadza. Ja , choć tego ścierwa nie lubie równie mocno jak braci kaczyńskich, ani w moto ani w auto, to akurat na szutrach których nie lubię jeszcze bardziej niż abs-u to chyba bym się jak raz pogodził z nim (abs) , nawet w xjr ( ale tylko na szutrach na których nie bywam :-) )

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 1 kwietnia 2010, 20:08

nie przekonuje mnie to tłumaczenie. tak jakbym american chopper oglądał, bez urazy.
nadto chyba jednak ludziom na szutrach abs przeszkadza skoro w maszynach "szutrowych" zrobili wyłącznik :)... i nie innych z tego co pamiętam. :-)
bye

balth


Wróć do „Układ hamulcowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości