Dziwne zachowanie...

Pytamy lub/i pomagamy rozwiązać problemy z układem hamulcowym.
danzig00

Dziwne zachowanie...

Postautor: danzig00 » niedziela, 31 października 2010, 21:19

Dzisiaj podczas hamowania (przodem) w zakręcie (w lewo)po naciśnięciu na dźwignię hamulca nagle rzuciło mi przodem tak jakby mi chciało kierownicę momentalnie wyprostować. Później zrobiłem tak że pchając motor i przy skręconym kole w prawo i po szybkim naciśnięciu hamulca kierownice odrzuca w lewo
i pytanie: czy możliwe jest to że hamuje tylko jeden zacisk czy coś z zawieszeniem. :?:
od czego i jak zacząć ???

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 31 października 2010, 21:26

Jurek nie hamuj przodem w zakrętach ;)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

danzig00

Postautor: danzig00 » niedziela, 31 października 2010, 21:31

Nie będę konkretów hamowania opisywał bo nie o to chodzi a chodzi o ten dziwny odrzut kierownicy przy pchaniu moto

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 31 października 2010, 21:37

A luzów jakiś przepadkiem nie masz??? Łożysko główki ramy może trza oblukać. Dziwny temat. Nie wiem czy na pewno z hamulcem związany.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » niedziela, 31 października 2010, 21:52

Sprawdź łożysko główki ramy, czy półki , lagi są poskręcane - wszystkie śruby, i olej w lagach w sumie czy oba zaciski działają również ale wg mnie nie powinno to dawać takiego efektu.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » niedziela, 31 października 2010, 22:16

gdzieś masz luzy, zacznij od łozyska główki ramy jak chłopaki radzą. Ustaw moto na wprost odepchnj sie nogami i nacisnij na klamkę hamulca - jak usłyszysz spod kierownicy "pyk" to masz winowajcę ;-)
hubertm

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » niedziela, 31 października 2010, 22:40

mariuszdg pisze:Jurek nie hamuj przodem w zakrętach

:przestraszony: jak to, no wiesz mariuszdg ;-)
danzig00 pisze:czy możliwe jest to że hamuje tylko jeden zacisk

to napewno nie, przecierz masz jedno koło z przodu a nie dwa

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » niedziela, 31 października 2010, 22:42

...ale dwie tarcze...
hubertm

danzig00

Postautor: danzig00 » niedziela, 31 października 2010, 22:50

Kurde coś mi warsztat po kolizji źle poskręcał chyba.... (robili mi przednie zawieszenie po kolizji) ale od wtorku się tym zajmę-wszystko zacznę dokręcać .
I KURNA przestańcie z tym hamowaniem :zly: bo się nie będę rozpisywał o so choziło :-P

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » niedziela, 31 października 2010, 23:04

my się po prostu tylko o Ciebie martwimy :mrgreen:
hubertm

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » niedziela, 31 października 2010, 23:08

...mam XT 350 z jedną tarczą z lewej strony i jakoś moto nie ściąga na żadną stronę...

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 1 listopada 2010, 07:29

Piotr_MC_85 pisze:...mam XT 350 z jedną tarczą z lewej strony i jakoś moto nie ściąga na żadną stronę...
O to właśnie. Nie ma bolca by złe działanie jednej strony dawało taki efekt.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » poniedziałek, 1 listopada 2010, 21:06

piontek pisze:Nie ma bolca by złe działanie jednej strony dawało taki efekt.

taki efekt może wystąpić jedynie w pojeździe wyposarzonym w dwa koła z przodu.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » poniedziałek, 1 listopada 2010, 22:12

...nawet z dwoma kółkami z przodu nie powinno wyrywać kierownicy przy hamowaniu, imho. ściągać: tak, wyrywać: nie.
bye

balth

dlugi 99
Posty: 196
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2008, 13:31
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postautor: dlugi 99 » wtorek, 2 listopada 2010, 07:52

Moim zdaniem łożysko koła z prawej strony,bądź słabo skręcona ośka

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 2 listopada 2010, 16:43

Łożysko z jednej strony to jak hamowanie jedną tarczą, przeca i tak cała siła hamująca idzie na piastę i dalej na oponę.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 2 listopada 2010, 19:17

Piotr_MC_85, niezupełnie - zapominasz o luzach jakie mogą powstać na wyrąbanym łozysku. I tu się może pojawić rzeczone zjawisko.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 2 listopada 2010, 19:59

Jeśli tak to zwracam honor :zdrowko:

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 2 listopada 2010, 21:36

Straciłem honor, uważasz?

Honory się oddaje a nie zwraca

Zwraca się wczorajszą kolację ( na ten przykład). ;)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Jubiler

Postautor: Jubiler » środa, 3 listopada 2010, 03:19

Masz moto nie skręcone, lub przestawione na półkach, taką sztukę się robi żeby wyrwać wyższe ubezpieczenie :P
Postaw moto na centralnym, podeprzyj pod kolektorem tak, żeby przednie koło ledwo dotykało gleby, poluzuj 6 śrub trzymających lagi w półkach , 4 śruby błotnika, ośkę.
1.BARDZO DOKŁADNIE ustaw wysokość lag względem górnej półki (przy prostej półce tolerancja zero )
2.skręć mocno mocowanie lag w górnej półce i pozwól się reszcie "ułożyć"
3. skręć dolną półkę
4. oś koła
5. błotnik
Będzie git
ps sprawdź luzy łożysk z przodu, ale musiały by być wielkości krowy żeby tak się działo

danzig00

Postautor: danzig00 » środa, 3 listopada 2010, 17:44

Dzisiaj się na razie okazało że:
miałem nie wymieniony ojej w lagach (po prostu stary ale przedniej opony mi w ogóle nie ruszyło) i minimalny luz na łożysku główki ramy(wymienię).
W piątek odbiorę moto i zobaczym ???
Jubiler masz rację odnośnie nieskręconego moto ale z ubezpieczeniem NIE.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 3 listopada 2010, 21:42

No to skrobnij coś w tym temacie w wątku o OC.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517


Wróć do „Układ hamulcowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości