odpowietrznik do hamulców

Pytamy lub/i pomagamy rozwiązać problemy z układem hamulcowym.
Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

odpowietrznik do hamulców

Postautor: Lenku » sobota, 17 stycznia 2015, 20:41

Witam

Wziąłem się w końcu z kompleksowy przeglad hamulcow.
Wszytkie tloczki wyciagnięte, polerka filcem i na smar do środka. Ładnych kilka h mi to zajelo bo niektóre skurczybyki wyjsc nie chcialy.

Zakupilem tez i bede testowal automatyczne odpowietrzniki - nie wpuszczające powietrza, przy ktorych niby odpowietrzanie ogranicza sie tylko do wachlowania klamka az pocieknie plyn. zobaczymy.

Mam pytanie. standardowo w zaciskach mam odpowietrznik m8x1 a dostalo mi sie przez przypadek m8x1,25 czyli gwint odpowietrznika jest nieco dłuższy w związku z czym kawalek gwintu odpowietrznika zostaje widoczny.

i tu pytuanie - czy jak zostawie ten odpowietrznik z dluzszym gwintem bedzie ok? w sumie wkreca sie tyle samo co poprzedni tylko wiecej wystaje...

dalem za nie 90pln z wysylka także wolalbym nie kupowac juz innych (wiem duzo, ale mam juz dosyc ukrecania odpowietrzników)

pomocy :-P

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » sobota, 17 stycznia 2015, 20:57

Pogadaj niech ci wymienią, próba dokręcania zniszczy gwint.
Stahlbusy fajne tylko drogie, do częstej obsługi (na tor) się opyla, na codzień nie ma sensu bo nic nie daje.
Pomaga wygodnie odpowietrzyć układ, ale raz na dwa lata można sobie kluczem poradzić.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » sobota, 17 stycznia 2015, 21:10

Posłuchaj Farby, bo dobrze gada i odeślij je jeśli masz możliwość. Tu nie chodzi o to że gwint na zakupionych masz dłuższy, ale o to że masz inny skok gwintu na odpowietrzniku a inny w zacisku. Zacisk jest wykonany ze stopu alu, a odpowietrzniki kupiłeś pewnie nierdzewne, zgadnij, gdzie zerwiesz gwint? ;-)
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » sobota, 17 stycznia 2015, 21:31

wkrecic wkrecilem na probe i wkreca sie normalnie ale jeszcze nie zalewalem. Gwint wyglada na taki sam.
Poprzedni odpowietrznik tez nie malem wkrecony do oporu bo sie nie dalo ale mniej gwintu wystawalo. Tu tragedii nie ma ale ze 2mm wiecej wystaje niz poprzednio.

Czyli zotsawienie ale nie do konca wkrecone odpada? Odkręci sie czy co?

problem w tym ze raczej nie odesle bo z zagranicy zamawiane bylo i koszty ponownej wysylki w obie strony bede mnie kosztowac kolejne 80-100 PLN.

Z automatycvznym to kupilem zeby mniej krecic śrubą, ja wymieniam plyn co roku razem z olejem zawsze. Taki zimowy kaprys byl...

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » sobota, 17 stycznia 2015, 22:05

Ciśnienie, bezpieczeństwo, ( kojarzysz terminy:?)
Przy tej różnicy w skoku powinien wkręcić się max 5 obr dalej zyebye gwint.
Jak jest gwint o skoku 1 to masz wkręcać 1.

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » sobota, 17 stycznia 2015, 22:08

farba pisze:Ciśnienie, bezpieczeństwo, ( kojarzysz terminy:?)
Przy tej różnicy w skoku powinien wkręcić się max 5 obr dalej zyebye gwint.
Jak jest gwint o skoku 1 to masz wkręcać 1.


Ok, dzięki Farba, z takimi argumentami nie ma co dyskutowac. postaram sie sprzedac na alledrogo i kupie wlaściwe.

dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » sobota, 17 stycznia 2015, 23:41

Zaraz zaraz! Czy kolega Lenku, pisze o skoku gwintu czy jego długości?
Jeśli o skoku, to Panowie farba i Holender mają rację jak zwykle.
Jeśli jednak ma to coś wspólnego z długością, a sądzę tak po tym, że gdy coś wystaje, to jest za długie, to może problem jest innego rodzaju.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » niedziela, 18 stycznia 2015, 00:25

Wniskując z opisu:

Lenku pisze:mam odpowietrznik m8x1 a dostalo mi sie przez przypadek m8x1,25


Lenku podał średnicę śruby i skok gwintu. Bynajmniej ja to tak odczytuję ;-) Nie chce mi się wierzyć że druga wartość jest długością śruby(chyba że podaną w centymetrach :mrgreen:) Zwykły skok gwintu M8 to właśnie 1.25, drobnozwojowe mamy 1/0,75/0,5
Z tego wynika, że Lenku wkręcił w gniazdo z gwintem drobnozwojowym, śrubę o gwincie zwykłym. Widać da się.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 18 stycznia 2015, 08:08

Holender pisze:Wniskując z opisu:...Widać da się.


Wszystko da się, teraz pozostaje pytanie, czy zakręciwszy odpowiednie odpowietrzniki/oryginalne, o skoku gwintu 1 zamiast 1,25 Lenku będzie cały po 1,2,3 czy 10 ostrych hamowaniach, oraz, czy układ nie będzie cieknął, w co wątpię ;-) .

Na moje automaty, które wkręcił Lenku zerżnęły już drobnozwojowy gwint i przy dokręceniu jak trzeba, tych, co trzeba, będzie przeskok, albo co gorsza brak czegokolwiek.
Ale skoro da się....

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » niedziela, 18 stycznia 2015, 10:20

Panowie

Na początku myślałem że w oznaczeniu m8x1,25 1,25 oznacza długość. Nie wiem skad ale tak sobie do łba wbiłem. Posprawdzałem katalogi i moje zaciski mają jednak też dedykowane odpowietrzniki m8x1,25 czyli gwintu jednak nie zrypałem, a już sie wystrachałem.

Wygląda na to, że mój odpowietrznik jest prawidłowy, i po prostu ma dłuższą część z gwintem niż standardowy. Zostawia więcej miejsca po wkręceniu niż tylko na gumową podkładkę. Wychodzi na to, że jednak taka jego uroda.

Także sorry za zamieszanie ale wyglada na to że wszytsko jest jednak ok. Będę miał jedynie wystające z zacisków armaty zamiast odpowietrzników :-P

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 18 stycznia 2015, 10:53


Awatar użytkownika
farba
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 18 stycznia 2015, 10:59

Zrób fotkę jak to wygląda być może warto skrócić część z gwintem.
Miej z tyłu głowy że błędy przy hamulcach nie wybaczają.

Fajny patent mają na śrubę spustową oleju, ale patent ma dopuszczenia lotnicze przez co do tanich nie należy.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » niedziela, 18 stycznia 2015, 13:00

Lenku pisze: Posprawdzałem katalogi i moje zaciski mają jednak też dedykowane odpowietrzniki m8x1,25 czyli gwintu jednak nie zrypałem, a już sie wystrachałem.


No to gitarrra! Na drugi raz sprawdź dokładnie co kupujesz, bo tak jak Farba i Zdzichu piszą, z heblami żartów nie ma.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.


Wróć do „Układ hamulcowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość