Tłoczki hamulcowe

Pytamy lub/i pomagamy rozwiązać problemy z układem hamulcowym.
sdobrzan

Tłoczki hamulcowe

Postautor: sdobrzan » sobota, 26 listopada 2016, 13:01

Brać się za papier ścierny 1500-2000 i pastę polerską, czy już tylko do wymiany?
Nie zauważyłem żeby ciekły, ale klocki zużywają nierówno.

Obrazek
Ostatnio zmieniony sobota, 26 listopada 2016, 19:05 przez sdobrzan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 908
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Tłoczki hamulcowe

Postautor: Flanker » sobota, 26 listopada 2016, 13:48

Papier ścierny odpada, uszkodzisz chrom i wtedy tłoczki zaczną korodować.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3501
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Tłoczki hamulcowe

Postautor: Zdzislaw » sobota, 26 listopada 2016, 14:43

sdobrzan pisze:Brać się za papier ścierny 1500-2000 i pastę polerską, czy już tylko do wymiany?
Nie zauważyłem żeby ciekły, ale klocki zużywają nierówno.

Obrazek


Nie widać fotki.

sdobrzan

Tłoczki hamulcowe

Postautor: sdobrzan » sobota, 26 listopada 2016, 19:05

Teraz widać?

Awatar użytkownika
Maciejka
Posty: 531
Rejestracja: sobota, 17 maja 2014, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Września

Re: Tłoczki hamulcowe

Postautor: Maciejka » sobota, 26 listopada 2016, 19:19

Namocz je trochę w płynie hamulcowym, a potem spróbuj drewnianym patyczkiem takim po lodach na przykład.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3501
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Tłoczki hamulcowe

Postautor: Zdzislaw » sobota, 26 listopada 2016, 19:42

sdobrzan pisze:Teraz widać?


Nie.

Awatar użytkownika
Krzysztof87
Posty: 78
Rejestracja: środa, 18 maja 2016, 20:32
Model i rocznik moto.: xjr1300 2004
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Iława

Re: Tłoczki hamulcowe

Postautor: Krzysztof87 » sobota, 26 listopada 2016, 21:06

Benzyna ekstrakcyjna? Nie szkodzi, a czyści.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Tłoczki hamulcowe

Postautor: Piotr_MC_85 » sobota, 26 listopada 2016, 22:20

Zdzislaw pisze:
sdobrzan napisał(a):
Teraz widać?



Nie.

Ja tam widzę, edytowane 19.05, a u Ciebie nic? Może nie wszystkie internety do Ciebie dochodzą?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3501
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Tłoczki hamulcowe

Postautor: Zdzislaw » sobota, 26 listopada 2016, 23:53

Teraz widzę, ale i tak nie tak jak powinno być. W edytowanym poście nie ma, dopiero w moim z cycatem. Cuda normalnie.
Internety moje łączą się z Pietropawłowskiem na Kamczatce w:
Obrazek
Więc chyba nie jest aż tak źle.


IMHO płyn hamulcowy, papier 2k i polerka. Na pierwszy rzut oka tragedii na tłoczkach nie ma.

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Tłoczki hamulcowe

Postautor: Lenku » niedziela, 27 listopada 2016, 07:26

Ja delikatnie usuwałem filcem na dremelku z pastą polerską, papieru jakoś bałem się użyć...

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3501
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Tłoczki hamulcowe

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 27 listopada 2016, 10:13

Ja znam jeszcze szkołę z denaturatem i papierem 2000. Stosowana kiedyś z powodzeniem.

Awatar użytkownika
Unfamiliar
Posty: 1448
Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: PL

Re: Tłoczki hamulcowe

Postautor: Unfamiliar » niedziela, 27 listopada 2016, 12:18

Po co je w ogóle wyciągałeś???
Przetrzyj szmatką ja musisz i pakuj je spowrotem (byle w to samo miejsce).
W aucie też czyścisz tłoczki????
To forum ma jobla na punkcie polerki wszystkiego co jest demontowalne.
Kolejny fan nieskazitelności?
***** ***

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3501
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Tłoczki hamulcowe

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 27 listopada 2016, 15:07

Unfamiliar pisze:...
Przetrzyj szmatką ja musisz i pakuj je spowrotem (byle w to samo miejsce).
W aucie też czyścisz tłoczki????
....


Ad. 1 - polać Leszkowi.

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 536
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Re: Tłoczki hamulcowe

Postautor: korbek » niedziela, 27 listopada 2016, 18:20

Unfamiliar pisze:To forum ma jobla na punkcie polerki wszystkiego co jest demontowalne.

A może jest tu cicha rywalizacja? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Martinez
Posty: 361
Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Kętrzyn

Tłoczki hamulcowe

Postautor: Martinez » niedziela, 27 listopada 2016, 21:33

O ile nie ma ognisk korozji, to można czyścić, ale tylko płynem hamulcowym, szmatką; każda pasta czy papier to rysy - uszkadzanie chromu.
Jeżeli nierówno bierze klocki, to ja bym bardziej przyjrzał się, czy nie są brudne prowadnice w zaciskach; nieoryginalne klocki mogą mieć mniejszy wymiar, co powoduje ich ukosowanie, prowadnice mogą być też wyrobione i też mogą powodować klinowanie klocków.
Same tłoczki blokują się jedynie wtedy, gdy były uszkodzone lub źle założone uszczelniacze i wskutek wody rdza przelazła przez chrom, ale wtedy to jest po zawodach i tłoczek do wymiany.
Standardowa grubość powłoki chromu to kilkadziesiąt mikronów - ma za zadanie tworzyć cienką, acz twardą powierzchnię; wszelkie szlifowanie czy polerowanie o ile jest dla oka i samopoczucia przyjemne, de facto jest niszczeniem albo i tylko osłabianiem ochronnej powierzchni.
Reasumując - flanela i płyn hamulcowy, a jeśli nie dasz rady tego w ten sposób usunąć, znakiem tego płaszczyzna tłoczka jest uszkodzona.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Tłoczki hamulcowe

Postautor: artur » niedziela, 27 listopada 2016, 22:29

Temat podobny do olejowego i gumowego. Jest tego z pińcet postów .
korbek - jak już wyjąłeś to opierdol lettko filcem , dodaj nowe uszczelniacze i będzie ok. Jak nie bedzie ciekło to czy filcem czy gumówką obrobisz to jakie ma znaczenie?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 536
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Re: Tłoczki hamulcowe

Postautor: korbek » niedziela, 27 listopada 2016, 23:13

artur pisze:Temat podobny do olejowego i gumowego. Jest tego z pińcet postów .
korbek - jak już wyjąłeś to opierdol lettko filcem , dodaj nowe uszczelniacze i będzie ok. Jak nie bedzie ciekło to czy filcem czy gumówką obrobisz to jakie ma znaczenie?

Eeeeee, ja nie wyjmowałem :-P

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3501
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Tłoczki hamulcowe

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 27 listopada 2016, 23:36

Artur zapraszamy do zbombionych.

sdobrzan

Tłoczki hamulcowe

Postautor: sdobrzan » poniedziałek, 28 listopada 2016, 08:35

Dzięki wszystkim za rady. Doczyściłem tłoczki, gdzieniegdzie chrom jest uszkodzony :/
Myślę, że kupię sobie jakiś używany zacisk i powybieram co lepsze tłoczki. Nowe strasznie drogie!

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Tłoczki hamulcowe

Postautor: Piotr_MC_85 » poniedziałek, 28 listopada 2016, 09:21

sdobrzan pisze:Myślę, że kupię sobie jakiś używany zacisk i powybieram co lepsze tłoczki. Nowe strasznie drogie!

Co by ten używek nie leżał zbyt długo w pokrzywach, bo możesz kupić takie same tłoczki.

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 536
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Tłoczki hamulcowe

Postautor: korbek » poniedziałek, 28 listopada 2016, 09:29

sdobrzan pisze:Dzięki wszystkim za rady. Doczyściłem tłoczki, gdzieniegdzie chrom jest uszkodzony :/
Myślę, że kupię sobie jakiś używany zacisk i powybieram co lepsze tłoczki. Nowe strasznie drogie!

Zanim kupisz poskładaj i sprawdź czy idą równo i bez oporów. Jak wszystko jest ok, to nie ma co być nadgorliwym, bo można spie...lić. Lepsze wrogiem dobrego ;-)

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Tłoczki hamulcowe

Postautor: artur » poniedziałek, 28 listopada 2016, 17:18

Jeżeli chrom jest uszkodzony to nie będzie dobrze.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 908
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Re: Tłoczki hamulcowe

Postautor: Flanker » poniedziałek, 28 listopada 2016, 20:25

artur pisze:Jeżeli chrom jest uszkodzony to nie będzie dobrze.

Będzie dobrze.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Tłoczki hamulcowe

Postautor: artur » poniedziałek, 28 listopada 2016, 21:03

No ok. Nie jestem fachowcem natomiast widziałem jak uszkodzony chrom z lag załatwił uszczelniacze w 30 sekund.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 908
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Re: Tłoczki hamulcowe

Postautor: Flanker » poniedziałek, 28 listopada 2016, 21:26

artur pisze:No ok. Nie jestem fachowcem natomiast widziałem jak uszkodzony chrom z lag załatwił uszczelniacze w 30 sekund.

Wszystko zależy od tego, gdzie na tłoczkach jest uszkodzenie chromu. Jeśli blisko krawędzi tłoczka, to nie uszkodzi uszczelniaczy (tłoczki tak bardzo się nie cofają). Graty Dobrzana wyglądają całkiem nieźle, oczyści z przyschniętego pyłu, posmaruje i badzie zadowolony.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Tłoczki hamulcowe

Postautor: farba » wtorek, 29 listopada 2016, 08:33

Jak pójdą nowe klocki to tłoczki wejdą do końca, do czyszczenia wełna stalowa "00" lub włóknina ścierna lub szczotka druciana mosiężna (tu trzeba uważać bo stalowe potrafią udawać mosiężne, magnes pomaga je rozróżnić)
@ Lechu zaciski samochodowe mają osłony gumowe na tłoczkach ,w motocyklach jest tylko dodatkowa uszczelka.
Korpusy samochodowych są ze staliwa a w motocyklach aluminiowe ,w większości przypadków w autach tłoczki są z jednej strony a zacisk chodzi na prowadnicach,w motocyklach tłoczki wysuwają się przeciwsobnie i jest ich więcej a zacisk jest nieruchomy - takie są różnice w konstrukcji.
Z tego powodu zawsze przy wymianie klocków należy wyczyścić zaciski ,temperatura tam osiąga 300-400 stopni więc brud potrafi się nieźle zapiec.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 908
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Tłoczki hamulcowe

Postautor: Flanker » wtorek, 29 listopada 2016, 08:44

Farba wszystko pięknie wytłumaczył.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

sdobrzan

Tłoczki hamulcowe

Postautor: sdobrzan » wtorek, 29 listopada 2016, 10:10

Kupiłem powypadkowy, porysowany od zewnątrz zacisk za 60zł :D
W środku jeszcze fabryczne klocki :D Tłoczki w super stanie :)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Tłoczki hamulcowe

Postautor: farba » wtorek, 29 listopada 2016, 10:38

O :!: I to jest najlepsze rozwiązanie

A jak już grzebiesz przy hamulcach to zrób wszystko kompleksowo łącznie z pompą i wymianą przewodów ( jak masz jeszcze gumowce)

GhostDog
Posty: 2805
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Tłoczki hamulcowe

Postautor: GhostDog » wtorek, 29 listopada 2016, 12:28

farba pisze:Jak pójdą nowe klocki to tłoczki wejdą do końca, do czyszczenia wełna stalowa "00" ...


Farba, watą/wełną 00 bardzo dobrze czyści się stare drewno, fareclą próbowałeś tłoczki? może się nadać?

farba pisze:Korpusy samochodowych są ze staliwa a w motocyklach aluminiowe ,w większości przypadków w autach tłoczki są z jednej strony a zacisk chodzi na prowadnicach,w motocyklach tłoczki wysuwają się przeciwsobnie i jest ich więcej a zacisk jest nieruchomy - takie są ...


komuś który nigdy nie rozbierał zawieszenia bardzo dobrze wytłumaczyłeś


Wróć do „Układ hamulcowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość