klocki hamulcowe

Pytamy lub/i pomagamy rozwiązać problemy z układem hamulcowym.
Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » niedziela, 1 maja 2011, 12:56

Witam w tym wątku. Przeglądając Wasze wpisy widzę, że mogę pomóc. Do naszego rodzaju użytkowania moto potrzebne są klocki średnio twarde lub miękkie. Każda firma z reguły robi do danego modelu + bardziej twarde (obecnie sinterowe) do jazdy sportowej lub wyczynowej (w przypadku szlifier), które oczywiście skracają żywot tarcz, po za tym, że czasami na ulicę w ogóle się nie nadają, bo brak im skuteczności na zimno. Ze znanych mi firm (po za Nissin, Tokico i Sumitomo, czyli fabrycznymi, jak kogoś stać), polecam SBS. Carbone Lorraine oraz, jako tania alternatywa, czeskie Gold-y, których na dalszy wyjazd (szczególnie w góry) bym nie założył, ale do miasta, jak najbardziej. Oszcędzają tarcze, ale szybko się kończą. Ferrodo, EBC i Seifert też nie są gówniane, ale ja ich nie używam (tutaj zawsze słucham swego mechanika).

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » niedziela, 1 maja 2011, 14:17

na oryginalnych zrobilem 25000 tys. ale ponowny wybor nie byl prosty wiec zdecydowalem sie na oryginaly koszt 80 e po malej znizce czy to duzo?

keplin

Postautor: keplin » niedziela, 1 maja 2011, 17:07

panowie wlasnie dostalem diagnoze u mojej lusy skonczyly sie klocki z tylu co zakladac i czy jesli z przodu jeszcze sa to tez je zmieniac ?samemu czy u mechaniora

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 1 maja 2011, 17:27

Zmiana kloców to banał. Zmień tylko z tyłu, jeśli przód ok. Załóż któreś z wymienionych. Ja polecam z TRW. Pozdro
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » niedziela, 1 maja 2011, 21:37

Ja daję mechanikowi, bo co, jak co, ale hamulce to nie zabawa. Mechanik je rozbiera, żeby polerką wyczyścić tłoczki, których nie powinno się zasyfionych cofać. Po za tym gdzieś tam przychodzi specjalny smar. Pamiętam, jak pierwszy raz robił mi hamulce - mocno się zdziwiłem, jaka różnica, szczególnie w dozowaniu, chociaż klocki te same. Wcześnie też myślałem, że to w kij piernąć i sam robiłem.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » poniedziałek, 2 maja 2011, 00:40

Tytus pisze:Carbone Lorraine

skończyły mi się oryginały w '07 i założyłem własnie te. Jest dobrze. Nie znikają szybko
Tytus pisze:EBC i

niektórzy na nie psioczą. Do mojej '99 założyłem je na tył dwa lata temu. Jest ok.
hubertm

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » poniedziałek, 2 maja 2011, 21:06

a ja przejrzę f-ry z serwisu bo chyba jeszcze na przodzie mam od nowości, ale mogę się mylić, więc zdementuję w razie co...

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » piątek, 6 maja 2011, 08:37

No i prawda to: na przodzie mam klocki od nowości motocykla czyli od 30.000 km. :mrgreen:

Awatar użytkownika
troll
Posty: 698
Rejestracja: środa, 1 października 2008, 10:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Mikołów

Postautor: troll » piątek, 6 maja 2011, 08:43

No to pewnie będziesz niedługo wymieniał :lol:
Ja właśnie jestem po wymianie po 31.000 km
Pozdrawiam - Troll

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » piątek, 6 maja 2011, 09:11

Ja musiałem wymienić po około 18tyś przód. Alpy dały im radę...
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » sobota, 7 maja 2011, 12:04

ja po Kacie ptyśku :-> musiałem wymienic przy przebiegu 15 500 km
hubertm

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » sobota, 7 maja 2011, 16:20

hubertm pisze:musiałem wymienic przy przebiegu 15 500 km

...kto da mniej :mrgreen:

keplin

Postautor: keplin » piątek, 20 maja 2011, 16:08

ja właśnie dzis dzwoniłem i zamówiłem na poniedziałek wymianę na lucasy w servisie :( przód jak i tył bo koniec , jeżdzenia początek

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » piątek, 20 maja 2011, 21:05

TRW Lucas to twarde klocki - szkoda tarcz. Skuteczność, też taka sobie.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 20 maja 2011, 21:29

:-o A mi dziś padły z tyłu 21000 z czego 14 000 po alpejskich winklach ale to chyba drugi komplet
Jutro montuję to co mi mechanik zamówi
:-P

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » piątek, 20 maja 2011, 21:38

Ja na klocach z TRW (o których piasałem na drugiej stronie tego tematu) zrobiłem do dziś 13tyś i złego słowa nie powiem. Tarcze można było obejrzeć na zlocie...
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

keplin

Postautor: keplin » piątek, 20 maja 2011, 21:52

maniek ale ty wiecej na trasie ja miasto myślisz zeby TRW ? w servisie bedą mieli a jak to cenowo wyglada?

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » piątek, 20 maja 2011, 22:07

Nie pamiętam dokładnie jaka cena :-/
napisz pw do Krabiego to się dowiesz z pierwszej ręki.
Mi się sprawdzają jak na razie, ale wycisk dopiero przed nimi, za 1,5 miesiąca będę mógł konkretnie napisać co są warte :evil:
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » sobota, 11 czerwca 2011, 19:11

czy nierownomierne zzeranie klockow to normalna rzecz ? bo w mojej ciarupie zewnetrzne klocki byly praktycznie wyzarte do blachy a na wewnetrznych zostalo jakies 3 mm co o tym sadzicie/ :-D

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » sobota, 11 czerwca 2011, 21:43

Bardzo często jest to spowodowane tym, że przy wymianie mechanik zamiast rozebrać zacisk, żeby wyczyścić tłoczki i gumki osłonowe, oraz uzupełnić smar - po prostu wciska tłoczki i heja. U mnie różnica to może 0,5 mm. Mechanik mówił, że czasami jest to wina kiepskich klocków, ale nie wiem, dlaczego.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » poniedziałek, 13 czerwca 2011, 19:02

wymieniając nawet fabryczne jeszcze klocki w moim moto również zauważyłem różnicę w wytarciu z tym, ze nie wynosiła ona 3 mm. Coś kole 1,5 mm. Nie więcej
hubertm

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » poniedziałek, 13 czerwca 2011, 22:22

Różnica tym większa, im bardziej zasyfione zaciski.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 19 czerwca 2011, 22:30

Po przeczytaniu wątków o klockach nasuwa mi się pytanie.....

Jakie klocki Lucasa/Ferrodo średnio-twarde brać. Dzisiaj stwierdziłem szurganie po przedniej tarczy zwiastujące koniec klocków. Wcześniej miałem samo szurganie świadczące o zużywaniu się ich i PKSa przy hamulcowaniu :lol: .

A nie będę wymieniać jednego kompletu gdyż mija się to z celem ;-) do tego dot 5.1 i być może stalowy oplot a co tam :mrgreen: .

Do wyboru z tego co zauważyłem są:

Lucas
MCB 611 ------- 101zł
MCB 611 CAR - 185zł
MCB 611 GRQ - 131zł
MCB 611 SRQ - 121zł
MCB 611 SV - 112zł
MCB 611 SCR - 499zł

Ferrodo

FDB 605P - 105zł
FDB 605 ST - 123zł
FDB 605 CP211 - 164zł
FDB 605 XRAC - 199zł

FDB 337 P - 84zł
FDB 337 ST - 123zł

Oraz

Nissin
2P 303 ST -- 197zł

Ceny są za parę na jedną tarczę w pewnej hurtowni co ma w nazwie Inter.... Które to polecacie wg. postu @Koniu o typach.. których w sumie nikt nie podał..... :?: :evil: :roll:

Jeżdżę pół na pół miasto/trasy ...

Wszelkie techniczne dywagacje o czystości zacisków i docieraniu klocków proszę odpuścić sobie--- Mechanik z wykształcenia i zamiłowania jestem :P ..

Proszę o konkrety :cwaniak: .

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 20 czerwca 2011, 05:48

kup takie bezpyłowe, samoczyszczące :mrgreen:
a tak poważnie to ja potrzebuję na tył, poczekam jak wymienisz i podzielisz się wrażeniami, choć tyłem to rzadko hamuję

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 20 czerwca 2011, 08:42

Ja tyłu w ogóle nie używam..... i teraz mam :lol: .

[ Dodano: 2011-06-20, 13:40 ]
To zamawiam Lucasy MCB611 albo Ferrodo FDB605 ....

[ Dodano: 2011-06-20, 14:24 ]
Jutro będą Ferrodo FDB 605P za 165zł - 2 komplety :mrgreen: .

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » poniedziałek, 20 czerwca 2011, 21:00

Obecnie jeżdzę SBS-ach i w stosunku do fabrycznych Nissin-ów nie czuję istotnych różnic, może trochę lepiej dozują na torze bo w mieście czy na trasie różnicy nie czuję. Za SBS płaciłem 220 za komplet na cały przód. Nissin u mojego magika jest tańszy. Jeszcze tańsze i całkiem dobre są czeskie Gold Fren. Kilku kolesi pozakładało je i twierdzą, że dają radę, a nawet więcej - koleś, który jeździ Speed Tirple 1050 porównując je do fabrycznch Brembo stwierdził, że można nich zaoszczędzić (w roku robi około 20 000).

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 21 czerwca 2011, 23:36

No więc klocki zamontowane i dotarte- jakeiś 110km ze spokojnym hamowaniem przejechały.
W oryginale miałem założone Toyo w tym 2 klocki co miały kole 1,5mm grubości, jeden z 0,5mm i jeden już blaszany :mrgreen: :lol: .

Nie obyło się bez ekscesów, przez jakiś zbieg okoliczności kręcąc na ślepo poluzowałem przewód hamulca przy zacisku i zapowietrzyłem układ :lol: .

Później za słabo dokręciłem odpowietrznik i zeszczał się na zacisk ale wnet opanowałem sytuację ;) .

Tłoczki z minimalnymi objawami korozji na zewnątrz, chodzą po wyczyszczeniu w miarę lekko. Wszystko zostało przeczyszczone koleżanką z czachą :evil: .

Klocuszki oki jak na razie kilka razy zablokowałem koło z rozgrzaną już oponą na trasie :lol:.

Zobaczę jutro co dzień przyniesie.

Generalnie na + polecam je :mrgreen: .

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » niedziela, 26 czerwca 2011, 15:16

Zdzisław - Toyo, czy Tokico? Toyo to firma robiąca łożyska (nie mylić z Koyo). Tokico wytwarza układy hamulcowe i amortyzatory.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 26 czerwca 2011, 15:27

Toyo. Jak się wychoruję to jutro sprawdzę na garażu. Lecz na 100% pisało na nich TOYO, TOKICO jest dłuższe jak 4 literki ;) .

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 26 czerwca 2011, 18:02

Zdzisław pisze:wg. postu @Koniu o typach.. których w sumie nikt nie podał..... :?:

ja linka podałem :-P
Zdzisław pisze:Lucas
MCB 611 ------- 101zł

Sprawdzone wszędzie. Dają radę, polecam.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."


Wróć do „Układ hamulcowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości