klocki hamulcowe

Pytamy lub/i pomagamy rozwiązać problemy z układem hamulcowym.
Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » wtorek, 9 września 2014, 22:56

artur pisze: ... opylę trasę rowerem damką

Tylko załóż siodełko !! :evil:
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » wtorek, 30 grudnia 2014, 12:44

Przeczytałem cały wątek i mam ogólny totalny metlik w głowie. Każdy ciągnie w inną stronę...

Potrzebuję klocków na przód -pacjent xjr1200 z zaciskami sumitomo yzf750 6 tłoczkowe - z powodu małej popularności zacisku ( stosowany tylko jeszcze w fzr100 ex up i innym moto) do wyboru mam jedynie dostępne firmy EBC, Lucas (TRW), ferodo i NHC


tak więc

1. Czy do naszej maszyny brac klocki HH sintermetalowe czy podstawowe? Chciałbym żeby trochę tarcze pożyły w zgodzie z klockami ale klocki przede wszystkim powinny hamować.
2. Który konkretny model byście Z DOŚWIADCZENIA polecili do XJR - jazda raczej po miescie i szosowa, pałowania niewiele (ale się zdaży :evil: ) wiec nie piłuje strasznie hebli...

Przewody mam w oplocie

EBC zwykłe czy HH
Lucasy TRW zwykłe czy SV
Ferodo? jakie
Dostępne są jeszcze NHC ale czy ktos z was je przetestował na przodzie i moze powiedzieć co nieco?

Bardzo proszę o własne doświadczenia z tymi producentami na przednim heblu z podaniem czy były to klocki organiczne czy sintermetalowe.

dzieki

Awatar użytkownika
Unfamiliar
Posty: 1448
Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: PL

Postautor: Unfamiliar » wtorek, 30 grudnia 2014, 14:16

Lucas TRW na przodzie. Spasowały ze starymi tarczami. Nie narzekam.
***** ***

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » wtorek, 30 grudnia 2014, 14:30

Unfamiliar pisze:Lucas TRW na przodzie. Spasowały ze starymi tarczami. Nie narzekam.

A używasz zwykłych lukasów czy tych SV czyli sintermetalowych?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 30 grudnia 2014, 16:34

Zwykłe. Wszystkie wzmacniane są dobre aleee niszczą tarcze (zwłaszcza te których godziny są policzone) i długo się docierają i nagrzewają, na zimno słabo hamują.
lepiej raz na dwa lata wymienić kloce niż tarcze i kloce.
przy okazji wymiany warto wyczyścić zaciski i wymienić płyn hamulcowy oraz sprawdzić grubość tarcz .

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » wtorek, 30 grudnia 2014, 18:40

farba pisze:Zwykłe. ... przy okazji wymiany warto wyczyścić zaciski i wymienić płyn hamulcowy oraz sprawdzić grubość tarcz .


tak planuję właśnie zrobić pełny przegląd układu hamulcowego.

Jeżeli zwykłe to która z tych firm robi najlepsze organiczne klocki?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 30 grudnia 2014, 18:47

Z EBC powinieneś być zadowolony, TRW również ok, ferodo i goldfreny słabe, NHC mam tarcze sprzęgła w czterysetce i narazie bez zastrzeżeń, kloców nie widziałem na oczy.

Awatar użytkownika
Unfamiliar
Posty: 1448
Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: PL

Postautor: Unfamiliar » środa, 31 grudnia 2014, 09:09

Lenku pisze:
Unfamiliar pisze:Lucas TRW na przodzie. Spasowały ze starymi tarczami. Nie narzekam.

A używasz zwykłych lukasów czy tych SV czyli sintermetalowych?


Zwykłych szefie. Jak pisze Farba - szkoda mi tarcz.

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » środa, 31 grudnia 2014, 16:28

ok

dzięki chłopaki, w takim razie podjade i wezme co bedzie ebc albo lucasy...

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 264
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Postautor: gacy666 » czwartek, 1 stycznia 2015, 17:08

farba pisze:Z EBC powinieneś być zadowolony, TRW również ok,

Co do trw (lucas) to pozwolę się nie zgodzić, we wrześniu założyłem sobie zwykle lucasy na przód i niemiłosiernie piszczą podczas hamowania (Uprzedzając pytania, tak mam blaszki). Za to na tył wrzuciłem sintermetalowe i na wiosnę wylatują, mają delikatnie inny kształt niż oryginały, dzięki czemu trą o rowek na tarcz i ją nagrzewają (I znowu uprzedzając pytanie, zaciski wyczyszczone, tłoczki wchodzą i wychodzą gładko).

W samochodzie również mam lucasy, założone na nowe tarcze i również piszczą.
Ostatnio zmieniony piątek, 2 stycznia 2015, 14:31 przez gacy666, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » piątek, 2 stycznia 2015, 13:00

TRW Lucas to badziewie. Ferrodo też. Obecnie już od dłuższego czasu używam SBS standard i nie widzę specjalnej różnicy pomiędzy oryginalnymi. Również w zużyciu.

danielsen

Postautor: danielsen » sobota, 3 stycznia 2015, 00:27

Tylko miętkie klocki. Twarde zdzierają tarcze. Ch.. że pylą...

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » sobota, 3 stycznia 2015, 15:00

... a tak może konkretniej w temacie. Słabo domyślny jestem i nie łapię o które klocki chodzi. Twarde tez potrafią pylić.

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » sobota, 3 stycznia 2015, 15:50

zamówiłem więc EBC standardowe, odbiorę sobie w larssonie na przyszły weekend.
Zobaczymy co to warte jest :-P

Awatar użytkownika
ziulek
Posty: 235
Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 20:06
Model i rocznik moto.: FJR RP13
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa

Postautor: ziulek » czwartek, 15 stycznia 2015, 14:43

Kolega w warsztacie namówił mnie te i rewelacja
http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-vesr ... 27487.html
Nic innego więcej nie założę, czujesz hamowanie od samego początku i od pierwszego hebla. Dla mnie rewelacja :hurra:

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 15 stycznia 2015, 14:58

Amigo - wyjaśnij mnie laikowi na czym polega ;
ziulek pisze:rewelacja

Ile na nich km zrobiłeś? Ile w deszczu? Kiedy się skończyły? I dlaczego rewelacja?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
ziulek
Posty: 235
Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 20:06
Model i rocznik moto.: FJR RP13
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa

Postautor: ziulek » piątek, 16 stycznia 2015, 09:37

Arturo ty laik, w ch... to ja a nie mnie.
Ty wiesz ile to pisania i tłumaczenia. Przy najbliższej okazji wszystko Ci omówię.
A tak poważnie .Na razie zrobiłem 2- 2.5 tys.
Po prostu masz kontrolę nad motocyklem podczas hamowania. Poprzednie ferrodo to masakra, myślałem że się dotrą, ułożą.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 295
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: WGM

Postautor: Piotrek » piątek, 16 stycznia 2015, 10:12

ziulek pisze:Na razie zrobiłem 2- 2.5 tys.
Po prostu masz kontrolę nad motocyklem podczas hamowania. Poprzednie ferrodo to masakra, myślałem że się dotrą, ułożą.

Mi po tylu km własnie przestały piszczec forrodo :mrgreen: twarde takie jakieś są
Pozdrawiam, Piotrek

Awatar użytkownika
ziulek
Posty: 235
Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 20:06
Model i rocznik moto.: FJR RP13
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa

Postautor: ziulek » piątek, 16 stycznia 2015, 12:06

Tak na ferrodo to ja zrobiłem 16 tys. i jeszcze raz tyle bym zrobił, ale już ich nie zdzierżyłem.
W porównaniu z tymi mam porównanie ile się męczyłem.
Co by nie było ja je polecam, a jak ktoś będzie zawiedziony, biorę to na klatę.

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » sobota, 17 stycznia 2015, 15:23

artur pisze:Amigo - wyjaśnij mnie laikowi na czym polega

To polega na ... hamowaniu. A serio, to też polecam tę firmę. Kiedyś częściej jej używałem. Cenowo i jakościowo podobna do SBS, które obecnie używam.

Awatar użytkownika
qter
Posty: 410
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: Honda CB 1300, Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

Re: klocki hamulcowe

Postautor: qter » czwartek, 22 stycznia 2015, 23:13

nie przeczytałem z tego dużo ale wiem jedno. Na oryginalnych klockach z napisem Sumitomo, ( kto to robi cholera wie , ponoć kawasaki) najechałem 45000 km .Tarcze są w bardzo dobrym stanie. Zamowiłem w Yamaha takie same klocki sumitomo za około280 zł z przesyłką i mam nadzieję, że przejadę również 45000km. pozdrawiam

Awatar użytkownika
Unfamiliar
Posty: 1448
Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: PL

Re: klocki hamulcowe

Postautor: Unfamiliar » piątek, 23 stycznia 2015, 12:06

Iksjoterą??? 45 kkm na jednych klockach? Przesadzasz.
I masz troszkę obraźliwego nicka.
***** ***

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: klocki hamulcowe

Postautor: Tytus » niedziela, 25 stycznia 2015, 10:53

qterhund pisze:kto to robi cholera wie

...jak sam napisałeś - Sumitomo -podobnie, jak Nissin, czy Tokico, to firma robiąca układy hamulcowe.
45 kkm na jednych klockach, to aż niedowiary :shock: . Chyba, że miałeś na myśli tylne.

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: klocki hamulcowe

Postautor: Lenku » niedziela, 25 stycznia 2015, 11:59

cena sugerowałaby że chodzi o komplet klocków na jedną tarczę, wiec pewnie na tył , a tam takie przebiegi sa możliwe...
Bo za 280 to by chyba nie starczyło nawet na oryginalny komplet na jedna tarcze przednią :-P

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: klocki hamulcowe

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 25 stycznia 2015, 12:19

Lenku pisze:cena sugerowałaby że chodzi o komplet klocków na jedną tarczę, wiec pewnie na tył , a tam takie przebiegi sa możliwe...
Bo za 280 to by chyba nie starczyło nawet na oryginalny komplet na jedna tarcze przednią :-P


Na dwie i jeszcze zostanie na flachę :P .

Awatar użytkownika
qter
Posty: 410
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: Honda CB 1300, Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

Re: klocki hamulcowe

Postautor: qter » niedziela, 25 stycznia 2015, 17:07

moto mam prawie od nowości kupiłem z przebiegiem 4000 km i wątpię aby ktoś wymieniał je do tego czau. teraz mam najechane tylko 46000 km i zmieniłem klocki na oryginały zakupione w Yamaha. panowie 45000 km to nie ściema a tarcze w super stanie. Dlatego zdecydowałem się na oryginały, też ze względu na cenę. 280 zł z przesyłką to super cena zwarzywszy na przebieg i tarcze.

Awatar użytkownika
qter
Posty: 410
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: Honda CB 1300, Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

Re: klocki hamulcowe

Postautor: qter » niedziela, 25 stycznia 2015, 17:11

klocki zakupiłem w uhmabike i to są klocki na przód na obie tarcze. Jeżeli ktoś ma wątpliwości, trudno. Proponuje phone to Uhmabike. Nie warto szukać zamienników. Mieszanka nieznana i szkoda tarcz.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: klocki hamulcowe

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 25 stycznia 2015, 17:33

qterhund w 1300 są TOYO. Ty masz 1200, ale te 45kkm to dużo, jak na jedne klocki. IMHO max 90km/h ;-) .

Awatar użytkownika
qter
Posty: 410
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: Honda CB 1300, Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

Re: klocki hamulcowe

Postautor: qter » niedziela, 25 stycznia 2015, 17:44

Ja jeżdżę Xjr 1200.

Awatar użytkownika
qter
Posty: 410
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: Honda CB 1300, Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

Re: klocki hamulcowe

Postautor: qter » niedziela, 25 stycznia 2015, 17:47

to prawda nie jestem szatanem. Ale 45000 to fakt.


Wróć do „Układ hamulcowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość