Wyważanie kół

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
Awatar użytkownika
darek
Posty: 219
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Wyważanie kół

Postautor: darek » środa, 6 kwietnia 2011, 05:44

Zastanawiam się czy koła po zmianie opon powinno się wyważac statycznie czy dynamicznie.
Na przodzie miałem założonego fabrycznego Dunlopa i koło było wyważone statycznie - z ciężarkiem po środku felgi. Dlatego nie wiem czy wyważenie dynamiczne ma sens skoro producent robi statycznie.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 6 kwietnia 2011, 14:49

Ważne by bić nie było. Sposób wyważania dla mnie (jak by to Balth napisał) to sprawa wtórna.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 6 kwietnia 2011, 19:49

Montuje jak producent (Maxiss) radzi, żeby kropka na oponie była przy wentylnicy i na przykład tylne koło nie wymagało zakładania żadnych ciężarków. Nie pamiętam jak z przednik kołem było.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 6 kwietnia 2011, 20:24

Koniu pisze:Montuje jak producent (Maxiss) radzi, żeby kropka na oponie była przy wentylnicy i na przykład tylne koło nie wymagało zakładania żadnych ciężarków.

Wątpie że by to wystarczało, skoro opony bardziej renomowanych marek wymagają normalnego wyważania.
Moim zdaniem nie ważne jak, ważne aby dokładnie. U mnie koleś po wymianie kapcia założył koło na wyważarkę, zakręcił wyskoczyła jakaś wartość (nie przyglądałem się ile G tam było) nakleił ciężarki i sprawdził statycznie (ciężarki w poziomie z osią) i było ok. Jechałem max. 200 i było oki.

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » środa, 6 kwietnia 2011, 20:59

a ta kropka na oponie nie powinna byc umieszczona naprzeciw wentylka a nie przy wentylku?

Awatar użytkownika
darek
Posty: 219
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Postautor: darek » czwartek, 7 kwietnia 2011, 05:40

Z tego co wyczytałem to każda firma oponiarska ma swoje kody oznakowania , są żółte, białe ,czerwone kropki, paski, itd. W zależności od producenta mogą co innego oznaczac.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 7 kwietnia 2011, 11:07

U Maxissa jest tak jak pisałem to działa i nie trzeba dziury w całym szukać.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 7 kwietnia 2011, 16:40

Kropka na oponie oznaczać może miejsce najlżejsze (stronę gdzie najmniej bije). Jak ktoś wie jak tego użyć, to nie musi do wyważania zakładać dwudziestu ciężarków. Zgra to z wentylnicą, która też jest dodatkowym ciężarem na feldze.
Moją poprzednią oponę zakładał świeżak i miałem kilkanaście ciężarków. Mój fumfel co się zna lepiej zakładał mi nową rok temu i zgrywając kropkę z wentylnicą nie musiał zakładać ciężarków chyba wcale. Przed zmianą myślał, że mam mocno zrąbaną felgę.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 7 kwietnia 2011, 19:56

Napisałeś to bardzo przejrzyście :) Nie chciało mi się strzępić palców ;)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Jacek

Postautor: Jacek » czwartek, 7 kwietnia 2011, 20:22

o :-)

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » poniedziałek, 2 maja 2011, 12:59

Cecha na laczku, jest faktycznie najlżejszym miejscem, żeby zrównoważyć ciężar zaworu. Tyle teoria, w praktyce czasami, jakby poobracać oponą (ale komu się chce?), można znaleźć pozycję zerową lub prawie - ale łatwiej obkleić felę ołowiem i jeszcze za to skasować. Chociaż mam wyważarkę statyczną, wyważam u Gumisia. Bez wyważenia nawet Maluchem się ch...wo jedzie.


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości