Wrażenie, że tył nie trzyma i lata.

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
KubaXJR

Wrażenie, że tył nie trzyma i lata.

Postautor: KubaXJR » niedziela, 31 lipca 2011, 09:52

Cześć, doświadczam czasem wrażenia jakoby tył w mojej XJR latał, tzn nie był do końca stabilny, luzu na wahaczu nie mam, luz na łańcuchu w normie, amorki ohlinsa na główce latają, ale to wiem ze ma być tak fabrycznie, może przez to mam wrażenie, że dupa lekko lata ?
Ja czuje to rzadziej, za to plecak ciągle mi narzeka, i mówi jakby opona jechała wężem, tzn tak czuje.

Moto leżało na prawo, ale rama cała, jedzie prosto.

Może felga ?, łożyska?
Podajcie co sprawdzić.


albo tak ma być, i to tylko "gadanie"?
Szkoda, ze wypadam na Węgry, bo miałem w planach Zlocik, ale brak funduszy i kobieta chce do słońca i basenów. :evil:

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 31 lipca 2011, 10:10

Sprawdź czy łańcuch w moto jest równomiernie wyciągnięty.Jeżeli nie, to może być przyczyną falowania(latania)tyłu przy wyższych prędkościach zwłaszcza z pasażerem.Miałem tak w kilka moto i zazwyczaj kończyło się na wymianie napędu.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 865
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » niedziela, 31 lipca 2011, 10:12

Był podobny efekt, wymiana napędu faktycznie pomogła. lub zbieg okoliczności bo u mnie poszedł jeszcze nowy zestaw kaputków.
A może amorki są do regeneracji !?
Yello "Fly" Submarine
665664515

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 31 lipca 2011, 10:16

Być może.Opona też może mieć jakąś wadę.Amorki raczej odpadają.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » niedziela, 31 lipca 2011, 19:24

u mnie to były łożyska wahacza. ostatnio chyba długi naprawiał podobne objawy cheguevarowi. niech zarzucą temat.
bye

balth

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 1 sierpnia 2011, 08:51

No właśnie ja miałem podobne objawy. Doopa mi tańczyła w zakręcie, że aż się spociłem ze strachu. Tulejki wymienione i po sprawie.
Wcześniej, jako pomoc doraźną, dokręcono mi tylny zawias to trochę pomogło.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 11 sierpnia 2011, 09:45

piontek pisze:Wcześniej, jako pomoc doraźną, dokręcono mi tylny zawias to trochę pomogło


ale to na krótko wystarcza. i qq mozna sobie zrobić. imho: dokręcić coby wrócić skądeś do warsztatu.
bye

balth

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 11 sierpnia 2011, 21:48

I dla tegoż wymiana nastąpiła właściwa. tera jezd git!
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Slavko

Postautor: Slavko » czwartek, 18 sierpnia 2011, 11:39

Z jaką siłą dokręcacie łożysko główki kierownicy? Chodzi mi o stożkowe na wałeczkach a nie oryginalne kuleczkowe.
Bo gdy dokręcam siłą według manuala czyli 52Nm (prawdopodobnie siła odpowiednia dla oryginału) to motocykl zaczyna mi delikatnie wężykować.
Gdy zrobię za luźne to już nie wężykuje a jedzie równiutko jak po sznurku ale za to łożysko mi stuka na dużych dziurach.

Awatar użytkownika
Ramzes
Posty: 302
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Wrażenie, że tył nie trzyma i lata.

Postautor: Ramzes » poniedziałek, 26 września 2011, 20:45

lifelesslife pisze:ohlinsa na główce latają, ale to wiem ze ma być tak fabrycznie


Oj nie do końca, moga sie delikatnie wyginac bo tuleja jest gumowa ale jeśli masz szpare pomiedzy pierscieniem wprasowanym w amor a guma to kwalifikuja sie do wymiany

Jest jednak jedno ale komplet Gumek 4 sztuki w Ohlinsie PTM kosztuje 150 zl. I niestety wymiana nie gwarantuje ze długo bedzie dobrze bo sam to przerabiałem miałem założone nowe a juz sa wybite około 10 tys km. Myśle ze jest to wina przeładowania, XJR nie ma niestety duzej ładownosci, i wykorzystujac ja do turystyki w obładowaniu pasazer, 3 kufry, ten ciezar robi swoje na zawieszeniu. Tak mi sie wydaje z mojego doswiadczenia, w uzytkowaniu. Ale w twoim przypadku po wymianie moze byc inaczej.
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin :) http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » wtorek, 17 kwietnia 2012, 09:34

a wiec u mnie pojawil sie podobny problem z tym ze tyl zaczyna wezykowac przy pred okolo 150-160km ;dodam ze dolegliwosci ustepuja gdy moto jest obciazone , lancuch w normie , lozyska ok co sie moglo popie,,,,,, pomocy

janusz
Posty: 208
Rejestracja: środa, 25 marca 2009, 22:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: janusz » środa, 18 kwietnia 2012, 04:53

Jacek w moim przypadku identyczne do twoich objawy związane były z łożyskiem wahacza co skutkowało posypaniem tego elementu zawieszenia i koniecznością wymiany. Przy okazji tego defektu nadwyręzone zostalo jedno z z lożysk tylnego koła też do wymiany. Dlugi wykonywal naprawę więc jak coś pomyliłem to niech się wypowie w temacie!

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 18 kwietnia 2012, 14:25

Pozdro Janusz. Nie wiedziałem, że wstajesz tak wcześnie, że prawie późno ;-)

a wracając do tematu, to Jacek ma chyba z 1/3 tego przebiegu co Ty w swojej, to łożysko powinno dać radę spokojnie do 90-100tyś. Ja stawiam na aerodynamikę (wywalić szybę i testować w bezwietrznych warunkach) i/lub opony, wyważenie koła.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 18 kwietnia 2012, 15:43

jacekxjr78 z kuferkiem czasami nie jeżdzisz :?: .

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » środa, 18 kwietnia 2012, 18:08

no wlasnie probowalem z kufrem i bez reakcja ta sama

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 18 kwietnia 2012, 18:42

mariuszdg pisze:[..]
a wracając do tematu, to Jacek ma chyba z 1/3 tego przebiegu co Ty w swojej, to łożysko powinno dać radę spokojnie do 90-100tyś. [..]


śmiem polemizować. miałem ten sam temat, rozwiązałem tak samo jak janusz&długi.
Ostatnio zmieniony czwartek, 19 kwietnia 2012, 19:14 przez balth, łącznie zmieniany 1 raz.
bye

balth

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 18 kwietnia 2012, 22:44

Ja w swojej jeszcze tam nie zaglądałem.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 18 kwietnia 2012, 22:48

1. a może czas nabić amortyzatory...
2. ja miałem również wężykowanie moto, jeszcze balth'owego, z powodu... nie wymienionego oleju w lagach...
tak, tak... przód wpadał w wężyk, a za nim leciał tył. Byłem przekonany, ze coś z tyłem się dzieje, a tu proszę - okazało się, że olej w lagach. Po wymianie jak ręką odjął :-)
3. sprawdź wersję Kolegów
hubertm

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 18 kwietnia 2012, 22:52

lagi z przodu mają świeżuteńką oliwę.
ja widziałem ten motocykl nie tak dawno i obstawiam przy swoim :->
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 19 kwietnia 2012, 19:14

a wziąłeś wiek pod uwagę? :->
bye

balth

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 19 kwietnia 2012, 19:28

Przeca "czy to aby nie łożyska" łatwo sprawdzić.

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » czwartek, 19 kwietnia 2012, 19:48

a czy mozecie podpowiedziec jak lozyska posprawdzac sposobem :P chalupniczym

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 19 kwietnia 2012, 21:31

jacekxjr78, manual 6-64 :arrow:
Ale ...sprawdź poziom oleju w lagach manual 6-49 i łożysko główki ramy :idea:

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » piątek, 20 kwietnia 2012, 05:55

farba lozysko bylo sprawdzane a olej jest swiezy dzieki za podpowiedz :-D

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 20 kwietnia 2012, 06:40

Świeży może być ale jak go jest za mało to przód może nurkować co się objawia wężykowaniem w zakrętach

Slavko

Postautor: Slavko » piątek, 20 kwietnia 2012, 06:49

Może i to nie ma nic w spólnego ale spróbuj ustawić z tyłu zawieszenie na bardzo twarde i zobacz co wtedy będzie się działo przy dużych prędkościach.


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości