Przednie zawieszenie - Olej

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3505
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 26 lipca 2011, 14:08

Powiem tak.
Po montażu nowych lag z uszczelniaczami, progresów Wilbersa itp. w Virago wlałem w zawiechę 15W Motula. Byłem pełen obaw co do sztywności zawieszenia ale po ok. tygodniu jazdy- dopasowaniu się części/dotarciu/ułożeniu dziękowałem Bogu za moją decycję, chciałem wlać 10W/5W przez to iż zamontowałem progresy... Przód nie nurkował już na maxa przy hamowaniu, nie blokowałem przedniego koła wcześnie, próg był wyczuwalny... co prawda zawieszenie stało się sztywniejsze ale nie dobijało jak potrafiło na oryginalnych sprężynach i oleju nie wiadomo co ;-) .


IMHO 10W+ progresy będą dobrym kompromisem.

Lecz jak kto woli, kupcie flachę 10W i 15W, zbebłajcie wszystko i wyjdzie 12,5W :mrgreen: i do zbombionych :evil: .....

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » wtorek, 26 lipca 2011, 21:40

Decyzja moja już zapadła, progresy na pewno wsadzę, tylko teraz zastanówka co do oleju czy 10W czy 15W.
A i jeszcze jedno, podrzućcie mi proszę ile oleju wchodzi do jednej goleni, bo nie moge gdzieś tego znaleźć w servisówce

GhostDog
Posty: 2810
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » środa, 27 lipca 2011, 05:58

wg serwisówki 538 cm3 a poziom oleju 137 mm mierzony od góry (oil level 137 mm from the top of the inner tube fully compressed and without the fork spring) :mrgreen:

a pytanie z innej beczki: wymiary oringu górnej śruby który należy wymienić na nowy to jakie?



ja olej mam ten: http://www.moto-akcesoria.pl/olej-do-am ... ert,p,3153
bałem się kupować na alle gdyż: mnóstwo jest podróbek motula a cena z dostawą wychodzi drożej niż w motoakcesoriach.

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » środa, 27 lipca 2011, 12:59

No i wszystko zakupione. Sprężyny Progresy YSS, olej Iphone 15W i do tego łożysko stożkowe główki ramy.
Niemniej jednak mam pytanie. W katalogu producenta sprężyn napisane, że olej 20W i wysokość w ladze 170mm. Wziąłem olej 15W bo moim zdaniem 20W to za gęsty by był. Ale jak ma się podana wysokość zalania oleju w ladze z katalogu producenta sprężyn tj. 170mm do wartości z serwisówki tj.137 mm. Różnica to 3 cm w ladze !.
Czy sprężyny progresywne muszą mieć więcej oleju w ladze aniżeli zwykłe ?

GhostDog
Posty: 2810
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » sobota, 30 lipca 2011, 20:39

Przy wymianie oleju w lagach:
· Zapomnijcie o tanich kluczach z chin i imbusach za 5 złotych
· Potrzebujecie imbus 6 ( z nasadką - do półek), nasadkę 8(błotnik), nasadkę 10, nasadkę 12(zaciski) , nasadkę 24(do sztycy koła), przedłużkę do nasadki(długa bo trudno odkręcić sztycę koła)
· 1 litr oleju po 0,5 na lagę, chociaż wg serwisówki wychodzi 538 –wlewajcie 0,5 litra w lagę
· 19 oczkowy do odkręcenia śruby lagi
· 10 płaski do regulacji naprężenia lagi
· od 2 do 4 piw lub więcej jak kto lubi :mrgreen:



nie będę się rozpisywał, generalnie łatwo i przyjemnie, zamiast worka na siedzeniu podstawiłem pod ramę z boku drewniane klocki-działa i moto stabilne
trzeba uważać przy odkręcaniu- sprężyna wyskoczy-gęstym do góry, oring średnica 34 gr.3 wewnątrz podkładka i metalowy pieniążek .no i wrażenia z jazdy-lepiej, lagi na 4, chociaż progresy pewnie lepsze.
Ostatnio zmieniony niedziela, 31 lipca 2011, 13:07 przez GhostDog, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3505
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 31 lipca 2011, 05:20

Mam taką cichą nadzieję, że zaciski na jakiś klej dałeś ;-) . Imbusy fucktycznie - z targu od ruskich to można na przetop od razu dać, muszą być porządne np. TopTul, Beta, Yato.. Także nie ma co oszczędzać na narzędziach gdyż to się zaś zemści....

GhostDog
Posty: 2810
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » niedziela, 31 lipca 2011, 08:01

Zaciski na klej? Rozwiń zagadnienie, zaciski przykręciłem normalnie tak jak były.

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » niedziela, 31 lipca 2011, 16:14

No i zrobione. Trochę mnie to zajęło czasu bo gadka szmatka itp. Jednak oleju wlałem tyle ile podaje producent sprężyn progresywnych tj 170 mm na wysuniętej ladze mierząc od góry. Co dało 550 ml. Dziwiłem się, ale tyle napisali. Może dlatego, że to progresy. Mam nadzieję że uszczelniacze mi nie puszczą ;-) I co ciekawe, producent zaleca olej 20W. Ja wlałem 15W.
Łożysko też wymienione. Było trochę roboty z wybiciem górnego pierścienia z główki ramy, ale trochę kombinacji i poszło. O dziwo, łozysko miałem jeszcze oryginalne kulkowe w plastikowej koronce. I nie było zniszczone. :shock:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3505
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 31 lipca 2011, 17:21

Klej do gwintów, zacisk odpowiada za Twoje bezpieczeństwo a uwierz mi, że potrafi się poluzować....

GhostDog
Posty: 2810
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » niedziela, 31 lipca 2011, 18:22

kleju nie dałem ale dokręciłem z sercem.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3505
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 31 lipca 2011, 19:07

To co jakiś czas zobacz czy jeszcze masz je :mrgreen: :zdrowko: .

GhostDog
Posty: 2810
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » niedziela, 31 lipca 2011, 19:17

wcześniej i tak zabije mnie jakaś ciężarówka :mrgreen:

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 2 sierpnia 2011, 21:36

po 10 tyś km wywaliłem stary olej z lag :shock:
różnica masakryczna, człowiek się jednak przyzwyczaja z dnia na dzień a progresy młócą olej
na potęgę.
stary olej ciemno szary metaliczny i śmieeerdziiiiii strasznie :!:

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » wtorek, 2 sierpnia 2011, 22:28

Farba, a ile lejesz do tych progresów. U mnie wg danych producenta sprężyn weszło 550 ml tj 170 mm od górnej krawędzi do poziomu oleju.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3505
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 3 sierpnia 2011, 05:53

farba pisze:.... śmieeerdziiiiii strasznie :!:


Toć to nie perfumy :-D . Sam w sobie wali ale przepracowany olej to sieka....

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » środa, 3 sierpnia 2011, 19:48

Powiadasz Farba, że różnica po zmianie - aż się wieżyć nie chce! Jakiś czas temu, już nie pamiętam kto pisał, że przejechał bodajże 28 tyś. na jednym wsadzie i było git. To, jak to w końcu jest - wymieniać - czy nie, bo już zgłupiałem ?

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » środa, 3 sierpnia 2011, 20:25

ja wymieniam raz do roku wczesniej jezdzilem na 10w ,w tym roku zmienilem na 15w plus stalowy oplot i roznica jest zaj... :-D

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 3 sierpnia 2011, 22:24

zalałem 130 mm od górnej krawędzi jakoś tak mi się odlewać nie chciało
z tym że moje progresy jakieś nietypowe :-/ (długie)bo bez tych rurek metalowych na wcisk wchodzą
tytus - co kto lubi. jednemu przeszkadza jak go po drodze miota , drugi przestaje odkręcać
bo mu przy hamowaniu nurkuje albo po puszczeniu klamki strzela w lagach.
znam takiego co piąty sezon na łysej oponie z przodu jeździ bo mu kasy na nową szkoda
a pozatym "nowa też się zetrze to jeszcze rok się poturla ,w końcu nie jeździ szybko""
;)

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » środa, 3 sierpnia 2011, 22:44

farba, ja zalałem 170 mm i wyszło dokładnie 550 ml olejum. Jeszcze nie miałem okazji sprawdzać bo lało non stop. Teraz to mnie czeka zabawa z regulacją zawiechy z przodu po takim zaimportowaniu sobie olejum i progresów :lol:

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » czwartek, 4 sierpnia 2011, 20:36

Dla mnie to oczywiste, że cokolwiek mam, to dbam, bo musi być w pełni sprawne, ale niestety często słyszy się takie pitolenie : "to za drogie, tamto za dużo kosztuje", albo (w stosunku do puchy, co mnie rozwala) to stary wóz i nie warto w niego inwestować, tak jakby utrzymanie poprawnego stanu technicznego było dobrowolną inwestycją, a nie obowiązkiem. Problem polega na tym, że wielu ludzi ma coś na co ich nie stać, często z powodu kompleksów.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 11 sierpnia 2011, 09:35

poprawny stan techniczny oznacza utrzymywanie sprzętu w określonym zakresie parametrów. w związku z tym, sporo ludzi do starszych np. pojazdów kupuje graty, które mieszczą się w tym zakresie ale niekoniecznie w "górnej" części.
i takie zachowanie również określane jest nieinwestowaniem w stary pojazd.
ludzie często kupują wypasione np. wózki na których utrzymanie ich później nie stać. jakie kompleksy? po prostu chcą mieć zajefajny wózek i tyle.
bye

balth

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 11 sierpnia 2011, 16:39

no ale na przedniej łysej oponie w moto, to bym się nie odważył...
hubertm

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 11 sierpnia 2011, 16:44

ja to w ogóle boje się jeździć.... ;-)
bye

balth

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » czwartek, 11 sierpnia 2011, 19:27

Grunt, że pisać się nie boisz. :mrgreen:
Wracając do tematu - ja pisałem o tym, że znam wiele przypadków, gdzie pałogłów posiadający często coś co dumnie nazywa pojazdem, nie chce go naprawiać, bo do puki jedzie to "sżkoda kasy Panie, bo wszyscy mechanicy to kombinatorzy i tylko patrzą, jak klienta przerobić, a auto przecie jedzie, po za tym w taki stary, to nie warto wkładać". Podobnie zaczyna się robić z motorami - niestety.
Pisząc o zakompleksionych miałem na myśli durnotę, spowodowaną chęcią popisania się, (spowodowaną niedowartościowaniem), która to durnota wbrew zdrowemu rosątkowi popycha Tuarega do zakupu sanek, których dodatkowo nie ma sioły ciągnąć po piachu.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3505
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 11 sierpnia 2011, 19:45

Tytus pisze:....Panie, bo wszyscy mechanicy to kombinatorzy i tylko patrzą, jak klienta przerobić, a auto przecie jedzie, po za tym w taki stary, to nie warto wkładać". Podobnie zaczyna się robić z motorami - niestety.
....


Widocznie mało widziałeś/słyszałeś :-? ;) ...

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » czwartek, 11 sierpnia 2011, 20:38

Wszyscy ? Wiem, wiem - mało widziałem. Ja mieszkam w bazie księzycowej, a mój magik, to Mistrz Yoda, który prowadzi bezdotykowy garage. :shock:

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 11 sierpnia 2011, 20:41

Tytus pisze:Ja mieszkam w bazie księzycowej, a mój magik, to Mistrz Yoda, który prowadzi bezdotykowy garage. :shock:

:rotfl: :rotfl: :rotfl:
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 12 sierpnia 2011, 09:05

chęci popisania nie zaliczam do kompleksów.
bye

balth

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » piątek, 26 sierpnia 2011, 20:59

A ja zaliczam. Popisuje się z reguły ten, co niewiele potrafi.
Naprawdę wielcy są skromni - popatrz na mnie :evil: .

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » niedziela, 28 sierpnia 2011, 15:22

Tytus, up-2-u.
o powodzeniu już pisałem.
a warsztatów dobrych nie ma: są lepsze, bądź gorsze.
bye

balth


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość