XJR - lagi R1

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
Awatar użytkownika
Jabol
Posty: 97
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 11:08
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontaktowanie:

XJR - lagi R1

Postautor: Jabol » środa, 26 marca 2008, 12:12

Witam.
Poszukuję informacji dot. adaptacji do XJR-ki lag od R1. Wiem że to możliwe, mam jednak wątpliwości co do półek. Od czego najlepiej psują ? Wymieniał ktoś ?

Awatar użytkownika
Ramzes
Posty: 302
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Postautor: Ramzes » środa, 26 marca 2008, 13:01

Jabol pisze:Poszukuję informacji dot. adaptacji do XJR-ki lag od R1
:arrow: www.google.pl jest tam tego pelno.

Jabol pisze:mam jednak wątpliwości co do półek
zgadza sie jest problem.
Sa jedna gotowe zestawy :arrow: http://www.gsg-mototechnik.de/59-62show ... s59-62.htm
Nie wiem czy pasuja ale widzialem raz moto z calym zestawem od R1 czyli lagi + polki, jesli chodzi o lagi i polki to najbardziej beda pasowac z pierwszych lat produkcji te same zaciski te same kola nie wiem jak jest z glowka ramy ale powino byc podobnie ( mozliwe ze trzeba przelozyc trzpien i bebechy z glowki od Xjr ).
Najlepie bylo by rozebrac przednie zawieszenie w Xjr wszystko pomierzyc i porownac z wymiarami zawiechow od R1.
Jesli chodzi o zawieszenie od R1 to trzeba liczyc od 1 tys zl do okolo 1,5 tys zl. ( takie wartosci jak sie orjetowalem ) czasami mozna trafic kompletne zestawy czasami tylko lagi.

Jesli bedziesz sie przymierzal robic taki przeszczep to mam nadzieje ze zamiescisz jakies info.
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin :) http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » czwartek, 27 marca 2008, 06:58

a dlaczego chcesz zmieniac lagi?
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
Jabol
Posty: 97
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 11:08
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontaktowanie:

Postautor: Jabol » czwartek, 27 marca 2008, 08:00

Generalnie nie jestem jeszcze przekonany do zmiany zawieszenia, pytanie na forum umieściłem aby dowiedzieć się czegoś więcej, aby poznać "za" i "przeciw", dowiedzieć się o problemach technicznych podczas ewentualnego wykonywania takiej operacji. A powód: 1 - lagi od R1 będą twardsze i mają większą możliwość regulacji. 2 - to wygląd, XJR-ka z lagami od R1 wygląda jeszcze potężniej.

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » czwartek, 27 marca 2008, 14:00

A co z ogolna geometria moto po takiej operacji?
Rozumiem, ze dlugogosc i sposob mocowania musza byc identyczne...
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
Ramzes
Posty: 302
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Postautor: Ramzes » czwartek, 27 marca 2008, 23:03

PawelR pisze:A co z ogolna geometria moto po takiej operacji?
Rozumiem, ze dlugogosc i sposob mocowania musza byc identyczne...


Jak dla mnie kazde motanie w orginale wiaze sie z plusami i minusami po to fabryka zrobila takie zawiechy zeby bylo dobrze moze dlatego ze taniej i nie potrzeba takich lag w takim moto, fakt mozna poprawiac fabryke i konstruktorow zeby bylo ladniej i moze lepiej jezdzilo ( dlaczego moze bo w Polsce chyba nie ma takiej zmoty :-/ i trudno ustalic jak to jezdzi a na fotach i w opisach to moze byc roznie ).

Mozna opierac sie na gotowych zestawach za 1,5 tys oiro i miec pewnosc ze robil to jakis spec a nie "Pan Czesio" w garazu z biednej R1 po przejsciach :-?

Jabol pisze: 2 - to wygląd, XJR-ka z lagami od R1 wygląda jeszcze potężniej.

Tak sie tylko zastanawaim ( sam tez chcialem zmieniac lagi :roll: ) czy nie bedzie to przerost formy nad trescia. Kazda zmiana pociaga za soba nastepne i tak bez konca mozna pozniej dojsc do wniosku ze jeszcze fajnie bylo by miec tylny wahacz od Kawy ZRX bo fajnie wygladaja, turbo i nos.
Bawilem sie troche w motanie w Off Roadzie ( tak sie zamotalem ze samochod mam w dwoch czesciach i konca nie widac a kasy brak ) i wiem z czym sie to wiaze z kasa po primo i wpadasz w blende kolo :-(
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin :) http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw

Awatar użytkownika
Jabol
Posty: 97
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 11:08
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontaktowanie:

Postautor: Jabol » piątek, 28 marca 2008, 08:20

Masz racje, każda przeróbka niesie za sobą inne, a te z czasem bywają problemowe. Jeśli się wydarzy jakaś awaria, wtedy się zaczynają schody bo coś np. było dorabiane. Oryginał ma tę zaletę, że jak się cos popsuje to kupujemy element i jeździmy dalej.

Awatar użytkownika
rkluczyk
Posty: 1333
Rejestracja: czwartek, 31 stycznia 2008, 21:06
Model i rocznik moto.: Motorynka
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontaktowanie:

Postautor: rkluczyk » sobota, 29 marca 2008, 20:19

Wytłumaczcie mi sens tych przeróbek. Tylko regulacja ???????

counterox

Postautor: counterox » poniedziałek, 31 marca 2008, 18:38

Yamaha TDM 850 miała takie same lagi, tarcze, hamulce...

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » poniedziałek, 31 marca 2008, 21:07

ja to w ramach wymiany lag wymieniłbym również całą resztę - najchętniej na mt01 albo bmw r1200r/k1200r sport :-)
bye

balth

ZIZU

Postautor: ZIZU » środa, 7 maja 2008, 20:31

Witam.
Mam podobny problem, kupiłem xjr 1300 Sp która miała kiedyś jakąś przygodę, z przodu nie ma orginalnych lag tylko firmy WILBERS pro racing, zaciski psują ale klocki nie pracują całą powierzchnią na tarczy no i teraz nie wiem czy wymieniać na większą tarcz 320mm, czy wymieniać lagi na orginał. Jeżeli ktoś z Was posiada, lub wie gdzie można kupić większe tarcze to prosze o pomoc.

[ Dodano: 2008-05-07, 21:36 ]
PASUJĄ TEŻ LAGO OD TDM900?? BO muszę kupić a są do sprzedania z TDM900 na allegro

MadMike

Postautor: MadMike » środa, 7 maja 2008, 21:25

Może spróbuj u źródła. Skontaktuj się z Yamahą. Powinni Ci pomóc w tej kwestii, choć oczywiście pewności nie mam. Ale jest to chyba najlepsze rozwiązanie.

masacre

Postautor: masacre » środa, 7 maja 2008, 21:39

ZIZU wstaw fotki, ciekaw jestem jak to wygląda. WYchodzi na to ,że te Wilbersy są od innego modelu. może inne zaciski trzeba załozyc ? pasujące na otwory i pracujące calą pow. na tarczy. Masz chyba NAJLEPSZĄ zawiechę z przodu jaką robią, próbuj naprawiac błedy zostawiając ten widelec. Wiem co pisze bo jeździłem oryginałem i Wilbersem.
W kwestii LAG to sam bym nie majstrował prz tym , robią takie przeróbki rózne firmy np. http://www.motorradherzer.de/docs/katalog2002.pdf

Pozdrawiam

ZIZU

Postautor: ZIZU » środa, 7 maja 2008, 21:51

Jutro wstawie fotki, no ale dobrać zaciski to nie będzie łatwa sprawa bo te seryjne też są bardzo dobre. Co ciekawe orginały na otwory pasują ale zbyt mocno odstają od tarczy brakuje 15mm.


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości