Trzęsie, telepie kierownicą.

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 4 maja 2012, 21:07

a, byłbym zapomniał: druga flaszka :-)
bye

balth

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 4 maja 2012, 21:46

z szybą jeżdżę a'la Vespa - nie trzepie
zdejmij kufer
napompuj gdzie indziej: 2,5 - przód i 2,9 tył, a nie 2,5
ostateczność - wywal przód oponę. Kup sobie męską ;-)
Ptysiek, ja też poproszę flaszkę ;-)
U mnie na Pilot Roadach2 zrobiłem 14 tys ( i do konca sezonu dam radę) i jedzie jak po sznurku ;-)
hubertm

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » piątek, 4 maja 2012, 22:06

Nie dałem rady dzisiaj wyważyć. Ale jak porobię to o czym pisaliście to dam znać.
W weekend nic nie ruszę, może w przyszłym tygodniu.

Flaszka 3 - i pójdzie jak po linie :lol:
Pozdrawiam - Krzysiek

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » czwartek, 10 maja 2012, 20:24

Wyważyłem tył, przód też, napompowałem 2,5 przód i 2,9 tył. Sprawdziłem - łozyska główki ramy - jest ok. Zalałem cały bak aby było nas więcej kg i jadę :arrow:

Jak wieje to trzęsie, jak nie wieje to nie trzęsie :idea:

Ale sprawdzic zawsze warto :-D
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 10 maja 2012, 20:43

krzysiek 525tds pisze:Jak wieje to trzęsie, jak nie wieje to nie trzęsie
A co to może być takiego, w motocyklu twoim, podatne na wiatr?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » czwartek, 10 maja 2012, 21:27

Duża szyba z przodu.
Ma to na pewno wpływ na takie zachowanie.
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 11 maja 2012, 12:29

Czyli jakby od tego zacząłem? Szkoda, że szukanie zaczęło się od spraw najmniej oczywistych :)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » piątek, 11 maja 2012, 13:14

Piontek - racja :-D

Dzieki za szybkie odpowiedzi i pomoc.
Pozdrawiam - Krzysiek

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » sobota, 18 maja 2013, 22:16

Nowa opona i nadal to samo.

Poszukam jeszcze - nie wiem - wygląda to dziwnie.

A jak sprawdzic czy tylny wachacz nie ma luzów.
Pozdrawiam - Krzysiek

Bitels

Postautor: Bitels » niedziela, 19 maja 2013, 01:27

a szyba? :)

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » niedziela, 19 maja 2013, 01:36

krzysiek 525tds, czy to naprawdę odczuwasz, że nap...dala ?
Zaczynam mieć wrażenie, że po prostu jesteś przewrażliwiony. Jak jest wiatr i masz żagiel na kierownicy zamontowany, to ma prawo Ciebie nosić, tym bardziej, że taki żagiel montujesz sam i możesz go np. krzywo ustawić.
Samochód nosi, jak wieje .. ;-)
hubertm

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 19 maja 2013, 06:57

Zdejmij szyberdach i próbuj, jeszcze kufer zdemontuj. A jak to nic nie da, to przypomnij sobie o zawieszeniu przednim i zrób wymianę oleju, ale najpierw skręć je na twardo.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 19 maja 2013, 07:03

Oblookaj starą oponę jak jest wyząbkowana to serwis przedniego zawiasu powinien uciąć temat.

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » niedziela, 19 maja 2013, 09:06

Była lekko wyząbkowana - fakt.
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 19 maja 2013, 09:20

Tak jak pisałem wyżej : zrób serwis zawieszenia , szczególnie zwracając uwagę na równy poziom oleju w obu lagach .
I zrób to sam bo w serwisach mają na to wye...ne :!:

Aaa :!: i zrób to zanim załatwisz nową gumę ;)

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » niedziela, 19 maja 2013, 09:43

Czy tylko olej sprawdzic czy coś jeszcze - oczywiście łozyska główki tez - ale w srodku co jeszcze?
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 19 maja 2013, 10:08

Jak uszczelniacze nie puszczają to tylko wymiana oleju.
Manuala w łapki i do roboty :-P

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » niedziela, 19 maja 2013, 11:57

ok - dzieki :-D
Pozdrawiam - Krzysiek

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » wtorek, 11 czerwca 2013, 21:51

Po zmianie ciśnienia w oponach na P 2,9 i T 2,9 dużo lepiej, tzn.: raz tak lekko przy 60kmh zarzuci i nic.

Nie wiem - rozbierać czy nie.
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 11 czerwca 2013, 22:07

Po wymianie łożysk i tulei wahacza naszła mnie jedna myśl.

Wahacz tylny, a dokładnie jego luzy mają duży wpływ na odczucia, na przednim kole podczas jazdy. To wiadomo z teorii, ale trza to jeszcze przeżyć na własnej skórze aby się przekonać, co jest co :mrgreen: .

Miałem i mam jeszcze niewyważoną przednią oponę, na dniach pojadę na wyważarkę dynamiczną....
...Ale przed zrobieniem wahacza przy ok. 150km/h zaczynało mi napierdzielać kierokiem jakby łapał shimmę. Trwało to do ok 160km/h. Dało się z tym jeździć. Teraz po wymianach zrobionych na tyle pozostały minimalne drgania na przodzie, przy ok 140-150km/h i koniec.

Także....

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » wtorek, 11 czerwca 2013, 23:44

Zdzisław pisze: ...Ale przed zrobieniem wahacza przy ok. 150km/h zaczynało mi napierdzielać kierokiem jakby łapał shimmę. Trwało to do ok 160km/h. Dało się z tym jeździć. Teraz po wymianach zrobionych na tyle pozostały minimalne drgania na przodzie, przy ok 140-150km/h i koniec.


No to teraz już całkiem dupa :arrow: - nie wiem co pisać.
Zdzisław - to co napisałeś - jak bym tak miał to już bym chyba zezłomował moje moto.
Z tego mi wychodzi że te typy tak mają :-?
Moja jedzie jak po stole, prosto, nic się nie dzieje, poza tymi lekkimi drganiami które występują w okolicy 60 kmh. Przed zmiana ciśnienia było gorzej, teraz jest w sumie całkiem ok.
Nie ma objawów o których piszesz - i dobrze ... bo ... na złom bym oddał :lol:

Wygląda to podobnie jak na filmie, aż tak nie telepie, mam takie same opony Shinko 005 Raven:
http://www.youtube.com/watch?v=7OXj5-ZGI-g

Moim zdaniem to opony :idea:
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 12 czerwca 2013, 06:38

U mnie było podobnie jak na filmiku, lecz w mniejszym stopniu. Jeżeli taka shimma by była przy 150, to z pewnością bym nawet na prostej wpadł do rowu przy ulicy :mrgreen: .

Ale skoro przy 60 tak się dzieje, to jeżeli zawieszenie ok, poziom oleju w przodzie ok, twardość zawiasu ok. I opony niewyząbkowane są, a wraz z nimi ciśnienie ok, to pozostaje przywyknąć i obserwować. Albo dać jeszcze raz na wyważarkę ale dynamiczną, nie statyczną.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 12 czerwca 2013, 10:40

Tak robi przednia opona zużyta na skutek zaniedbania serwisu zawieszenia. Olej w lagach (nierówny stan ,zużyty że starości, woda w oleju) skutecznie wyząbkowuje przednią oponę ,problem ten ma miejsce raczej przy prędkości 40 - 60 km/ h niż powyżej 100 .
częsty serwis zawieszenia pomaga zwłaszcza przy progresywnych sprężynach.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 12 czerwca 2013, 12:45

Dzisiaj dzwoni znajomy i się pyta ile wchodzi oleju na przód na rurę do VN1500.

Mówię, a ile wlałeś(wymieniał 2 tyg. temu)?
- no po pół litra na lagę :lol: .
- A czemu aż tyle skoro wchodzi po 396cm :?:.
-Bo tyle zlałem z każdej.....

I się dziwił, że moto ma sztywne na przodzie i słychać jakieś dziwne dźwięki w czasie jazdy po dziurach.....

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 12 czerwca 2013, 13:16

krzysiek 525tds pisze:.....

napisz pw do Pawła R, daj mu się karnąć i zrób co powie. Albo przyjeć na zlot na jesień i stwierdzimy komisyjnie. Najprawdopodobniej pomoże wymiana opony i dobre jej wyważenie.
krzysiek 525tds pisze:Po zmianie ciśnienia w oponach na P 2,9

przód ma mieć max 2.5

Zdzisław, przypomnij się na zlocie to pogadamy o wyważaniu opon. Dobry fachman jest w stanie zrobić to lepiej niż maszyna dynamiczna. Przekonałem się też o tym na sobie :->

http://www.youtube.com/watch?v=T2AuivYzaBs
Ostatnio zmieniony środa, 12 czerwca 2013, 13:27 przez mariuszdg, łącznie zmieniany 2 razy.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 12 czerwca 2013, 13:44

Mariuszu, Sam bym se zrobił, ale nie chce mi sie babrać z tym, pamiętam, jak uczyli nas na szlifierni w szkole wyważać koła ścierne do dużych szlifierek. A tam było cza się przyłożyć bo obroty większe :lol: .

U nas w okolicy wszyscy jeżdżą do jednego fachmana na statykę, ale już 2x mi odpadły ciężarki, które przykleił i się obraziłem na niego :) . Pojadę do konkurencji.

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » środa, 12 czerwca 2013, 19:04

Ja też mam problem, bo znowu zaczęła się shimma i chyba mam przekrzywiona kierownicę. Pewnie w coś przywaliłem albo ktoś przywalił na parkingu. Pojechałem na "warstat" ale kolo mi powiedział że się nie wyrguluje przekoszenia bo się nic nie reguluje. Ma być prosto, albo wymienić. Nie wiem czy mam mu wierzyć, choć to znany warszawski moto gabinet. Mam wraażenie że jak jeździłem na torze to chłopcy po dzwonach regulowali coś na lagach-półkach. Ale nie było tam xjr poza moją a ża nie lezałem to oczywiście nic nie robiłem. Sam nie wiem. 8-) :evil: :evil:

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 14 czerwca 2013, 21:01

krzysiek 525tds pisze:Moja jedzie jak po stole, prosto, nic się nie dzieje, poza tymi lekkimi drganiami które występują w okolicy 60 kmh. Przed zmiana ciśnienia było gorzej, teraz jest w sumie całkiem ok.

Na milion procent opona. Stała w jednym miejscu przez całą zimę. Jest do wymiany.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

jacolxjr

Postautor: jacolxjr » środa, 26 czerwca 2013, 20:07

Miałem podobny problem, wymieniłem oponę - kupiłem dwu letniego nowego leżaka - problem się zmniejszył. Jeśli to tak Ci przeszkadza to ja bym zdjął szybę i kufer, jeżeli problem będzie dalej to w drugiej kolejności wymienił bym oponę. Dopiero wtedy rozbierałbym motocykl. U jednego kolesia z podobnym problemem rozwiązaniem okazało się tylko zdjęcie kufra.

Bitels

Postautor: Bitels » piątek, 28 czerwca 2013, 08:13

Nie wiem jak jedzie moto z ciulatą oponą, ale wiem jak jeździ z krzywą ośką, to się podzielę. Efekt bujania góra dół, jakby czlowiek jechał po falistej szosie (muldach), zaczyna się przy ok 120 km/h. Miałem to od dawna, nie wiem czy nie od początku, nie wiem co było przyczyną - przy mniejszych predkościach było ok, wiec tak jeździłem. Przy okazji wymiany oleju w lagach, mechanik znalazł tę krzywą ośkę. Krzywizna minimalna, nie widać gołym okiem, jak przy kiju bilardowym. Wymienił i nagle moto jeździ jak po stole.
Kiedyś się zastanawiałem, dlaczego łapię shimmy w zlożeniu, szczególnie na lewą stronę, myślalem że to papcie wyząbkowane, może brak umiejętności. Teraz wiem, że to ta ośka cholerna - teraz nic się nie dzieje, jeździ się idealnie.


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości