CIŚNIENIE

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
orimain

CIŚNIENIE

Postautor: orimain » sobota, 19 kwietnia 2008, 16:57

Panowie, jak pompujecie swoje maszyny (przód/tył, jedna/2osoby)? Pytam bo gumę z tyłu mam jeszcze dobrą, a zaczyna mi uciekać w zakrętach. Moze zmienić ciśnieni?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » sobota, 19 kwietnia 2008, 17:22

eeee, chyba 2.5 z tyłu. ale nie pamiętam dokładnie.
bye

balth

rstencel

Postautor: rstencel » sobota, 19 kwietnia 2008, 19:25

No z tyłu to 2,5 a z przodu tak od 2 do 2,2

Awatar użytkownika
andrexjr
Posty: 139
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 18:57
Model i rocznik moto.: XJR 1300sp-1999
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Postautor: andrexjr » sobota, 19 kwietnia 2008, 19:31

nie będę się wymądrzał ale ja pompuję 2,5 przód a tył solo2,5 a z pasażerem2,9. ;-)

orimain

Postautor: orimain » sobota, 19 kwietnia 2008, 22:22

dzięki chopy :)

Mular

Postautor: Mular » niedziela, 20 kwietnia 2008, 09:57

Ja pompuje 2.5 przod 2.9 tyl. Z etgo co pamietam to w instrukcji chyba bylo 2.5 x 2.5 jak solo. i potem 2.5 x 2.9 jak solo i powyzej 90 kg "zaladunku" i w dwie osoby.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » niedziela, 20 kwietnia 2008, 11:12

A ja się przyznam, że jeszcze u siebie nie pompowałem ani razu. Jak jestem w serwisie to oni to zawsze kontrolują, a nie wierzę żeby przez pół roku uciekło powietrze aż tak, żebym to czuł.
Poza tym nie mam zaufania do maszyn na stacjach bo już nie raz zamiast mi dopompować (w aucie) to jeszcze spuściła powietrze i na stacjach prosiłem ludzi o pompkę.

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » poniedziałek, 21 kwietnia 2008, 09:26

Ja jezdze ze swoim sprawdzonym cisnieniomierzem, bo w istocie manometry na stacjach w wiekszosci przypadkow nie wskazuja dobrze.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
Ramzes
Posty: 302
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Postautor: Ramzes » poniedziałek, 21 kwietnia 2008, 11:29

Co do sprzetu na stacjach najlepsze sa elektroniczne, z mozliwoscia ustawienia cisnienia. Z tego co wiem to na Orlenach maja czasami takie cos.

Co do samego cisnienia powino sie je sprawdzac raz na tydzien. Zle napompowana opona nierownomiernie oraz bardziej sie zuzywa, pojazd wiecej spala, slabe cisnienie w oponie moze doprowadzic do malo ciekawych sytuacji na drodze zwlaszcza w motocyklu. ( wiem wiem wymadrzam sie ale tak mowil Pan w TV w jakims programie motoryzacyjnym :lol: )

Pamietaj "Wujek Dobra Rada" radzi miej zawsze odpowiednie cisnienie gumy na sprzecie, od tego zalezy twoje bezpieczenstwo.
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin :) http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw

masacre

Postautor: masacre » piątek, 25 kwietnia 2008, 15:24

można kupić elektroniczne , niewielkie i dokładne mierniki ciśnienia do samochodowego wentyla nawet na .allegro. , jakieś 20-30 zł. zmieści się do schowka bankowo... :)

orimain

Postautor: orimain » piątek, 25 kwietnia 2008, 17:19

Takiego elektronicznego wskaznika sobie właśnie nabyłem, nakręcany na wentyl, z wyświetlaczem, całość wielkości pudełka zapałek. Cena w sklepie motoryzacyjnym to 21zł. Żeby było śmieszniej sprawdzałem go z innymi miernikami i... wskazuje poprawnie :) Gadżet a cieszy.

motorhead

Postautor: motorhead » sobota, 26 kwietnia 2008, 15:42

ja mam w przodzie między 2.4 - 2.5 a tył 2.8 - 2.9

co do wpisu Radka to nie wiem czy te dwie atmosfery to ciut nie za mało z przodu. pewnie guma się szybciej skończy a i prowadzić jest ciut ciężej niż gdybyś napompował 2.4
sprawdź jak ci się będzie jeździć przy trochę wiekszym ciśnieniu. mnie osobiście o wiele lepiej. no i oponka po dłuższym przebiegu nadal trzyma ładny kształt i jest rówomiernie zużyta.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » piątek, 2 maja 2008, 08:44

Jeżdżąc solo 2.5 przód i tyl, jeżdżąc we dwójkę 2.5 przód 2.9 tyl Mular bardzo dobrze napisal. Z wlasnego doświadczenia wiem że mniejsze ciśnienie nawet 0.1 - 0.2 już robi różnice wyczuwalną w prowadzeniu. Maszyna staje sie mniej poręczna, trudniej się ją sklada w zakręt i staje sie mniej precyzyjna w prowadzeniu. RStencel raczej dobij powietrza z przodu do 2.5 :) Pozdrawiam
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » wtorek, 6 maja 2008, 05:55

Szczegolnie przod wplywa na zachowanie w skrecie.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » niedziela, 11 maja 2008, 18:47

Pojechałem na stację dopompować choć byłem pewien że oponki twarde są.
Jakisz był mój szok gdy okazało się, że miałem mniej wiećej 1,8 :!: :!: w obydwu.

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » poniedziałek, 12 maja 2008, 06:26

Pamietaj, ze sprawdzac trzeba na zimnych. W rozgrzanych kapciach cisnienie wzrasta, wiec jak miales 1,8 na cieplo..., to dobrze, ze przy jakims zakrecie Tobie nie zrobilo sie cieplo...
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » poniedziałek, 12 maja 2008, 07:45

Nie, nie, na zimnych sprawdzałem. Do stacji mam jakieś 600m więc raczej rozgrzać się nie miały kiedy.

counterox

Postautor: counterox » niedziela, 18 maja 2008, 16:03

Teee no Panowie !!

1.8 z przodu miałem, teraz to XJR sama wlatuje z zakręty... a ja głupi się składałem... :]

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » poniedziałek, 19 maja 2008, 06:18

Jak powiadaja odpowiednie cisnienie to podstawa bezpieczenstwa i trwalosci opon!
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
donCezarre
Posty: 2149
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: donCezarre » wtorek, 20 maja 2008, 21:42

jakoś sie lżejszy zrobił i słucha się jak podpompowałem:) było z tyła i z przoda było 1,8
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......

Awatar użytkownika
rkluczyk
Posty: 1333
Rejestracja: czwartek, 31 stycznia 2008, 21:06
Model i rocznik moto.: Motorynka
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontaktowanie:

Postautor: rkluczyk » środa, 21 maja 2008, 21:16

W moje metropolii jeden z wulkanizatorów oferuje nową usługę - pompowanie azotem. Podobno lepiej trzyma równe ciśnienie, niezależnie czy mamy -30 czy +30 i wogóle podobno
bajka. Słyszał ktoś z kolegów o tym ?

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 21 maja 2008, 22:01

słyszał. sensowne. jak tanie to można. ja chyba popełnię jak będę miał gdzieś po drodze. ale żeby specjalnie jechać? nieeeeee.....
bye

balth

Awatar użytkownika
donCezarre
Posty: 2149
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: donCezarre » środa, 21 maja 2008, 23:21

działa, w puszce od dawna stosuje zwłacza że za free 8-)
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......

counterox

Postautor: counterox » czwartek, 22 maja 2008, 01:27

U nas 5 zł od opony biorą łajdaki....

Awatar użytkownika
rkluczyk
Posty: 1333
Rejestracja: czwartek, 31 stycznia 2008, 21:06
Model i rocznik moto.: Motorynka
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontaktowanie:

Postautor: rkluczyk » czwartek, 22 maja 2008, 11:44

U mnie tez 5 zeta od kółka !!!

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » poniedziałek, 26 maja 2008, 06:15

Moze wiec sie skusze...
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 5 sierpnia 2009, 08:59

Byłem u znajomego na stacji diagnostycznej i sobie sprawdziłem. Przód 1,8; tył 2,3. Kazałem dobić przód na 2,5 tył na 2,9. Po takiej operacji trza tylko uważać na początku jak się za ostro na hamulec klepnie przedni, poślizg murowany. Trza pewnie oponce dać troszkę czasu by się dopasowała. Swoją drogą to yamahowskie łosie z serwisu chyba mi w ogóle ciśnienia na przeglądzie nie sprawdzili :shock:

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 526
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » środa, 5 sierpnia 2009, 12:44

Ciśnienie raz w tygodniu sprawdzamy Kolego ;-)

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 5 sierpnia 2009, 17:32

a czy ktoś z Was miał kiedyś takie odczucie, że jeździło mu się lepiej na troszkę mniejszym ciśnieniu w oponach niż 2,5-2,9 ? Oczywiście bez przegięć, np. 2,3 -2,8 ?
hubertm

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 6 sierpnia 2009, 05:21

No właśnie na razie ja mam takie odczucia. Ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia oraz rozjeżdzenia opon. Troszkę lepiej mi hamował przodem (teraz łatwo o poślizg). Co do tyłu to dłużej różnicy nie odczuwam. Teraz troszkę może lepiej skręca, ale tylko jak mam równiutką nawierzchnię.


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości