wymiana opon - problem

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 19 września 2013, 15:58

na nowych gumach jest kolorowa kropka z boku. Ma być ustawiona na wentylu felgi.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Bitels

Postautor: Bitels » czwartek, 19 września 2013, 18:15

ja tylko wtrącę, że to na pewno nie kierunkowskazy. Więc niepotrzebnie wymieniałeś. No chyba, żeby podkreślić orientację prawidłową.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » czwartek, 19 września 2013, 19:24

Dodok, idź za radą którą Ci daje Bukigliwice. Przerzucisz całe kółko i jeśli drgania ustąpią będziesz wiedział gdzie tkwi problem. Zmienisz oponę albo wulkanizatora ;-)
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

dodok

Postautor: dodok » czwartek, 19 września 2013, 21:54

Napęd jest nowy. ( shima była i na starym i na nowym) jakby ktoś myślał że to może od felernego nowego napędu.
Teraz moto jest na serwisie.

wymieniam sprężyny na progresywne i będziemy oglądać czy jest różnica.

Nie nie wpierdzieliłem się w żadną dziurę

Jeśli okaże się , że nie pomogło i dalej shimuje to super pomysł;-) chętnie poproszę o pomoc Gliwice;-)

Dam znać po weekendzie;-)


Dzięki koledzy

dodok

Postautor: dodok » czwartek, 19 września 2013, 21:55

by the way.

Skoro jesteś z Gliwic to powiedz proszę gdzie serwisujesz twoją xjr?

Ja w Zabrzu

Awatar użytkownika
Unfamiliar
Posty: 1449
Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: PL

Postautor: Unfamiliar » czwartek, 19 września 2013, 22:11

Ja również. Na Stalmacha.
***** ***

dodok

Postautor: dodok » czwartek, 19 września 2013, 22:21

No na Stalmacha;-)

Chłopaki są spoko i jestem bardzo z nich zadowolony.

I poprzednią beemkę pieścili wspaniale
i teraz też świetnie sobie radzą

No jedynie ta shima. Ale nie poddają się;-)

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 20 września 2013, 00:08

Problem jest prosty z tego co czytam. Przednie koło. Tzn nie wiem co z nim ale guma (nie ma znaczenia że próbowałeś na używce) wyważenie albo łozyska, ponieważ tylko te rzeczy mogą się zepsuć przy wymianie detki.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

bukigliwice

Postautor: bukigliwice » piątek, 20 września 2013, 07:28

Przy swojej xjr sam dłubie, proste czynności oleje, filtry, laćki itp,
Jak miałem problem z przodem do podjechałem do gościa z Bielska-Białej Motosfera 33 821 81 19, prostował lagi, półki itp.

Możemy się spiknąć u mnie na warsztacie Zawada koło Pyskowic, ewentualnie moge przyjechać do Katowic motongiem, i przerzucimy kełko na Brynowie.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » piątek, 20 września 2013, 07:58

Oj , chyba będzie problemmmm ! Z tego co czytam wynika że Bukigliwice jeździ RP10 a Dodok RP06, kółka nie są kompatybilne niestety...
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

bukigliwice

Postautor: bukigliwice » piątek, 20 września 2013, 08:20

uuuuuuuu, serio?? tego nie przemyslałem, Ty Holender71 z tego co pamiętam przerabiałeś temat kółka do swojego.

dodok

Postautor: dodok » piątek, 20 września 2013, 09:17

Moto mam odebrać jutro lub w poniedziałek.

Zobaczymy jak będzie

Tak czy siak chętnie się spotkam z "Gliwicami" na papierosa i może wyskoczymy na 30 minut autobane na Bełk;-)
Chetnie sprawdzę jak się jedzie na młodszej siostrze ;-)

Dam znac jak poszło

Dzieki na razie za rady

Adaś

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » piątek, 20 września 2013, 09:47

artur pisze:Problem jest prosty z tego co czytam. Przednie koło. Tzn nie wiem co z nim ale guma (nie ma znaczenia że próbowałeś na używce) wyważenie albo łozyska, ponieważ tylko te rzeczy mogą się zepsuć przy wymianie detki.
Właśnie.Gadałem dzisiaj z fachowcem od opon i wspomniał coś o tak zwanej optymalizacji ogumienia.Polega ona na optymalnym ustawieniu(obróceniu) opony względem felgi.Czasem kropka na oponie o której pisali wyżej koledzy nie wystarczy.Powiedział,że felga jak i opona nie są nigdy idealnie okrągłe,a maszyna do wyważania tego nie wyłapuje.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 20 września 2013, 09:58

Mój gumiarz zawsze kręci oponą na feldze żeby jak najmniej ciężarków przykleić, ale znacznik na gumie przeważnie jest w okolicy wentyla.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 20 września 2013, 09:59

ivo pisze:
artur pisze:...Czasem kropka na oponie o której pisali wyżej koledzy nie wystarczy.Powiedział,że felga jak i opona nie są nigdy idealnie okrągłe,a maszyna do wyważania tego nie wyłapuje.


Ciekawa teza. Kumpel w VZR1800 przerabiał ten problem. Okazało się, że nowa opona była bublem kupionym na motobajzlu w Łodzi. 5kkm i zrobiła się jajowata. Pomogła wymiana na nową. Również miał shimmy, niewiadomego pochodzenia a motór kupiony jako nowy, bezglebny.

dodok

Postautor: dodok » piątek, 20 września 2013, 10:15

No i to mi jeszcze chodzi po głowie.

Kupie inną nową

chociaż ta która mam to podobno top best gites najlepsza z dobrych.
nie pamiętam jaka to

Michelin pilot road chyba. ale dokładnie powiem jak odbiore moto
jakas 2 składnikowa
miekka po bokach a twarda w srodku
jakos tak

wiedziałem , żeby nie kombinować tylko metzellera kupic

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » piątek, 20 września 2013, 10:16

Podejrzewam,że z oponami jest tak jak ze wszystkim-ilu gumiarzy tyle teorii.I do tego każdy z nich ma inną. :mrgreen:
J....ć stare baby :)

dodok

Postautor: dodok » piątek, 20 września 2013, 10:20

To może chłopaki wy napiszcie kto ma RP6 na jakich gumach jeździ bezproblemowo?

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » piątek, 20 września 2013, 11:18

bukigliwice pisze:uuuuuuuu, serio?? tego nie przemyslałem, Ty Holender71 z tego co pamiętam przerabiałeś temat kółka do swojego.


Przerabiałem. RP10 i RP19 mają takie same kółka, starsze już zupełnie inne.

Dodok, spróbuj znaleźć kogoś w okolicy na RP 06 i zamieńcie koła, sporo ludzi na Śląsku ma lokomotywki :) Jak zobaczysz że jest O.K. to będziesz wiedział że trzeba wysupłać złocisze na nową gumkę.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Marcinchojnacki

Postautor: Marcinchojnacki » piątek, 20 września 2013, 11:39

A na jakiej podstawie stwierdziłeś że półki są OK?? U mnie na oko też był OK dopiero jak wysłałem je do weryfikacji do Bielska Białej wyszło szydło z worka - górna byłą krzywa......

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » niedziela, 22 września 2013, 12:49

dodok pisze:Michelin pilot road chyba. ale dokładnie powiem jak odbiore moto
jakas 2 składnikowa
miekka po bokach a twarda w srodku
jakos tak

wiedziałem , żeby nie kombinować tylko metzellera kupic

Nie wydaję mi się aby to była wina opony, chyba że miała wadę fabryczną. Równie dobrze mogłeś kupić metzelera z wadą fabryczną i też nie było by ok. Na PR2 bez mała połowa forum jeździ i nikt nie narzeka.

dodok

Postautor: dodok » wtorek, 24 września 2013, 14:41

No Panowie

Mamy postęp.
Wymienione sprężyny na progresywne,oliwa w lagach .
koło wyważone, ciśnienie 2.5 i jest bajka;-)

Jutro testy przy prędkościach światła.

Ale wydaje mi się , że problem z głowy;-);-);-)

Tak czy siak dzięki wam za wsparcie techniczne i rady

;-)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 24 września 2013, 14:55

A jaką oliwę zalałeś ?

nit

Postautor: nit » wtorek, 24 września 2013, 15:02

już pojechał,nie słyszy ;-)

dodok

Postautor: dodok » wtorek, 24 września 2013, 18:10

słyszy słyszy ;-)

Jest dobrze;-)

Jaka oliwa w lagach? bladego pojęcia nie mam ;-)
Chłopaki ze Stalacha wszystko zrobili;-)

Och znowu wiatr w łysinę ;-)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 24 września 2013, 18:16

Mmmhhmm :->
To pamiętaj żeby przy progresach częściej wymieniać .

dodok

Postautor: dodok » wtorek, 24 września 2013, 18:19

no ok

ale co to znaczy częściej?

co 5 co 50 tysięcy?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 24 września 2013, 18:25

Co rok

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 24 września 2013, 18:29

ja sobie wyczaiłem, że optymalnie to co około 20 tyś, tyle, że nie mam progresów.

ten olej nie tyle się zużywa, co zanieczyszcza wodą, która to zawsze jakoś się tam dostaje, pomimo szczelnych gumek.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 24 września 2013, 18:47

Przy liniowych co 2 lata progresy co roku.


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości