wymiana opon - problem

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
dodok

wymiana opon - problem

Postautor: dodok » środa, 3 lipca 2013, 13:55

Cześć

Mam pytanie do majstrów wszechwiedzących.

Wymieniłem ostatnio przednia oponę.

Wszystko ładnie , pieknie tylko powyżej 160 km/h zaczyna nim bujać.
Kurde bardzo nieprzyjemne uczucie i troche strach wręcz

Doradźcie co to może być?

czy zmienić docisk sprężyn na sztywniejszy?
cisnienie o ponach 2,5 i 2,5 . jazda solo

na starej oponie tego nie było wiec zakładam , że to musi być związane z wymiana opony.

Nie ma , żadnych drgań kierownicy ani nic takiego
zaczyna pływać powyżej predkości 160 km .

Radźcie Panowie Proszę co robić

Adaś

Maniek

Postautor: Maniek » środa, 3 lipca 2013, 14:03

chyba musisz po prostu wyważyć koło...
tylko tym razem na dobrej wyważarce. :evil:

dodok

Postautor: dodok » środa, 3 lipca 2013, 14:05

hmm. Jakby było xle wyważone to by drgała kierownica . A tutaj niczego takiego nie ma.
Wyważę jeszcze raz ale nie sądzę żeby to był powód;-(

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 3 lipca 2013, 14:27

Bierznikiem na zewnątrz ją załóż :D
albo wolniej jeździj ;)

Maniek

Postautor: Maniek » środa, 3 lipca 2013, 14:29

jeśli na poprzedniej oponie było ok, to może tak nie zapierda....łeś, bo się bałeś że opona łysa :)
Jeśli tak, to może olej w lagach zmień i uszczelniacze, bo może poszły, skoro to nie wina opony...

dodok

Postautor: dodok » środa, 3 lipca 2013, 20:43

Nie wiem czy to wina opony czy nie;-)

Dzisiaj jeździłem i uściślam , że to " wężykowanie" pokazuje się przy jakiś manewrach. Np zmiana biegów , hamowanie .

Czy to może być przez napęd który mam do wymiany? czy przykręcenie przedniego zawieszenia na twardsze może coś poradzić?

Awatar użytkownika
Unfamiliar
Posty: 1449
Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: PL

Postautor: Unfamiliar » środa, 3 lipca 2013, 20:52

Przód 2,5 tył 2,7. Jeżdżę solo.

Mi wpadał w lekkie shimmy gdy owiewkę miałem ciutek krzywo. Teraz smykam do 200 kmh i luz. Pod warunkiem że nie wieje. Wówczas lezę max 170, bo tak kazał Maryjanek.
***** ***

dodok

Postautor: dodok » środa, 3 lipca 2013, 20:57

mam 2.5 i 2.5 chyba
będę się bawił tym ciśnieniem
może coś to da
przeczytałem gdzieś u nas tutaj , że podobno nawet 0,1 ma wpływ i jest różnica

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 3 lipca 2013, 21:11

Dodoku sprawdź olej w amorku ;)

dodok

Postautor: dodok » środa, 3 lipca 2013, 21:17

no sprawdzę. ale jak pisałem to się wszystko zaczeło zaraz po zmianie opony

wczesniej było git

ale sprawdze sprawdzę

dzieki

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 3 lipca 2013, 22:51

Ja trzymam z przodu 2,5 a z tyłu 2,9 , jak mi zaczyna moto dziwne rytuały odpieprzać znaczy się, że ciśnienie w oponach spadło. Napęd również może dawać dziwne objawy, szczególnie przy zmianie biegów czy obciążenia na kole. sprawdź jeszcze, czy ośka wahacza Ci się nie poluzowała, bądź, czy wahacz nie krzyczy o wymianę łożysk, sprawdzić łatwo- moto na centralkę i dajesz wahaczem prawo lewo, jeżeli cosik będzie się przemieszczać to jest źle.

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1919
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: Tomson » czwartek, 4 lipca 2013, 05:49

Dodoku, wcześniej jeżdżąc na starej zużytej byłeś przyzwyczajony do takiego a nie innego prowadzenia się moto, bo nastepowało to powoli. Teraz przyszła nowa oponka i wszystkie jakieś przypadłości się obnażyły. Ale może być to jeszcze wina opony. Co by nie gdybać musisz sprawdzić wiele wątków, powoli eliminować ewentualne przyczyny.
Z kobietą byłoby prościej, bo jak wielcy filozofowie mówią, u kobiety są trzy stany: 1. okres przedmiesiączkowy, 2. okres miesiączki i 3. okres pomiesiączkowy - i jak wszyscy wiemy wszystkie okresy są takie same :lol:

Bitels

Postautor: Bitels » czwartek, 4 lipca 2013, 07:17

ja miałem dokładnie te same objawy przy krzywej ośce przedniego koła. Ale podejrzewam, że przy zlym wyważeniu może byc to samo.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 4 lipca 2013, 12:04

dodok pisze:mam 2.5 i 2.5 chyba

książkowo powinno być przód 2,5, tył 2,9
hubertm

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 4 lipca 2013, 12:08

Hubi, książkowo jest, że jeśli nie jeździsz szybciej niż ileś tam (chyba 160km/h) i w jedną osobę to tył ma mieć 2,5.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 4 lipca 2013, 12:48

i tak założyłem, bo ja tak jeżdżę ;-)
hubertm

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 4 lipca 2013, 17:30

Osobą do 90 lub 100 kg. Tak więc ja mam 2,9.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » piątek, 5 lipca 2013, 06:11

hubertm pisze:
dodok pisze:mam 2.5 i 2.5 chyba

książkowo powinno być przód 2,5, tył 2,9

Niekoniecznie. Jak miałem Dunlopy, to z racji, że były twarde miałem mniejsze ciśnienie coby zmusić laczek do większej pracy (wyższej temperatury) i oczywiście 2,9 zalecają dla dwóch osób lub szybkiej jazdy. Po każdej zmianie opon sprawdzam różne opcje i nawet jeśli są tej samej firmy, ale inny model, występują niewielkie różnice - dla niektórych pomijalne. Bujanie najczęściej spowodowane jest źle zestrojonym/wadliwym zawieszeniem (luzy też), które trzeba wyregulować nie tylko z przodu. U mnie, po zakupie magik wyregulował również tył i była duża różnica w prowadzeniu, szczególnie na wyboistych łukach. Trudniej to zrobić, jak zmienia się obciążenie.

staniu

Postautor: staniu » piątek, 5 lipca 2013, 11:39

sprawdź również łożyska , zanim moje się rozpadło to też maiłem wrażenie pływania

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 5 lipca 2013, 11:39

Mądrego warto posłuchać
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 5 lipca 2013, 11:43

Staniu przeca to igiełka ... Od niemca :mrgreen:

"Niemiec płakał jak sprzedawał " :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 5 lipca 2013, 18:08

Co do ciśnienia, to ja czasem sobie ustawiam 2,3 przód i 2,7 tył. To dobry set na winkle.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » sobota, 6 lipca 2013, 08:54

A ja jak mam za niskie ciśnienie, to wali mi się świniolot w zakrętach. Jakoś na wyższym płynniej idzie. 2,5 i 2,9 bo wagę mam za dwóch japończyków i radzę o tym pamiętać.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » sobota, 6 lipca 2013, 09:00

"Heavy Piontek" :D

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » sobota, 6 lipca 2013, 21:49

Tytus pisze:U mnie, po zakupie magik wyregulował również tył i była duża różnica w prowadzeniu

ale co Ci wyregulował. Osobiście uważam, że jeżeli zestrojenia zawieszenia sam sobie nie wyregulujesz, to nikt Ci za Ciebie tego nie zrobi. Musisz to dobrać pod siebie
hubertm

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 6 lipca 2013, 21:54

Szczególnie, że z tyłu nie ma za dużo co ustawiać, z przodu tylko twardość, w sumie z tyłu również tylko to :) .

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 7 lipca 2013, 00:27

Zdzisław pisze:Szczególnie, że z tyłu nie ma za dużo co ustawiać
Masz napięcie wstępne, zwiększenie prześwitu i, w niektórych modelach, regulację tłumienia.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 7 lipca 2013, 00:33

Biorę pod uwagę A.D. 01, prześwi to juz wyższa/niższa szkoła jazdy :) .

dodok

Postautor: dodok » poniedziałek, 8 lipca 2013, 12:38

Oj Farba , ty to zawsze musisz coś dowalić
Jak przyjadę na zlot to wyzywam cie na pojedynek piwny! ;-)

Dobiłem do 2.9 i jest lepiej. Traz będe zmniejszać aby było dobrze i zblizyć sie jak sie da do 2.5

No i Japonka dostała nowe manety oxforda;-) i jest cieplutko ;-)

http://imageshack.us/photo/my-images/841/ub67.jpg/

Awatar użytkownika
Jaqbik
Posty: 1165
Rejestracja: poniedziałek, 28 stycznia 2008, 13:07
Model i rocznik moto.: QTM
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Jaqbik » poniedziałek, 8 lipca 2013, 12:45

Grzane manetki w lecie?
Bez sensu.
;-)
"...kiedy czuję pęd powietrza i w kolejny zakręt składam się..."


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości