Opony

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » czwartek, 17 października 2013, 07:30

Ja.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 17 października 2013, 08:55

ja również wytrzymałem. Wisisz piwo. Moje Michały PR2 mają teraz ok. 19 tyś przebiegu i również koncza powoli żywot (normalna jazda bez ostrego pałowania) Rzeczywiście zauważyłem, iż przy sporym zużyciu jest wyczuwalne pływanie opony na goracym i delikatne uslizgi na mokrym. Bieznik tylnej opony na te chwilę mierzony od podstawy opony ok. 3,4mm.
hubertm

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 17 października 2013, 10:13

Jeśli chodzi o zużywanie się opon to najbardziej w pizdę daje im (oponą) bardzo szybka jazda po autostradzie.
Z wielu źródeł słyszałem, że na Norwegię trzeba koniecznie nowe gumy założyć, bo asfalt szorstki itd. Okazało się, że asfalt faktycznie szorstki ale prędkości w Skandynawii sporo niższe, temperatury również i gumy mało co odczuły, a były to zwykłe Z6.

Najbardziej absorpcyjna jest niemiecka autobana ;-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 17 października 2013, 10:40

No jo, to się rozpisałem będąc w opcji zbombionej, poeta się włączył :) . Ale grunt, że byków nie ma, a skończyłem tylko 4 klasy podstawówki 8-) :) .

Co do masakrycznego zużycia, to nr. 1 w górach dostałą po dupie a nr. 2 ostatnią jazdą na A1, gdzie pasek środkowy po ok 170km ciągłego ognia poszerzył się... dość sporo.
Lecz chyba w każdej oponie jest granica, którą się przekroczy i idzie jak z górki. Tak jak z flaszką- wypijem ponad pół i nie ma więcej jak jest, czyli mniej jak pół. I cza następną wyciągać z zamrażalki.

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » czwartek, 17 października 2013, 15:51

ja na swoich pr2 tez nakulalem cos ponad 22 tys teraz zjezdzam drugi komplet i jak sie to mowi bedzie pan zadowolony :mrgreen:

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 18 października 2013, 08:25

a czy ktoś z Szanownych mógłby porównać PR2 do PR3 ?
hubertm

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 18 października 2013, 12:03

mariuszdg pisze:Jeśli chodzi o zużywanie się opon to najbardziej w pizdę daje im (oponą) bardzo szybka jazda po autostradzie.

Zgadza się, opór powietrza niby nic wielkiego, nikt nie zwraca to uwagi, ale to właśnie degraduje opony jak pisze Mariusz. Kiedyś czytałem w ŚM test Kawy GTR 1400, był też bity polski rekord prędkości (chyba 2007 r. lipiec). Porównano wtedy prędkości obu kół i efekt jak dla mnie był lekko szokujący. Przy maksymalnej prędkości,licznikowo ponad 320 km/h, różnica prędkości wynosiła 50 do 60 km/h :shock: w zależności od prędkości i przyczepności nawierzchni.
Przednie koło kręci się 270 km/h, to tylne ma 320 - 330 km/h - robi wrażenie, dlaetego nie ma się co dziwić że znika tylna guma. W naszych sprzętach aż takiego efektu nie będzie, ale powiedzmy że od 160 km/h takie zjawisko pewnie się pojawia, tym bardziej że nakedy są z aerodynamiką na bakier.

ALIGATOR

Postautor: ALIGATOR » piątek, 18 października 2013, 15:48

panowie podziwiam was jaki przebiegi osiągacie na oponach a może to żarty u mnie to max 5 tyś a jak już jest 6 tyś to jestem szczęśliwy.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 18 października 2013, 16:46

Żywot sportowych opon w xjr to 4 do 6 tyś ,turystycznych do 20 tyś .
Ważnym parametrem jest nośność opony bo xjra z szybą ;) kuframi i pasażerem to prawie 0.5 tony :!:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 18 października 2013, 16:56

Czasami z samym kierowcą, bez kufrów dobija do prawie 500 kilo :) .

mezyka

Postautor: mezyka » piątek, 1 listopada 2013, 19:14

Złe opony to dramat w kilku aktach. Miałem założone kapcie o symbolicznej nazwie MAXXIS
Zimne czy ciepłe trzymały tak samo czyli wcale. Każdy zakręt galareta w kolanach, po czterech tysiącach udręki ...Pirelki Angel GT no to jest jazda, jak po torach zrobiłem 2tyś zużycie minimalne, :-D było warto.

dandzior

Postautor: dandzior » wtorek, 4 marca 2014, 00:21

Na felgę z tyłu wejdzie opona 200? kolega mi zorganizował takową i nie wiem czy jest sens próbowania, co sądzicie?

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 4 marca 2014, 09:34

dandzior, ten temat był gdzie dyskutowany - poszukaj.
Ale, o ile dobrze pamiętam, to raczej nikt nie polecał. XJR prowadzi się bardzo dobrze, więc po co kombinować?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 4 marca 2014, 10:59

według mnie się nie zmieści. 190 wchodzi na styk
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

weles

Postautor: weles » wtorek, 4 marca 2014, 18:36

dandzior pisze:Na felgę z tyłu wejdzie opona 200? kolega mi zorganizował takową i nie wiem czy jest sens próbowania, co sądzicie?


Nie wejdzie z tego co wiem. Z resztą prowadzenie będzie sporo gorsze nić na 180 :roll:

dandzior

Postautor: dandzior » wtorek, 4 marca 2014, 22:16

dzięki za info nie będę kombinował skoro mam pogorszyć prowadzenie ;)

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » piątek, 25 kwietnia 2014, 06:28

Tak jak by kto był zainteresowany moimi wrażeniami jazdy na Michelin PR4.
Nie to żebym się narzucał albo zgrywał eksperta ... ale po przejechaniu 3 tysi ....
rewelka!!!
Trzymają pięknie w zakrętach ... już dwa razy przytarłem stopką na ślimaku ... nawet nie zarzuciły o milimetr.
Na deszczu z początku trochę miałem cykora na mocne składanie w zakrętach, zwłaszcza że długą przerwę miałem ... ale z każdym zawijasem pochylam się coraz mocniej i .... dają radę !!
Przyczepność przy hamowaniu moim zdaniem doskonała.

Moim zdaniem jest to naprawdę udany model gumy, a z Dunlopem nie ma skali porównawczej ..
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Bitels

Postautor: Bitels » piątek, 25 kwietnia 2014, 17:20

U mnie wrażenia podobne. Ale jeszcze nie testowałem w trudnych warunkach. Mam nadzieję, że będzie lepiej niż przy PR2.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » poniedziałek, 28 kwietnia 2014, 09:14

ja miałem pr2, potem dunlop roadsmarty na gsxie, potem pr3 na cebuli.
imho roadsmarty wyczuwalnie słabsze od pr.
pr3 wymieniać nie zamierzam :-)
bye

balth

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 28 kwietnia 2014, 16:07

balth pisze:pr3 wymieniać nie zamierzam :-)


;) ale przód na boki ucieka :mrgreen:

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » poniedziałek, 5 maja 2014, 13:25

pioro pisze:...wrażeniami jazdy na Michelin PR4...


Dzisiaj kolejny komplet jedzie do forumowej XJRy. Jak nabywca chce to niech się pochwali, a potem podzieli wrażeniami. Lecz z tego co wiem, będzie zakładał po zlocie wiosennym (chyba, że coś się zmieniło).


pzdr
ptysior
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
marki
Posty: 1417
Rejestracja: wtorek, 16 listopada 2010, 11:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Explorer 1200
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Lubosz

Postautor: marki » poniedziałek, 5 maja 2014, 21:20

Nic się nie zmieniło, założone będą po zlocie wiosennym, zastąpią wysłużone po dwóch sezonach Z8.

Awatar użytkownika
smukły
Posty: 85
Rejestracja: czwartek, 10 października 2013, 15:41
Model i rocznik moto.: XJR 1200 '95
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: opolskie

Postautor: smukły » czwartek, 29 maja 2014, 17:38

Cześć

Przymierzam się do zakupu MICHELIN PILOT ROAD 4 i mam do Was pytanie czy do mojej xjr1200 kupować wersje zwykłą czy GT ? - puki co latam solo bez kuferków :)

dzięki za info

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 30 maja 2014, 06:12

IMHO GT.
ptysiek, aport :-)
bye

balth

ALIGATOR

Postautor: ALIGATOR » piątek, 30 maja 2014, 18:01

Panowie czy ktoś jak ja śmiga na Dunlop Qualifier II ?? jakie macie wrażenia ???

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 30 maja 2014, 18:04

Xjra zje je w ciągu 5 tyś km

ALIGATOR

Postautor: ALIGATOR » piątek, 30 maja 2014, 18:25

zgadza się farba i to max tyle ale jaki power jak się śmiga 2- 3 na sezon mi idzie ale warto

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 30 maja 2014, 19:27

Z8 trzymają równie dobrze+ b dobrze na mokrym i do tego zrobią 3razy taki przebieg za niewiele więcej sianka :mrgreen:
Miałem, zjeździłem, nigdy więcej nie kupię
Ostatnio zmieniony piątek, 30 maja 2014, 19:52 przez farba, łącznie zmieniany 1 raz.

ALIGATOR

Postautor: ALIGATOR » piątek, 30 maja 2014, 19:32

O jak zedrę tą którą mam a to już nie długo potrwa i jeszcze jedną nówkę która czeka na mnie w garażu to może niedługo zakupię rekomendowaną przez ciebie oponkę i przetestuję.

Ulcer

Postautor: Ulcer » sobota, 14 czerwca 2014, 08:51

A ja byłem wczoraj u Mirka Bożka z Duszanteam w Mysłowicach - Vce mistrz polski w supersport 600, prowadzi szkolenia, przygotowuje motocykle do toru i polecał mi Opony NANKANG WF-2 SPORTIAC - opona dwuskładnikowa wytrzymała na środku i klejąca na zakrętach, jakościowo dorównuje produktom renomowanym, może ktoś jeździł?


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości