Opony

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Opony

Postautor: pioro » wtorek, 18 sierpnia 2015, 19:23

Ja na PR4 zrobiłem 18 tysi, czyli gumy są w miarę wytrzymałe. Masz jeszcze opcję ekonomiczną (jak słyszałem Unfamiliar jest zadowolony) Pirelli Angel (bez GT).
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

badyl

Opony

Postautor: badyl » wtorek, 18 sierpnia 2015, 19:32

pioro pisze:Ja na PR4 zrobiłem 18 tysi, czyli gumy są w miarę wytrzymałe. Masz jeszcze opcję ekonomiczną (jak słyszałem Unfamiliar jest zadowolony) Pirelli Angel (bez GT).

Standard czy GT?

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Opony

Postautor: pioro » wtorek, 18 sierpnia 2015, 20:19

Standard
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Opony

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 18 sierpnia 2015, 22:09

Kumpel jedzie drugi zestaw Aniołów w Hajce, nie narzeka na nie.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Opony

Postautor: balth » poniedziałek, 24 sierpnia 2015, 22:08

Dunlop olej. Miałem na gsx'ie, słabo było w porównaniu do michelinów. Kolejny raz wziąłem PR i pewnie znowu nie będę żałował.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
bye

balth

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: ptysiornia » poniedziałek, 28 marca 2016, 16:45

Zgadza się. 1200 oryginalnie ma takie rozmiary jak podałeś. Ja w swojej 1200 (obecnie własność Łokera) zmieniłem na 120 i 180. Wszystko pasowało jak ulał, a motocykl lepiej zaczął skręcać.
Chcąc zachować oryginalną rozmiarówkę dla 1200 masz niestety ograniczony wybór ogumienia. Szczególnie chodzi o przód 130. Niewiele współczesnych gum występuje w tym rozmiarze :-(

Zatem wszystko przemawia za zmianą :-)

Pzdr


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 536
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Re: Opony

Postautor: korbek » wtorek, 29 marca 2016, 14:19

Od razu uderzaj w 120 i 180! Zresztą Yamaha zmieniła rozmiar przez skargi na toporne prowadzenie w 1200.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5575
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: JAREK » niedziela, 1 maja 2016, 11:04

A co z takimi markami jak continental czy bridgestone? Widze, ze komplet z 2015 mozna za niecale 700 zlotych nabyc.
Nie ukrywam, ze dla mnie te 300 zl robi znaczna roznice, tylko czy to nie zludna roznica, bo np. opny krocej zyja, kiepsko trzymaja itp itd

nit

Opony

Postautor: nit » niedziela, 1 maja 2016, 17:48

Nie wiem jaka jest ich żywotność,trwałość czy przyczepność ale jak tak podchodzisz do tematu to ja bym brał.Wszystko zależy od rocznych przebiegów jakie robisz.A dużo tego nie jest chyba. :looka:

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5575
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: JAREK » niedziela, 1 maja 2016, 18:12

W zeszłym sezonie 2800 km; w tym pewnie nawet nie 2000.

nit

Opony

Postautor: nit » niedziela, 1 maja 2016, 18:29

Nie wiem czy to dużo czy mało 2800...nie wiem,nie wiem...sorki nie wypowiadam się
Przecież te opony mają jakieś swoje parametry a na pewno są od nich jeszcze gorsze gumy no name czy shinko...alum lata na takich

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: piontek » poniedziałek, 2 maja 2016, 14:09

JAREK pisze:A co z takimi markami jak continental czy bridgestone? Widze, ze komplet z 2015 mozna za niecale 700 zlotych nabyc.
Nie ukrywam, ze dla mnie te 300 zl robi znaczna roznice, tylko czy to nie zludna roznica, bo np. opny krocej zyja, kiepsko trzymaja itp itd

Podaj jeszcze model. Ja kupiłem niewłaściwy BS - za twarda trochę.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5575
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: JAREK » wtorek, 3 maja 2016, 09:10


nit

Opony

Postautor: nit » wtorek, 3 maja 2016, 15:43

Brałbym chyba te pierwsze,widziałem je często na motórach

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Opony

Postautor: pioro » wtorek, 3 maja 2016, 20:35

Nie chcę się mundrzyć, ale wszystko z nazwą SPORT, wskazuje na miękką mieszankę, taką co się szybciej rozgrzewa i przez to ma lepsze właściwości przyczepne. Przy wadze naszych motocykli, wskazuje to na dużo szybsze zużycie.
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Opony

Postautor: mariuszdg » wtorek, 3 maja 2016, 20:55

Yarek, atakuj Diablo lub Bridgestony, ze wskazaniem na Pirelki.
Continentale CSA nie fajne..
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: hubertm » środa, 4 maja 2016, 05:44

Co do Continental to porozmawiaj z Trolem. On dał się namówić na nie i klął je niemiłosiernie. Z tego co wiem, chodziło fatalną przyczepność

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
hubertm

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: ptysiornia » środa, 4 maja 2016, 06:20

Trollu miał ContiMotion. To taki budżetowy model.
Co do sportów: nie bierz ich do XJR!!! Ja miałem w zeszłym sezonie u siebie Sport Attacki 2 i po 5 tys km tylnej na środku nie było. A mój motung waży z paliwem 180 parę kg...

Bierz Diablo Strady, albo jeszcze lepiej Metzelery Z6. I jedne i drugie to solidne gumy turystyczne.
I nie szukaj po alegrach, tylko wiesz gdzie masz się zgłosić! Cenę dostaniesz fajną...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Opony

Postautor: farba » środa, 4 maja 2016, 06:31

Dokładnie, taniej wyjdą sprawdzone starsze modele wiodących producentów niż jakieś wynalazki.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Opony

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 4 maja 2016, 07:30

JAREK pisze:Taki na chwile obecną obserwuję:
http://allegro.pl/continental-contispor ... 96663.html
http://allegro.pl/pirelli-diablo-strada ... 59613.html
http://allegro.pl/opony-continental-con ... 02247.html
http://allegro.pl/bridgestone-bt016-pro ... 74476.html

Ja z tych bym wybrał Bridgestonki, natomiast Pirellek dużo naszych ludzi przerobiło i cena - jakość git.
ptysiornia pisze:Co do sportów: nie bierz ich do XJR!!! Ja miałem w zeszłym sezonie u siebie Sport Attacki 2 i po 5 tys km tylnej na środku nie było. A mój motung waży z paliwem 180 parę kg...

Tą uwagę sobie trzeba wziąć do serca, zwłaszcza od fachowca. Ja na razie mam tylko porównanie Michelin pilot power 2ct - 8400 km i koniec a PR2 mają ze 7 kkm i mają sporo mięsa jeszcze. Fabryczne: tył 8400, przód 16800 km.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Opony

Postautor: Zdzislaw » środa, 4 maja 2016, 16:44

Metzeler M5i z tyłu- 7kkm i koniec, z przodu z 12-15kkm, nie chce mnie się teraz zaglądać w mój czarny gestapowski notes.... Generalnie opony do dupy w XJR. O wiele lepsze PR2. chociaż na zimnym asfalcie w zakręcie M5i z tyłu fajnie dawała znać, ze traci pomału przyczepność. PR2 w sumie nie dawała znać, bo nie miała czego dawać.

To jest moje zdanie na temat opon sportowych. W GSX 1400 kumpel wykończył jakieś Pirelki Diablo coś tam, za 700 zł komplet, w 3kkmy.... Doty miały 2011, wykończone w 2013.
Ostatnio zmieniony środa, 4 maja 2016, 23:04 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: ptysiornia » czwartek, 5 maja 2016, 07:33

XRzysJek pisze:...ContiTrail attack 1 na trampku, kilkanaście kkm przejechałem po tak szosie jak szutrach. Szosowa wersja to sport attack...


Turystyczne Conti na asfalt nazywają się Road Attack (są także dwójki) i takie gumy można z powodzeniem montować do XJR. To odpowiednik serii Pilot Road od Michelina.

pzdr
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: piontek » wtorek, 10 maja 2016, 22:16

Uzupełniam info o oponach, których nie polecam:
Bridgestone Battlax T30 EVO. Konkretnie ten model, bo nie wydaje opinii o całej marce. Te są po prostu pod dużo cięższy motocykl - jakiś Goldwing lub GT1600.
XJR mimo wożenia mnie, nie dość dostatecznie rozmiękcza gumę ciężarem.
Lepszym wyborem będzie BT 023.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Opony

Postautor: Lenku » środa, 11 maja 2016, 13:18

Ktoś wie jaka jest głebokość bieżnika nowych michałków Pilot Road 2 na przodzie? Wiem, że nowa na przodzie ma mniej mm niż tył ale ile? Przydało by się, żeby monitorowac poziom zużycia tejże.

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: ptysiornia » środa, 11 maja 2016, 15:10

Jak nie zapomnę, to wieczorem zmierzę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Opony

Postautor: Lenku » środa, 11 maja 2016, 17:14

XRzysJek pisze:A z 5.5mm. Mierzyłem w sklepie kilka opon z ciekawości w tym PR2 i głębokości były od 5.5 do 7.5mm.

No właśnie to by mnie zastanawiało bo słyszałem wartość 3,8mm w nowej na przód, chyba PR2 ale już teraz pewności nie mam. dawno temu było...

Ptysiek - będę zobowiązany :)

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Opony

Postautor: Lenku » środa, 11 maja 2016, 20:33

na allegro nie znajdziesz używki PR2 powyżej 3,0mm, po prostu nie ma... niezależnie od ceny. szukałem poglądowo:)
Oczywiście mam na myśli bieżnik na środku opony i chodzi mi tylko o przód 120/70/17. Tył ma bodajże 7 lub 8 mm bo mierzyłem w zeszłym roku
Twierdzisz że PR2 przód miały 5,5 na środku czy coś z przedziału 5,5-7,5 bo nie skumałem?

może masz rację ale poczekam jeszcze jak ptysiek zmierzy :-P
Ostatnio zmieniony środa, 11 maja 2016, 20:40 przez Lenku, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: piontek » środa, 11 maja 2016, 20:39

Bałbym się jeździć na używce. Szczególnie przedniej.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Opony

Postautor: Lenku » środa, 11 maja 2016, 20:43

Temat jest inny, mam własną PR2 która obecnie ma ok 3mm bieżnika. Gdzieś znalazłem, że nowa ma ok 3,8mm (a wiem że niektóre przody mają taki nowy bieżnik).
Teraz tak - jeżeli nowa ma 5-6 mm to moje 3mm kwalifikuja się już powoli do wymiany na nową, nową i tylko nową...
Jeżeli nowa ma 3,8mm to znaczy że na swojej 3mm jeszcze coś pojeżdzę... Używki nie kupię bo nie i już ale w używkach myślałem że znajde jakieś info odnośnie bieżnika w nowej :) chciałem wykazać się sprytem a wyszło jak zawsze :-P

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: piontek » środa, 11 maja 2016, 20:47

No to już się o Ciebie nie martwię ;)

Lenku, piliśmy już alkohol?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości