tylna oponka

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
Witek1200

tylna oponka

Postautor: Witek1200 » niedziela, 30 listopada 2008, 12:49

Moja tylna opona nadaje się do wymiany, może ktoś się orientuje jaka największa szerokość wejdzie na tył ?

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 30 listopada 2008, 13:54

Jak zmieniałem ostatnio, to któryś ze znajomych sugerował zmianę na szerszą. Ale wnikliwy ogląd wydał wyrok, że szersza się nie zmieści. :-)

A tak spytam z ciekawości, bo sam nie miałem przekonania, po co Ci szersza opona. Oryginalny rozmiar prezentuje się bardzo dobrze i jeździ znakomicie.

Pozzdro
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

edwin

Postautor: edwin » niedziela, 30 listopada 2008, 18:07

w 1200 oryginał to porażenie mózgowe:P 130 przód i 170 tył

ja u siebie mam 120 i 180

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » niedziela, 30 listopada 2008, 19:09

I zostań przy tej rozmiarówce to jest najlepszy zestaw jkai można mieć w moturze :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Postautor: maras954 » niedziela, 30 listopada 2008, 20:03

nie wiem jak sie ma sprawa z tylem ale jak braszka wrzucil szersza o 10 mm w przod do bandita to nie chcialo to to skrecac!, a wlasciwie walil sie w zakret niesamowicie :-/

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 30 listopada 2008, 23:58

edwin pisze:w 1200 oryginał to porażenie mózgowe:P 130 przód i 170 tył

ja u siebie mam 120 i 180
W sumie to nie wiem jak jest w 1200 ale w 1300 właśnie 120 i 180 to rozmiary oryginalne.
I jeździ wzorcowo.

Chyba, że autor wątku ma zamiar pociąć XJR-kę na draga... :)

gregor

Postautor: gregor » poniedziałek, 1 grudnia 2008, 08:42

xjr 1200 oryginalnie stała na 130 przód, 170 tył
wiekszość uzytkowników zmienia na 120 przód, 180 tył
felga na 5, 5 cala dlatego wejdzie i 190 ale efekt będzie taki
że opona na takiej feldze wizualnie nie będzie szersza bo podniesie się go góry
( inaczej jest na feldze 6 calowej ), co więcej pogorszy sie prowadzenie w koleinach
i składanie w zakrety, być może i przyszpieszenie bo zwiększą sie opory toczenia.
Co ciekawe rozmiar 180 w zależności od modelu opony i producenta ma w rzeczywistości od 17,4 cm do 18,5 cm, a niektóre 190 zaczynają się już od 18,6
Także wzór bieżnika ( = II ) wpływa wa wizualne odczucie szerokości opony.
Znam takich co dla lepszej poręczności zmieniaja na 170.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 1 grudnia 2008, 09:08

gregor pisze:...Co ciekawe rozmiar 180 w zależności od modelu opony i producenta ma w rzeczywistości od 17,4 cm do 18,5 cm, a niektóre 190 zaczynają się już od 18,6...
Dobrze wiedzieć - zmierzę własną. Ma mieć 180... :-> :?: :!:

gregor

Postautor: gregor » poniedziałek, 1 grudnia 2008, 09:15

w wizualnym odbiorze szerokości tylnej opony
ważnej jest też czy motocykl jeżdzi z kuframi bocznymi czy też ma np.
przebudowany ( zwężony i podniesiony ) zadupek
oczywiście też gabaryty jeżdzca ( 50 czy 120 żywej wagi )

marioxjr1300

Postautor: marioxjr1300 » wtorek, 2 grudnia 2008, 20:05

Ja osobiście uważam że w xjr 1300 rozmiar 180 jest idealny jeśli chodzi o prowadzenie na prostej i w zakretach. Przetestowałem to na torze w Poznaniu. Najlepsze czasy kręciłem na 180. Na 190 bardziej buja w zakrętach i przy bardzo szybkiej jeździe na wprost. Moja XJR osiąga 240 na prostej. Żeby tylne koło wyglądało szerzej potrzebna jest szersza felga a taka do xjr nie wejdzie. Zmina opony powoduje tylko tyle że motor jest wyższy i czasami nie da się nasmarować łańcucha stawiając moto na centralnej podstawce bo koło się nie obraca.

pajda

Postautor: pajda » czwartek, 4 grudnia 2008, 19:12

Ja kupiłem moją czarną perełkę ozutą w 120 z przodu i 160 z tyłu czyli zmniejszone o 10. Tak szwab na niej jeździł mi też lata się nie najgorzej.

gregor

Postautor: gregor » piątek, 5 grudnia 2008, 09:22

czyli jeżdzimy na kapciach od 160 do 190
kiedyś nie było tak szeroko np.
legendarny kawasaki GPZ 900 z 1984 stał z tyłu na 150 a jeżdził do 245 km
a Vincent Black Shadow w 1948 pojechał 241 km na oponie 3,50 cala ,co daje szerokość tyłu 90 mm.

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 526
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » piątek, 5 grudnia 2008, 10:25

Moja kz 750b przód 3,5 a tył 4 cale, a też 200 idzie (76r) :-D

Awatar użytkownika
rkluczyk
Posty: 1333
Rejestracja: czwartek, 31 stycznia 2008, 21:06
Model i rocznik moto.: Motorynka
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontaktowanie:

Postautor: rkluczyk » piątek, 5 grudnia 2008, 19:04

Już kiedyś polecałem film pt "Prawdziwa Historia". Polecam, zobaczcie!!!!

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » piątek, 5 grudnia 2008, 20:32

Tak samo twierdzę, bardzo dobry film.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

marioxjr1300

Postautor: marioxjr1300 » sobota, 6 grudnia 2008, 02:28

gregor pisze:czyli jeżdzimy na kapciach od 160 do 190
kiedyś nie było tak szeroko np.
legendarny kawasaki GPZ 900 z 1984 stał z tyłu na 150 a jeżdził do 245 km
a Vincent Black Shadow w 1948 pojechał 241 km na oponie 3,50 cala ,co daje szerokość tyłu 90 mm.


Kiedyś opony motocyklowe przypominały swoim profilem opony samochodowe. Dziś jest to całkiem inna opona i nie chodzi w niej o jazdę na wprost ale o jak najlepsze trzymanie w zakręcie. Opona o profilu 190 przy jeździe na wprost ma mniej niż 90. To są opony radialne . Tak na marginesie osiągnąc 241 w 48 to tak jak dzisiaj pojechac 2410 :evil:

Prawda jest taka że jeździc się da na każdym kapciu jeśli chodzi o turystykę i jazdę na wprost. Jak człowiek chce tłumikami przecierac to już inna bajka. Generalnie na drogę polecam każdą nową oponę. A jak ktoś chce to mam komplety ze 190 na tył Dunlop sportmax GP d 209 z wyjedzonymi boczkami a środek jest nowiutki, nawet nie ma śladów zużycia.Moja XJR zrobiła na takiej "zużytej" oponce od zeszłego sezony 5000 km. A mój GSX-R robi nową oponką na torze 200 km i trzeba nowy komplecik bo boczki nie trzymają
Gorąco polecam


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości