Stuki w przednim zawieszeniu??

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
Szaman

Stuki w przednim zawieszeniu??

Postautor: Szaman » środa, 17 grudnia 2008, 18:33

Proszę o rade jeżeli ktoś wie cos na ten temat,bo ja juz straciłem glowe :cry: Przy mocniejszym hamowaniu i na dołach odczuwam stuki które przechodza na kierownice.Sprawdzałem łożysko w główce ramy i jest ok,luzu też nie ma.Rama też jest dobra.Także ja nie wiem za co się zabrać żeby to wyeliminować :cry: Dzięki z góry!

MadMike

Postautor: MadMike » czwartek, 18 grudnia 2008, 09:50

Jak przy hamowaniu, to zerknij jeszcze na układ hamulcowy. Co prawda to tylko gdybanie, ale może którąś z tarcz masz lekko zwichrowaną, asymetryczną, skrzywioną itp?

Jeśli dzieje się tak tylko w czasie nurkowania przodu na przednim zawiasie, to mogą być sprężyny.

Nie wykluczałbym też łożyska przedniego koła, albo scentrowanej felgi. Ale to byś czuł nie tylko w trakcie hamowania.

Krótko mówiąc - możliwości jest wiele.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 18 grudnia 2008, 11:40

Ja bym obstawiał na łożyska główki ramy, jaki ma motur przebieg? Pojawiło sie to nagle czy narasatało zjawisko?
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

ka3

Postautor: ka3 » piątek, 26 grudnia 2008, 03:43

Sprawdź po primo łozyska w głowce ramy czy aby napewno sa dobre, potem proponuje wziasc tarcze hamulcową i poruszać nią w góre i w dół jeżeli wyczujesz jakiś luz tzn że była przegrzana a co za tym idzie te tulejki które łącza tarcze z mocowanie mocowania ;) kręca sie w kółko (nie koniecznie wszystkie) - da sie to naprawić. ale to raczej łożysko chociaż też można sprawdzić czy zaciski aby napewno sa dobrze przykrecone

Jacek

Postautor: Jacek » piątek, 26 grudnia 2008, 10:25

ka3 pisze:potem proponuje wziasc tarcze hamulcową i poruszać nią w góre i w dół jeżeli wyczujesz jakiś luz tzn że była przegrzana a co za tym idzie te tulejki które łącza tarcze z mocowanie mocowania ;) kręca sie w kółko (nie koniecznie wszystkie)

ja tak mam . jak masz to samo to przy hamowaniu (u mnie )nie stuka

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 26 grudnia 2008, 10:27

A może amorki w proszku?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 29 grudnia 2008, 11:13

Niech zacznie kolega rozbierać to się dowie w końcu :) A nam udzieli konkretnej cennej odpowiedzi i informacji na przyszłość :D
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Szaman

Postautor: Szaman » poniedziałek, 29 grudnia 2008, 11:18

Myślę sie za to dzis wziąść to będe wiedział ehh.....Bo Swięta miałem nie przespane,przez ten problem :-/

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 31 grudnia 2008, 09:34

Szaman pisze:Myślę sie za to dzis wziąść to będe wiedział ehh.....Bo Swięta miałem nie przespane,przez ten problem :-/
No i wziąłeś się? :)
Jakoś mnie też to zainteresowało...
Kibiców Ci przybywa ;)

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » wtorek, 6 stycznia 2009, 17:59

Cos temat padl... chyba z powodu mrozow...
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 6 stycznia 2009, 23:16

Temat padł bo Szaman, olał robotę...
... i zamarzło :-D
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Przemo

Postautor: Przemo » środa, 7 stycznia 2009, 08:56

nic dziwnego... klucze i nie tylko przymarzają do rąk... :mrgreen:

Szaman

Ha!

Postautor: Szaman » sobota, 24 stycznia 2009, 11:39

powitać :lol: no i wziąłem się he he!Zmobilizowałem się w końcu,wymieniając świece ,filtry i olej,po wymianie tego rozebrałem przód...Faktycznie miałem luz na łożysku główki ramy.Prawdopodobnie ktoś słabo skontrował bo łożysko było w dobrym stanie...Skręciłem...luzu nie ma,ale stuki dalej są :-( Robiłem jazdę testową wczoraj,motór :lol: prowadzi się cacy.Więc muszę jeszcze rozebrać amorki przypuszczam,że z olejem w nich jest cosik nie halo...pozdrawiam ;-)

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 27 stycznia 2009, 20:24

Bo w tym zawieszeniu nie ma co pukać w przeciwieństwie do mojej 406 :D
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Szaman

Postautor: Szaman » środa, 28 stycznia 2009, 21:31

masz racje Koniu :-P Też jestem tego zdania.Jak zaglądnę to napisze co i jak i do czego doszłem....

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » wtorek, 3 lutego 2009, 06:38

a wyeliminowales kwestie ukladu hamulcowego?
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
acer00
Posty: 67
Rejestracja: piątek, 27 kwietnia 2012, 21:16
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: acer00 » środa, 27 lutego 2013, 13:58

Nowy zakup i puka łożysko główki ramy,kasuje się ten luz ?
PS
Fajna jazda z szeroką kierownicą!

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 27 lutego 2013, 14:06

Tak, trza po paru km dokręcić sztycę, gdyż łożysko się dopiero ułożyło. Generalna zasada- dokręcić do oporu i poluzować o 1/4 obrotu. A jak się ma dynamometr to dokręcić zgodnie z zaleceniami producenta.

Awatar użytkownika
acer00
Posty: 67
Rejestracja: piątek, 27 kwietnia 2012, 21:16
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: acer00 » środa, 27 lutego 2013, 14:24

No tak jak zasada dokręcania łożysk w maluchu ;-)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 27 lutego 2013, 15:45

No ba, tylko nie ma takiej hierarchii w okresach smarowania poprzez kalamitki, gdyż ich zwyczajnie ni ma.... ;-) .

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 27 lutego 2013, 18:37

Jak stare i ma luzy to trzeba wymienić.Dociągnięcie starego zwiększy opory skrętu i w rezultacie moto będzie mało stabilne przy niskich prędkościach.Przerabiałem ten temat na własnej skórze.Łożysko nie jest drogie. ;-)
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 27 lutego 2013, 18:56

Czasami starczy dokręcenie, ale jak po dokręceniu czuć haczenie, ząbkowanie itp. to łożysko do wymiany.


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości