Gumy czas kupić :)

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
hardway

Postautor: hardway » niedziela, 7 lutego 2010, 23:46

ptysiornia pisze:Co innego deszcz i ciaśniejsze zakręty lub wyprzedzanie na polskich "krajówkach"


dlatego też wspomniałem o eurofescie w giermani bo wiało chłodem, padało też, a winkle co chwilę się zdarzały. Jakichś nerwowych zachowań opony nie widziałem zarówno w zakręcie jak i na wyjściach.

a wspomniałem o autostradach w niemcowni Ptyś, bo lało jak z wiadra i ledwie co widzieliśmy się w "szyku". Jadąc swojego czasu przez Chorwację i Austrię po autostaradach, na poprzedniej oponie tj. Z4 gdzieś tak powyżej 100 miałem kilka momentów zwątpienia w trakcję. Wg mnie Z6 zdecydowanie lepiej odprowadza wodę i daje większe poczucie bezpieczeństwa na mokrym niż ma to miejsce we wspomnianej Z4. a tu jakiś link z testu nowych Z6 Interact

http://www.scigacz.pl/Metzeler,Roadtec, ... ,7121.html

cena też zachęca

900 zł http://cgi.ebay.de/Satz-180-55ZR17-u-12 ... 27af185720

1100 zł http://allegro.pl/item897293284_metzele ... 7_fjr.html

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » poniedziałek, 8 lutego 2010, 08:39

ptysiornia pisze:
hardway pisze:...Na autostradzie w czasie deszczu jechaliśmy między 100 a 130 km/h i jakoś wariacji nie było z przyczepnością


Witam,

Bez urazy, ale to żaden wyznacznik. Jadąc autostradą (czyli drogą w większości prostą i o łagodnych zakrętach, gdzie ruch odbywa się płynnie), to samo mógłbyś powiedzieć o slickach. Taka jazda, nie stawia zbyt wielkich wyzwań oponom. Co innego deszcz i ciaśniejsze zakręty lub wyprzedzanie na polskich "krajówkach", gdzie trzeba przebić się przez koleiny i "linię przerywaną" ;)

Górskie winkle w deszczu, na mokrym - Michelin Pilot Road2 - bez uślizgów a kładliśmy się zdrowo - dlatego ja polecam PR2 ;)
Ja kupiłem tu:
http://moto.allegro.pl/item910193461_mi ... 7_2ct.html
Sprawdzone - polecam
hubertm

moto misiek

Postautor: moto misiek » poniedziałek, 8 lutego 2010, 19:23

A może coś takiego. http://www.bedpol.pl/sklep/specials.php

[ Dodano: 2010-02-08, 19:26 ]
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=278 opinia kolegi

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 8 lutego 2010, 21:06

moto misiek pisze:opinia kolegi

No tak ale Koniu kupił dwie tylne :shock: , więc ostroznie bym podchodził do jego opinii :mrgreen:
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 9 lutego 2010, 10:57

Opony są dobre.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Arek

Postautor: Arek » wtorek, 19 listopada 2013, 19:51

Kolczyk pisze:a oponki MICHELIN RADIAL 180/55ZR17(73W) i BRIDGESTONE 120/70ZR17(58W) mogą być. coś na temat tych opon.



Jak kupiłem moto. To właśnie takie mam;/ są juz zjechane i dla tego czas na wymiankę. Wrażenia... Do dupy ślizgają się jak żyd po pustym sklepie. Jakie opony proponujecie??

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » wtorek, 19 listopada 2013, 19:57

arek poszukaj na :-D forum bo na temat opon bylo juz sporo pisane

Awatar użytkownika
Szulc1980
Posty: 149
Rejestracja: poniedziałek, 30 lipca 2012, 21:37
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2006
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Postautor: Szulc1980 » czwartek, 21 listopada 2013, 11:22

W Suzuki GSX600F miałem Metzelery Sportec M1. Oponki były dobre, nie mogę się czepiać. W XJR mam Michały PR3 i jestem bardzo zadowolony. Maszyna jedzie jak po sznurku, pełna kontrola, tak na suchym jak i w deszczu, nawet kiedy jest obciążona na max. Kuba, pierwszy właściciel mojej XJR wywalił fabryczne Dunlopy, bo często łapał uślizgi i się wystraszył. (Te opony to jakby mieszanka gumy i plastiku) Zmienił na PR3 i o problemie zapomniał. Druga sprawa to żywotność gumy, moje mają nalatane ok. 8k i są nadal w doskonałej kondycji, a zazwyczaj jeżdżę z Kaśką i tobołami. PR3 to guma zrobiona dla XJR :-D

Bitels

Postautor: Bitels » piątek, 22 listopada 2013, 09:35

no dobra, ale dla jednego ważna jest trwałość i trzymanie na mokrym, bo dużo lata po trasach z obciążeniem i przy zmiennej pogodzie i ok. Ale ja zakładam na wiosnę Pilot Powery 2CT, bo dla mnie ważne jest przyspieszanie bez uślizgów i płynna jazda w zakrętach (po suchym i bez obciążenia) a jeżdżę krókie odcinki, więc szosowe gumy nie dla mnie, za wolno się nagrzezwają. Albo nie nagrzewają się wcale, przy tej pogodzie.
Nie ma opon odealnych dla każdego, nzawet jeżeli jeżdżą na takich samych moturach ;)

Awatar użytkownika
Szulc1980
Posty: 149
Rejestracja: poniedziałek, 30 lipca 2012, 21:37
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2006
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Postautor: Szulc1980 » piątek, 22 listopada 2013, 10:09

Zgadzam się z Tobą Bitels, ale Twoja opinia wcale nie deklasuje PR3. Wg. mnie te opony sprawdzają się w znakomitej większości sytuacji na drogach i polecam je z czystym sumieniem. Jednak, tak jak piszesz, niech każdy zakłada takie gumy, by pasowały do preferowanego stylu jazdy. Najważniejsze by było bezpiecznie :-D

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 22 listopada 2013, 19:11

Szulc1980 pisze:fabryczne Dunlopy, bo często łapał uślizgi i się wystraszył.

Zgadza się, ja ważę ok. 82 kg wystarczyło na 3. biegu dać po gazie i tył latał na lewo i prawo, a jak kiepski asfalt to zdarzało się nawet na 4-rce.
Bitels pisze:Pilot Powery 2CT,

Miałem na tyle, żywotność identyczna jak Dunlop D252 u mnie 8400 km.
Bitels pisze:bo dla mnie ważne jest przyspieszanie bez uślizgów i płynna jazda w zakrętach

Jak nie jeździsz na maksimum możliwości silnika to raczej nie odczujesz dużej różnicy w porównaniu do PR2/3 trzymają zajefajnie - na kolano można schodzić a stabilne są wzorcowo jak wskazuje ich przeznaczenie.
PR2 kosztują odrobinę drożej a wytrzymują podobno 2 razy dłużej (jeżdżę na nich od wiosny.

Bitels

Postautor: Bitels » niedziela, 24 listopada 2013, 10:13

no to dobrze kombinuję - mam małe przebiegi roczne (PR2 zdejmę nie z powodu zużycia tylko z powodu starości) a zależy mi głownie na przyczepności.
Ten silnik ma dawać frajdę, ma ogromne kopyto, a szosowe gumy na to nie pozwalają IMO - przy szybszym ruszaniu zrywają przyczepność, w zakrętach też miałem problemy ale okazało się, że to nie wina opon, tylko krzywej ośki przedniej - po usunięciu usterki zakręty bierze bardzo stabilnie i na opony nie mogę narzekać jeżeli chodzi o tor jazdy, więc chodzi głównie o ruszanie i gwałtowne przyspieszanie.
Ale też starty trzeba poćwiczyć (i hamowanie na liściach), bo na razie kiepsko raczej to idzie i robię sporo blędów (kosztem sprzęgła) z tego co mówią koledzy chodzi głównie o pracę rollgazem, chcę jednak wykluczyć wpływ opon, albo przynajmniej go ograniczyć, bo czuję że są w dużej mierze odpowiedzialne za to zrywanie. Ale może to być faktycznie wina braku umiejętności - nie dowiem się póki nie zmienię.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » niedziela, 24 listopada 2013, 21:28

Bitels pisze:no to dobrze kombinuję - mam małe przebiegi roczne (PR2 zdejmę nie z powodu zużycia tylko z powodu starości) a zależy mi głownie na przyczepności.

Chyba że tak, bez sensu zdejmować opony z bieżnikiem.
Bitels pisze:bo czuję że są w dużej mierze odpowiedzialne za to zrywanie.

Możliwe, Michałki czy to PR2, czy PP 2ct zmieniają to diametralnie. Nawet jak zrywam przyczepność ruszając z piskiem to długo to nie trwa, trzymają o niebo lepiej niż fabryczne D252. :->

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 25 listopada 2013, 13:31

mam teraz Pilot Power na przodzie i dla mnie jest ok. Założyłem w lipcu zeszłego roku po norkach. Zamknięta do krawędzi na torze w Poznaniu (tam mi ją Ptyś wysłał).

Tylko nie jestem pewien czy jest taka opcja, że były wersje jednoskładnikowe, bo chyba taką mam.

Jest już do wymiany, ale kończyła się fajnie. Motocykl zarówno pusty jak i załadowany jej nie zniszczył.


edit:

ooo, już mam
http://www.michelin.pl/opony-motocyklow ... ilot-power

taka jest
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » poniedziałek, 25 listopada 2013, 14:37

mariuszdg pisze:Założyłem w lipcu zeszłego roku po norkach


mariuszdg pisze:Jest już do wymiany, ale kończyła się fajnie


Dżizas, nie urobiłbym na te gumki :shock:
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Bitels

Postautor: Bitels » poniedziałek, 25 listopada 2013, 15:49

jak Mario przelatał praktycznie dwa sezony, to ja przelatam 3 albo i 4.
Teraz tylko decyzja kiedy zmienić, przed Eurofestem czy po. Zobaczę na wiosnę w jakim stanie moje przetrwały zimę.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 25 listopada 2013, 19:21

Bitels pisze:Zobaczę na wiosnę w jakim stanie moje przetrwały zimę

Na jakiej podstawie to ocenisz?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Bitels

Postautor: Bitels » poniedziałek, 25 listopada 2013, 22:26

ostatnio im się nie przyglądałem i już się nie przyjrzę. Przednia była już trochę wyząbkowana. Potem była gleba, trochę się bujałem z obrotomierzem, teraz jest w warsztacie, gdzie robią ją na błysk. Odbieram w przyszłym tygodniu, będzie już śnieg, także prosto do garażu. Wiosną obejrzę, pomacam, przejadę się i będę wiedział.

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » wtorek, 3 grudnia 2013, 22:09

mariuszdg pisze:...Tylko nie jestem pewien czy jest taka opcja, że były wersje jednoskładnikowe, bo chyba taką mam...


Tak jak Ci mówiłem przed zakupem - do XJR bez sensu jest kupować PP2CT. Bo owszem mają dwuskładnikową mieszankę, ale środek jest zrobiony w PP i w PP2CT z tej samej mieszanki, a 2CT mają jeszcze bardziej miękkie boki. Więc w XJR nie do wykorzystania, chyba, że na torze, ale tam spokojnie się rozgrzeją i dadzą radę "zwykłe" PP co potwierdziłeś swoim wpisem :-)
Zatem w przeciwieństwie do większości gum wieloskładnikowych, gdzie środek jest twardszy żeby na dłużej starczać, Pilot Power "zwykły" i 2CT mają taką samą trwałość.

Ja w tym sezonie jeździłem na Rosso II, które zmieniłem następnie na Pilot Power 3. I jako fan Pirelli z bólem serca muszę powiedzieć, że PP3 są lepsze :-(
Rosso II zajebiście dawały radę na torze, ale w codziennej jeździe już niekoniecznie - trzeba dać im solidnie w p..zdę żeby kleiły. PP3 natomiast trzymają niemal od wyjazdu z garażu i znacznie lepiej przy niższych temperaturach. Na torze nie odczułem różnicy w stosunku do Rosso.
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 3 grudnia 2013, 23:30

no właśnie wyleciała mi ta rozmowa z głowy
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Bitels

Postautor: Bitels » środa, 4 grudnia 2013, 09:41

PP3 faktycznie wyglądaja obiecująco, ale poza ptyśkiem chyba nikt na nich nie jeździł, więc nie brałem pod uwagę. Ne ufam nowościom, nawet jeżeli mają super marketing.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 4 grudnia 2013, 20:53

Bitels pisze:PP3 faktycznie wyglądaja obiecująco, ale poza ptyśkiem chyba nikt na nich nie jeździł

Dziwne, bo gwizdka sugeruje, że kolega był na zlocie, a niektórzy forumowicze posiadaja je co najmniej 2 lata.
Bitels pisze:Ne ufam nowościom, nawet jeżeli mają super marketing.

Jw. 2 lata (w lutym już 3) to już nie taka nowość. Jak by były w większości opinii lipne, zapewne zostały by zrugane.

Bitels

Postautor: Bitels » piątek, 6 grudnia 2013, 19:39

Piotr_MC_85 pisze:niektórzy forumowicze posiadaja je co najmniej 2 lata.

nie interesował mnie temat jeszcze, nie przyglądałem się widocznie zbyt uważnie, ale nie spostrzeglem ich u nikogo.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » sobota, 7 grudnia 2013, 08:55

Dość dawno temu byłem na zlocie więc mogło się co nieco zmienić. Czytając forum też można się dowiedzieć na czym niektórzy śmigają.

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » sobota, 7 grudnia 2013, 22:18

Piotr_MC_85 pisze:
Bitels pisze:PP3 faktycznie wyglądaja obiecująco, ale poza ptyśkiem chyba nikt na nich nie jeździł

Dziwne, bo gwizdka sugeruje, że kolega był na zlocie, a niektórzy forumowicze posiadaja je co najmniej 2 lata...


Hej dziewczyny, ja pisałem o Pilot Powerach 3 a nie Pilot Roadach 3!!!
PP3 to gumy stricte sportowe i pokazały się na rynku w 2013 roku.

Wg mnie tego typu opony nie do końca pasują do XJR, ale co kto lubi ;-)

Moich osobistych opinii proszę nie brać w 100% pod uwagę, bo moja dziwka jest o jakieś 60 kg lżejsza od XJR, o ok 50 KM mocniejsza i troszkę inaczej zachowuje się na drodze!

A do XJR zakładać Angele GT! ;-)
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Bitels

Postautor: Bitels » niedziela, 8 grudnia 2013, 23:44

kurde ptyś, to chwalisz PP3, a teraz wprowadzasz zamieszanie :P
ptysiornia pisze: nie do końca pasują do XJR, ale co kto lubi

Mógłbyś rozwinac temat?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2638
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 9 grudnia 2013, 07:21

Bitels, nośność :!: xjr'a jest w hooy ciężka ;)

karolbart

Postautor: karolbart » poniedziałek, 9 grudnia 2013, 20:37

Polecam Michelin PR2. Są świetne wytrzymały mi 18 tys. Zaznaczam że ... nie palę gumy na światłach i królem prostej nie jestem. Naprawę świetna opona, świetnie trzyma w zakręcie i twarda mieszanka na środku opony też świetnie zdaje egzamin. Po 18 tys przednia jeszcze by przejechała kilka km ( na oko...2 tys) .
Pewnie następczyni PR3 jest też świetna ...ale droższa:) Chwyt marketingowy - tak sądzę.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » poniedziałek, 9 grudnia 2013, 22:05

Bitels pisze:
ptysiornia pisze: nie do końca pasują do XJR, ale co kto lubi

Mógłbyś rozwinac temat?


Bo do XJR zalecane są raczej gumy o sportowo-turystycznej charakterystyce.
PP3 to typowy sport, zajebiście klejący, ale niekoniecznie najbardziej trwały. Ale tak jak pisałem - co kto lubi. Możesz założyć sporta, tylko nie zdziw się, że zniknie Ci po 5 tys km. Moja potwora zjada tylne laczki w max 7 tys km, a XJR jest sporo cięższa tak jak pisze farba.

Dlatego też większość kolegów z forum zakłada do XJR PR, RoadSmarty, DiabloStrady, Angele, Z6, Z8 itp.

Choć czasem trafi się jakiś wariat ze Śląska co założy PilotPower'a i też jest zadowolony. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 10 grudnia 2013, 21:30

ptysiornia pisze:DiabloStrady
To ja!
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości