Regulacja zaworów

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Piotr 1

Regulacja zaworów

Postautor: Piotr 1 » środa, 21 grudnia 2016, 16:30

Zabrałem się za pomiar luzów zaworowych, i wychodzi że na dwóch wydechach mam mniej niż 00,5 mm.
Moje pytanie to czy zaopatrzyć się w inny szczelinomierz ? , bo podział na obecnym mam co 00.1, ale od 00.5 , czy przyjąć wartość tego wydechu że jest 00.4 mm ? bo listek 00.5 nie wchodzi ?
Jeszce jedno: czy można składać listki szczelinomierza ? np. 00.8 + 00.7 ? , czy można taki układ przyjąć za 0.15 ?

Awatar użytkownika
Martinez
Posty: 361
Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Martinez » czwartek, 22 grudnia 2016, 04:10

Uśredniaj, bo popadniesz w obłęd ;)
Kup szczelinomierz co 0,02 - koszt 27 zł.
http://allegro.pl/szczelinomierz-listko ... 56978.html
Zmierz luz, obróć trochę szklankę i zmierz jeszcze raz - zdziwisz się, jakie mogą być różnice. Zapisz wynik na kartce, obróć wałem i zmierz jeszcze raz - znów wyjdzie parę setek inaczej :)
Pomiar rób dokładnie na znakach - jak trochę obrócisz dalej wałem, to wyjdą większe luzy.
Jak wyjmiesz płytki i pomierzysz elektroniczną suwmiarką, to z każdym pomiarem wyjdzie inny wynik +/- parę setek - pomimo wysokiej twardości, płytki też się "sklepują" i to nierównomiernie.
Listki można składać, ale trzeba zwrócić uwagę, aby nie było zanieczyszczeń między nimi.
Wkładaj płytki cechami do dołu - z technicznego pkt. widzenia nie ma to żadnego znaczenia, ale jak następnym razem będziesz regulował zawory, to numery będą czytelne; po założeniu obróć kilka razy wałem, żeby się "ułożyły" i dopiero wtedy pomiar.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3564
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 22 grudnia 2016, 07:25

Martinez pisze:Uśredniaj, bo popadniesz w obłęd ;)
Kup szczelinomierz co 0,02 - koszt 27 zł.
http://allegro.pl/szczelinomierz-listko ... 56978.html


Ja bym polecił taki, lub podobny: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... Items.html . Co 00,1 i bez pierdzielenia się/składania listków można mierzyć.

Piotr 1

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Piotr 1 » czwartek, 22 grudnia 2016, 11:03

Znowu się czegoś dowiedziałem, nawet przez myśl mi nie przeszło że takie cyrki wychodzą, no to poobracam tymi szklaneczkami :)

Piotr 1

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Piotr 1 » piątek, 23 grudnia 2016, 20:59

No więc nabyłem szczelinomierz od 00.2 i okazało się że również nie wchodzi w cztery zawory wydechowe. Więc się teraz zastanawiam czy już padły gniazda zaworowe i rozbierać dalej głowicę ( pewnie bez wyjmowania silnika nie ma szans ) ,czy jest jeszcze nadzieja że się uratowały. Teraz się wyjaśniło dlaczego tak długo silnik pracował na ssaniu, gdy już się rozgrzał, to się lekko zawory rozszerzyły. Czy ktoś ma jaką podbudowująca myśl ? , czy raczej zonk....

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2649
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Regulacja zaworów

Postautor: farba » piątek, 23 grudnia 2016, 22:08

Jakbyś sprawdził ciśnienie na cylindrach zanim rozebrałeś to byś wiedział .

Awatar użytkownika
Wulu
Posty: 435
Rejestracja: piątek, 15 kwietnia 2016, 22:43
Model i rocznik moto.: Xjr 1300 2001 rp06
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Jawornik

Re: RE: Re: Regulacja zaworów

Postautor: Wulu » piątek, 23 grudnia 2016, 23:28

Piotr 1 pisze:No więc nabyłem szczelinomierz od 00.2 ..


O co chodzi z tym zapisem 00.2? bo nie ogarniam, bo jeśli chodzi o dwie setne, to chyba 0,02? Aż dziwne, że jeszcze Piontek nie wkroczył, albo może się nie znam.

Piotr 1

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Piotr 1 » sobota, 24 grudnia 2016, 00:20

Jeszcze głowica jest na swoim miejscu, tylko jak zawory są podparte to czy wynik będzie właściwy ?
Wulu, widzisz, ogarnąć musisz tylko jedną kropkę, ale widzę że dobrze, dobrze kombinujesz :)

Piotr 1

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Piotr 1 » sobota, 31 grudnia 2016, 12:53

Czy próbował ktoś zakładać/montować płytki zaworowe od xj 600-900, podobno mają tą samą średnice - 25 mm.

Awatar użytkownika
Martinez
Posty: 361
Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Martinez » czwartek, 5 stycznia 2017, 17:18

Jak mają 25 mm, to będą pasować.
Ja dziś zanabyłem fordowskie:
15909002_2084517035108074_1720080258_o.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Piotr 1

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Piotr 1 » czwartek, 5 stycznia 2017, 21:40

Ładne :) w jakim to serwisie ? zdobyłeś ? i ile za nie ? , ja dostałem od xj 600-900 i faktycznie pasują, ale muszę jeszcze zakupić, bo chyba coś skopałem pomiary. Finalnie jeszcze kilka jest trochę za ciasnych, niby obliczałem żeby wyszło pod górną granicę a tu lipa... w kilku brakuje jakieś 0,05 , zrzucałem wałki, może jakoś inaczej siadły ??? Na dziś dałem sobie odbój, bo mam dość ...

Awatar użytkownika
Martinez
Posty: 361
Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Martinez » piątek, 6 stycznia 2017, 12:37

18 zł/szt allegro użytkownik gorian-pl
mają wszystkie grubości

Piotr 1

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Piotr 1 » piątek, 6 stycznia 2017, 12:47

Oki, wielkie dzięki
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Martinez
Posty: 361
Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Martinez » poniedziałek, 6 marca 2017, 19:55

Piotr 1 pisze:...ale muszę jeszcze zakupić, bo chyba coś skopałem pomiary.


Faktycznie - jak są zjechane płytki, to ciężko jest to wszystko pomierzyć. Dziś wróciłem do tematu regulacji, mierząc (tym razem mikrometrem) okazało się, iż sporo płytek jest już porządnie wyeksploatowanych - różnice grubości pomiędzy środkiem a brzegiem niektórych płytek dochodziły do 0,07 mm.
Zamówiłem nowe płytki i czekam.

Piotr 1

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Piotr 1 » środa, 8 marca 2017, 22:55

Zgadza się, używane płytki nie trzymają wymiarów, którymi są opisane, stare to jest dobre, tylko wino ....
Obecnie zakończyłem wszystkie regulacje i muszę powiedzieć że motorek chodzi pięknie.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4219
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulacja zaworów

Postautor: artur » środa, 8 marca 2017, 23:19

Ze starym winem to jest nieprawda.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Piotr 1

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Piotr 1 » czwartek, 9 marca 2017, 21:27

A to ciekawe ??? to może pomyliłem ze starymi skrzypcami :)

Sumo

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Sumo » niedziela, 12 maja 2019, 13:11

Dzień dobry

Czy zna ktoś jakiegoś sprawdzonego mecha? co by zawory wyregulował i uszczelkę wymienił. xjr 2000r

Awatar użytkownika
auratus1
Posty: 168
Rejestracja: wtorek, 25 grudnia 2018, 12:08
Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
Województwo: S-śląskie

Re: Regulacja zaworów

Postautor: auratus1 » niedziela, 12 maja 2019, 16:45


Awatar użytkownika
Mir
Posty: 437
Rejestracja: czwartek, 9 lutego 2012, 00:01
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Mir » środa, 15 maja 2019, 21:43

No właśnie. Jak często powinno się robić regulację zaworów? Np.w RP06.
Nigdy nie wiesz, jak silny jesteś, dopóki bycie silnym nie stanie się jedynym wyjściem, jakie masz.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Holender » czwartek, 16 maja 2019, 07:17

Po przejechaniu 20000 kilo.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Mir
Posty: 437
Rejestracja: czwartek, 9 lutego 2012, 00:01
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Mir » piątek, 17 maja 2019, 09:46

CZyli muszę...
Nigdy nie wiesz, jak silny jesteś, dopóki bycie silnym nie stanie się jedynym wyjściem, jakie masz.

Awatar użytkownika
PiotrekBe
Posty: 144
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Regulacja zaworów

Postautor: PiotrekBe » środa, 16 października 2019, 21:13

Zabrałem się za regulację zaworów. Przed demontażem pokrywy zaworów musiałem zdemontować system wężyków gumowych i metalowych - nie wiem dokładnie co to jest jakaś odma albo system dopalania spalin. Moje moto to RP19 z wtryskiem, nie wiem czy gaźnikowe też mają taki system. Przeszkadzają te rurki i nie da się z nimi zdemontować pokrywy.
Problem jest taki że po jednej stronie silnika ładnie zeszły z króćców na głowicy i uszczelka została wewnątrz wężyka, a po drugiej stronie obie uszczelki (takie metalowe siateczki) zostały na króćcach. Najlepiej będzie to widać na zdjęciach.
IMG_20191015_182312a.jpg

IMG_20191015_182312a.jpg


Pytanie czy te uszczelki które zostały na króćcach nadają się do dalszej eksploatacji?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 685
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Pershing » środa, 16 października 2019, 23:48

Pytanie zagadka.
System dopalania spalin. Ja owy system wywaliłem. Zaślepki z Alu z kłem imbusowym.
Niewiem czy to będzie szczelne i chyba nikt ci tego nie odpowie.
Te uszczelki są dość kosztowne w, ASO.
Wybór należy do ciebie. Kupować uszczelki - zakładać jak jest - czy wywalić ten system.
Dopalanie spalin można śmiało usunąć. A jeżeli chronisz środowisko zostaw je.
System montowany od roku 2002 by xjr przeszła normy emisji spalin.
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Re: Regulacja zaworów

Postautor: jacekxjr78 » czwartek, 17 października 2019, 03:24

Mam tak samo, nie ma potrzebujesz wchodzic w niepotrzebne koszta, skladaj i ciesz sie jazda..


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Holender » czwartek, 17 października 2019, 07:57

Jacek dobrze prawi, po regulacji wszystko składaj i się nie przejmuj.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4219
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulacja zaworów

Postautor: artur » czwartek, 17 października 2019, 17:56

Pershing pisze:Pytanie zagadka.
System dopalania spalin. Ja owy system wywaliłem. Zaślepki z Alu z kłem imbusowym.
Niewiem czy to będzie szczelne i chyba nikt ci tego nie odpowie.
Te uszczelki są dość kosztowne w, ASO.
Wybór należy do ciebie. Kupować uszczelki - zakładać jak jest - czy wywalić ten system.
Dopalanie spalin można śmiało usunąć. A jeżeli chronisz środowisko zostaw je.
System montowany od roku 2002 by xjr przeszła normy emisji spalin.

Co to za zaślepki? Tzn dokładniej opisz
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 685
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Pershing » czwartek, 17 października 2019, 18:22

Zwykle zaślepki aluminiowe wykonane na tokarce.
Otwór 12mm taki sam jak przy wyjściu z głowicy. Ścianka zaślepki 3mm grubości. Nagwintowane i kręcony śruba imbusowa wpustowa. Dla oka i większego spokoju, delikatnie środek przesmarowalem silikonem wysokotemperaturowym.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
PiotrekBe
Posty: 144
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Regulacja zaworów

Postautor: PiotrekBe » czwartek, 17 października 2019, 19:37

Pershing, a ten silniczek czy co to za ustrojstwo też wywaliłeś?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3564
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 17 października 2019, 22:03

Bulbulator też wek.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości