wymiana oleju
- artur
- Posty: 4219
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
WojtaS pisze:Artur jeśli możesz to powiedz jakie oznaczenie miałby mieć półsyntetyk tego bel reya? 15/40 czy jakie?
Szczerze mówiac to nawet nie wiem. Zalewali mi ten olej w motocyklowym warsztacie, dostawałem 0,5 l na dolewki i tak w kółko. Teraz jednak jak pisałem wyżej mam syntetyk ............ no rzesz kuźwa zapomniałem - Mobil albo Castrol.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- zela-r1
- Posty: 527
- Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Rumia
- Kontaktowanie:
Dobry, tylko sprawdź cz na pewno jest to olej motocyklowy.
Ostatnio zmieniony czwartek, 14 stycznia 2010, 18:50 przez zela-r1, łącznie zmieniany 1 raz.
- artur
- Posty: 4219
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
tzw - wojskowy dryg
st. szeregowy rezerwy artur - odmeldowuje się
st. szeregowy rezerwy artur - odmeldowuje się
Ostatnio zmieniony czwartek, 14 stycznia 2010, 18:51 przez artur, łącznie zmieniany 1 raz.
- andzik
- Posty: 272
- Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: zgorzelec
powiem tak, jak wymienialem w swojej krówce oleum tez mi sie na pierwszy rzut oka wydawalo ze ten oring jest za duzy , przy nakladaniu tez zrobila sie wystajaca faldka, ale troche cierpliwosci, obkrecenie kciukiem po obwodzie i wskoczyl oring na swoje miejsce ,takze proponuje jeszcze raz spróbować, powodzenia!
Ja tam zostawiałem zawsze stary oring bo także wydawał mi się ten nowy za duży .
Na dokręcanie pokrywy filtra bez dynamometru mam swój patent.
Siła 15 N to w przybliżeniu wygląda tak , do klucza nasadowego przytwierdzam ramię długości 1 metra , ustawiam w poziomie a następnie koniec obciążam ciężarem 1,5kg i po sprawie .
Dekielek przykręcony zgodnie z zaleceniami.
Na dokręcanie pokrywy filtra bez dynamometru mam swój patent.
Siła 15 N to w przybliżeniu wygląda tak , do klucza nasadowego przytwierdzam ramię długości 1 metra , ustawiam w poziomie a następnie koniec obciążam ciężarem 1,5kg i po sprawie .
Dekielek przykręcony zgodnie z zaleceniami.
- artur
- Posty: 4219
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
darek pisze:Siła 15 N to w przybliżeniu wygląda tak , do klucza nasadowego przytwierdzam ramię długości 1 metra , ustawiam w poziomie a następnie koniec obciążam ciężarem 1,5kg i po sprawie
Na tej lekcji fizyki musiałem być na wagarach. A nie 15 kg ?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
To się powinno na wektorach rozpisywać, ale co do jednostek chociaż:
Moment siły mierzymy w niutonometrach. Moment M jest równy Siła F razy ramie r
Siły nie można traktować jako masy obciążającej klucz.
Newton kiedyś wymyślił, że F=m*a (F, oraz a to wektory - trzeba pamiętać, że mają kierunek, zwrot oraz wartość).
W naszym przypadku:
m=1,5kg
a=9.81m/s^2 (w zaokrągleniu 10) - tzw przyspieszenie ziemskie.
r=1m
15Nm=1,5kg*(9,81m/s^2)*1m
Każdy fizyk, czy mechanik by mnie opierdzielił, za takie objaśnianie, ale troszkę choć mam nadzieje, że pomogłem.
^2 - do potęgi drugiej
dla ułatwienia obliczeń przyjmuje się, że przyspieszenie ziemskie wynosi 10m/s^2 - dlatego pewnie Darek napisał, że w przybliżeniu.
Moment siły mierzymy w niutonometrach. Moment M jest równy Siła F razy ramie r
Siły nie można traktować jako masy obciążającej klucz.
Newton kiedyś wymyślił, że F=m*a (F, oraz a to wektory - trzeba pamiętać, że mają kierunek, zwrot oraz wartość).
W naszym przypadku:
m=1,5kg
a=9.81m/s^2 (w zaokrągleniu 10) - tzw przyspieszenie ziemskie.
r=1m
15Nm=1,5kg*(9,81m/s^2)*1m
Każdy fizyk, czy mechanik by mnie opierdzielił, za takie objaśnianie, ale troszkę choć mam nadzieje, że pomogłem.
^2 - do potęgi drugiej
dla ułatwienia obliczeń przyjmuje się, że przyspieszenie ziemskie wynosi 10m/s^2 - dlatego pewnie Darek napisał, że w przybliżeniu.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
Panowie doradźcie proszę,
moja maszyna jest z 99 rocznika i ma przebieg 23 tys. mil. Sęk w tym, że nie wiem jakim olejem była zalewana. Czytałem na naszym forum, że jak nie wiemy jakim olejem był zalany silnik to stosować 0,5 syntetyk. Sam nie wiem. Dajcie znać co byście wlali Motul 300V czy Motul 5100? I jaką lepkość? Z góry serdeczne dzięki
moja maszyna jest z 99 rocznika i ma przebieg 23 tys. mil. Sęk w tym, że nie wiem jakim olejem była zalewana. Czytałem na naszym forum, że jak nie wiemy jakim olejem był zalany silnik to stosować 0,5 syntetyk. Sam nie wiem. Dajcie znać co byście wlali Motul 300V czy Motul 5100? I jaką lepkość? Z góry serdeczne dzięki
- artur
- Posty: 4219
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
KUBEŁ pisze:jak nie wiemy jakim olejem był zalany silnik to stosować 0,5 syntetyk.
Dyskusja była i to ostra. Jakimkolwiek olejem zalejesz, jego zadanie jest takie samo. Czy to syntetyk czy pół czy minerał. Masz trochę siana - zalej 300V masz troszke mniej to zalej 5100.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości