wymiana oleju

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
Szulc1980
Posty: 149
Rejestracja: poniedziałek, 30 lipca 2012, 21:37
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2006
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Postautor: Szulc1980 » środa, 11 grudnia 2013, 23:25

Panowie, proszę o radę. Od nowości moja śmiga na Castrolu Power 1 GPS, przebieg niecałe 15000. Niby wszystko gra, silnik gada jak powinien, ale w przyszłym sezonie planuje zmienić olej na inny, np. taki http://allegro.pl/liqui-moly-racing-syn ... 24801.html Proszę o opinie Szanownego Gremium, czy pozostać przy starym, czy iść w nowe...nieznane :-D

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » czwartek, 12 grudnia 2013, 07:39

Parametry oleju liqui lepsze od castrola.Lej śmiało i nie przejmuj się,że przejdziesz z pół na pełny syntetyk.Widzę,że temat o oleju wiecznie żywy-jak Lenin albo Elvis. :mrgreen:
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » czwartek, 12 grudnia 2013, 09:56

Od Castrola obecnie prawie wszystko jest lepsze. Szulc postaraj się kupić to w sklepie, bo z Alle to ryzyko, że może się pojawić problem, jak z Motulem.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » czwartek, 12 grudnia 2013, 10:17

mariuszdg pisze: Po 70 tyś silnik lekko zielony od środka, :przestraszony:
.....jeśli twój piec w XJR jest lekko zielony od środka,to wiedz że coś się dzieje.... :evil: :mrgreen: Tytus-co do Castrola to leję go do swojego dwudziestoletniego auta i jest git.Dodam,że full syntetyk 10w60,więc nie wiem skąd u Ciebie taka opinia.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2639
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 12 grudnia 2013, 11:10

Dobra pochwalę się :evil:
Do swojego pełnoletniego auta leję najtańszego lotosa .

Tak leję nie zmieniam :!: i to już od 8kkm
Zrobiłem nim ponad 100 kkm ale raz się zmienił sam ( rozbiłem miskę olejową )
Jedynie zmieniam filtr oleju ( ostatni przerdzewiał )
Auto ma obecnie ponad 300 kkm i nadal jeździ bezawaryjnie .
I co wy na to :?:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3540
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 12 grudnia 2013, 11:17

farba pisze:.....

Tak leję nie zmieniam...
Jedynie zmieniam filtr oleju ( ostatni przerdzewiał )
.....
I co wy na to :?:


A bo jak pacjent ma ciągły dopływ świeżej krwi, to nie trza zmieniać :) , będzie żył wiecznie. Co najwyżej raz na jakiś czas przerdzewiałą nerę cza wymienić ;) .

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2639
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 12 grudnia 2013, 11:23

Nie taki znowu ciągły 1l na 8á10 tyś dla europejskich aut to chyba norma
Co ciekawe zjechałem do domu bez miski ok 1 km

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » czwartek, 12 grudnia 2013, 11:50

farba pisze:I co wy na to :?:
Co kraj,to obyczaj.Nie wiem jak pańska fura panie Farba ale mój być japoński benzyniak z dość wysilonym silnikiem i na takich wymianach pewnie by się szybko skończył. ;-) A tak lata bezawaryjnie tylko progi mu rudy żre niemiłosiernie. :mrgreen: I znowu nie na temat,i znowu posty do kosza :mrgreen:
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3540
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 12 grudnia 2013, 12:11

farba pisze:Nie taki znowu ciągły 1l na 8á10 tyś dla europejskich aut to chyba norma
Co ciekawe zjechałem do domu bez miski ok 1 km


Aaaaa to taka mała doleweczka, dolewka/świeży dopływ to z 2-5L/10kkm :) .

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2639
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 12 grudnia 2013, 12:32

ivo,
To: Obrazek
Zrobiło u mnie 100 000 bez zmiany oleum
Więc spoko , prędzej ruda zeżre niż serce padnie ;)

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 12 grudnia 2013, 12:35

super auto, taki imprezowóz :-)
hubertm

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2639
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 12 grudnia 2013, 12:37

Auto super ale nie dla kierowcy ( ciężko z pijakami wyrobić ) :mrgreen:

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » czwartek, 12 grudnia 2013, 12:54

Amerykancki sprzęt-to wszystko tłumaczy ;-) Brat ma ciągnik Jhon Deere z 1949 i do dziś lata po polu bez naprawy głównej....i znowu nie na temat... Jarek się wku....wi
Ostatnio zmieniony czwartek, 12 grudnia 2013, 12:57 przez ivo, łącznie zmieniany 1 raz.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2639
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 12 grudnia 2013, 12:57

Zimowe tematy zazwyczaj są" Nie na temat"
A sprzęt jak najbardziej Japoński

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » czwartek, 12 grudnia 2013, 12:59

Znaczy się Toyota? Sorry-za małe zdjęcie i podobna do tych zza oceanu. ;-) Ale ze mnie burak ;)
J....ć stare baby :)

Bitels

Postautor: Bitels » czwartek, 12 grudnia 2013, 15:50

ja też tak robiłem (dolewałem) bo w focusie ubywało bardzo dużo oleum, ależ dostałem zjeby od mechanika...

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4215
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 12 grudnia 2013, 16:08

farba pisze:Dobra pochwalę się :evil:
Do swojego pełnoletniego auta leję najtańszego lotosa .

Tak leję nie zmieniam :!: i to już od 8kkm
Zrobiłem nim ponad 100 kkm ale raz się zmienił sam ( rozbiłem miskę olejową )
Jedynie zmieniam filtr oleju ( ostatni przerdzewiał )
Auto ma obecnie ponad 300 kkm i nadal jeździ bezawaryjnie .
I co wy na to :?:

Jest taka szkoła która mówi że wymiana oleju jest przereklamowana. Ja się tam nie dziwię wcale. Ja tam się akurat olejami nie przejmuje.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

GhostDog
Posty: 2842
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » czwartek, 12 grudnia 2013, 16:21


Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5594
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 12 grudnia 2013, 16:33

Kiedyś pewnie wywalę ten temat i wtedy będziecie mieli o czym gadać.

GhostDog
Posty: 2842
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » czwartek, 12 grudnia 2013, 16:35

dzidować się nie da to można chociaż pogadać :)

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » czwartek, 12 grudnia 2013, 19:05

A tak na serio-w dziale technicznym jest chyba z piętnaście tematów o oleju.To nie jest normalne :mrgreen: Sam biję się w pierś,bo w niejednym z nich uczestniczyłem.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4215
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 12 grudnia 2013, 19:58

GhostDog pisze:jest przereklamowana zdecydowanie :)

http://www.wykop.pl/link/1772854/wymian ... d-model-a/

To jak rozumiem olej co nie pracował 50 lat. Nie o tym mówimy. Wpisy pod filmem śmieszne. Np "producenci zalecają.... ", "Przyjąłem zasadę że wymieniam co ileś tam..." itp itd. Ludzie nie mają problemów i przejmują się takimi pierdołami jak olej. Przyjąłem zasadę - to mi się najbardziej podoba z 3 górnych wpisów. Przyjąłem zasadę...
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3540
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 12 grudnia 2013, 21:20

GhostDog pisze:jest przereklamowana zdecydowanie :)

http://www.wykop.pl/link/1772854/wymian ... d-model-a/


Zalążek masy do Twixów.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1577
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » poniedziałek, 16 grudnia 2013, 20:47

GhostDog pisze:jest przereklamowana zdecydowanie :)

http://www.wykop.pl/link/...w-ford-model-a/

Ku..a!!! Ile bakterii w tym oleju :lol:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3540
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

wymiana oleju

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 12 listopada 2015, 23:50

Odświeżę wątek.

Po kilku latach spedzonych z XJrką i z Fuchsem Silkolenie mogę polecić ów olej.
Dokładniej chodzi 20W50 Super 4.

Olej ma lepsze niektóre parametry, od półsyntetyków Motula podobnej klasy, który jest znowu droższy w zakupie.

Z tego co zauważyłem- Motul 10w40 5100 - zużycie oleju do 2 litrów od wymiany do wymiany. Silnik nie miał lekko. Przez obecne 4 lata, co latam krową, 70% siedzi pod czerwonym polem na biegach 1-3. Ni ma lipy ;) .
Silkoelenie 20w50, wiem, wiem, niby minerał wg. nomenklatury mad in komuna(lecz semi-syntecic) dla zajechańców(PF126p), ale silnik chodzi ciszej i co najważniejsze zużycie oliwy w tym roku miałem na poziomie 400ml na 6kkm, tyle dolałem. Motula 10w40 zżerał w tempie ekspresowym.
Silnik nie dymi na niebiesko przy odpaleniu, podczas jazdy przy czerwonym polu pewnie coś tam zeżre, ale która XJRą nie wypije coś tam oliwy, jak się ją kręci? :P . Na zimnym silniku sprzęgło i skrzynia chodzą deko ciężej jak na 10w40.

Mój egzemplarz posiadam od 36,5kkm, obecnie ma prawie 81kkm, więc troszkę przelatałem na niej.

Jedyny zonk, to to, że podobno wycofują ów olej z oferty... cena, ok. 120zł za bańkę 4L.

P.S. bakterii żadnych nie wyhodowałem, silnik czysty w środku.
P.S. 2 idę się zbombić.

selmen

Postautor: selmen » czwartek, 24 marca 2016, 05:49

pawelxjr pisze:1. Ta mała śrubka służy do spuszczenia oleju z dekla filtra.
3. Wysprzęglik należy odkęcić bo inaczej nie da rady ściągnąć dekla filtra.

A ktos wie jakie sa momenty dokrecania na te srubki?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3540
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 24 marca 2016, 06:23

selmen pisze:
pawelxjr pisze:1. Ta mała śrubka służy do spuszczenia oleju z dekla filtra.
3. Wysprzęglik należy odkęcić bo inaczej nie da rady ściągnąć dekla filtra.

A ktos wie jakie sa momenty dokrecania na te srubki?


Wystarczy przeczytać temat od początku, podpowiem, że post nr.2.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 908
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

wymiana oleju

Postautor: Flanker » czwartek, 24 marca 2016, 18:52

:padam:
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

selmen

Postautor: selmen » czwartek, 24 marca 2016, 20:13

Zdzislaw pisze:
selmen pisze:
pawelxjr pisze:1. Ta mała śrubka służy do spuszczenia oleju z dekla filtra.
3. Wysprzęglik należy odkęcić bo inaczej nie da rady ściągnąć dekla filtra.

A ktos wie jakie sa momenty dokrecania na te srubki?


Wystarczy przeczytać temat od początku, podpowiem, że post nr.2.

Czytalem. W poscie nr 2 jest mowa o srubie spustu z michy i srubie filtra. Napisalem o innych srubach- spust oleju z filtra i mocowanie wysprzeglika.
pozdro

nit

wymiana oleju

Postautor: nit » czwartek, 24 marca 2016, 20:24

Spustu oleju z filtra? ...to ja też mam coś takiego u siebie?
na stronie portalu masz instrukcję manualne do chyba wszystkich roczników
pozdro


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości