Wyciek oleju spod dekla

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
danzig00

Wyciek oleju spod dekla

Postautor: danzig00 » wtorek, 8 września 2009, 19:59

Witam.Mam pytanie do szanownego grona znawców tematu.
Zaczął mi cieknąć olej spod dekla ( ten z napisem Yamaha)po lewej stronie silnika (nr 2 str.166 Manuala) i czy wystarczy sama wymiana tej grubej uszczelki (nr3).
A tak w ogóle to co się znajduje pod tym deklem i czy tam powinien być olej ???
Bo ja nie znać język angielska i dupa ze zrozumieniem Manuala. :zalamany:

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 8 września 2009, 20:14

Ktoś już to przerabiał z forum i się mnie pytał jak to zepsuć ale nie pamiętam kto, może akurat się wychyli i ponownie i też sam robił tzn z kimś do towarzystwa ale nie w serwisie. Odkręć ten dekielek i zobacz czy się olej z niego wyleje czy tylko obślimaczone jest nim wszystko. Jak nie jest źle to dobujasz się do kończ sezonu a w zimie zrobisz na spokojnie. Pod tym deklem jest impulsator czy jak to się tam nazywa, podaje impuls kiedy ma pójść iskra i tam za tą płytką powinien siedzieć simering na wale i powinno to być suche, w zasadzie powinieneś sam dać radę to wymienić. ustawić zaznaczyć tą płytkę w położeniu że będziesz pewien przy montażu gdzie była jak ją zdejmowałeś. Odczytać cyferki z kołnierza simenga to będą jego wymiary, kupić simering, wydłubać stary młotkiem i śrubokrętem starając się żeby krawędzi z bloku nie porysować bo będzie ciec po założeniu nowego. Potem przyłożyć nowy simering w miejsce starego delikatnie go wpuknąć lekkim młoteczkiem aby tylko zaczął równo iść potem przyłożyć drewienko do tego simeringa i pukać młoteczkiem aż simering wlezie na swoje miejsce. Powoli nie śpieszyć się i będzie git.
Powodzenia.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 9 września 2009, 08:10

Koniu już wszystko opisał. Tam nie powinno być oleju
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

danzig00

Postautor: danzig00 » środa, 9 września 2009, 11:49

Dzięki za pomoc :-D Jak się z tym uporam to dam znać co i jak.

[ Dodano: 2009-09-11, 15:52 ]
No i zrobiłem tak jak kpr.Koniu pisał i tak:
1.Przy demontażu nie trzeba nic zaznaczać bo jak się rozbierze to nie można inaczej złożyć
2.Simering ma oznaczenia: A10 533438 6-L HS i jest kierunkowy(i tu jest kłopot bo nie jest podany rozmiar i nie mogę kupić zamiennika a serwis w Rzeszowie liczy sobie 104zł a dla info.: śrubka dekielka 23zł za sztukę, ta gruba uszczelka 93zł (kicha jak szlag!!!)
A poza tym u mnie się okazało że jest taki minimalny ten wyciek że ze dwa sezony pośmigam.( Chyba )

Awatar użytkownika
Ramzes
Posty: 302
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Postautor: Ramzes » sobota, 28 listopada 2009, 13:44

Co do simeringa to postaram sie namierzyc go w zamiennikach u znajmego w sklepie. Zdejme wymiary jak beda mi robic zawory, moze cos sie uda ustalic jak juz bedzie wartosc zewnetrzna i wewnętrzna. I problem bedzie na przyszlosc z głowy.
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin :) http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw

Awatar użytkownika
RockMaN
Posty: 61
Rejestracja: niedziela, 9 września 2012, 19:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2006 RP10 Black
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: okolice Częstochowy
Kontaktowanie:

Postautor: RockMaN » wtorek, 25 września 2012, 14:41

Witam, mam ten sam problem co kolega , mianowicie delikatniutki wyciek z lewego simeringa, orientuje się ktoś jakie ma on wymiary ?(oznaczenia zamiennika lub cokolwiek)

palu

Postautor: palu » środa, 19 marca 2014, 14:00

Witam serdecznie ... delikatnie odświeżę temat z następującym pytaniem czy ta uszczelka wału silnika to ten numer katalogowy 36y-15389-09 oraz czy do wymiany tego uszczelniacza potrzebna jest rozbiórka silnika, gdzie nie pojadę każdy chce mi rozebrać pół silnika by ten uszczelniacz wymienić. Dodam że za uszczelniacz w serwisie krzyknęli sobie 166 zł. Jeżeli ktoś miał by namiar na zamiennik będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 19 marca 2014, 17:55

Koniu pisze:...... powinieneś sam dać radę to wymienić. ustawić zaznaczyć tą płytkę w położeniu że będziesz pewien przy montażu gdzie była jak ją zdejmowałeś. Odczytać cyferki z kołnierza simenga to będą jego wymiary, kupić simering, wydłubać stary młotkiem i śrubokrętem starając się żeby krawędzi z bloku nie porysować bo będzie ciec po założeniu nowego. Potem przyłożyć nowy simering w miejsce starego delikatnie go wpuknąć lekkim młoteczkiem aby tylko zaczął równo iść potem przyłożyć drewienko do tego simeringa i pukać młoteczkiem aż simering wlezie na swoje miejsce. Powoli nie śpieszyć się i będzie git.
Powodzenia.


Czyli wydłubaj go i wio do sklepu z łożyskami/simmerami. Zresztą po zdjęciu impulsatora powinny być oznaczenia simmeringu, na boku od strony z której paCZysz..

palu

Postautor: palu » niedziela, 30 marca 2014, 20:46

i nie cieknie uszczelniacz wymieniony .... wymiary podam w najbliższym czasie bo zapisane na ścianie w garażu ....pasuje od DAIHATSU CHARADE a żeby było śmieszniej pojemność 1.3 tylko mam jedno pytanie ..... a mianowicie koleś w sklepie powiedział że wał korbowy w motocyklu kręci się troszkę szybciej niż w aucie osobowym i że mogę spalić ten simering że guma inna ... czy tak może się zdarzyć ? na razie przejechane kilka km i nic nie cieknie sucho ... a jeszcze jedno koszt uszczelniacza 17,22 zł

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 30 marca 2014, 21:02

Jak się przysmaży, to będziesz myśleć :) . Teraz lataj i ciesz się pogodą :) .

palu

Re: Wyciek oleju spod dekla

Postautor: palu » niedziela, 19 kwietnia 2015, 20:52

Witam po dłuższej przerwie ... :) znów leci i mnie trafia .... fakt wymiana jest prosta ale .... czyli czas na wymianę :(

Maks

Re: Wyciek oleju spod dekla

Postautor: Maks » poniedziałek, 31 grudnia 2018, 16:46

Odkopię trochę ten temat. Czy komuś udało się namierzyć jakiś uszczelniacz który tutaj się sprawdzi?

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 665
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Wyciek oleju spod dekla

Postautor: Pershing » poniedziałek, 31 grudnia 2018, 19:09

Kup ori na stronie www.yama-sklep.pl Tam masz schematy do xjr. Wybierasz model rocznik i szukasz. Kod rabatowy jesli chcesz to wal do administratora Jarka. On ci zapoda. Orginał moze ciut droższy ale pewniejszy.
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 665
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Wyciek oleju spod dekla

Postautor: Pershing » poniedziałek, 31 grudnia 2018, 19:16

Jezeli dobrze zrozumiałem o jaki oring w temacie to podsyłam ci screena z schematem, numerem oem i ceną. Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kontakt 782267431 ;)

Maks

Re: Wyciek oleju spod dekla

Postautor: Maks » wtorek, 1 stycznia 2019, 12:24

Ja wiem że w serwisie jest do kupienia, jednak cena odrobinę odpycha :(
Najgorsze jest to, że oryginalny simmering jest z jakimś poronionym kołnierzem, bez rozpołowienia silnika będzie trudno go wsadzić.
Nie ma problemu ze znalezieniem uszczelniacza w tym rozmiarze, tylko że te wszystkie dostępne są prawoskretne, ile bym szukał to lewego nie znalazłem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 784
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Wyciek oleju spod dekla

Postautor: Łysy » wtorek, 1 stycznia 2019, 18:09

KURŁA !!! :przestraszony: :[ :zdegustowany: :znudzony:
Już dwa duże posty mi się skasowały bo musiałem się ponownie logować !!!

Na końcu rozwiązanie problemu a teraz nudnawy prolog :roll:
Wszystkie (prawie) silniki samochodowe kręcą się w prawo a więc kierunkowego z samochodu nie dobierzesz no chyba że od skrzyni lub napędu ... lub z Hondy bo jej silniki samochodowe kręcą się w lewo ale proponuję olać ten temat.
JA np. szukałem uszczelniacza napędu alternatora i też nie znalazłem lewoskrętnego ... tylko oryginał.
I takie teorie że nie może być od samochodu bo motocyklowy silnik kręci się szybciej niż samochodowy to .... bezeeeduuuuury :lol:
Możesz zwykły dobrać ale nie ma pewności że będzie "siedział" w bloku tak jak oryginał bo po coś kitajce zrobili te kołnierze.
Zresztą takich kwiatków jest więcej np. simering popychacza sprzęgła lub łożyska do skrzyni nie dobierzesz, co prawda będą ok. po wymiarach ale w skrzyni są takie z bolcem lub półpierścieniem i no lipa.

Nie chciałem się rozstawać z banknotem o nominale 200zł a taka cena za simering to rozbój w biały dzień :zly: więc zrobiłem tak.
Wymieniałem profilaktycznie pomimo że u mnie ten simering nie ciekł a krążą legendy że niby silnik miał przebieg 300tysia lub lepiej :lol:
Kupiłem simering najprawdopodobniej Corteco 32x47x8 ale nie mam pewności i pozyskałem z niego sprężynkę która po zamontowaniu do oryginalnego powodowała że po prostu bardziej niż oryginalna ściskała wargę która silniej przylegała do czopa wału.
Warunkiem jest jednak to że warga nie jest wytarta/zużyta w miejscu gdzie jest jodełka a widzę że jest ok.

Idź do sklepu z uszczelniaczami technicznymi i poprosić o pokazanie kilku uszczelniaczy i dobranie takiego z którego sprężynka będzie delikatnie bardziej ściskała wargę ale żeby nie za bardzo :-?
Ja podczas montażu jeszcze delikatnie z zewnątrz posmarowałem uszczelka w płynie REINZ 70-31414-10 bo powtórnie montowany simering nie jest już tak sprężysty.

Maks

Re: Wyciek oleju spod dekla

Postautor: Maks » wtorek, 1 stycznia 2019, 20:02

U mnie to nie przejdzie, podczas demontażu trochę go uszkodziłem. Jak chcesz wsadzić ciaśniejszą sprężynę to nie ma potrzeby kupowania uszczelniacza. Te sprężynki są skręcane, wystarczy je rozłączyć, skrócić i kilka mm i z powrotem złączyć, będzie ciaśniej. No cóż, wsadzę zwykły i popatrzę ile czasu wytrzyma.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Wyciek oleju spod dekla

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 1 stycznia 2019, 22:15

:)
Ostatnio zmieniony środa, 2 stycznia 2019, 09:17 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.

Maks

Re: Wyciek oleju spod dekla

Postautor: Maks » środa, 2 stycznia 2019, 06:57

Że jak? :shock:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Wyciek oleju spod dekla

Postautor: Zdzislaw » środa, 2 stycznia 2019, 09:18

Przepraszam, nie piję już więcej :wstyd: :) .

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 784
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Wyciek oleju spod dekla

Postautor: Łysy » środa, 2 stycznia 2019, 10:24

Maks pisze:U mnie to nie przejdzie, podczas demontażu trochę go uszkodziłem. Jak chcesz wsadzić ciaśniejszą sprężynę to nie ma potrzeby kupowania uszczelniacza. Te sprężynki są skręcane, wystarczy je rozłączyć, skrócić i kilka mm i z powrotem złączyć, będzie ciaśniej. No cóż, wsadzę zwykły i popatrzę ile czasu wytrzyma.


Nie wiem jakie masz doświadczenia ze skracaniem takich sprężynek, niby tylko skręcone ale jak dla mnie to nie jest takie proste.
Oczywiście można ale zabawa nie warta tych 8zł za nowy uszczelniacz gdzie jest pewność że sprężynka jest fabrycznie złączona i będzie się to trzymało.

Awatar użytkownika
Jaszek
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek, 23 czerwca 2014, 09:32
Model i rocznik moto.: XJR1300 2001' , ST1100 95'
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Iława

Re: Wyciek oleju spod dekla

Postautor: Jaszek » niedziela, 10 marca 2019, 19:24

Może głupie pytanie :) , ale żeby dostać się do tego zimeringa muszę odkręcić tą śrubę do kręcenia wałem? I tu pytanie jak, blokuje na biegu? i kręcę w która stronę?
pozdro

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 665
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Wyciek oleju spod dekla

Postautor: Pershing » niedziela, 10 marca 2019, 20:33

Wrzucasz bieg trojke czworke itp. Hamulec tylni i odkrecasz w lewo.
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
Jaszek
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek, 23 czerwca 2014, 09:32
Model i rocznik moto.: XJR1300 2001' , ST1100 95'
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Iława

Re: Wyciek oleju spod dekla

Postautor: Jaszek » poniedziałek, 11 marca 2019, 18:24

Dzięki Pershing, w weekend spróbuje powalczyć.

Awatar użytkownika
Jaszek
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek, 23 czerwca 2014, 09:32
Model i rocznik moto.: XJR1300 2001' , ST1100 95'
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Iława

Re: Wyciek oleju spod dekla

Postautor: Jaszek » niedziela, 21 kwietnia 2019, 08:19

no i zabrałem się za naprawę zimeringa:
- zblokowałem koło
- odkręciłem śrubę (w lewo)
i stoję :)

Jak teraz wydłubać tego starego, śrubokrętem od zewnątrz czy od wewnątrz zimeringa (A czy B)?

Untitled.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Wyciek oleju spod dekla

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 21 kwietnia 2019, 08:20

Odkręć najpierw płytkę zapłonowa.

Awatar użytkownika
Jaszek
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek, 23 czerwca 2014, 09:32
Model i rocznik moto.: XJR1300 2001' , ST1100 95'
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Iława

Re: Wyciek oleju spod dekla

Postautor: Jaszek » niedziela, 21 kwietnia 2019, 08:27

to foto jest z mojej xjr, mam coś jeszcze odkręcić?

Awatar użytkownika
Jaszek
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek, 23 czerwca 2014, 09:32
Model i rocznik moto.: XJR1300 2001' , ST1100 95'
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Iława

Re: Wyciek oleju spod dekla

Postautor: Jaszek » niedziela, 21 kwietnia 2019, 08:28

te śrubki w koło na krzyżaki?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Wyciek oleju spod dekla

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 21 kwietnia 2019, 08:36

Tak, oprócz tych co impulsator trzymają.

Awatar użytkownika
Jaszek
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek, 23 czerwca 2014, 09:32
Model i rocznik moto.: XJR1300 2001' , ST1100 95'
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Iława

Re: Wyciek oleju spod dekla

Postautor: Jaszek » niedziela, 21 kwietnia 2019, 09:16

A jak odkręcę to co dalej, masz jakiś patent Zdzisław? Zdradzisz? :)


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość