Kontrolka ciśnienia oleju

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
focusgr

Kontrolka ciśnienia oleju

Postautor: focusgr » poniedziałek, 5 października 2009, 07:43

Pytanko: czy kontrolka ciśnienia oleju w XJR zapala się po przekręceniu kluczyka i po ok 2 sekundach gaśnie niezależnie czy odpalam czy nie? W poprzednich moich motocyklach zawsze gasła dopiero po odpaleniu. Czy tu jest tak jak w nowszych VW, że kontrolka gaśnie jeżeli jest właściwy poziom oleju i ewentualnie zapala się przy braku ciśnienia oleju po odpaleniu silnika?

Pytanie dodatkowe, które nasunęło mi się po sobotnich jazdach testowych czy generalnie xjr ma tendencję do zwalania się w wolnych zakrętach ( zamykania kierownicy)? Byłem tym zaskoczony. Miałem wcześniej Hondę Seven Fifty czyli podobny sprzęt zarówno gabarytowo jak i konstrukcyjnie i ona szła zawsze jak po sznurku, szło ją prowadzić balansem ciała niezależnie od prędkości, natomiast xjr jedzie trochę podobnie do NTV która tragicznie dokręcała kierownice w zakrętach. Kwestia zapewne przyzwyczajenia niemniej jestem trochę zdziwiony...
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 5 października 2009, 07:46

focusgr pisze:Pytanko: czy kontrolka ciśnienia oleju w XJR zapala się po przekręceniu kluczyka i po ok 2 sekundach gaśnie niezależnie czy odpalam czy nie?

Tak

[ Dodano: 2009-10-05, 08:47 ]
focusgr pisze:czy generalnie xjr ma tendencję do zwalania się w wolnych zakrętach

Raczej nie
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Kontrolka ciśnienia oleju

Postautor: ptysiornia » poniedziałek, 5 października 2009, 09:00

focusgr pisze:Pytanko: czy kontrolka ciśnienia oleju w XJR zapala się po przekręceniu kluczyka i po ok 2 sekundach gaśnie ...


To nie jest kontrolka ciśnienia, tylko poziomu oleju. Zapala się na chwilę po przekręceniu kluczyka, abyś widział, że nie jest przepalona, po czym gaśnie.
Z doświadczenia wiem, że jak się zapali w czasie jazdy, to nie oznacza, iż całkiem nie ma oleju w silniku - jest go poniżej połowy skali podziałki. Tak przynajmniej miałem w XJR 1200.
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!

focusgr

Postautor: focusgr » poniedziałek, 5 października 2009, 11:22

To w takim razie w ogóle nie ma kontrolki ciśnienia oleju?????

suzigsx1
Posty: 200
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
Województwo: E-łódzkie

Postautor: suzigsx1 » poniedziałek, 5 października 2009, 11:32

Nie ma, z tego co wiem to Yamaha podobnie robi w większości swoich motocykli-kontrolka pokazuje STAN oleju a nie jego ciśnienie ,tzn jeśli zapali się w trakcie jazdy to może oznaczać -dolej oleju,wcale nie musi znaczyć że nie masz smarowania.
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » poniedziałek, 5 października 2009, 11:46

..i nie zdziw się jak kiedyś postawisz motocykl na bocznej podnóżce, odpalisz moto i po pewnym czasie zapali Ci się kontrolka poziomu oleju...wyprostuj moto i będzie git :-D
hubertm

focusgr

Postautor: focusgr » poniedziałek, 5 października 2009, 11:59

Dziwne, bardzo dziwne.... No ale to moja pierwsza Yamaha. Zdradziłem dla niej Hondę :roll:

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 5 października 2009, 12:32

focusgr pisze:Pytanie dodatkowe, które nasunęło mi się po sobotnich jazdach testowych czy generalnie xjr ma tendencję do zwalania się w wolnych zakrętach ( zamykania kierownicy)? Byłem tym zaskoczony. Miałem wcześniej Hondę Seven Fifty czyli podobny sprzęt zarówno gabarytowo jak i konstrukcyjnie i ona szła zawsze jak po sznurku, szło ją prowadzić balansem ciała niezależnie od prędkości, natomiast xjr jedzie trochę podobnie do NTV która tragicznie dokręcała kierownice w zakrętach. Kwestia zapewne przyzwyczajenia niemniej jestem trochę zdziwiony...
Pozdrawiam.

Trza się wjeździc i w zakrętach zapindalac ;)
A poważnie to Hondę S.F. troszkę inaczej się śmiga. Z tego co pamiętam jest tam węższa oponka tylnia (<<chyba>> tył 150). W XJR masz 180 lub co niektórzy 190. To ma na pewno wpływ w zakrętach. Ogólnie jednak tragedii nie ma i jak się wjeździsz to uczucie to minie.
Pozdro
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Jaqbik
Posty: 1163
Rejestracja: poniedziałek, 28 stycznia 2008, 13:07
Model i rocznik moto.: QTM
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Jaqbik » poniedziałek, 5 października 2009, 13:31

I XJR jest dużo bardziej czuła na kończące się opony niż SF. W SF na kończących się oponach dało się jeździć, w XJR wyraźnie czuję zjechane opony.
"...kiedy czuję pęd powietrza i w kolejny zakręt składam się..."

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » poniedziałek, 5 października 2009, 20:02

focusgr pisze:Dziwne, bardzo dziwne.... No ale to moja pierwsza Yamaha. Zdradziłem dla niej Hondę :roll:



Eeeee, zaraz dziwne. Dziwnie to w mojej Mozzarelli jest umiejscowiony włącznik kierunkowskazów :)
Ja dla XJRki także zdradziłem Hondę i to też SevenFifty i nie żałuję. To po prostu naturalny, kolejny krok w mojej ewolucji motoryzacyjnej. Uszy do góry. Jak się wjeździsz to zobaczysz co potrafi XJR!
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

edwin

Postautor: edwin » poniedziałek, 5 października 2009, 20:58

a tak swoją drogą to wolę mieć kontrolkę poziomu oleju niż ciśnienia... tymbardziej że moja krówka trawi troche oleju...

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » wtorek, 6 października 2009, 06:57

edwin pisze:a tak swoją drogą to wolę mieć kontrolkę poziomu oleju niż ciśnienia...


Słuszna uwaga. Także uważam, że to lepszy wynalazek, bo jak się zaświeci kontrolka poziomu to masz jeszcze szanse na reakcję. W przypadku kontrolki ciśnienia, jak się zaświeci to zazwyczaj jest już po zawodach - remontujesz, bądź wymieniasz silnik :-/
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

edwin

Postautor: edwin » wtorek, 6 października 2009, 15:34

dokładnie... wczoraj nie chciało mi się pisać :P

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » wtorek, 6 października 2009, 19:24

edwin pisze:dokładnie... wczoraj nie chciało mi się pisać :P


bo ty w ogóle jakiś taki ... leniwy jesteś ;-)
bye

balth

jarrro5

kontrolka smarowania

Postautor: jarrro5 » piątek, 13 sierpnia 2010, 22:56

zapala mi się kontrolka smarowania ,odpalam na ssaniu rozgrzewam moto ,ruszam za chwile zapala się kontrolka gasze moto odpalam ponownie jest ok. czy to jest coś czym mam się przejmować, może to czujnik,olej jest świeży i jest stan,co mam robić?

Bigos

Postautor: Bigos » sobota, 14 sierpnia 2010, 01:28

W tym silniku o ile się nie mylę jest tylko kontrolka poziomu oleju. Normalnie, kiedy zaczyna się świecić na dłużej to należy dolać około 250ml oleju, ale nie ma obawy, że zatrzemy od razu silnik jeśli poświeci ona przez kilkadziesiąt kilometrów.
W sytuacji, kiedy jednak świeci ona mimo pełnej miski olejowej należy sprawdzić najpierw wtyczkę czujnika oleju. Jeżeli połączenie jest w porządku to musimy wymienić prawdopodobnie czujnik, ale nie obędzie się tutaj bez spuszczenia oleju. Czujnik znajduje się w misce olejowej.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » sobota, 14 sierpnia 2010, 06:37

U mnie zapala się czasami, bardzo żadko ale jednak. Z reguły zauważyłem, ża dzieje się tak jak słabo przed jazdą rozgrzeję silnik.
Gaśnie natomiast natychmiast jak trochę mocniej przyhamuję na chwilkę przednim hamulcem u puszczę.

Awatar użytkownika
darek
Posty: 219
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Postautor: darek » sobota, 14 sierpnia 2010, 07:06

JAREK pisze:U mnie zapala się czasami, bardzo żadko ale jednak. Z reguły zauważyłem, ża dzieje się tak jak słabo przed jazdą rozgrzeję silnik.
Gaśnie natomiast natychmiast jak trochę mocniej przyhamuję na chwilkę przednim hamulcem u puszczę.


Możliwe,że jezdzisz na minimalnym stanie.
Wtedy zimny olej zostaje rozprowadzony po silniku i nie nadąża spływac do miski olejowej.
Jeżeli czujnik oleju jest w przedniej części miski to właśnie podczas chamowania reszta oleju przelewa się do przodu i w tym przypadku kontrolka gaśnie.
Tak mi się wydaje.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » sobota, 14 sierpnia 2010, 07:52

Bigos pisze:W tym silniku o ile się nie mylę jest tylko kontrolka poziomu oleju.

nie mylisz się
Bigos pisze:ale nie ma obawy, że zatrzemy od razu silnik jeśli poświeci ona przez kilkadziesiąt kilometrów.

spokojnie bez obaw około 15 kilometrów - oczywiście bez pałowania !!!
hubertm

Bigos

Postautor: Bigos » niedziela, 15 sierpnia 2010, 23:54

No nie, aż tak drastycznie to nie trzeba się ograniczać. Swego czasu przejeździłem FJ-ą z minimalnym poziomem oleju i ciągle włączającą się kontrolką co najmniej tydzień zanim w końcu zrobiłem dolewkę. Gwarantuję, że nic się nie stanie nawet podczas ostrej jazdy. Oczywiście nie warto przesadzać i lepiej jak najszybciej dolać 250ml, ale w razie gdyby taka przygoda przytrafiła się gdzieś w trasie to nie trzeba się od razu stresować dzwoniąc do kumpli po pomoc.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 08:40

darek, stan mam prawidłowy czyli w połowie między min a max. Kiedyś już zresztą o tym pisałem na forum i dolanie nic nie pomogło. Coś pewnie z czujnikiem się dzieje i przyjdzie czas w serwisie to zgłosić żeby zerknęli o co tam biega.

Awatar użytkownika
andzik
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

Postautor: andzik » poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 11:20

Jarek nie koniecznie czujnik, sprawdz jeszcze slawny kabelek ktory przechodzi kolo filtra oleju on ma tam zlaczke ktora mogla sie poluzowac lub zasniedziec.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 11:56

Niebawem jadę na przegląd do samej Stolycy to powiem, żeby zerknęli.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 16:58

Bigos pisze:No nie, aż tak drastycznie to nie trzeba się ograniczać.

ograniczać nie ale ja zawsze dmucham na zimne ;-) wychodzę z założenia, że ten pojazd nie kosztował mnie 5 pln.
hubertm

Bigos

Postautor: Bigos » poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 20:33

No oczywiście, popieram takie postępowanie. Piszę tak tylko, żeby uspokoić tych, którzy myślą że migająca kontrolka oleju od razu oznacza drastyczne konsekwencje. Nie w tym motocyklu :)

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 23:40

No i ja cós mam z tą lampką. Ale moi osobiści fachmani zaleli mi nieco rzadszy olej. Zobaczymy co będzie gdy wrócę do właściwego (20W40)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1919
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: Tomson » wtorek, 17 sierpnia 2010, 06:29

Konstrukcja yamahy jest taka, a w szczególności tych modeli chłodzonych powietrze-olej, że kontrolka służy jedynie do kontroli poziomu oleju nie do kontroli ciśnienia. Jeżeli się świeci tzn., że jest zbyt niski stan oleju. Często bywa tak, że jeżeli jest za mało oleju to potrafi się coś w rodzaju zapowietrzyć kanał olejowy i kontrolka będzie się świeciła dłużej. Wówczas trzeba trochę bujnąć na boki sprzętem i powinno ustąpić, a potem wiadomo co - dolać oleju :lol: . Co do kabelków to się nie wypowiadam, a wiadomo trzeba sprawdzić wszystko dla pewności.

pioterek_65

Postautor: pioterek_65 » czwartek, 19 sierpnia 2010, 09:50

Mam pytanko do koleżeństwa. Cieknie mi trochę chłodnica od mojej XJR-y z 2008 i znalazłem na ebay-u używaną od XJR 1200 . Wygląeda nieźle ale nie wiem czy pasować będzie. A może ktoś wie gdzie jakąś inną nabyć mogę też najchętniej używkę. Z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 19 sierpnia 2010, 10:19

poszukaj na ebayu firmy radiator-cośtam z uk. specjalizują się w wyrobie i naprawianiu błędów fabrycznych w chłodnicach. ceny w moim przypadku były niższe niz fabryczne.
może będą mieli.
bye

balth

pioterek_65

Postautor: pioterek_65 » sobota, 21 sierpnia 2010, 09:14

Panowie to jak z tą chłodnicą od xjr 1200 , roztaw mocowań jest taki sam jak w xjr 1300 z 2008 roku? Rama hyba taka sama tak mi się wydaje. Kto tam ma 1200 może by zmierzył ten roztaw. Pozdrawiam.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości