Kontrolka ciśnienia oleju

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 23 listopada 2011, 20:37

R.E.D. pisze:a sprawdzales przewod pod dziwgnia zmiany biegow?

R.E.D. - "królu złoty" Ile możesz wypić ? Wpadaj na zlot postawię litr więcej !
Kabelek był sobie rozpięty ! Po 3 piwku padłem na kolana, wyostrzyłem wzrok i zobaczyłem tą rozpiętość. Dokończyłem 4 i w 20 sekund później wszystko było ok.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

R.E.D.

Postautor: R.E.D. » czwartek, 24 listopada 2011, 15:07

artur pisze: Ile możesz wypić ? Wpadaj na zlot postawię litr więcej !

ja nie pije - nadrabia moja krowa ;-) ale tam sie nie oplaca o litr przelewac bo scieknie po silniku :-P

na zlot wpadne jak tylko naucze sie jezdzic :mrgreen: bo na razie sie tylko przemieszczam :roll:

Slavko

Postautor: Slavko » sobota, 31 marca 2012, 20:37

A czy w przypadku braku oleju w silniku (podczas wymiany oliwy), po przekręceniu kluczyka ta kontrolka powinna się palić cały czas ?

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » sobota, 31 marca 2012, 20:45

bede pisał z pamięci. Może zgasnąć ta kontrolka. Powinna się zapalić po uruchomieniu silnika
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 1 kwietnia 2012, 06:47

Slavko pisze:A czy w przypadku braku oleju w silniku (podczas wymiany oliwy), po przekręceniu kluczyka ta kontrolka powinna się palić cały czas ?
Tak.Po spuszczeniu oleju z silnika i przekręceniu kluczyka w stacyjce czerwona kontrolka świeci się cały czas sygnalizując niski stan oleju lub jego brak.Tak jest w większości motocykli Yamaha-prosto i skutecznie. ;-)
J....ć stare baby :)

Slavko

Postautor: Slavko » niedziela, 1 kwietnia 2012, 07:36

No to mam problem, bo u mnie normalnie gdy przekręciłem kluczyk po sekundzie zgasła. Odpaliłem go nawet na jakieś 2-3 sekundy ale ona ciągle nie świeciła. Chyba muszę tą złączkę pod silnikiem obejrzeć. A nie wiecie czy ten czujnik działa tylko na zasadzie zwierania do masy?

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 1 kwietnia 2012, 08:33

Slavko nigdy nie próbuj odpalać silnika bez oleju. :!: Po spuszczeniu oliwy z pieca kontrolka ma się świecić non-stop.Jak się nie świeci,to trzeba sprawdzić kabel,żarówkę i czujnik.Kręcenie rozrusznikiem nic nie da,bo jest mierzony stan oleju a nie jego ciśnienie.Myślę ,że w Twoim przypadku za to co opisujesz odpowiada sam czujnik.Prawdopodobnie się zawiesił w górnym punkcie i wskazuje błędnie prawidłowy stan oleju.Kabel i złączki są OK bo kontrolka świeci i po chwili gaśnie.Gdyby było coś z kablami,to albo by się paliła non-stop niezależnie od stanu oleju,albo w ogóle.
J....ć stare baby :)

Slavko

Postautor: Slavko » niedziela, 1 kwietnia 2012, 09:52

Wiem że się tak nie powinno zrobić ale biorąc pod uwagę to że silnik pracował 10 minut wcześniej to wszystko powinno być dobrze naoliwione i przez te 3 sekundy pracy raczej nie powinno mu się nic stać. A odpaliłem go z ciekawości, bo zastanawiało mnie czy ta bestia jest na tyle inteligentna, że pokaże mi brak oleju dopiero po odpaleniu silnika. W takim razie przy kolejnej wymianie oliwy czeka mnie wyjęcie czujnika, sprawdzenie co z nim nie tak i ewentualna naprawa bądź wymiana na nowy... :(
Wymieniał ktoś już ten czujnik i wie ile to kosztuje ?

stufa

Postautor: stufa » niedziela, 1 kwietnia 2012, 15:43

Ja wymieniałem i za chwilę będę wymieniał znów ;)
Koszt około 50-80 zł na Allegro.
Aby wymienić trzeba ściągnąć tą puszkę płaską pod silnikiem ,w którą wchodzą kolektory ,a z której wychodzą wydechy :D Inaczej nie będzie miejsca by go wyciągnąć.
Jest na dwie śruby chyba 10. Dość ciężko wychodzi, bo uszczelka go dobrze trzyma. nie ciągnij za kabelek:) Płaskim śrubokrętem raz lewo raz prawo podważaj i będzie ok ;)

GhostDog
Posty: 2821
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » niedziela, 1 kwietnia 2012, 17:24

Slavko, spróbuj od fazera, z zewnątrz jest taki sam ale musisz się dowiedzieć bo od xjr ni ma
http://allegro.pl/yamaha-fzs-600-fazer- ... 43289.html

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 1 kwietnia 2012, 18:15

Sprawdziłem to i wygląda tak; XJR 1200/1300 nr części 5G2-857-20-00-00 a FZS 600 99r ma nr tej części 4HJ-857-20-00-00 lub 4H7-857-20-01-00-00.Czujnik na wielkość może pasować tylko cholera wie jak się zachowa pod względem elektrycznym.Może działać poprawnie bo dalsza część numeru jest ta sama tyko początek inny.
J....ć stare baby :)

Slavko

Postautor: Slavko » niedziela, 1 kwietnia 2012, 22:02

GhostDog czujnik wygląda podobnie ale tak jak ivo napisał może się różnić pod względem elektrycznym. Jak na razie mućka nie pije mi za dużo oliwy, będę więc uważał czy z tyłu biało się za mną nie robi i trochę częściej kontrolował poziom oleju. Może za jakiś czas pojawi się coś na allegro. A tak naprawdę to średnio mi się chce spuszczać ten świeżutki olej ;) Jutro zorientuję się ile kosztuje nowy w serwisie Yamaha, coś czuję, że na bank coś koło 300zł.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2637
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 1 kwietnia 2012, 22:11

Slavko, jest Tadka ewentualność iż owy czujnik zamulił się od starej oliwy ,poganiaj na nowej i sprawdź za czas jakiś.
sprawdzaj poziom oliwy w oczku kontrolka jest dla leniwych ;-)

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 2 kwietnia 2012, 09:17

farba pisze: kontrolka jest dla leniwych ;-)
Powinni jeszcze bagnet dołożyć-w korku. ;-)
J....ć stare baby :)

Slavko

Postautor: Slavko » poniedziałek, 2 kwietnia 2012, 16:15

Ja proponuję małą kamerkę przy oczku od poziomu oleju i mały ekranik wkomponowany w liczniki :D
A tak poza tymi alternatywnymi rozwiązaniami, nowy czujnik poziomu oleju w serwisie Yamaha kosztuje jedyne 773 zł - 5G2-85720-00. Przypuszczam, że dałoby się utargować do 750zł, ale tańszą opcją wydaje mi się zakup kamerki z małym ekranem do podglądu na żywo :)
Jak na razie odpuszczam sobie temat, może faktycznie się czujnik zamulił, więc pojeżdżę i zobaczę może się odmuli a jak nie to odmulanie ręczne mu zrobię.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 2 kwietnia 2012, 16:33

Podczas pracy silnika nie ma oleju w oczu z tego co pamiętam.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2637
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 2 kwietnia 2012, 17:18

a no nie ma :-|

stufa

Postautor: stufa » piątek, 20 kwietnia 2012, 11:25

Ja już nie mam siły na tą kontrolkę.
Wymieniłem 3 (słownie trzy) czujniki poziomu oleju i cały czas kontrolka się świeci. Oczywiście mogę mieć maxpecha i wszystkie czujniki mogły się okazać wadliwe ;/

- poziom oleju max (Motul 5100)
- przekręcam kluczyk kontrolka gaśnie
- odpalam moto kontrolka po ok 1 min się zapala
dokładnie tak samo się zachowuje jeśli czujnik nie jest podpięty.

Ostatnie co mi przychodzi do głowy (prócz wykręcenia pieprzonej żarówki) to wadliwe połączenie czujnik-instalacja moto. Ale nie wiem czy jest sens lutować te kabelki razem.

Czy jest jeszcze coś (bezpiecznik, kabelek cokolwiek) co można sprawdzić aby ta przeklęta kontrolka się nie świeciła?

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » piątek, 20 kwietnia 2012, 12:02

stufa pisze:Czy jest jeszcze coś (bezpiecznik, kabelek cokolwiek) co można sprawdzić
Musi być jakiś układ elektroniczny,który odpowiada za gaśnięcie kontrolki podczas zdiagnozowania prawidłowego poziomu oleju.Trzeba poszukać w instalacji.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2637
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 20 kwietnia 2012, 12:08

Manual 7-32 przekaźnik ozn. na schemacie nr 16
Ew okoliczne przewody (połączenia przewodów)
Alboo :zalamany: moduł. Na shemacie nr 8. Niestety nierozbieralny
Sprawdź połączena czy niema syfu na kostce od tego modułu (to ten koło aku i zbiorniczka od tylnego hebla)

Pierdoła a potrafi wku...ć .
Prawdopodobnie padła dioda na schemacie modułu nr 8 tak pomiędzy stykami r/l i b
Jak masz czym spróbój zmierzyć
W razie co tel.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 22 kwietnia 2012, 18:50

R.E.D. pisze:czujnik chyba da sie wyjac nie zdejmujac miski
a sprawdzales przewod pod dziwgnia zmiany biegow? jest tam niby gumowe zabezpieczenie laczenia kabla, ale rdza i tak moze zrobic swoje :-/

a sprawdziłeś to ? Mi pomogło
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

stufa

Postautor: stufa » poniedziałek, 23 kwietnia 2012, 21:29

tak, sprawdzone. połączenie ok, nie pordzewiałe, nie zaolejone, przeczyszczone, styk jest.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 15 maja 2012, 16:34

a przy samej żarówce połączenie jest ok ?
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Kontrolka ciśnienia oleju

Postautor: Lenku » poniedziałek, 23 marca 2015, 19:04

Żeby nie zakładać nowego tematu pobawie sie w górnika i odkopię...

Czy w waszych moto jeżdząc w nocy podświetlenie obrotomierza sprawia, że dioda od stanu oleju wygląda trochę "jakby się świeciła".
Żeby nie było u mnie gasnie po odpaleniu ale w nocy na podświetleniu czasem sie lapie ze nie jestem pewny czy kontrolka sie pali czy tez nie.
Czy to normalne?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2637
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Kontrolka ciśnienia oleju

Postautor: farba » poniedziałek, 23 marca 2015, 19:24

Pod tarczą obrotomierza powinieneś mieć rurkę (z cienkiej alu blaszki) do okoła kontrolki z gąbkową uszczelką ,lubi wypadać jak się gmera w zegarach.

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Kontrolka ciśnienia oleju

Postautor: Lenku » poniedziałek, 23 marca 2015, 20:11

podziękował, bo właśnie coś mi nie grało a faktycznie gmerałem :-P
jutro sprawdzę...

stufa

Kontrolka ciśnienia oleju

Postautor: stufa » sobota, 15 sierpnia 2015, 09:05

A ja dodam, że jak na luzie odkręcę manetką do odcięcia to kontrolka gaśnie na dłuższą chwilę... czyli:
- przekręcam kluczyk, kontrolka zapala się i gasnie
- odpalam moto, kontrolka po 1-2 minutach zapala się
- zaczynam jazdę, wciskam sprzęgło, daję na sekundę do odcięcia - kontrolka gaśnie i zapala się po około 10 minutach.
Cuda panie.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3517
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Kontrolka ciśnienia oleju

Postautor: Zdzislaw » sobota, 15 sierpnia 2015, 10:26

Jak od dawania do odcinki na luzie Ci korba wyjdzie bokiem, to dopiero będzie cudo, czego oczywiście nie życzę ;-) .

U mnie zapala się po dolewce oleju, kiedy poprzedni poziom był dłuższą chwilę na minimum. Trwa to kilka dni, zaś wraca do normy. Mój sposób jak się zapali: wyłączyć zapłon, włączyć i jest ok.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Kontrolka ciśnienia oleju

Postautor: piontek » sobota, 15 sierpnia 2015, 15:11

W ogóle, to wątek ten ma tytuł bez sensu. Pisaliśmy już o tym?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 539
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Re: Kontrolka ciśnienia oleju

Postautor: korbek » sobota, 15 sierpnia 2015, 15:47

A bo to raz?


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości