"tłoczek sprzegła"

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
PiotrekBe
Posty: 144
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: PiotrekBe » niedziela, 5 kwietnia 2020, 11:06

Tak myślę sobie, bo piszecie że syf z dołu wchodzi do płynu bo jest tylko jedno uszczelnienie. Czy nie dało by się na nowym tłoczku wytoczyć jeszcze jeden rowek i założyć jeszcze jedną uszczelkę. Myślę że to dobry pomysł tylko nie wiem czy jest możliwy do zrobienia. Robiłęm kiedyś zdjęcia rozebranego siłownika, cylinderka i tłoczka ale już je skasowałem. Jak ktoś ma zdjęcia tłoczka to proszę tu wrzucić.
A z drugiej strony myślę sobie jak ten brud zawędrował z samego dołu od siłownika na górę do zbiorniczka płynu. Tak jak pisałem po kilku dniach od wymiany płynu (zrobione ok. 1000 km) jak rozkręciłem pokrywkę do płyn w zbiorniczku już był czarny. Czy jest to możliwe?

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 784
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Łysy » niedziela, 5 kwietnia 2020, 11:21

PiotrekBe pisze:Tak myślę sobie, bo piszecie że syf z dołu wchodzi do płynu bo jest tylko jedno uszczelnienie. Czy nie dało by się na nowym tłoczku wytoczyć jeszcze jeden rowek i założyć jeszcze jedną uszczelkę. Myślę że to dobry pomysł tylko nie wiem czy jest możliwy do zrobienia. Robiłęm kiedyś zdjęcia rozebranego siłownika, cylinderka i tłoczka ale już je skasowałem. Jak ktoś ma zdjęcia tłoczka to proszę tu wrzucić.
A z drugiej strony myślę sobie jak ten brud zawędrował z samego dołu od siłownika na górę do zbiorniczka płynu. Tak jak pisałem po kilku dniach od wymiany płynu (zrobione ok. 1000 km) jak rozkręciłem pokrywkę do płyn w zbiorniczku już był czarny. Czy jest to możliwe?

Fizyka płynów.
Ciepły brudny płyn unosi się a czysty zimny opada.

Awatar użytkownika
PiotrekBe
Posty: 144
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: PiotrekBe » niedziela, 5 kwietnia 2020, 11:34

Łysy pisze:
PiotrekBe pisze:Tak myślę sobie, bo piszecie że syf z dołu wchodzi do płynu bo jest tylko jedno uszczelnienie. Czy nie dało by się na nowym tłoczku wytoczyć jeszcze jeden rowek i założyć jeszcze jedną uszczelkę. Myślę że to dobry pomysł tylko nie wiem czy jest możliwy do zrobienia. Robiłęm kiedyś zdjęcia rozebranego siłownika, cylinderka i tłoczka ale już je skasowałem. Jak ktoś ma zdjęcia tłoczka to proszę tu wrzucić.
A z drugiej strony myślę sobie jak ten brud zawędrował z samego dołu od siłownika na górę do zbiorniczka płynu. Tak jak pisałem po kilku dniach od wymiany płynu (zrobione ok. 1000 km) jak rozkręciłem pokrywkę do płyn w zbiorniczku już był czarny. Czy jest to możliwe?

Fizyka płynów.
Ciepły brudny płyn unosi się a czysty zimny opada.


Masz rację, o tym nie pomyślałem.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Holender » niedziela, 5 kwietnia 2020, 15:35

Niestety te najpaskudniejsze zanieczyszczenia osiadają na dole, wystarczy rozebrać zacisk hamulcowy i zobaczyć co jest za tłoczkami.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: jacekxjr78 » niedziela, 5 kwietnia 2020, 15:44

Holender pisze:Niestety te najpaskudniejsze zanieczyszczenia osiadają na dole, wystarczy rozebrać zacisk hamulcowy i zobaczyć co jest za tłoczkami.

Sam nie wiem , rozbieralem moje lilka sezonow temu ( do tej pory tylko raz) i jakos nie specjalnie mialem zasyfione.


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Holender » niedziela, 5 kwietnia 2020, 16:46

U mnie było tego dziadostwa sporo, nawet zdjęcia zrobiłem, musiałbym poszukać. Rozebrałem zaraz po zakupie i od tej pory też nie ruszałem. A i za tłoczkiem siłownika sprzęgła też nie było wesoło, sam tłoczek był tak skorodowany że aż się porobiły wżery.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: farba » niedziela, 5 kwietnia 2020, 17:07

Bo trzeba wywalić kalosze i często zmieniać płyn !
W układzie sprzęgła płynu jest mało, do tego przewód biegnie w bliskiej okolicy silnika a sprzęgło pracuje w wariackich cyklach ,bez porównania w stosunku do układu hamulca .
Druga uszczelka pewnie by pomogła ,tłoczek z nierdzewki również , kiedyś pisałem o zaciskach w Xjr 400 tam w korpusie zacisku na dnie jest wyfrezowany rowek 5x5 właśnie po to żeby wszystkie ciała stałe osiadały w najniższym punkcie korpusu a nie zacierały powierzchnię pracy tłoczków.
To by też usprawniło układ - aleee kto by wtedy płyn wymieniał ?
Trzymać się interwałów serwisowych ,naprawy wykonywać kompleksowo , nie ulepszać - nie będzie się psuło

Awatar użytkownika
PiotrekBe
Posty: 144
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: PiotrekBe » niedziela, 5 kwietnia 2020, 17:15

Farba, dobrze że włączyłeś się do dyskusji. Piszesz trzymać się intewałów, tylko jakich? Skoro nie wystarczy wymiana raz w roku. Co roku miałem kłopoty z wyciekami z siłownika i co roku to naprawiałem. Zdecydowałem że kupuję nowy, oryginalny.
Będę bardzo pilnował wymiany płynu. Tylko chyba raz na rok dla mnie to za mało. Może trzeba zmieniać co 6 tyś km.?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: farba » niedziela, 5 kwietnia 2020, 17:25

Producent zaleca wymianę co roku , w hamulcach co 2 lata , wymianę gumowych przewodów i uszczelnień co 4 lub 5 lat ,. Tylko kto to robi ?
Przewód masz gumowy ? Czy "oplot" ?
Czy na pewno użyłeś właściwego płynu? Często ludzie leją lepszy
Czy motocykl mieszka pod chmurką?

Awatar użytkownika
PiotrekBe
Posty: 144
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: PiotrekBe » niedziela, 5 kwietnia 2020, 17:52

Przewód mam gumowy. Czy ma to znaczenie? Chyba guma nie rozpuszcza się w płynie hamulcowym. W Bandicie też miałem gumowy i nic się nie działo. Przez 10 lat, tylko płyn zmieniałem. Teraz w XJR wymieniam co roku.
Płyn DOT4 taki jak w zaleceniach - zresztą na pokrywce zbiorniczka też jest info.
Moto stoi w garażu murowanym.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: farba » niedziela, 5 kwietnia 2020, 19:07

Po pierwsze wywal ten przewód skoro płyn robi się czarny w krótkim czasie to on ma dość
Po drugie rozbierz zasze ! wysprzęglik przy wymianie płynu i wyczyść wszystko .
Jak znajdziesz rdzę na tłoczku to znaczy że jest więcej wody w płynie niż płynu
Gumową osłonę wysprzęglika zawsze montuj na wazelinę ,dodatkowe zabezpieczenie przed wodą z łańcucha.
Pompę sprzęgła rozbierałeś ?
Gumka przeciw kurzowa na pompie cała ? Pompa nie pzytarta ?

Awatar użytkownika
PiotrekBe
Posty: 144
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: PiotrekBe » niedziela, 5 kwietnia 2020, 20:08

Farba, zawsze rozbieram cały siłownik. To nie jest sama wymiana płynu. To jest zawsze cała kompletna robocizna. Czyszczę dokładnie wszystko, poleruję cylinderek wewnątrz, i montuję wszystko na nowym komplecie uszczelek. Tłoczek też polerowałem blisko krawędzi. Wygląda dobrze i tłoczek i cylinderek. Osłona gumowa też jest montowana na wazelinę. Pompy jeszcze nigdy nie rozbierałem. Ale teraz to na pewno zrobię.
Miałem na komórce zdjęcia z całej roboty, kiedy pierwszy raz to robiłem bo chciałem je tu pokazać ale skasowałem bo mało miałem miejsca a tematu nigdy nie napisałem. Teraz żałuję.
Wymienię też ten przewód i złoże z oplotem jak będę zakładał nowy siłownik. Mam nadzieję że przy regularnym serwisie zapomnę już o problemach z tym siłownikiem.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: farba » niedziela, 5 kwietnia 2020, 20:14

Jak będziesz zakładał oplot to zwróć szczególną uwagę na mocowanie przewodu do ramy na odcinku głowica -miska , widziałem stopione przewody od rury kolektora .

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Holender » niedziela, 5 kwietnia 2020, 20:46

Zapamiętaj radę Farby, ja nie zwróciłem uwagi i nie powiem, delikatnie się przewód przytopił :oops:
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 5 kwietnia 2020, 21:17

Jw, święta prawda. A jak ktoś jeździ na kilkunastoletnich przewodach gumowych i mówi, że jest ok, to jego sprawa.

Awatar użytkownika
dawfil
Posty: 349
Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
Województwo: G-pomorskie

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: dawfil » niedziela, 5 kwietnia 2020, 21:21

PiotrekBe pisze:Tak myślę sobie, bo piszecie że syf z dołu wchodzi do płynu bo jest tylko jedno uszczelnienie. Czy nie dało by się na nowym tłoczku wytoczyć jeszcze jeden rowek i założyć jeszcze jedną uszczelkę. Myślę że to dobry pomysł tylko nie wiem czy jest możliwy do zrobienia. Robiłęm kiedyś zdjęcia rozebranego siłownika, cylinderka i tłoczka ale już je skasowałem. Jak ktoś ma zdjęcia tłoczka to proszę tu wrzucić.
A z drugiej strony myślę sobie jak ten brud zawędrował z samego dołu od siłownika na górę do zbiorniczka płynu. Tak jak pisałem po kilku dniach od wymiany płynu (zrobione ok. 1000 km) jak rozkręciłem pokrywkę do płyn w zbiorniczku już był czarny. Czy jest to możliwe?


Zdjęcie tłoczka zrobię jak przyjdę do domu . Wysprzeglik wymieniony na nowke sztukę ten zostawiłem sobie . Na innym zdjęciu widać cały syf. Niestety mechanik angielski odwalil kawał czystej roboty nie brudząc chyba sobie rączek , w taki syf wpieprzyl stary wysprzeglik po wymianie uszczelek .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

GhostDog
Posty: 2791
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: GhostDog » niedziela, 5 kwietnia 2020, 21:48

Dziwna sprawa, wymieniam płyn co roku, mam czysto. Raz tylko wypolerowalem tego pręta.
Nawet Panu Farbie zdjęcie wysłałem a Farba powiedział, że pręt daje rade :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 5 kwietnia 2020, 21:55

GhostDog pisze:Dziwna sprawa, wymieniam płyn co roku, mam czysto. Raz tylko wypolerowalem tego pręta.
Nawet Panu Farbie zdjęcie wysłałem a Farba powiedział, że pręt daje rade :)


Gorzej jak kulka wleci przypadkiem.

Dawfil, zaebał bym partacza za to.

GhostDog
Posty: 2791
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: GhostDog » niedziela, 5 kwietnia 2020, 22:09

A nie jest tak, że smar łańcucha daje popalić temu tłoczkowi? Przypominam, że ja nie smaruje łańcucha.

Awatar użytkownika
dawfil
Posty: 349
Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
Województwo: G-pomorskie

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: dawfil » poniedziałek, 6 kwietnia 2020, 01:25

Możliwe że czasem miałem zbyt dużo ustawione ale uwierz Ghost gdybyś popylal w tym klimacie bez smarowania po 5 tysiącach łańcuch po całej linii by się powyginał . Ja tak miałem w cbf600 .
DO tego krętacza już więcej nie pojadę. Z resztą już do żadnego mechanika nie pojadę więcej jeżeli chodzi o ten paskudny kraj . Tutaj najlepiej to wymieniali by wszystkie części na nowe bo ich stać i taka prawda.
Zdjęcia starego tłoczka. Jak myślicie , jest do wywalenia ?? Jest usyfialy ale w moich obecnych warunkach nie mam jak go wyczyścić. Najlepiej to gdzieś bym go zanurzył w jakimś płynie potem wyszczotkowal żeby to zeszło tylko nie wiem czy taki płyn istnieje
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: maras954 » poniedziałek, 6 kwietnia 2020, 07:37

Łysy pisze:
PiotrekBe pisze:Tak myślę sobie, bo piszecie że syf z dołu wchodzi do płynu bo jest tylko jedno uszczelnienie. Czy nie dało by się na nowym tłoczku wytoczyć jeszcze jeden rowek i założyć jeszcze jedną uszczelkę. Myślę że to dobry pomysł tylko nie wiem czy jest możliwy do zrobienia. Robiłęm kiedyś zdjęcia rozebranego siłownika, cylinderka i tłoczka ale już je skasowałem. Jak ktoś ma zdjęcia tłoczka to proszę tu wrzucić.
A z drugiej strony myślę sobie jak ten brud zawędrował z samego dołu od siłownika na górę do zbiorniczka płynu. Tak jak pisałem po kilku dniach od wymiany płynu (zrobione ok. 1000 km) jak rozkręciłem pokrywkę do płyn w zbiorniczku już był czarny. Czy jest to możliwe?

Fizyka płynów.
Ciepły brudny płyn unosi się a czysty zimny opada.


Bez przesady. Poprostu wilgoc jest w calym ukladzie a korpus pompy tez jest aluminiowy i zachodzi podobne zjawisko. Nie pomaga nie smarowanie mosièznego trzpienia w klamce sprzegla. Zatarty tez pomaga w szybszym zuzyciu pow tlok-obudowa pompy

Dawfil, wyczysc go i ocen stan, tu nic specjalnie nie widac

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 784
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Łysy » poniedziałek, 6 kwietnia 2020, 09:53

maras954 pisze:
Łysy pisze:
PiotrekBe pisze:...
A z drugiej strony myślę sobie jak ten brud zawędrował z samego dołu od siłownika na górę do zbiorniczka płynu. ....

Fizyka płynów.
Ciepły brudny płyn unosi się a czysty zimny opada.


Bez przesady. Poprostu wilgoc jest w calym ukladzie a korpus pompy tez jest aluminiowy i zachodzi podobne zjawisko. Nie pomaga nie smarowanie mosièznego trzpienia w klamce sprzegla. Zatarty tez pomaga w szybszym zuzyciu pow tlok-obudowa pompy

Dawfil, wyczysc go i ocen stan, tu nic specjalnie nie widac


Marek, a gdzie tu przesada? Chyba nie zaprzeczysz że takie zjawisko zachodzi, przecież to podstawowe prawo fizyki ?

Oczywiście, tak jak piszesz wilgoć jest w całym układzie ale w hamulcach też jest płyn tylko dlaczego w sprzęgle bardzo szybko jest ciemny ?
Oczywiście pompa hamulcowa tak jak sprzęgłowa się zużywa, ale tłoczek w siłowniku sprzęgła oprócz tego że jest stalowy i za krótki, przekrzywia się w cylinderku a że ma znacznie większą drogę do pokonania (5mm?) niż w hamulcach przez to dochodzi do wycierania aluminiowego siłownika i to zabarwia płyn plus oczywiście korozja z tłoczka.
Układ hamulcowy działa na takiej samej zasadzie i pozostaje dłużej czysty.

Główna wada układu sprzęgła wg. mnie jest taka że ta tzw. osłona przeciwpyłowa jest nieszczelna, gdy się ją montuje to tak bardzo lekko nachodzi a porównaj z zaciskami hamulcowymi. Tam tak ciasno wszystko siedzi że wilgoć w znacznie mniejszym stopniu przedostaje się do płynu. No i tłoczki w zaciskach nie sa stalowe i nie korodują.

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: maras954 » poniedziałek, 6 kwietnia 2020, 10:11

Jasne ze nie zaprzecze ale syf z silownika napewno nie trafia do pompy.
Z reszta sie zgadzam bo nspisalem to wlasnie w pierwszym poscie..
Tloczki w zaciskach sa stalowe tylko pokryte powloka galwaniczna, i tego wlasnie brakuje w silowniku sprzegla

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: artur » poniedziałek, 6 kwietnia 2020, 10:12

Płyn staje się ciemny od gumowego przewodu
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: maras954 » poniedziałek, 6 kwietnia 2020, 10:18

maras954 pisze:Jasne ze nie zaprzecze ale syf z silownika napewno nie trafia do pompy.
Z reszta sie zgadzam bo nspisalem to wlasnie w pierwszym poscie..
Tloczki w zaciskach sa stalowe tylko pokryte powloka galwaniczna, i tego wlasnie brakuje w silowniku sprzegla


W nie ori nawet nie montuja uszczelki przeciwpylowej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: maras954 » poniedziałek, 6 kwietnia 2020, 10:19

artur pisze:Płyn staje się ciemny od gumowego przewodu


I jazdy po nocach

Awatar użytkownika
Martinez
Posty: 361
Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Martinez » poniedziałek, 6 kwietnia 2020, 11:03

artur pisze:Płyn staje się ciemny od gumowego przewodu


Dlaczego hamulcowy nie robi się ciemny ?

Awatar użytkownika
Maciejka
Posty: 531
Rejestracja: sobota, 17 maja 2014, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Września

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Maciejka » poniedziałek, 6 kwietnia 2020, 11:38

Może to przez bakterie

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 784
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Łysy » poniedziałek, 6 kwietnia 2020, 11:52

maras954 pisze:Jasne ze nie zaprzecze ale syf z silownika napewno nie trafia do pompy.
Z reszta sie zgadzam bo nspisalem to wlasnie w pierwszym poscie..
Tloczki w zaciskach sa stalowe tylko pokryte powloka galwaniczna, i tego wlasnie brakuje w silowniku sprzegla


Ja mam zaciski od YZF i tłoczki nie są stalowe, do tych od XJR zajrzę dziś, nie wątpię tylko tak z ciekawości :niepewny:
Masz zamontowany siłownik akcesoryjny? a płyn w zbiorniczku ?
Zobacz że tłoczek przede wszystkim ma inna konstrukcję z dwoma uszczelnieniami.

Martinez pisze:
artur pisze:Płyn staje się ciemny od gumowego przewodu


Dlaczego hamulcowy nie robi się ciemny ?

Maciejka pisze:Może to przez bakterie

Zdecydowanie ;-)

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: artur » poniedziałek, 6 kwietnia 2020, 16:23

Martinez pisze:
artur pisze:Płyn staje się ciemny od gumowego przewodu


Dlaczego hamulcowy nie robi się ciemny ?

Będę "strzelał" jak to się mówi-
Może dlatego ze sprzęgło używasz 100 razy częściej jak hamulców? Piszę o płynie wymienianym co rok.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość