"tłoczek sprzegła"

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 12 maja 2020, 20:55

Jako że temat gorący też tam zajrzałem po 2,5 roku i 10 kkm w pompie był gnój, a na tloczku ruda tańczyła jak szalona. :zly:
Po zalaniu nowym płynem nie odpowietrzałem, zobaczymy czy grawitacja zrobi swoje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Łoker
Posty: 103
Rejestracja: piątek, 7 października 2011, 12:27
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1997
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Włodawa

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Łoker » czwartek, 14 maja 2020, 16:24

A ja jeszcze się nie uporałem z tematem. Teraz jak na złość zamowiony przewód dokoła świata rundę chyba najpierw robi zanim dotrze do mnie :zdegustowany:

I co grawitacja ogarnęła sama robotę?

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 15 maja 2020, 16:35

Jeszcze nie sprawdzałem, motór w trakcie korekcji luzów zaworowych, nie mam na tyle czasu żeby zrobić to w jeden, dwa dni, tylko po trochę i nie co dzień, poza tym robię to pierwszy raz i trochę się schodzi.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Piotr_MC_85 » poniedziałek, 18 maja 2020, 21:47

Jednak grawitacja sobie nie poradziła z odpowietrzeniem wysprzeglika , mimo jego odkręcenia i ustawieniu tak aby powietrze mogło ujść, pukaniu rękojeścią wkrętaka ni cholery. Co nie zmienia faktu że trzykrotne odkręcenie odpowietrznika było w jakimś stopniu uciążliwe. Składane na starych gumkach, posmarowałem smarem odpornym na wyplukiwanie wodą zobaczymy czy lepiej zniesie próbę czasu.

Awatar użytkownika
Łoker
Posty: 103
Rejestracja: piątek, 7 października 2011, 12:27
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1997
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Włodawa

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Łoker » piątek, 22 maja 2020, 13:31

Przyszedł wreszcie przewód sprzęgła Hel w oplocie. Zamówiłem z gmoto.pl i o ile paczka i sama transakcja ok o tyle czas oczekiwania po chuju fest -12dni. Miało być 4. Jutro biorę się za robotę i mam nadzieję że wreszcie się z tym zakalcem uporam :roll:

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: farba » piątek, 22 maja 2020, 13:49

Przy okazji zmiany oleju wyczyściłem wysprzęglik, wypłukałem układ, wymieniłem płyn .
Uszczelka wytrzyma do kolejnej wymiany płynu.
@Piotruś to u mnie po 5 latach takiego błota w środku nie było , tłoczek łapał minimalne przycięcia na syfie pod uszczelką przeciwpyłową.
Do wyczyszczenia powierzchni cylindra idealnie spisuje się stalowa wełna 00 dostępna na stoiskach malarskich.
Ostatnio zmieniony piątek, 22 maja 2020, 13:56 przez farba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Holender » piątek, 22 maja 2020, 13:50

Łoker pisze:Przyszedł wreszcie przewód sprzęgła Hel w oplocie. Zamówiłem z gmoto.pl i o ile paczka i sama transakcja ok o tyle czas oczekiwania po chuju fest -12dni. Miało być 4. Jutro biorę się za robotę i mam nadzieję że wreszcie się z tym zakalcem uporam :roll:


Trza było zamawiać u producenta. Ostatnio przyszedł na drugi dzień od złożenia zamówienia.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 22 maja 2020, 21:44

Widzisz farba a tu tylko 10 tysi w 2 lata i taki gnój, jakbym nie miał przestoju pewnie bym nie zajrzał aż nie pocieknie. Nie ma co lekceważyć.

Awatar użytkownika
Łoker
Posty: 103
Rejestracja: piątek, 7 października 2011, 12:27
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1997
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Włodawa

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Łoker » poniedziałek, 25 maja 2020, 17:49

Trza było zamawiać u producenta. Ostatnio przyszedł na drugi dzień od złożenia zamówienia.[/quote]

Trza było trza było ale się tak nie zrobiło :P
Założone wszystko jeszcze raz i k...wa dalej to samo :mur: ale chyba mam przyczynę. Oglądając wszystko po raz uj wie który już, namierzyłem maluńki wyciek albo nawet pocenie się na gwincie odpowietrznika. Wymieniłem na nowy i dalej to samo. Są jakby delikatne wżery na dole gwintu w tym dołku co styka się z powierzchnią stożka odpowietrznika. Czy to może być przyczyną? I co teraz? Nowy wysprzęglik?

Awatar użytkownika
Łoker
Posty: 103
Rejestracja: piątek, 7 października 2011, 12:27
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1997
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Włodawa

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Łoker » wtorek, 2 czerwca 2020, 15:50

Uporałem się z wyciekami wszelkimi. Wysprzeglik rozbierany składany kilka razy, wszystko niby dobrze. Po raz milionowy odpowietrzyłem sprzegło i huj, nic nie pomogło. Teraz objaw twardej klamki i po wcisnieciu bieg wchodzi a koło nie kreci. Czy możliwe że jest tak zapowietrzone? Masakra jakaś :zly: Czy przy zdjętym wysprzegliku da się wcisnąć ręcznie popychacz? I jeśli tak to ile powinien wejść mniej więcej? Próbowałem u siebie za pomocą drewnianego klocka to jest takie pyknięcie ze 2mm może. Juz myślę że może coś po drugiej stronie dało ciała i najzwyczajniej wysprzęglik nie daje rady pchnąć popychacza. Pomysły?

Awatar użytkownika
Łoker
Posty: 103
Rejestracja: piątek, 7 października 2011, 12:27
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1997
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Włodawa

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Łoker » piątek, 5 czerwca 2020, 07:10

Pany...
Pomożecie? :/

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1899
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Tomson » piątek, 5 czerwca 2020, 12:12

No Panowie, pomóżcie! Wiem, że jest tu wielu takich co się znają. Pomóżcie chłopakowi.

GhostDog
Posty: 2791
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: GhostDog » piątek, 5 czerwca 2020, 12:22

Może w samym sprzęgle jest coś nie halo?

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: maras954 » piątek, 5 czerwca 2020, 14:25

Co znaczy „objaw twardej klamki”?
Klamka jest za twarda i trudno ja wcisnac czy normalnie jak zawsze?
Zrzuc moto z centralki i wrzuc 1ke, zobacz czy sprzeglo jest rozlaczone i da sie przeturlac moto bez dotykania klamki.
Napisz czy jak wcisniesz klamke z zapieta 2ka to sprzeglo wysorzegla i mozesz moto przestawic.
Odkrec wysprzeglik i wycisgnij pret. Dprawdz na szybie czy jest prosty. Wloz go spowrotem.
Nie przykrecajac wysprzeglika wcisnij tlok do konca. Nacisnij klamke 2-3 razy xobacz czy wychodzi.
Napisz co sie dzieje..

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: farba » piątek, 5 czerwca 2020, 15:36

@ Łoker z twojego opisu wynika że gdzieś jest powietrze , sprawdź jak poprowadzony jest przewód .
Pompa jest w stanie odpowietrzyć się sama , z siłownika musisz powietrze wypchnąć a z przewodu musi samoczynnie ulecieć do pompy ,jeśli gdzieś zrobi się syfon to w najwyższym punkcie stanie bąbel i będzie komentował ciśnienie (miękka klamka ,brak wysuwu siłownika pod obciążeniem sprężyny sprzęgła)
Telefon do nie masz chyba ?

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: artur » piątek, 5 czerwca 2020, 17:30

No tak ale z tego co zrozumiałem, klamka jest twarda. Tak?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: maras954 » piątek, 5 czerwca 2020, 17:37

Tez tak zrozumialem. Ponadto z opisu wynika ze po wlaczeniu biegu i puszczeniu klamki sprzegla kolo sie nie kreci, czyli sprzeglo jest rozlaczone

Awatar użytkownika
Łoker
Posty: 103
Rejestracja: piątek, 7 października 2011, 12:27
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1997
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Włodawa

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Łoker » sobota, 6 czerwca 2020, 10:49

No to jeszcze raz od początku.
Wysprzeglik, pompa sprzęgła na nowych gumkach, wszystko chodzi gładko lekko i bez zacięć.nowy przewód w oplocie. Poprowadzony prawidłowo. Odpowietrzanie w sposób tradycyjny i od dołu nic nie pomogło. Odpowietrzanie na odkręconym wysprzęgliku tak samo. Początkowo objaw był taki, że klamka była twardsza niż zwykle (dało się wciskać), bieg wchodził a koło od razu zaczynało kręcić jeszcze bez jej puszczenia. Rozbieranie i skladanie znowu wszystkiego, odpowietrzanie i dupa. Klamka nadal tak samo twardsza niż zwykle, jedynka wchodzi z szarpnięciem jak zawsze a koło nie kręci wogóle (chyba że je nogą pokulam). I tak jest już cały czas pomimo odpowietrzania milon razy na różne sposoby. Przy odkręconym wysprzęgliku klamka i sam tłoczek pracują poprawnie i gładko. Teraz przy wciskaniu klamki mam wrażenie, że tłoczek nie daje rady pchnąć preta/popychacza bo opór klamki jakby się zwiekszał w miarę jej docisku. Czy sam pręt bez wysprzęglika da się wcisnąć ręcznie? Ja nie moge. Amoże to wina oleju? Wymieniłem motul na motul z btego samego sprawdzonego źródła.
Nie wiem Panowie jak to prościej wytłumaczyć. Mechanik ze mnie żaden ale pierdoły zawsze dłubałem sam, wysprzęglik też już robiłem i wtedy było bez problemu. Może wina jest w samym sprzęgle jak było wspomniane tylko co się zesrało skoro do końca moto normalnie jezdziło. Nigdy tam nie zaglądałem. Dwa razy zdarzyło mi się, że przy większych prędkościach i odkręceniu na maxa miałem uślizg, czyli obroty w górę a moto nie przyspieszało, ale przy normalniej jeździe było ok więc się tym nie przejmowałem.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Zdzislaw » sobota, 6 czerwca 2020, 15:52

Czy dłubiąc nie wyciągałeś popychacza z silnika?

Czy działanie sprzęgła sprawdzasz na motocyklu stojącym tylko na centralce?

Czy zakładając wyprzęglik na silnik czujesz opór stawiany przez popychacz i jak go dociśniesz do silnika czujesz, że tłoczek się chowa?

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: maras954 » sobota, 6 czerwca 2020, 17:41

Czy po wrzuceniu 1ki i puszczeniu klamki kolo stoi w miejcu czyli sprzego wysprzegla? Czy ja nie umiem czytac ze zrozumieniem?

Jak nie mozesz wyciagnac preta reka to jest zablokowany. Pewnie jest krzywy..
Pret powinnien wyjsc lekko dwoma palcami. Z jakiegos powodu jest zaklinowany, wszedl na maksa i tarczki pozostaly rozwarte. Dlatego nie masz napedu na kolo po wrzuceniu biegu

Awatar użytkownika
Łoker
Posty: 103
Rejestracja: piątek, 7 października 2011, 12:27
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1997
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Włodawa

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Łoker » środa, 10 czerwca 2020, 10:29

Kurde nawet czasu nie mam odpisać posta napisać, ciągle robota. Sorry

Zdzislaw pisze:Czy dłubiąc nie wyciągałeś popychacza z silnika?

Czy działanie sprzęgła sprawdzasz na motocyklu stojącym tylko na centralce?

Czy zakładając wyprzęglik na silnik czujesz opór stawiany przez popychacz i jak go dociśniesz do silnika czujesz, że tłoczek się chowa?

Nie wyciągałem wcześniej popychacza.
Moto sprawdzałem i na centralnej i na kołach, objaw taki sam.
Tłoczek napewno się chowa. Opór raczej prawidłowy

maras954 pisze:Czy po wrzuceniu 1ki i puszczeniu klamki kolo stoi w miejcu czyli sprzego wysprzegla? Czy ja nie umiem czytac ze zrozumieniem?

Jak nie mozesz wyciagnac preta reka to jest zablokowany. Pewnie jest krzywy..
Pret powinnien wyjsc lekko dwoma palcami. Z jakiegos powodu jest zaklinowany, wszedl na maksa i tarczki pozostaly rozwarte. Dlatego nie masz napedu na kolo po wrzuceniu biegu

Tak po wrzuceniu jedynki i puszczeniu klamki koło stoi w miejscu.
Pręt prosty wchodzi i wychodzi luźno.

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: maras954 » środa, 10 czerwca 2020, 10:36

Musisz sciagnac pokrywe sprzegla. Wyglada na to ze sprzeglo jest caly czas rozlaczone. Moze tarczki sa zablokowane w rozwartym polozeniu z jakiegos powodu, moze kosz ma juz duze rowki

Awatar użytkownika
Łoker
Posty: 103
Rejestracja: piątek, 7 października 2011, 12:27
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1997
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Włodawa

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Łoker » środa, 10 czerwca 2020, 10:49

Tego się obawiałem. Co bym nie robił już nic nie pomaga. Choć do końca jeździło wszystko normalnie :roll: Rozebrałem wysprzęglik zmieniłem olej i kupa. :zly:
Jeszcze sprzęgła nie dłubałem nigdy ale trzeba będzie zrobić ten pierwszy raz. Uszczelka nowa będzie potrzebna, gdzie dostać poza ASO żeby gówna nie kupić? I czy tam wszystko nowe trzeba?

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 10 czerwca 2020, 12:03

W XJRze nie dłubałem sprzęgła, ale w dwóch innych Yamahach tak - nic trudnego , imo stopień trudności jak w WSK.

Awatar użytkownika
Łoker
Posty: 103
Rejestracja: piątek, 7 października 2011, 12:27
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1997
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Włodawa

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Łoker » czwartek, 10 września 2020, 10:31

Koniec sezonu za chwilę i wreszcie naprwiłem usterkę :rotfl: ale się najeździłem :rotfl: na szczęście czasu nie miałem na jazdę wogóle to mi nie szkoda było, że moto w garażu czeka. I tak przestalo cały sezon prawie aż do dnia kiedy to rozebrałem całe sprzętło. Pomierzone obejrzane, wszysto w normie kulka na miejscu. Złożone do kupy, odpowietrzone i... no działa :oczami:
Nie mam zielonego pojęcia co się działo i czemu był problem z odpowietrzeniem, teraz poszło normalnie i bez problemu. Chodzi, jeździ, lata. Dzięki za wszelkie wcześniejsze rady :padam:

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 665
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Pershing » czwartek, 17 lutego 2022, 19:59

Koniec sezonu 2021 . Oczywiście wysprzeglik sie posypał. Chciałem kupić zamiennik ulepszony z Japonii ale ceny powalały na kolana . Za używany wysprzeglik k-faktory żółtki byli w stanie zapłacić 1500 zł.
Nie zostało nic innego niż naprawić oryginał. I z tym tematem uderzyłem do Łysego.
Wysłałem cały wysprzeglik z uszczelniaczami.
Tłoczek dorobismy z brązu , dorzucony jest dodatkowy oring . Tłoczek jest dłuższy ale nie przeszkadza w prawidłowej jej pracy.
Złożyłem to do kupy. Praca na sucho w dłoni. Bez zastrzeżeń. W weekend montuje na moto.
Dziękuję za pomoc Łysy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony piątek, 18 lutego 2022, 06:28 przez Pershing, łącznie zmieniany 1 raz.
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 784
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Łysy » czwartek, 17 lutego 2022, 21:36

Sezon testowania wersji 1.0 ( bez o-ringu ) płyn w wysprzegliku czysciutki więc o-ring ma głównie za zadanie ustawić tłoczek oraz dodatkowo uszczelnić aby syf nie dostawał się pod wargę uszczelniacza bo to go niszczy.
Jest dłuższy aby się nie ukosował
W głowie już jest wersja 3.0 :)

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Holender » piątek, 18 lutego 2022, 09:08

Pershing, a cylinderek polerowałeś?
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1899
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Tomson » piątek, 18 lutego 2022, 17:40

Znając Marcina to na pewno wypoleruje, jeśli jeszcze tego nie zrobił.

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 665
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Pershing » piątek, 18 lutego 2022, 19:57

Holender pisze:Pershing, a cylinderek polerowałeś?

Delikatnie zostało wypolerowane na wiertarce stołowej ,filc i pasta.
Kontakt 782267431 ;)


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości