do czego ta śruba?

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Danski

do czego ta śruba?

Postautor: Danski » wtorek, 26 stycznia 2010, 12:07

Witam,

Z lewej strony silnika nad boczną podnóżką (w prawo od dekielka z napisem Yamaha) znajduje się śruba. Koło niej widać strzałkę oraz moment dokęcania... do czego ona służy?

Obrazek

Pozdrawiam,

Daniel

staniu

Postautor: staniu » wtorek, 26 stycznia 2010, 12:31

to jest śruba mocująca pokrywę filtra oleju .

[ Dodano: 2010-01-26, 12:35 ]
po jej wykręceniu wyjmiesz puszkę w której znajduje się filtr oleju .
jesli zabierzesz się za wymianę poczytaj na forum jak uniknać kłopotów (głównie chodzi o pewien niewdzięczny kabelek , który podczas montażu lubi dostać sie w miejsce przylegania oringu i uszkodzisz obudowę filtra )

Danski

Postautor: Danski » wtorek, 26 stycznia 2010, 12:43

Dzięki serdeczne za pomoc.

rydzu

Postautor: rydzu » wtorek, 26 stycznia 2010, 13:44

Ahtung!!! :-D
Uwazaj jak bedziesz ją kiedys dokręcał jest to bardzo delikatna pokrywa- jesli dokrecisz ja zbyt dużą siła to po niej- nowa kosztuje ok 300 pln - wiem bo sam ją kupowalem :evil:

[ Dodano: 2010-01-26, 13:45 ]
Bez klucza dynamometrycznego nie podchodź do niej bo wredna jest :mrgreen:

Danski

Postautor: Danski » środa, 27 stycznia 2010, 13:47

...to żeby nie zakładać osobnego tematu mam inne pytanko: czy miejsce styku (pokazane strzałką) oryginalnie jest wypełnione białym silikonem?

Obrazek

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 27 stycznia 2010, 14:18

Czy ten uszczelniacz to silikon to nie wiem, ale tak ma być.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

rydzu

Postautor: rydzu » środa, 27 stycznia 2010, 14:26

Danski czy Ty czasem nie masz wydechu 4w1 bo to moto to na wtrysku jest :shock:

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 27 stycznia 2010, 14:32

właśnie, to nie jest 2005!!
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

rydzu

Postautor: rydzu » środa, 27 stycznia 2010, 14:36

My tu rozprawiamy o gaźnikach a Ty wcale ich nie masz :mrgreen: W motocyklach z wtryskiem montowane były juz raczej kolektory z pojedyńcza rurą i w takim wypadku przebarwienia tego kolektora nie sa niczym strasznym. XJR z 2006 mialy jeszcze dwa kominy ale juz inne niz starsze modele tzn. dłuższe z przetloczeniem na koncu komina

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 27 stycznia 2010, 14:40

I jeszcze materiał inny. Tu jest nierdzewka, tam były chromowane :mrgreen: Choć moja ma ponad 13tyś kolanka całkiem nieźle się trzymają. Tylko pasta była w użyciu. Efekt jednak fajniejszy mają chromowane.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

rydzu

Postautor: rydzu » środa, 27 stycznia 2010, 14:45

Na dodatek motocykl z tego co pisałeś pochodzi z prawostronnego kraju a tamtejszy wilgotny klimat nie słuzy motocyklom; tak więc brak pasty+mokre drogi = taki własnie kolorowy kolektor :-?

Danski

Postautor: Danski » środa, 27 stycznia 2010, 14:51

...ta fota, którą zapodałem nie ukazuje mojego egzemplarza ;) ...mój jest na bank z 2005 więc na gaźnikach... fotę tą zapodałem, bo nie mam teraz dostępu do swojego rumaka, aby mu fotę zapodać... niemniej zdjęcie z fioletowymi kolankami (w poście o przepalonym kolektorze) było oryginal mojej XJR-y...
...wracając do tematu u mnie między tymi dwoma elementami (co pokazałem na fotce) jest taki biały jakby silikon... fakt, że idealnie równo położony, ale nie wiem czy tak fabryka robiła...myślałem, że uszczelka powinna być...

rydzu

Postautor: rydzu » środa, 27 stycznia 2010, 14:58

W tej sprawie nie pomoge bo ja mam egzemplarz na czarnym piecu :lol:

Awatar użytkownika
darek
Posty: 219
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Postautor: darek » środa, 27 stycznia 2010, 21:09

Silikon jest ale szary . Fabrycznie prawie wszyscy producenci nie uzywają uszczelek na lączeniu elementow silnika tylko wlasnie szarego silikonu.
Mialem tak w Suzach i Kawuniach i tak samo mam w xjr

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 27 stycznia 2010, 22:45

Tak szary być fabryczny.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Danski

Postautor: Danski » czwartek, 28 stycznia 2010, 10:23

...no to mnie uspokoiliście, bo w sumie jest taki jasno szary...


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości