wibra

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

wibra

Postautor: maras954 » niedziela, 21 marca 2010, 20:20

hej,
nie mam pojecia czy yamaha chce zlapac na to jakies kobitki ale mnie zaczely wkurzac juz wibacje silniora!
wystepuja dokladnie miedzy 4,5 a 5 tys obrotow a wlasnie w tym zakresie najlepiej mi sie smyka na autostradzie.ponizej i powyzej tych obrotow juz nie ma tego problemu wogole.
gdyby byla na gaznikach to najpierw zaczynalbym od synchronizacj ale jest na wtrysku. sroby mocujace silnik sa dokrecone odpowiednimi momentami. w zasadzie od kiedy ja kupilem troche wibruje w tym zakresie i chcialbym wiedziec czy wszystkie tak maja czy moze zaczac c\zegos szukac?

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 21 marca 2010, 20:26

Moja też się trzepie. Przyzwyczaj się ;) Fajny motyw jak się nawinie z >500km i idziesz spać i łapy się trzęsą. Jak na fazera wsiadłem prosto XJR to różnica niesamowita. Ale da się przyzwyczaić. 8-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Postautor: maras954 » niedziela, 21 marca 2010, 20:34

aha wlasnie :!: dzisiaj pyknalem 280km z czego wiekszosc autostrada i w kroku mnie boli bo trzymalem kolana w odleglosci od zbiornika ;-)
tak na serio to nie ma tragedii bo w miscie czy na jakis nie-autostradach jezdzisz na roznyych obrotach wiec luz.
zastanawiam sie czy wtrysk tez sie synchronizuje?

a ijeszcze jedno. najwieksza wibre czuje na podnozkach, tych na kierze juz nie ma bo je wyleczylem aluminiowa kierownica renthala-chociaz zrobilem to nieswiadomie bo chcialem miec tylko kozacka kiere :mrgreen:

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 21 marca 2010, 20:42

We wtrysku podpinasz laptopa do CMU (ten kompczak co jest pod siodłem) i wgrywasz programik (tzw. mapy wtryskowe). Nie wiem gdzie w PL umieją to w XJR machnąć, ale w Katosach jak kiedyś na serwisie pytałem to mi powiedzieli, że oni wyjmują kompa i wysyłają gdzieś wpizdu dalej. Głupota dla mnie, bo jak np wymienisz wydech to się powinno te mapy skorygować, a do tego potrzebne jest sprzężenie zwrotne od moto (odpowiedź układu). Ale w tych Katosach to lubią tak naściemniać. Zapytam kiedyś w innym serwisie jak będę przy okazji.
To samo się robi w autach z instalacją gazową na wtrysku.

[ Dodano: 2010-03-21, 20:44 ]
maras954 pisze:a ijeszcze jedno. najwieksza wibre czuje na podnozkach,

No tak, też się zgada. Czasami wydaje mi się, że lewa bardziej trzęsie ;)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Postautor: maras954 » niedziela, 21 marca 2010, 20:56

poszperalem troche na angielskim forum i moto na wtrysku tez sie synchronizuje ale nidotykajac kompa. wychodzi na to ze synchronizuje sie sam wtrysk podlaczajac do do obudowy wtryskow w miejsce tych gumowych podcisnieniowych rurek wakuometr do synchro gaznikow(sic!) i elektroniczy obrotomierz do przewodu wysokiego napiecia. sruby regulacyjne znajduja sie nad kazda przepustica.... mozna tez ustawic zawartosc CO przez wejscie w komputer to podobno ma tez wylagodzi prace silnika
a tak wogole jesli moja nie jest wyjatkiem to to zlewam! przeboleje, Ania moze bedzie zadowolona bardziej :mrgreen:

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 21 marca 2010, 21:03

A to nie wiedziałem. Uważam jednak, że nie ma co grzebać za bardzo przy fabrycznych nastawach. Poszperam w temacie, bo troszkę się zainteresowałem.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » poniedziałek, 22 marca 2010, 07:08

w Częstochowie są klienci którzy grzebią w moto i samochodach w kompach. jak sobie przypomnę, to napiszę gdzie.
bye

balth

rydzu

Postautor: rydzu » poniedziałek, 22 marca 2010, 08:47

maras954 pisze:synchronizuje ale nidotykajac kompa. wychodzi na to ze synchronizuje sie sam wtrysk


masz racje właśnie tak sie robi 8-)

Głaz

Postautor: Głaz » środa, 24 marca 2010, 11:13

a u mnie w wersji gaźnikowej lewy koniec kierownicy wibruje przy 3tyś ale śmiga się od 4-5 po trasach więc luuzzzzz :evil:


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości