Zerwany gwint ! Co robimy ?

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Zerwany gwint ! Co robimy ?

Postautor: artur » czwartek, 8 kwietnia 2010, 13:24

Sprawy wyglądają tak. Po wymianie uszczelki od dekla zaworów, podczas jego dokręcenia stwierdziłem zerwany gwint. Przód prawa strona skrajny. Zerwany nie na śrubie a w tej części co trzyma wałek rozrządu ( nie wiem jak się nazywa – powiedzmy że wielka panewa ) Śruba trochę jednak dociska, tak ok. 6 -7 Nm . Teraz pytanie – jeździć i zobaczyć co się będzie działo? Może uszczelka się zwulkanizuje i będzie ok? Czy jednak od razu naprawiać gwint ? Tu problemu nie ma. Chodzi mi o czas i robotę bo się wkurzam że musze dekiel 2 raz zdejmować. Z drugiej strony to właśnie w tym miejscu uszczelki miałem delikatny, potem coraz większy wyciek. Szczególnie na postoju bo na bocznej kosie jest to najniżej znajdująca się część pokrywy i uszczelki. Co robić bo ciepłe dni umykają ?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Jubiler

Postautor: Jubiler » czwartek, 8 kwietnia 2010, 14:11

Poprawiać gwint, bo będziesz ciągle o tym myślał ( i chyba chodzi o lewą stronę )

staniu

Postautor: staniu » czwartek, 8 kwietnia 2010, 14:24

Ta niby "wielka panewka" to mostek mocujący wałek rozrządu.
Myślę sobie ,że powinieneś nagwintować lub kupić mostek - może trafisz z rozebranego silnika .
Osłabiony gwint puści w najbardziej nieoczekiwanym momencie,
nawet nie zauważysz jak zgubisz śrubę i olejem dostaniesz po nogawkach
zakładając , że uszczelka się zwulkanizuje :kwasny:

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 8 kwietnia 2010, 14:57

Ja bym powalczył, jak Staniu pisze.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 8 kwietnia 2010, 15:50

ja bym nagwintował. Będziesz miał spokój :->
hubertm

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 8 kwietnia 2010, 20:25

Jubiler pisze: ( i chyba chodzi o lewą stronę )

no jasne że o lewą ! Sie mi pomyliło

Gwintuje - naprawiam ! Zarówno tu jak i telefonicznie opinie jednoznaczne. Dzieki za rady no ale z drugiej strony zabraliście mi z tydzień z jazdy , bo nie mam tyle czasu zeby przysiąść i zrobic od razu

[ Dodano: 2010-04-08, 21:42 ]
staniu pisze: mostek

Staniu - tego słowa mi brakowało !
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 9 kwietnia 2010, 08:26

artur pisze:ale z drugiej strony zabraliście mi z tydzień z jazdy , bo nie mam tyle czasu zeby przysiąść i zrobic od razu

Kajamy się artur... kajamy... :roll:
hubertm

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » sobota, 10 kwietnia 2010, 14:59

Odświeżam temat bo : Wybrałem proces naprawy gwintu poprzez rozwiercenie go w mostku o 1 mm, nagwintowanie i zastosowanie specjalnej sprężyny bez zdejmowania pokrywy. Jednak kiedy tak się przyglądam to mam taką watpliwość - czy otwór na śrubę w mostku jest przelotowy ? Tzn czy sięga aż do wałka rozrządu ? Bo wtedy czynność rozwiercania stoi pod b dużym znakiem zapytania, gdyż mógłbym się wwiercić do wałka a to nie byłoby miłe ! Czy ktoś wie jak wygląda ów mostek bo cały czas nie chce mi się odkręcac pokrywy? Czy to jest otwór przelotowy ? Jubiler help
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Solar

Postautor: Solar » sobota, 10 kwietnia 2010, 18:45

"Wybrałem proces naprawy gwintu poprzez rozwiercenie go w mostku o 1 mm, nagwintowanie i zastosowanie specjalnej sprężyny" helicoli znaczy sie?

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » sobota, 10 kwietnia 2010, 23:17

Solar pisze:helicoli znaczy sie?

Tak, HeliColi by Zela
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Jubiler

Postautor: Jubiler » środa, 14 kwietnia 2010, 02:48

Lenistwo naprawdę kosztuje najdrożej. Zdjęcie pokrywy to drobiazg w porwaniu z tym co mogą zrobić opiłki po gwintowaniu i późniejszej robocie. O ile wiem helicoil wymaga więcej niż tylko nawiercenia i nagwintowania bo trzeba : zrobić fazę specjalnym frezem, żeby się "sprężynka " schowała, uciąć to co będzie wystawać, "nagwintować" rozpychaczem, wyrównać wkładkę z panewką itd. Zdjęcie pokrywy i demontaż panewki to naprawdę nie problem. Jak wkurza Cię spadająca przy montażu uszczelka to nie jesteś osamotniony, ja używam odrobiny silikonu na świeżą, albo smaru na starą.
ps używam helicoil, ale pożyczam narzędzia, bo zestaw specjalnych gwintowników i frezów kosztuje ~ 800 zł na jeden rozmiar gwintu ( i słowo honoru, że nie da się tego zastąpić )

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 14 kwietnia 2010, 05:47

no, a już było tak pięknie... ;-)
Jubiler, przerażasz mnie :-)
bye

balth

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 14 kwietnia 2010, 08:12

I na dodatek chyba wie co mówi (pisze) :)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 14 kwietnia 2010, 08:54

Jubiler pisze: co mogą zrobić opiłki po gwintowaniu i późniejszej robocie.

to już wiem bo na pewno otwór siega do wałka.
Jubiler pisze: Jak wkurza Cię spadająca przy montażu uszczelka to nie jesteś osamotniony
I to jak ! ale stosuje miejscowo- punktowo od zewnętrznej strony klej
Jubiler pisze: używam helicoil, ale pożyczam narzędzia

Ja też - dzieki Zeluś - doszło
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 526
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » środa, 14 kwietnia 2010, 19:19

To super :->

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 16 kwietnia 2010, 07:50

Zrobione ! Doszedłem do takiej wprawy w zdejmowaniu pokrywy że cała operacja wraz z naprawą gwintu zajeła mi godzinę plus 2 piwa plus 3 telefony "do przyjaciela". O słodki zapachu spalin !!! :cwaniak:
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości