uszczeklka pod glowica

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
greg1978

uszczeklka pod glowica

Postautor: greg1978 » środa, 14 kwietnia 2010, 22:30

No koledzy znowu poyrzebuje pompocy,juz od jakiegos czasu zauwazylem maly wyciek oleju z pod glowicy z prawej strony silnika i tak sobie latalem ale ostatnio dostal troche po dupce i zaczelo cieknac bardzej.Dzis wpadlem na pomysl zeby sprobowac glowice noi troche ja dokrecilem wyciek po ostrej jezdzie jakby mniejszy alee cos tam leci mysle za nie jest uniknione wymienic uszczelke pod glowica i stad moje pytanie czy musze wyciagnac silnik do zdjecia glowicy,i czy to skomplikowana sprawa z tym rozrzadem przy zdejmowaniu glowicy.A MOZE KTOS MA NA SPREDANIE NOWA USZCZELKE DO 1200 z gory dzieki nara

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 15 kwietnia 2010, 07:14

myślałem że chodzi o pokrywe zaworów
Ostatnio zmieniony czwartek, 15 kwietnia 2010, 07:40 przez artur, łącznie zmieniany 1 raz.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

rydzu

Postautor: rydzu » czwartek, 15 kwietnia 2010, 07:19

Uszczelka jest chyba dostepna w Larssonie w korzystnej cenie. Z tego co sie orientuje nie ma potrzeby wyjmowania silnika do takiej robotki. Aby zdjąć wałki musisz poluźnić napinacz łańcucha, który jest pod gaźnikami wtedy odkręcasz wałki i wyciągsz. Łańcuch wtedy już nie przeszkadza przy wyjeciu głowicy( tylko zamocuj do niego jakiś drut aby Ci nie wpadł do środka silnika). Zostaje Ci tylko opuścić silnik na przednich poduszkach(łatwiej wyjąć głowice), odkręcić głowice i sciągnąć ja, splanować i wymienić uszczelkę.

Jubiler

Postautor: Jubiler » czwartek, 15 kwietnia 2010, 16:01

Silnik może zostać w ramie, nic nie trzeba opuszczać, miejsca jest dość. Zwalasz: zbiornik, gaźniki, wydechy, cewki, napinacz ( trzeba go zresetować). Wałki rozrządu ustawia się na miękki drut ( nie na igłę, bo może pęknąć). Uszczelka tylko oryginał. Jak zrzucisz głowicę rozepnij i sprawdź zawory, jak są ok, to tylko dotrzyj pastą. Sprawdź płaszczyznę głowicy, bo sama z siebie to uszczelka nie cieknie. Głowicy niby planować nie można, ale się da, byle mało.
W czasie demontażu zrób foty położenia wałków, zaznacz markerem łańcuch itd ... A jak łańcuch wpadnie do silnika, to się go bez bólu wyciąga magnesem na patyku

Granacik

Postautor: Granacik » czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:31

Długi z Jarkiem zmieniali ową uszczelkę w zeszły weekend(wielki pokłon dla Długiego)
Kupiłam orginał w serwisie Yamaha na Połczyńskie-uszczelka plus 8 gumek-350 PLN.

Moje gumki do włosów są tańsze :shock: :shock:

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » czwartek, 15 kwietnia 2010, 20:54

Granacik pisze:...Kupiłam orginał w serwisie Yamaha na Połczyńskie-uszczelka plus 8 gumek-350 PLN...


Na tym bym nie oszczędzał i nie kupował w Larssonie. Kiedyś kupiłem tam uszczelkę dekla i.... za kilka chwil musiałem kupować nową - oryginalną.

Niestety, za jakość trzeba zapłacić.
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 526
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » czwartek, 15 kwietnia 2010, 21:38

Larsson nie oferuje uszczelki pod głowicę do XJR.
Jeżeli się nie mylę to nie ma podróbek na naszym rynku.

rydzu

Postautor: rydzu » poniedziałek, 19 kwietnia 2010, 15:08

http://www.larsson.pl/?c=r&no=NjMyMDYwMw==&bid=111962

Zelka oszukuje chyba trochę bo na stronie mają coś takiego tylko trzeba czekać kilka dni bo takie rzeczy na specjalne zamówienie są ( tak jak i w serwisie autoryzowanym -też czekałem) cenka niska ( 138 pln) choć ja płaciłem z zesżłym roku w serwisie na Łopuszańskiej 160 pln za oryginalną :shock:

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 526
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » poniedziałek, 19 kwietnia 2010, 17:20

Sory myślałem o 1300

Bigos

Postautor: Bigos » czwartek, 5 sierpnia 2010, 23:11

Ja zwrócę uwagę na to dokręcenie głowicy mocniej, żeby nie ciekło!!! Toż to karygodne. Wszystkie elementy silnika powinny być dokręcone z odpowiednim momentem i ich poluzowanie, lub mocniejsze dokręceni narobi tylko większych szkód. Jeżeli uszczelka pod głowicą się zuzyła to nie ma półśrodków, trzeba ją jak najszybciej wymienić i koniec.

greg1978

Postautor: greg1978 » środa, 11 sierpnia 2010, 15:15

ja panowie wlasnie uporalem sie z tym wyciekiem dokrecilem troche glowice i problem odszedl w niepamiec,przejechalem juz ok 2000 km i jest cacy ale dzieki za wskazowki


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości