uszczelka pokrywy zaworów

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 6 stycznia 2011, 21:41

...i po stokach. memphis zaorał :-D
bye

balth

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 6 stycznia 2011, 23:55

Memphis cena teraz samej uszczelki na Połczyńskiej to 185 pln. sprawdzałem. nie wiem ile wymiana
hubertm

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 7 stycznia 2011, 11:31

hubertm, targuj się! Tylko najpierw nabierz parę kilo argumentów :mrgreen:
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » sobota, 8 stycznia 2011, 14:47

w sumie to chciałbym schudnac... ale nie z kasy ;-)
hubertm

pawelxjr

Postautor: pawelxjr » poniedziałek, 10 stycznia 2011, 21:24

Ja kupiłem na Allegro, żałożyłem w ubiegły piątek. Czekam na ciepło wtedy sprawdzę czy działa ona prawidłowo.

Memphis R

Postautor: Memphis R » wtorek, 18 stycznia 2011, 23:16

fuck 185pln??? to chyba ojro poszło do góry? :mrgreen:

masacre

uszczelka pod pokrywę zaworów....

Postautor: masacre » poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 09:48

Cześć ,

Testowaliście zamienniki uszczelki ? polecicie coś , czy trzymać się oryginału ?

MA ktoś na zbyciu lub podeśle linka do zakupu ?

Dzięki !

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 10:30

Temat był poruszany jakiś czas temu. Poszukaj w mechanice. Lecz ogólnie jak pamiętam tylko Larsson/droższe uszczelki z allegówna.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 10:48

oryginalna za około 180 pln w serwisie Yamahy
hubertm

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 10:53

I to chyba najlepsza opcja jest. Przypomniało mi się jak miałem Kawałsraki EN500 kiedyś -kupiłem z Larssona uszczelkę-firma Athena jak pamiętam, 3 ściągania wytrzymała i lata do dzisiaj.

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 14:16

Ja kupiłem oryginał w Yamaha i rozdymało mi uszczelkę po pierwszym staniu w korku w Częstochowie. Wymieniłem na zamiennik i przejechałem 8000 km i nic się nie dzieje

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 17:27

vivaldi, a zamiennik jaki kupiłeś i gdzie ?
hubertm

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 17:41

Jakąś chyba włoszczyznę mechanik mi kupił, chyba w Olek Motocykle . Dał chyba 90 złotych.

Fafik

Postautor: Fafik » wtorek, 16 sierpnia 2011, 10:02

ja kupiłem zamiennik i wytrzymał 100km - zaczął puszczać. Mechanik zakładał ją chyba z 10 razy i do końca nie pasowała idealnie, cały czas gdzieś miała wybrzuszenia. Kupiłem oryginał i za pierwszym razem idealnie pasowała. Zrobiłem już ponad 5000 km i sucho! zamiennik leży w szafce w razie "w" :)

pawelxjr

Postautor: pawelxjr » wtorek, 16 sierpnia 2011, 11:32

Ja kupiłem na allegro i dupa blada z niej została potem założyłem oryginał za 130zł i jak narazie jest ok.

jacolxjr

Postautor: jacolxjr » poniedziałek, 20 maja 2013, 19:08

Mój przypadek wygląda tak: w zimie przeprowadziłem regulacje zaworów. W momencie jak nie było śniegu przejechałem od mechanika do garażu jakieś 15km, później kupiłem nowy aku i żeby go wypróbować przy okazji go przepaliłem było to po jakichś 2 misiącach.

Przyszedł nowy sezon i żeby wymienić olej odpaliłem maszynę aby go nagrzać i wtedy stało się wywaliło uszczelkę na przedniej łezce że tak to nazwę.

Jeszcze raz wymieniłem uszczelkę i to samo, tym razem troszkę wyszła w tym samym miejscu i stanęła. Planuje wyjazd do Rumunii i chciałem mieć pewność, że wszystko gra. Po licznych konsultacjach postanowiłem zdjąć pokrywę i przesmarować silikonem. Po tym zabiegu uszczelka w tym samym miejscu zaczęła przeciekać i pewnie by ją znów wyrwało.

Myśląc, że ją źle założyłem pojechałem do wypróbowanego mechanika, on wymienił uszczelkę na nową bo tamta była już nadpęknięta przy wspomnianej łezce.

Kiedy ją wymienił i odpalił moto uszczelkę wywaliło na ssaniu, teraz już prawie na całym prawym boku.

Pokrywa zaworów równa, uszczelka nowa, świece i filtr powietrza nowy.

Myślę że na tym wątku najwięcej ma racji osoba która pisze, że pokrywę trzeba dokręcić 10Nm nie więcej i nie mniej.

Mój mechanik postanowił podłożyć podkładki ko 0,7 mm tak aby unieść pokrywę zaworów minimalnie do góry, żeby nie przecinała uszczelki, pozwoli to dokręcić pokrywę i nie będzie ona tak zmiażdżona.

Teraz czekamy aż przyjdzie uszczelka i zobaczymy. Czy ten sposób da rade napiszę Wam.

Mam nadzieje że wreszcie wygram z tą uszczelką.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » poniedziałek, 20 maja 2013, 19:28

Pokrywę zaworów dokręcasz śrubami osadzonymi w gumowych uszczelkach i to w zasadzie te uszczelki powodują dociśnięcie pokrywy i uszczelki pokrywy do głowicy. Konstrukcja śruby sprawia że po dokręceniu opiera się ona dolną częścią o mostek wałka rozrządu a docisk pokrywy jest realizowany przez szeroki łeb śruby, z tego powodu w zasadzie nie ma znaczenia czy dokręcisz śrubę z momentem 10 czy 12 ( a z tego co pamiętam to serwisówka mówi o 12) i tak wszystkie śruby zostaną wkręcone na taką samą głębokość i wywierać będą taki sam nacisk na uszczelki. Sprawdziłbym czy wszystkie uszczelki śrub są o.k. Nie napisałeś czy uszczelka pod pokrywę była oryginalna czy akcesoryjna ?
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

jacolxjr

Postautor: jacolxjr » poniedziałek, 20 maja 2013, 19:36

Tak wiem dużo forumowiczów pisze że oryginał rozwiązuję problem jednak i z oryginalną też tak bywało. Podkładki mają być dane pod pokrywę na mostek. Tak żeby dały jednak minimalną przerwę. Nie jestem dobry w mechanice więc może źle tłumacze.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » poniedziałek, 20 maja 2013, 19:45

Przy oryginalnej uszczelce pokrywy, oryginalnych uszczelkach śrub i oryginalnych śrubach nie ma możliwości aby pokrywa była dociśnięta ze zbyt dużą siłą, jeśli zastosujesz większy moment możesz po prostu urwać śrubę (a jest to tylko M6). Siły docisku nie zwiększysz. Jeśli założysz podkładki, czyli zmniejszysz docisk pokrywy to uszczelka tym bardziej będzie podatna na uszkodzenie i przeciek. Czy wszystkie śruby pokrywy są oryginalne i nie uszkodzone ? Wykręciłbym je i pomierzył.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 20 maja 2013, 19:53

Odma się nie przypchała przypadkiem gdzieś po drodze :?: .

jacolxjr

Postautor: jacolxjr » poniedziałek, 20 maja 2013, 19:58

Tak śruby i uszczelki są ok, zresztą przy uszczelce z przed regulacji zdawały egzamin. Oglądało je trzech mechaniorów. jednak po ponownym odkręceniu pokrywa po wywaleniu uszczelki wyglądała ona tak jakby pokrywa ją zbyt mocno dociskała i przecinała uszczelkę w momencie nagrzania kiedy staje się bardziej elastyczna. Po założeniu jej bardzo wychodzi ściśnięta po bokach. Dlatego taki pomysł. Ktoś tu napisał że te nie oryginalne są grubsze.

jacolxjr

Postautor: jacolxjr » poniedziałek, 20 maja 2013, 20:00

Odma była sprawdzana, podobnie jak zawory erg, wszystkie przewody sprawdzaliśmy delikatnie na sprężarce.

jacolxjr

Postautor: jacolxjr » poniedziałek, 20 maja 2013, 20:08

Żeby do końca wprowadzić Was w temat to moto kupiłem 2 lata temu. Wg licznika miał przejechane ponad 18 tyś mil. Kiedy wróciłem z Grossglokera mechanik powiedział że zajrzał by do zaworów bo jeszcze od nowości nie były ruszane, z tąd moja decyzja o regulacji. Chyba nie jest możliwe, żeby po pierwszej regulacji trzeba było wymieniać podkładki.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » poniedziałek, 20 maja 2013, 21:36

jacolxjr pisze:zajrzał by do zaworów bo jeszcze od nowości nie były ruszane

W takim wypadku pokrywa czy np. mostki nie powinny być krzywe/uszkodzone, co innego jakby ktoś wcześniej grzebał.
I taka mała podpowiedź odnośnie pisania postów. Jak Ci się coś przypomni lub chcesz coś dodać, to wciśnij edytuj aby zmienić jego treść, ;-) wtedy unikniesz pisania osobnych postów jednego pod drugim.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 20 maja 2013, 21:38

dla mnie to koleś coś źle robi. Kolejność przykręcania tych śrub też ma znaczenie, nie można ich po kolej brać. Zmień mechanika, kup oryginalną uszczelkę daj do zrobienia.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » poniedziałek, 20 maja 2013, 21:54

mariuszdg pisze:Zmień mechanika, kup oryginalną uszczelkę daj do zrobienia


Sadzę że tutaj będzie klucz do sukcesu.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 21 maja 2013, 07:32

Ja czegoś nie rozumiem. Kupiłem uszczelkę. Zamontowałem zgodnie z instrukcją tj kolejność i siła dokręcania oraz lekkie doklejenie uszczelki do pokrywy. Odpaliłem moto , doprowadziłem do silnego nagrzania silnika w celu wulkanizacji uszczelki i nic się nie dzieje. Twój mechanik to raczej kowal. Podkładki jakieś daje ?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 21 maja 2013, 07:46

"Polski standard" po co zrobić coś dobrze :?: (wg instrukcji) .... trzeba to zrobić lepiej :evil: :!:
Zrobić dobrze czy źle to tyle samo roboty ale zupełnie inny efekt :mrgreen:
Mam xjr z 93 roku ,uszczelka zdejmowana i zakładana ponownie i nic nie cieknie nigdy jej nie wydmuchało .

Awatar użytkownika
ziulek
Posty: 235
Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 20:06
Model i rocznik moto.: FJR RP13
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa

Postautor: ziulek » wtorek, 21 maja 2013, 08:37

Kolego powiem ci tak. Miesiąc temu walczyli tak samo u mnie, trzy uszczelki wymienili, odmę czyścili, a okazało się że wystarczyło zakupić uszczelkę w Yamaha. Piszesz, że oryginalną założyli, ale oryginalną z larssona lub intercarsu? W mojej też miała być za drugim razem oryginalna, a nie była. Pojechałem do Yamahy sam zamówiłem, odebrałem i problemu ni ma. Mechanior w yamaha mówił, że przerabiali temat na różnych zamiennikach i w naszych krówkach na ch... się nadają.TYLKO ORGINAL a różnica w cenie to 80zł.

jacolxjr

Postautor: jacolxjr » wtorek, 21 maja 2013, 14:52

Pięknie dziękuje za rady, czuje w ogonku, że to się skończy tym, że kupie oryginalną. Jak zakończę walkę to Wam napisze.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości