uszczelka pokrywy zaworów

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 27 maja 2013, 10:18

to ja tylko tak by dolać oliwy do ognia. Oryginalną mam założoną drugi raz, bo przy zdejmowaniu krzywda jej się nie stała. Nic się nie poci, wszystko działa.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 27 maja 2013, 19:52

Tytus pisze: Myślę Artur, że gdybyś robił takie rzeczy zawodowo, też by Ci się zdarzało.

Zawodowo może tak ale szybko straciłbym klientów. Ale czy Ty czegoś bronisz? Ja jestem amatorem który PRZECZYTAŁ instrukcję wymiany uszczelki. Tylko tyle. Zrobiłem tak jak było napisane.Z tym że 3 razy dłużej.
I tyle. To chyba normalne że jak czytam o mechanikach co wymienią po 2 - 3 uszczelki czy to oryginalne czy nie to zaczynam myśleć. Nie czesto mi się ti zdarza. Nie mówię że to jest proste. Npo ale od mechanika można chyba czegoś wymagać ?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 27 maja 2013, 22:57

artur pisze:... ale od mechanika można chyba czegoś wymagać ?

Tak, czystości rąk, coby żadne cosiki nie dostały sę do wnętrza silnika.

Janek1200

Postautor: Janek1200 » wtorek, 28 maja 2013, 06:49

Byłem wczoraj u mojego kolegi w warsztacie( to bardzo dobry mechanik i motocyklista)
pokazywał mi rozebrany piec od R1 z zatartą na maxa panewą.
Okazało się ,że zatkały się magistrale olejowe a w silniku latała sobie szmatka jakaś.
tak więc nie dziwi nic ,
a co do uszczelki pod pokrywą , powiem tak ,że i w XJ i w XJR robiłem zawory i nigdy nie musiałem wymieniać uszczelki. Jeśli już trzeba, to niech zrobi to uczciwie i myśli przy robocie a na pewno nie będzie potrzeby wymiany nowej na nową .

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » wtorek, 28 maja 2013, 20:01

artur pisze:Ale czy Ty czegoś bronisz?

Wydaje mi się, czytając polskie fora, że w większości mechanicy, to kombinatorzy, albo pateracy. Być może, dlatego, że nie mam takich doświadczeń, moje podejście jest bardziej pozytywne.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 29 maja 2013, 08:23

Zdecydowana większość tak. Bardzo trudno jest znaleść dobrego mechanika. Ja mam złe doświadczenia a jedno przynajmniej skandaliczne.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 29 maja 2013, 08:36

A ja myślę, że przynajmniej połowa postów w tym temacie nic nie wnosi i możnaby je wypierniczyć bo najważniejsze dawno zostało powiedziane a jak ktoś potem szuka info co i jak i widzi że ma naście stron to przewertowania to mu się nie chce i z lenistwa zakłada nowy niepotrzebny temat. I temat powinien się zamknąć na max 2 stronach a to i tak za dużo.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

lysy

Postautor: lysy » czwartek, 13 czerwca 2013, 09:45

Wymiana uszczelki pod pokrywą teoretycznie nie powinna przysparzać żadnych problemów a jednak. W zeszłym roku , 2 miesiące po kupnie motocykla zaczeła mi przeciekać uszczelka z prawej strony. Wymieniłem osobiście używając zamiennika z allegro. Zrobiłem na niej ok 5000km i wszystko było ok. W tym roku postanowiłem wyregulować zawory u mechanika w Poznaniu. Mechanik zamontował starą uszczelkę i po ok 5km niestety została wydmuchana. Oddałem w ten sam dzień do mechanika, który ponownie zamontował tym razem nową uszczelkę, niestety z tym samym skutkiem. Motocykl odebrałem i sam wymieniłem uszczelkę w taki sam sposób jaki zrobiłem to rok temu. Uszczelka wytrzymała ponownie ok 7km. Odma jest przepchana a pokrywa prosta ( sprawdzałem ja osobiście ). Pozostaje mi tylko zamówic oryginalna z serwisie Yamaha i mieć nadzieje że to rozwiąże problem. Pogoda za oknem super, przynajmniej w Poznaniu a ja jestem uziemiony :-(
P.S. Czy ktoś korzystał z usług Marex Motor w Poznaniu?? Czy są godni polecenia

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » czwartek, 13 czerwca 2013, 19:39

Ja lojalnie od lat u tego samego. Marki chyba też u niego. Jego mogę polecić. Co do serwisu Mankiewicza, to u magika widziałem w 2007 po ich "serwisie" gwarancyjnym, FJR ('06) z podmienioną pompą hamulcową, a po za tym kiedyś drogo było - nie wiem, jak teraz.

lysy

Postautor: lysy » czwartek, 13 czerwca 2013, 21:11

Tytus pisze:Ja lojalnie od lat u tego samego. Marki chyba też u niego. Jego mogę polecić. Co do serwisu Mankiewicza, to u magika widziałem w 2007 po ich "serwisie" gwarancyjnym, FJR ('06) z podmienioną pompą hamulcową, a po za tym kiedyś drogo było - nie wiem, jak teraz.


Możesz napisac dokładnie u kogo? Zależy mi na oddaniu moto w dobre rece i byc pewnym, że jak odbiore to bedzie OK. Z gory dziękuje

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » piątek, 14 czerwca 2013, 20:59

Ul. Kopanina 39 na przeciw "Moto chrom", ale lepiej zadzwonić bo gość pracuje sam i może akurat wybyć : pan Jarek 501 472 962.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 16 lipca 2013, 22:59

No i kolejny z uszczelką made in Larsson(wytrzymała prawie 15kkm) dołącza do grona wydmuchów. Dzisiaj zaczęło u mnie już wyciekać pomału z miejsca, gdzie się pocić zaczęło.... Myślałem, ze do zimy przelatam a tu członek.... :cenzura: . Przy okazji wyczyszczę pokrywę z resztek chromu i pizgnę ją pod kolor moto, jak dostanę taką farbę :evil: . Kurde a chciałem na dniach zamówić łożyska główki i wymienić i dupa., a może oby dwie rzeczy na raz pójdą ...

turbo

Postautor: turbo » wtorek, 22 października 2013, 11:22

Do kogo dzwonić po oryginalną uszczelkę pokrywy Yamaha bo te z Larsona/allegro.pl to typ letni się zdaje, zauważyłem że jak się odpala motor i jest chłodniej tak 10C to kilka takich startów z zimnego moto i po uszczelce, chyba nagła zmiana temperatury ją morduje. To samo miałem w zeszłym roku pogoda ładna na dworze 12C kilka dni używania motocykla pod rząd i po uszczelce, a przelatałem na niej całe lato spokojnie.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 22 października 2013, 12:01


Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 23 października 2013, 09:00

chyba tu bedziesz miał najbliżej:

Łódź, ul. Dąbrowskiego 207/225
tel. +48 (42) 689 70 71
e-mail: serwis.lodz@libertymotors.pl

Pamiętaj, ze ceny moga się różnić w poszczególnych salonach !
Najlpepiej obdzwoń kilka.
hubertm

turbo

Postautor: turbo » środa, 23 października 2013, 11:51

Dzięki Panowie zaraz sobie podzwonię.

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 865
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » sobota, 26 października 2013, 19:42

180 pln, na drugi dzień była, właśnie jestem po wymianie, macałem uszczelki 2 producentów i tylko oryginales jest fajny , gumowy, przypomina żelki Haribo
Yello "Fly" Submarine
665664515

Lukas

Postautor: Lukas » sobota, 22 marca 2014, 21:13

Mam podobny problem co niektórzy koledzy.Dałem moto na regulację zaworów i poprosiłem o wymianę uszczelki bo ze starej i tak już ciekło.Po kilku dniach odebrałem.Niby wszystko pięknie...Przy powrocie do domu zauważyłem,że cieknie więc zawróciłem.Daleko nie było.Podjeżdżając na "serwis" miałem cały but i nogawkę w oleju.Mechanik założył zamiennik.Podejrzewam,że gość nawet nie sprawdził czy uszczelka trzyma albo przysłowiowo zagrał w chu...bo dziwnie wilgotna wydawała się ta uszczelka przy odbiorze.Nie mam już siły do tych pseudo mechaników...Tak,więc nie polecam Stunt Ex z Aleksandrowa Łódzkiego.Normalnie boję się,że zostawiłem motocykl u tego rzeźnika...

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » sobota, 22 marca 2014, 21:34

Wystarczy ją dobrze założyć. Nie jest to proste ale przy cierpliwości nawet amator da radę.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Lukas

Postautor: Lukas » poniedziałek, 24 marca 2014, 19:35

Pocieszaj mnie dalej.

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 865
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » wtorek, 25 marca 2014, 09:06

Lukas, - ja juz wyszkoliłem Michała z MOTORWINGS (Wólczańska 143 w Łodzi), - zrobiłem regulację zaworów, wymianę uszczelki, reanimacja gniazda świecy, wymianę wszystkich łożysk. Generalnie chłopak daje radę.
Yello "Fly" Submarine
665664515

Lukas

Postautor: Lukas » czwartek, 27 marca 2014, 19:22

Dzięki.Może następnym razem pojadę do niego.Tymczasem zamówiona jest oryginalna uszczelka.Mam nadzieję,że się zrehabilituję i założy porządnie bo spodnie na co dzień w których jechałem(po dwóch praniach różnymi specyfikami)nadają się do kosza.Pluło nieźle z tego "oczka".

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 27 marca 2014, 20:50

Olej z nogawki potraktuj ludwikiem ,potem upierz.
Co do uszczelki myślę że zabrakło czasu ;)

Bitels

Postautor: Bitels » piątek, 28 marca 2014, 18:32

Moje spodnie się doprały (gorzej z butem), a od kolana w dół nogawka była całkiem przesiąknięta. Ja się zorientowałem dopiero jak na czerwonym próbowałem podprzeć się prawą nogą i pojechałem jak na lodowisku, cudem nie glebnąłem. Pluje rzeczywiście obficie.

Lukas

Postautor: Lukas » piątek, 28 marca 2014, 20:54

Płynem do naczyń potraktowałem ale nic to nie dało.Vanish też nie pomógł i 90 stopni w pralce.O dziwo mam na odwrót niż kolega Bitels.But bez problemu się doprał.Dobrze,że takie przygody nie skończyły się dla nas glebą.Przez czyjąś niekompetencję można życie stracić.Musiał olej zapierdzielać mocno bo teraz kojarzę,że ktoś trąbił za mną samochodem...
Dzisiaj w służbowym samochodzie koła bym pogubił bo serwisie nie dokręcili...

Lukas

Postautor: Lukas » sobota, 29 marca 2014, 15:00

Dzisiaj odebrałem motocykl.Uszczelka wygląda na lepszą i lepiej założoną od poprzedniej.Zobaczymy co będzie z czasem.Natomisat po powrocie wyjąłem kawałek gumy (wciśnięty na siłę pomiędzy żeberkami)podejrzewam,że to celowa i złośliwa robota...Jak mi żal tych biednych mechaników.Kupę kasy biorą za serwisy.Czego się nie dotkną to spieprzą i jeszcze mają pretensję do niezadowolonego klienta...

Lukas

Postautor: Lukas » sobota, 29 marca 2014, 15:03

Chyba dam do sprawdzenia koledze motocykl.Strach gdzieś dalej pojechać.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 29 marca 2014, 15:10

Ehh szkoda słów. Na Twoim miejscu, za kasę, którą wywaliłeś w błoto pojechałbym do kogoś obcykanego z forum, i w jedno południe opędzlowali by to .... :) .

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » sobota, 29 marca 2014, 22:04

Zdzisław pisze: Na Twoim miejscu, za kasę, którą wywaliłeś w błoto pojechałbym do kogoś obcykanego z forum, i w jedno południe opędzlowali by to .... :)


Zaprawdę powiadam Wam - godne to i sprawiedliwe, słuszne i zbawienne. A jeszcze browarka w dobrym towarzystwie wychylyć by można. O.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Lukas

Postautor: Lukas » niedziela, 30 marca 2014, 10:09

Chyba tak zacznę serwisować motocykl po znajomych.Serwisy motocyklowe w tym kraju to jakiś żart.Mam świetnego mechanika od samochodów japońskich ale on do motocykla nie chce się dotykać.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości