Wymiana łańcucha napędu alternatora !!

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
desmo999

Wymiana łańcucha napędu alternatora !!

Postautor: desmo999 » poniedziałek, 25 października 2010, 19:04

Witam wszystkich,

swgo czasu trochę skasowałem swoją XJR 1200 i musiałem zakupić nowy silnik - bok w starym pękł. Jednak okazło się że w nowym silniku jest do wymiany łańcuch napędu alternatora. Silnik mam już rozpołowiony , jednak mam problem z łańcuchem a konkretnie z jego zakupem. Wiem ,że jest to łanuch firmy BorgWarner - Morse Chain typu HY-VO. Gdzie taki łańcuch można kupić. Czy ktoś wie czy DID ma jakiś zamiennik może Tourmax??Czy pozostaje tylko wizyta w salonie???

Pozdrawiam

Jacek

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » poniedziałek, 25 października 2010, 20:05

Pewnie Bigos albo Jubiler niebawem coś napiszą, a tymczasem zapraszam do "Powitalni" gdzie mógłbyś napisać parę słów o sobie.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 25 października 2010, 21:55

potraktuj stary silnik jako dawcę organów

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » poniedziałek, 25 października 2010, 21:57

Czym się objawiało to zużycie tego łańcucha? Było go słychać ? jeśli tak to w którym momencie.Pozdrawiam

desmo999

Postautor: desmo999 » poniedziałek, 25 października 2010, 22:38

hmmm ,czm sie objawiało. Dość głośnym waleniem przy ruszaniu bez dodawania gazu ( metaliczny dzwiek ) jak i również słychać było go porządnie na wolnych obrotach jak się obroty skręciło poniżej 1000rpm. Wiem że mogę stary silnik potraktować jako dawcę ale przy okazji chciałem rozrząd i ten łancuch dać nowy i mieć spokój na 80tkm:)

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 26 października 2010, 16:16

desmo999 pisze: Dość głośnym waleniem przy ruszaniu bez dodawania gazu ( metaliczny dzwiek )

Podobnie miała moja XJ 650 z łańcuchem rozrządu szorował po pokrywie zaworów, przy wymianie moto miało 120kkm

desmo999

Postautor: desmo999 » wtorek, 26 października 2010, 16:32

hmmm, tylko w tym przypadku jestem pewnien że to łańuch napędu alternatora. 2 silniki mam rozpołowione i moge sobie porównać co i jak jest zurzyte. Tyle że nie wiem gdzie ten łańcuch mogę dostać . DID nie ma w ofercie. Ktośgo może wymieniał ?? Ostatnią deską ratunku jest serwis ale wiadomo jak tam zdzierają:(

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 26 października 2010, 16:37

Nie chodzi mi o to że to rozrząd tylko że na pewno masz łańcuch zużyty, tak tylko napisałem ponieważ WojtaS napisał czym to się objawia ;-)

desmo999

Postautor: desmo999 » wtorek, 26 października 2010, 16:46

aaa :) oki:)zwracam honor:) Trzeba szukać dalej - hmmm gdyby chociaż symbol jakis był na tym łańcuchu.............. :-)no nic może na pasek przerobię:)

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 526
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » wtorek, 26 października 2010, 18:37

łańcuch kupisz na metry u http://www.olekmotocykle.pl/
wystarczy zadzwonić

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » wtorek, 26 października 2010, 20:09

desmo999 pisze:hmmm ,czm sie objawiało. Dość głośnym waleniem przy ruszaniu bez dodawania gazu ( metaliczny dzwiek )


u mnie jest to samo ale tylko na zimnym silniku, i właśnie zastanawiam się cóż to może być, ale obstawiałem na rozrzą bardziej.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 27 października 2010, 19:44

WojtaS pisze:u mnie jest to samo ale tylko na zimnym silniku

Niewiem jaka jest u ciebie przyczyna ale ja tak mam w XJ 650 przez 3-5 sekund daje po zaworach przy zimnym silniku i przestaje nie zgłębiałem tematu ale myślę, że w moim przypadku tak ma być

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 27 października 2010, 20:40

WojtaS pisze:
desmo999 pisze:hmmm ,czm sie objawiało. Dość głośnym waleniem przy ruszaniu bez dodawania gazu ( metaliczny dzwiek )


u mnie jest to samo ale tylko na zimnym silniku, i właśnie zastanawiam się cóż to może być, ale obstawiałem na rozrzą bardziej.


to na pewno jest to co pisze desmo. Mam to samo. Bigos czy Jubiler pisał żeby się tym nie przejmować mechanicznie. No bo dzwięk to inna sprawa i zależy od wrażliwości
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » środa, 27 października 2010, 20:49

Właśnie obstawiałem rozrząd ale po sugestii desmo999 może to być napęd alternatora, trochę się zacząłem bać , ale jak to napęd alternatora to nic chyba nie będe z tym nic robił.

desmo999

Postautor: desmo999 » czwartek, 28 października 2010, 17:37

Niestety u Olka też nie ma tego łańcucha. Pozostaje serwis yamahy:)Co do odgłosów to rozrząd bardziej taki grzechoczący dzwięk dawał a tutaj jest typowe metaliczne walenie. Czy się tym przejmować - wiadomo kwestia wrażliwości a ja bardzo wrażliwy jestem:) Niestety z tego co się dowiedziałem łańcuch nie jest skuwany - wiec i cały wał trzeba rozpiąc od tłoków:(Zima długa na szczeście:)

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 28 października 2010, 19:31

Ja tam bym nic nie rozpinał z wału. W CBX-ie kiedyś łańcuszek rozrządu wymieniałem w ten sposób że stary rozciąłem (wcześniej ustawiłem wał z wałkami rozrządu na znaki), nowy podpiołem do starego i obracając wałem za pomocą klucza łańcuszek się wymienił :) Tylko trzeba pamiętać żeby zabezpieczyć końcówkę nowego łańcuszka (przywiązać coś do niego albo przywiązać drutem łańcuszek np do bloku, ramy gdzieś) żeby nie trzeba było sie potem motać z wyciąganiem go gdzieś z pomiędzy cylindrów. Potem ustawiasz na znak wał jak z przed wymiany, sapinasz łańcuch, zakuwasz dwoma młotkami i śmiga jak na nowym :D Proste i nie trzeba całego silniora rozbebeszać. Gdyby się do Ciebie ktoś kto ma o tym pojecie wybrał albo Ty byś się przyjechał do jakiegoś serwisu na diagnozę. Może to nie to wcale. Bo tak pisać to sobie możemy.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Głaz

Postautor: Głaz » poniedziałek, 3 stycznia 2011, 15:23

Z tego co piszesz to jest to właśnie napęd alternatora KLASA chyba ma ten łańcuch a z wymianą to patent Konia jest ok tylko w xjr trzeba misę olejowa zwalić i powinno się obyć bez rozpoławiania karterów. Sam się przymierzam do tej operacji :mrgreen:

O proszę link do łańcucha do xjr 1300 '99
http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/produ ... -1300.html

Pasuje do wszystkich modeli XJR

fedek

Postautor: fedek » sobota, 19 lutego 2011, 11:40

jestem bardzo ciekaw czy ktos juz wymienial lancuch alternatora bez rozbiorki silnika,,u mnie ucicha on dopiero przy jakis 1700-2000 obr,,,a tak to strasznie go slychac,,i strasznie mnie to denerwuje
wiec jak komus sie udało go wymienić jakimś prostym sposobem to proszę o opis i doświadczenia z tym związane

Fido

Postautor: Fido » piątek, 9 grudnia 2011, 20:05

Wiem że to stary temat ale może komuś się przyda.

Wymianę łańcuszka wstępnego przeniesienia napędu (napęd alternatora) przerobiłem u siebie.
Nie znam dokładnie budowy silnika XJR ale jeśli nakrętki mocujące stopy korbowodowe znajdują się od strony cylindrów a nie od strony miski olejowej to bez rozbiórki całego piecyka się nie obędzie.
Nie ma innej możliwości nawet najmując Davida Koperfilca.

Czemu u siebie go wymieniałem?
Bo już dawał po uszach i miałem go dosyć.
Strasznie brzęczał i walił po ślizgu.

Operacja wymiany nie jest skomplikowana.
Nie użyłem ani jednego specjalistycznego narzędzia typu ściągacz lub inne takie.
Koszt jednak spory bo to nie tylko sam łańcuszek.
U mnie zamknęło się w granicach 1600 zł.
Oczywiście można zejść taniej,w zależności od tego co chce się jeszcze wymienić by drógi raz nie rozkładać pieca.

Kilka fot podglądowych z prac.
https://picasaweb.google.com/fidotp/Rem ... directlink

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 9 grudnia 2011, 21:24

Fido pisze:Wiem że to stary temat ale może komuś się przyda.

Wymianę łańcuszka wstępnego przeniesienia napędu (napęd alternatora) ....


Ke? FJ/XJR ma łańcuchem napęd wstępny, myślałem, że przekładnia zębata jest.

Fido

Postautor: Fido » piątek, 9 grudnia 2011, 22:50

Niestety ma łańcuchem.
To zdjęcie nr. 28.8 z serwisówki XJR
Obrazek

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » sobota, 10 grudnia 2011, 22:28

Fido szacón za robotę i foty. Sporo zachodu miałeś...
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Fido

Postautor: Fido » niedziela, 11 grudnia 2011, 12:56

Ale opłaciło się.
Teraz można robić drugie sto tysięcy. :mrgreen:


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości