Przeróbka filrta oleju na matalowy zewnętrzny

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Przeróbka filrta oleju na matalowy zewnętrzny

Postautor: Piotr_MC_85 » niedziela, 3 lipca 2011, 13:29

W zwiąku z poruszeniem przeze mnie tego tematu w dziale obudowa filtra oleju, zamieszczam zdjęcia i schemat zrobiony na szybko w paint'cie.
Wczoraj specjalnie kulnąłem się do mechanika Piotra z serwisu Yamy Motorrad aby zrobić zdjęcia.

http://img837.imageshack.us/img837/6908/zdjcie0060g.jpg
http://img829.imageshack.us/img829/6498/zdjcie0062o.jpg
http://img405.imageshack.us/img405/7228/naba.png

W ten sposób można przerobić każdy filtr w obudowie aluminiowej na filtr zewnętrzny. Na zdjęciach jest pokazana przeróbka na Hondzie CB 550 z '88 roku (moto w trakcie kapitalnej restauracji dlatego jest bez kolektora). Naba ma zrbione delikatne żeberka chłodzące, IMHO fachowo zrobione.
Zdjęcia trochę kiepskie bo robione telefonem bez lampy błyskowej w kiepskim oświetleniu, niestety mój aparat był na wyjeździe ;-)
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 4 lipca 2011, 09:51 przez Piotr_MC_85, łącznie zmieniany 1 raz.

Solar

Postautor: Solar » niedziela, 3 lipca 2011, 15:13

Pioter cos linki nie funguja :!:

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » niedziela, 3 lipca 2011, 16:03

png działa, pozostałe niestety-nie

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 3 lipca 2011, 16:25

Myślę,że lepszym rozwiązaniem jest dotoczenie obudowy filtra z materiału bardziej trwałego od aluminium.Miałem kiedyś ten sam problem z obudową w FZR 1000.Kolega wytoczył puszkę ze zwykłej stali,została pomalowana i dokręcona.Działała bez zarzutu :mrgreen:
J....ć stare baby :)

Solar

Postautor: Solar » poniedziałek, 4 lipca 2011, 00:24

Wszystko u mnie juz chodzi.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » poniedziałek, 4 lipca 2011, 09:25

Od razu po wrzuceniu sprawdzałem i hulało, teraz tyż działa

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Postautor: maras954 » niedziela, 7 sierpnia 2011, 22:20


Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 7 sierpnia 2011, 22:24

Po niedawnej awarii łańcucha napędowego u mnie stwierdzam, że oryginał okazał się lepszejszy na 100% jak filtr typu samochodowego.... Nie naruszony pozostał, jakbym miał przeróbkę na "mniej roboty przy wymianie filtra" to bym @#$#$% do teraz pewnie :lol: .


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości