wymiana oleju

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
xjr tomek

Postautor: xjr tomek » niedziela, 27 stycznia 2013, 09:24

artur co do tego to mozna polecac kazda zachodnia marke , pamietam ze kiedys shell robil takie gówno i w KTMach slizgaly sie sprzegla , np. ja leje motorex szwajcarski albo motul pólsyntetyk , do 2 suwa mieszankowy total sport pólsyntetyk , napewno jak wlejesz :

motorex
motul
castrol

bedzie git , a tak ogólnie mówiac kazdy jest dobry, bo musi spelniac wartosci , przechodza kontrole itd.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 27 stycznia 2013, 10:47

Arturze,Tomek ma rację-nie ważna jest marka tylko specyfikacja danego produktu.Ludzie często kierują się doświadczeniem danej marki i wybierają w większości tę znaną.W Polsce od dawna w motocyklowych olejach wiedzie prym Motul spychając innych producentów na dalsze miejsca.Tak już jest.A przecież oliwy do moto robi prawie każdy znany producent.Jest jeszcze jedna sprawa-ilość i rodzaje produktów przeznaczonych w tym przypadku do smarowania silników motocyklowych.Na naszym rynku to właśnie Motul ma ich najszerszą gamę i to chyba decyduje.Zapytajcie właścicieli puszek,który z nich zna oleje i markę Motul-co dziesiąty. ;-)
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 27 stycznia 2013, 11:14

Może niech arturowi odpowiedzą ci, dla których marka oleju robi różnicę.
Bo, jak sądzę, taki jest sens pytania.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Maniek

Postautor: Maniek » niedziela, 27 stycznia 2013, 13:44

Jeśli o nie chodzi to Motul jest najlepszy. Do mojej leję 5100 ester i nic się nie dzieje.
Do poprzedniej nalałem CASTROL o tych samych parametrach i niestety - więcej pobierał w trakcie jazdy i zupełnie inaczej się silnik zachowywał...

nit

Postautor: nit » niedziela, 27 stycznia 2013, 15:32

o tym castrolu to już nie jeden pisze złe rzeczy,motula nigdy nie lałem ale są przynajmniej pozytywne odzewy.Zmienię z valvolina 10w40 na motul 5100 15w50 zgodnie z opinią bardziej doświadczonych motórzystów bo ten Valvoline jest troszeczkę kiepskawy jak kupiłem moto to już tam był żółciutki a na koniec sezonu jakby się zrobił ciut rzadkawy a przez to motór głośniejszy co prawda zrobiłem ponad 5 tysi i może dlatego ,się wyeksploatował..ale nie znam się na tym.Może jestem przewrażliwiony.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 27 stycznia 2013, 15:55

piontek pisze:Może niech arturowi odpowiedzą ci, dla których marka oleju robi różnicę.
Bo, jak sądzę, taki jest sens pytania.

No, nareszcie.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 27 stycznia 2013, 19:05

I cisza....... :mrgreen:
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 27 stycznia 2013, 19:11

Dobra ! Leję motula bo jestem wygodny mam go pod ręką w dobrej cenie i często nie płacę gotówką.
( miałem jedną przygodę z castrolem :-x wymiana tarcz sprzęgłowych i zalanie motulem pomogła)

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 27 stycznia 2013, 21:14

Raz zalany miałem Shell i nie podobała mi się praca silnika. Ubywało też szybko jakoś. Z Motulem 5100 nie ma problemu.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

wegiel

Postautor: wegiel » niedziela, 27 stycznia 2013, 22:55

nit pisze:o tym castrolu to już nie jeden pisze złe rzeczy,motula nigdy nie lałem ale są przynajmniej pozytywne odzewy.Zmienię z valvolina 10w40 na motul 5100 15w50 zgodnie z opinią bardziej doświadczonych motórzystów bo ten Valvoline jest troszeczkę kiepskawy jak kupiłem moto to już tam był żółciutki a na koniec sezonu jakby się zrobił ciut rzadkawy a przez to motór głośniejszy co prawda zrobiłem ponad 5 tysi i może dlatego ,się wyeksploatował..ale nie znam się na tym.Może jestem przewrażliwiony.


valvoline to nie jest kiepskawy olej lałem do motocykla i leje do aut. z castrolem miałem nie miłe doswiadczenia ale tylko w aucie,a motul ładnie pachnie jak się odkręci butelkę.
a ty mój drogi kolego przewrażliwiony jesteś na pewno :D

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » niedziela, 27 stycznia 2013, 22:57

Nie rozumiem skąd się bieże tyle maszynopisu na stronie o tak prostej sprawie jak wymiana oleju. Co trzeba zrobić i jak zostało wszystko napisane olej jaki trzeba wlać trzeba wyczytać z instrukcji najważniejsza klasa lepkości nie mniej niż któraś tam.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » niedziela, 27 stycznia 2013, 23:08

Ja zalałem ostatnio repsola. I wszystko było i jest gitara.
Cena też dobra.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 27 stycznia 2013, 23:22

@ koniu - z lenistwa :mrgreen: po co czytać ?

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 28 stycznia 2013, 07:24

Temat oleju zwiastuje wiosnę.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
andrexjr
Posty: 139
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 18:57
Model i rocznik moto.: XJR 1300sp-1999
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Postautor: andrexjr » poniedziałek, 28 stycznia 2013, 08:57

Do mojego motocykla leję Castrola 10w40 półsyntetyk.Leję go od kiedy mam moto tj2004r.Daje radę, zwłaszcza wiosną i jesienią.Gorzej latem w upały-trochę dzwoni serce.Dodam,że na tym moto zrobiłem 80 tys.km.Poślizg sprzęgła występował zawsze na zimnym silniku ,po rozgrzaniu ustępuje.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » poniedziałek, 28 stycznia 2013, 09:43

farba pisze:Dobra ! Leję motula bo jestem wygodny mam go pod ręką w dobrej cenie i często nie płacę gotówką.
( miałem jedną przygodę z castrolem :-x wymiana tarcz sprzęgłowych i zalanie motulem pomogła)

Misiek też miał takową na castrolu 10w40 z beczki od lokalnego punktu serwisu, tylę że u niego pomogła sama wymiana oleju i nie wymieniał tarcz do końca posiadania XJRy. ;-)

ivo pisze: Ja co roku praktycznie leję olej innej marki.

IVO należy Ci się jakaś nagroda za testowanie - jakby nie było to też poświęcenie.

Z moich doświadczeń również wynika że 15W lepsze od 10W. Po zmianie z 15 na 10 od razu czuć różnicę pracy silnika, najmocniej dają się we znaki doznania akustyczne, prócz tego odczuwalna jest mniej płynna i nerwowa praca silnika. Ale to tylko moje spostrzeżenia.

GhostDog
Posty: 2810
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 28 stycznia 2013, 10:10

wlałem Platinum bo tańsze od Motula :mrgreen:
a po za tym te lepkości i inne pierdy jakoś nie trafiają do mej głowy

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » poniedziałek, 28 stycznia 2013, 11:44

mi castrola pilajak wsciekla; potem by ipon bylo ok ,kolejny olej to motul 5100rowniez ok i na koniec od 2 sezonow pomykam na 300v ot cala historyja :mrgreen:

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 28 stycznia 2013, 11:53

300V jest coraz tańszy-wiele osób na niego przechodzi.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 28 stycznia 2013, 20:45

GhostDog pisze:wlałem Platinum bo tańsze od Motula
a po za tym te lepkości i inne pierdy jakoś nie trafiają do mej głowy

ciepło, ciepło...
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

mrymek

Postautor: mrymek » poniedziałek, 28 stycznia 2013, 23:07

Czytam i czytam, czas podsumować do wtrysku z 2010r: Castrol odrzucany, polecany Motul 300V 15w50?

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 28 stycznia 2013, 23:21

Tak! Przynajmniej jeśli chodzi o lepkość.
Występuje tu zadziwiająca zgodność. Nawet ci, którzy używają 10W/40 (w tym i ja) podkreślają, że za mało lepki (w języku potocznym: "za mało gęsty") jest przy wysokich temperaturach.

Mam taką koncepcję, że Motul jest w Polsce tak popularny, bo w pewnym momencie brzmi tak samo jak motór. Sugeruje wyraźnie specjalizację motocyklową.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 29 stycznia 2013, 01:31

26 stron o olejach? Czy ktoś to w ogóle jeszcze czyta?

Piontuś, mi się motul kojarzy z MOciulem :mrgreen:

mrymek pisze:Czytam i czytam, czas podsumować do wtrysku z 2010r: Castrol odrzucany, polecany Motul 300V 15w50?


Pisałem już to kilkanaście razy.
Ja swojej leję 300V 10W40 i jest ok. Sprawdził się zarówno w klimacie śródziemnomorskim, jak i na dalekiej północy. Jest ok do jazdy spacerowej, turystycznej i na tor. Najwięcej bez wymiany zrobiłem 14-15 tyś, normalnie robię około 10tyś. Nigdy nie dolewałem. Motocykl na tym shit'cie zrobił jakieś 56tyś. Silnik w środku jak nowy. Bakterii - wpierda!@czy nie stwierdziłem. Mam założony termometr, silnik nigdy i nigdzie się nie przegrzał.

co nie znaczy, że tak samo nie miałbym na innym oleju (jestem przekonany, że o 90% oliw wymienianych przez Was też bym podobnie mógł napisać, ale nie napiszę bo nie przetestowałem na takim dystansie).

NIE STRESUJCIE SIĘ TAK TYMI OLEJAMI. XJRy potrzebują jeździć, zapierdzielać, a nie stać na podnośniku w serwisach. Najlepsze smarowanie zapewnimy motocyklom jeżdżąc nimi.

Szczerze pisząc, to jak czytam, że u nas lepiej 15W50 a gdzieś tam 10W40 i to ma mieć duże znaczenie to mi się śmiać troszkę chce. Na tym samym oleju jeździłem zarówno przy temp ~0C jak i w upałach blisko 40 stopniowych. XJRa idzie jak pierdol!@ęta w każdych warunkach na tych samych parametrach lepkościowych.

z tego co pamiętam to w manualu jest napisane, że w naszym klimacie pasuje co najmniej kilka typów tych lepkości.

pozdro
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
andrexjr
Posty: 139
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 18:57
Model i rocznik moto.: XJR 1300sp-1999
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Postautor: andrexjr » wtorek, 29 stycznia 2013, 08:17

Amen-napisał Marian.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 29 stycznia 2013, 08:32

Napisałem wyżej, że 15W lepsze od 10W - to tylko moje być może błędne spostrzeżenia. Jak widać po różnych opiniach na pewno nie szkodzi lepkość taka jak 10W. 15W może być korzystniejsze gdy silnik będzie wykazywał pewne oznaki zużycia - najprawdopodbniej będą to pierścienie, ew. uszczelniacze zaworowe. Na taki wynik przyjdzie jeszcze nam poczekać bo to min.~150 kkm lub więcej. Do mojej XJ650 '81 też lełem 10W40 castrola nieszczęsnego właśnie i troszkę ubywa, ale dolewać też nie trzba wymiana wg. manuala 6000 km. Moto ma 127kkm i przebieg nie rośnie, narazie.

mrymek pisze:do wtrysku

Niech ktoś się wypowie, bo wg mnie silniki (w środku) raczej nie odbiegają od siebie :?:
z tego co wiem:
- cylindry bez żeliwa
- napęd prędkościomierza przy wałku zdawczym

Jest natomiast różnica między wymianami, od początku było 6000 km, a od RP 10 10 000 km.
To przyczyna technologiczna/zmiana materiału, czy zastosowanie oleju o innych parametrach.
Ostatnio zmieniony wtorek, 29 stycznia 2013, 09:05 przez Piotr_MC_85, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » wtorek, 29 stycznia 2013, 08:44

Piotr_MC_85 pisze:Napisałem wyżej, że 15W lepsze od 10W - to tylko moje być może błędne spostrzeżenia.
Piotrek nie tylko twoje-moje też. ;-)
J....ć stare baby :)

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » wtorek, 29 stycznia 2013, 10:25

i moje tez :padam:

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 29 stycznia 2013, 11:15

z manualca mojego, dostępnego na naszej stronie:
Obrazek
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 29 stycznia 2013, 11:44

:padam:
Maryjanie :!: :zdrowko:

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » wtorek, 29 stycznia 2013, 15:53

czyli lac rzepakowy i nie marudzic :mrgreen:


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości