wymiana oleju

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 26 marca 2010, 14:55

KUBEŁ pisze:dzięki za szybką odpowiedź

zaraz, zaraz nie tak szybko. Poczekaj na głosy przeciwne. Będą :mrgreen:
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

KUBEŁ

Postautor: KUBEŁ » piątek, 26 marca 2010, 15:58

ok wiem, że się takowe pojawią. Ale ja chcę dzisiaj oleum kupić a twoja opinia pokrywa się z tym o czym czytałem już w różnych artykułach prasowych. Zaleję 5100 połowa kasy w kieszeni zostanie :)) Pozdro

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » niedziela, 28 marca 2010, 16:42

ja wtym sezonie zamienilem castrola (zarla olej) na ipon teraz zobacze czy bedzie cos lepiej :?:

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 28 marca 2010, 20:28

jacekxjr78 pisze: zobacze czy bedzie cos lepiej

jacek - jak to zobaczysz ?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » niedziela, 28 marca 2010, 21:34

bedzie jechal i patrzyl w okienko. Artur, przeciez to proste... ;-)
hubertm

KUBEŁ

Postautor: KUBEŁ » poniedziałek, 29 marca 2010, 13:46

Panowie muszę wam powiedzieć , że sztrasznie się umęczyłem przy zmianie oleju. Przez nieuwagę i brak doświadczenia przyciąłem dekielkiem od filtra oleju, przewód od czujnika stopki bocznej. Już teraz wiem dlaczego w instrukcji jest napisane żeby po uruchomieniu sprawdzić czy nie ma wycieków hihi:)
Tak więc dla początkujących majsterkowiczów - uwaga na przewód przy deklu filtra oleju.
Udało się po drugiej próbie i teraz jest git.
Pozdrawiam wszystkich :)

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » poniedziałek, 29 marca 2010, 14:08

to przycięcie na swoim koncie to ma zapewne połowa forumowiczów zmieniająca sama olej. Ciebie również dopisujemy do tej listy :-D
hubertm

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » poniedziałek, 29 marca 2010, 15:55

ja tam kosę odkręcałem.
bye

balth

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 29 marca 2010, 20:13

Ale jak o tym kabelku napisałem wcześniej w temacie trzeba było tylko przeczytać nie byłoby strat na budowie :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Jacek

Postautor: Jacek » wtorek, 30 marca 2010, 07:58

a ja muszę się pochwalić że zmieniłem olej , ale urwał mi się gwint na spuście :cry: i już nie mam oryginalnego korka :-(

KUBEŁ

Postautor: KUBEŁ » wtorek, 30 marca 2010, 10:58

Przyznam że czytałem na forum o wymianie oleju ale chyba niedokładnie bo o kabelku nie doczytałem. Mam nauczkę na przyszłość :)

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » wtorek, 30 marca 2010, 19:17

czyzbys artur nie wiedzial na czym polega sprawdzanie poziomu oleju? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 30 marca 2010, 20:15

Za dobrze Jacek chciałeś do ciągnąć ?
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Jacek

Postautor: Jacek » środa, 31 marca 2010, 07:00

nie już wcześniej był kiepski gwint ja tylko pogorszyłem , a ty Koniu nie miałeś też tego problemu

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 31 marca 2010, 16:02

Nie na szczęście, przegwintowałeś na większą śrubę?
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Jacek

Postautor: Jacek » środa, 31 marca 2010, 19:57

poprawiłem istniejący gwint gwintownikiem i dorobiłem ciut dłuższy korek z przewody paliwowego na razie trzyma

W0_KOSA

Postautor: W0_KOSA » środa, 21 kwietnia 2010, 07:45

Ja też miałem taki problem to zrobiłem gwint 2mm większy, kupiłem śrubę z pełnym gwintem aby do końca się wkręcała i dodatkowo specjalną miedziano-gumową uszczelkę. Wymieniałem to z miesiąc temu i zrobiłem ok. 2000km i wszystko jest w porządku. Śruba i misa suchutka.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 21 kwietnia 2010, 08:09

W0_KOSA pisze:dodatkowo specjalną miedziano-gumową

W poprzednim motocyklu, w zwiazku z uszkodzeniem podkładki miedzianej zastosowałem czerwona uszczelkę od gorącej wody i wszystko było ok
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

W0_KOSA

Postautor: W0_KOSA » środa, 21 kwietnia 2010, 08:20

No zobaczymy jak to się sprawdzi. Ale tę uszczelkę co wsadziłem to ona jest właśnie specjalna do korków od oleju. Myślę że producent pomyślał że ma wytrzymać wyższe temperatury.

Jacek

Postautor: Jacek » środa, 21 kwietnia 2010, 16:10

jestem ciekaw jak wygląda taka uszczelka

Awatar użytkownika
darek
Posty: 219
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Postautor: darek » poniedziałek, 7 czerwca 2010, 19:34


Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 7 czerwca 2010, 20:00

Nikt nie wymyślił jeszcze patentu, żeby się nie lało po kolankach? Aż boli jak na to patrzę :)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » wtorek, 8 czerwca 2010, 19:16

Przydałby się taki sam filmik bądz ilustrowana instrukcja co do regulacji zaworów. :-)

scubidoo

Postautor: scubidoo » wtorek, 25 stycznia 2011, 22:19

Wlasnie szykuje sie do wymiany oleju. Moze mi ktos dokladnie wyjasnic co z ta chlodnica? Padaja rozne stwierdzenia, ze nie trzeba nic odkrecac olej sam splynie do miski. Inni pisza ze zalezy cos odkrecic. Jak to jest prawidlowo :?: Mam 4l motula ale jest napisane ze calkowita pojemnosc wynosi 4,2l. Wiec ile musimy zalac jesli chcemy wymienic caly olej i co nalezy odkrecic aby fachowo wykonac wymiane. help

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 25 stycznia 2011, 22:26

Kolego grzejesz lekko silnik, odkręcasz korek spustowy pod silnikiem, odkręcasz śrubkę do spuszczenia oleju z filtra, odkręcasz filtr. Zakładasz nowy filtr namoczony lekko w świeżym oleju, skręcasz wszystko, zalewasz olejem. Wejdzie lekko ponad 3 litry. Siadasz na moto i zapindalasz ;)
Pisząc krótko to co w chłodnicy zostanie olewamy ;)
znaczy ja tak robię :)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

scubidoo

Postautor: scubidoo » wtorek, 25 stycznia 2011, 23:11

mariuszdg pisze:Pisząc krótko to co w chłodnicy zostanie olewamy

Taka odpowiedz mnie zadowala :mrgreen:

pardi

Postautor: pardi » środa, 26 stycznia 2011, 17:52

mnie zainteresował olej Motul 300v pisze w ofercie ze stosowany do wyslilonych silników ktoś go może stosuje? Dotychczas jezdziłem na Motul 5100 ijest wszystko git czy warto wydać na 300v więcej czy nie ma to znaczenia skoro jest ok?

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 26 stycznia 2011, 18:04

To są dwa róźne produkty. 5100 jest 0,5 syntetyk, a 300v (którego i ja stosuje) to pełen syntetyk. W Twoim przypadku proponuję pozostać przy tym, którego używasz.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Fafik

Postautor: Fafik » środa, 26 stycznia 2011, 18:36

ipone 10w40 wczoraj zakupiłem, obecnie producent daje 1L gratis czyli za 5 litrów 1/2 syntetyka zapłaciłem (z małym rabatem) 120zł

podobno dobry olej, nie rozlewany w Polsce :)


by spuścić olej z chłodnicy wystarczy odpiąć węże?

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 26 stycznia 2011, 19:18

Mi przy wynianie weszło ostatnio 3,15 L

XRzysJek pisze:Czy ktoś z Was stosował śrubę spustową magnetyczną i mi powie:

Stosuję, ale nie w XJR tylko w innych pojazdach. Jak silnik świerzy to dużo opiłków nie zbiera, ale w miarę zwiększania się przebiegu obecność magnesu jest coraz bardziej uzasadniona. Moim zdaniem warto mieć takie coś, bo działa i jest pożyteczne :-D


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości