wymiana oleju

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » środa, 6 stycznia 2010, 20:22

A co sądzicie o oleju Bel Rey. Nie wiem jak to się pisze.
No i jaki symbol polecacie półsyntetyka 15/40 10/40 czy jaki bo w motocyklowych olejach jestem trochę zielony.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 7 stycznia 2010, 22:52

WojtaS pisze:A co sądzicie o oleju Bel Rey. Nie wiem jak to się pisze.
No i jaki symbol polecacie półsyntetyka 15/40 10/40 czy jaki bo w motocyklowych olejach jestem trochę zielony.
Pozdrawiam

Bel Ray, artur na tym jeździ... niech się wypowie :)
hubertm

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 8 stycznia 2010, 02:34

hubertm pisze:el Ray, artur na tym jeździ... niech się wypowie

się wypowie, jak hubertm powie skąd wie ?

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » sobota, 9 stycznia 2010, 12:30

Jeździłem jeden sezon na Bel Ray i złego słowa nie powiem na ten olej, może być.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » sobota, 9 stycznia 2010, 21:12

artur pisze:
hubertm pisze:el Ray, artur na tym jeździ... niech się wypowie

się wypowie, jak hubertm powie skąd wie ?

chyba się kiedyś chawiłeś... ;)
hubertm

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » wtorek, 12 stycznia 2010, 17:20

Witam.
Artur jeśli możesz to powiedz jakie oznaczenie miałby mieć półsyntetyk tego bel reya? 15/40 czy jakie?
bo Chciałbym półsyntetyka na początek.
Dzięki Pozdrawiam

Jacek

Postautor: Jacek » wtorek, 12 stycznia 2010, 19:26

WojtaS
półsyntetyk zawsze ma oznaczenia 10w40 , no może są rzadkie wyjątki że zamiast 40 jest 30 lub 50

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » wtorek, 12 stycznia 2010, 19:52

Dzięki
A co oznaczają te cyfry pierwsza i druga gęstość i lepkość?? jeśli tak to która co.
Pozdr.

Solar

Postautor: Solar » wtorek, 12 stycznia 2010, 20:50

Pierwsza oznacz lepkosc w okresie letnim a druga(W-winter) w okresie zimowim.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 13 stycznia 2010, 08:42

WojtaS pisze:Artur jeśli możesz to powiedz jakie oznaczenie miałby mieć półsyntetyk tego bel reya? 15/40 czy jakie?

Szczerze mówiac to nawet nie wiem. Zalewali mi ten olej w motocyklowym warsztacie, dostawałem 0,5 l na dolewki i tak w kółko. Teraz jednak jak pisałem wyżej mam syntetyk ............ no rzesz kuźwa zapomniałem - Mobil albo Castrol.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » środa, 13 stycznia 2010, 17:26

Witam.
Wiem ,że trochę przynudzam już z tym olejem ale dzisiaj znalazłem w sklepie na mieście olej REPSOL 10w40 . Słyszeliście coś może o repsolu w końcu to "hondy" olej może być dobry co wy na to? cena 95 zł za 4 litry wydaje się być ok.

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 526
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » środa, 13 stycznia 2010, 17:30

Dobry, tylko sprawdź cz na pewno jest to olej motocyklowy.
Ostatnio zmieniony czwartek, 14 stycznia 2010, 18:50 przez zela-r1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mario12
Posty: 136
Rejestracja: sobota, 19 września 2009, 13:03
Model i rocznik moto.: XJR1200 1998
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Postautor: Mario12 » środa, 13 stycznia 2010, 19:29

a ja dzisiaj kupiłem sobie Motula 5100 10w40 (4L)+ filtry oleju i powietrza i dalem za wszytko 190 zł . Jest to dobra cena?
XJR 1200SP '98r. Christian Sarron edition
GS 500 '98r.

Motocykl jest jak wódka - poniżej pół litra nie opłaca się kupować

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 13 stycznia 2010, 20:27

Ale tu miało być o wymianie oleju z resztą wydaje mi się że już od kilku postów temat jest wyczerpany i rozmowy o olejach ich cenach może przenieść gdzie indziej pozakładać tematy o olejach konkretnych marek i tam pisać ? Wodzu tnij :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 14 stycznia 2010, 08:45

tzw - wojskowy dryg ;-)
st. szeregowy rezerwy artur - odmeldowuje się
Ostatnio zmieniony czwartek, 14 stycznia 2010, 18:51 przez artur, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5575
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 14 stycznia 2010, 18:52

W weekend się tym zajmę.

danzig00

Postautor: danzig00 » środa, 24 marca 2010, 19:38

W zeszłym sezonie kupiłem filtr oleju firmy hiflofiltro HF401 i co się okazało że duży oring w komplecie jest za duzy :shock: a dzisiaj kupiłem firmy k&n kn401 i też sie okazało że ten duży oring jest za duży :shock:
Powiedzcie mi jaki mam kupić filtr żeby było OK bo mnie nerwa taka bierze że szok i panika

Jacek

Postautor: Jacek » środa, 24 marca 2010, 20:18

ja też kupiłem hf401 i wydaje mi się ze ten duży oring jest za duży ale jeszcze nie sprawdzałem

[ Dodano: 2010-03-24, 20:20 ]
ja też kupiłem hf401 i wydaje mi się ze ten duży oring jest za duży ale jeszcze nie sprawdzałem wcześniej miałem filtr firmy champion ale nie pamiętam symbolu i pasował

Awatar użytkownika
andzik
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

Postautor: andzik » środa, 24 marca 2010, 20:29

powiem tak, jak wymienialem w swojej krówce oleum tez mi sie na pierwszy rzut oka wydawalo ze ten oring jest za duzy , przy nakladaniu tez zrobila sie wystajaca faldka, ale troche cierpliwosci, obkrecenie kciukiem po obwodzie i wskoczyl oring na swoje miejsce ,takze proponuje jeszcze raz spróbować, powodzenia! ;-)

suzigsx1
Posty: 200
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
Województwo: E-łódzkie

Postautor: suzigsx1 » środa, 24 marca 2010, 20:53

Identycznie było u mnie,najpierw zdziwko mnie chapnęło i nerwy że mi serwis gówno wcisnął ale po chwili zabawy jak wyżej było już ok ;)
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu

pardi

Postautor: pardi » środa, 24 marca 2010, 21:19

macie rację oring rzeczywiście wydaje się za duży ale jest ok wymieniłem ,skręciłem przejechłem prawie stówke i wszystko wporzo.Z przykręcaniem dekla tez straszyli ze pęknie dokręciłem na oko i jest dobrze aż zem się zdziwił bo był dojebany na maksa a mimo to nie był pęknięty

Awatar użytkownika
darek
Posty: 219
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Postautor: darek » czwartek, 25 marca 2010, 07:25

Ja tam zostawiałem zawsze stary oring bo także wydawał mi się ten nowy za duży .
Na dokręcanie pokrywy filtra bez dynamometru mam swój patent.
Siła 15 N to w przybliżeniu wygląda tak , do klucza nasadowego przytwierdzam ramię długości 1 metra , ustawiam w poziomie a następnie koniec obciążam ciężarem 1,5kg i po sprawie .
Dekielek przykręcony zgodnie z zaleceniami.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 25 marca 2010, 09:04

darek pisze:Siła 15 N to w przybliżeniu wygląda tak , do klucza nasadowego przytwierdzam ramię długości 1 metra , ustawiam w poziomie a następnie koniec obciążam ciężarem 1,5kg i po sprawie

Na tej lekcji fizyki musiałem być na wagarach. A nie 15 kg ?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Jacek

Postautor: Jacek » czwartek, 25 marca 2010, 19:31

artur mnie się zdaje ze to bardziej skomplikowane ale jak u darka nie cieknie to chyba dobrze ;-)

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 25 marca 2010, 19:39

To się powinno na wektorach rozpisywać, ale co do jednostek chociaż:
Moment siły mierzymy w niutonometrach. Moment M jest równy Siła F razy ramie r
Siły nie można traktować jako masy obciążającej klucz.
Newton kiedyś wymyślił, że F=m*a (F, oraz a to wektory - trzeba pamiętać, że mają kierunek, zwrot oraz wartość).
W naszym przypadku:
m=1,5kg
a=9.81m/s^2 (w zaokrągleniu 10) - tzw przyspieszenie ziemskie.
r=1m
15Nm=1,5kg*(9,81m/s^2)*1m
Każdy fizyk, czy mechanik by mnie opierdzielił, za takie objaśnianie, ale troszkę choć mam nadzieje, że pomogłem.
^2 - do potęgi drugiej
dla ułatwienia obliczeń przyjmuje się, że przyspieszenie ziemskie wynosi 10m/s^2 - dlatego pewnie Darek napisał, że w przybliżeniu.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 25 marca 2010, 20:31

mariuszdg, fizyk i mechanik (inżynier) pewnie by opieprzył. Ale ja uważam, że ucząc trzeba upraszczać a nie prowadzić to nadpoprawności. Mario powinieneś być nauczycielem! ;)

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » piątek, 26 marca 2010, 00:02

:zawstydzony: :zdrowko:
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

KUBEŁ

Postautor: KUBEŁ » piątek, 26 marca 2010, 14:39

Panowie doradźcie proszę,
moja maszyna jest z 99 rocznika i ma przebieg 23 tys. mil. Sęk w tym, że nie wiem jakim olejem była zalewana. Czytałem na naszym forum, że jak nie wiemy jakim olejem był zalany silnik to stosować 0,5 syntetyk. Sam nie wiem. Dajcie znać co byście wlali Motul 300V czy Motul 5100? I jaką lepkość? Z góry serdeczne dzięki :)

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 26 marca 2010, 14:50

KUBEŁ pisze:jak nie wiemy jakim olejem był zalany silnik to stosować 0,5 syntetyk.

Dyskusja była i to ostra. Jakimkolwiek olejem zalejesz, jego zadanie jest takie samo. Czy to syntetyk czy pół czy minerał. Masz trochę siana - zalej 300V masz troszke mniej to zalej 5100. ;-)
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

KUBEŁ

Postautor: KUBEŁ » piątek, 26 marca 2010, 14:52

dzięki za szybką odpowiedź. Pozdrawiam


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości