wymiana oleju

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: wymiana oleju

Postautor: farba » poniedziałek, 26 grudnia 2016, 19:11

Piotrek
Wywal stary zalej nowym a ten 7100 przy tym silniku i inerwałach wymiany nie ma większego sensu , szkoda kasy.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana oleju

Postautor: artur » poniedziałek, 26 grudnia 2016, 19:33

PiotrekBe pisze: Poza tym będzie inny olej, teraz będzie pełny syntetyk a wcześniej nie był.

Co przemawia za takim wyborem?
Dlaczego syntetyk jest lepszy i skąd to wiadomo? (poza opiniami mechaników bo te się nie liczą - wiadomo dlaczego)
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
PiotrekBe
Posty: 144
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: wymiana oleju

Postautor: PiotrekBe » poniedziałek, 26 grudnia 2016, 19:51

farba pisze:Wywal stary zalej nowym a ten 7100 przy tym silniku i inerwałach wymiany nie ma większego sensu , szkoda kasy.


Nie rozumiem. Ten 7100 ma bardzo dobre opinie, to jest sysntetyk. Właśnie jest sens stosowania lepszego oleju jak przebieg silnika jest tylko 12 tyś. km. To prawie nowy silnik. Ja ten motor chcę mieć na 10 lat.
A jaki olej byście mi proponowali?

P.S. Mam dojście do oryginalnego Motula 7100 w cenie 185zł za bańkę 4l.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: wymiana oleju

Postautor: farba » poniedziałek, 26 grudnia 2016, 20:53

Ten silnik konstrukcyjnie siedzi we wczesnych latach osiemdziesiątych i zbyt nowoczesny olej może mu zaszkodzić.
Nie twierdzę że zaszkodzi mu 7100 ale po prostu szkoda kasy bo jest o 30% droższy a temu silnikowi różnicy nie zrobi .
Przy ostatnich ciepłych latach 20w50 świetnie się sprawdza zwłaszcza jak dużo latasz po mieście.
Stare olejaki lubią treścią oliwę a nie jakieś hipsterskie siki
Ostatnio zmieniony wtorek, 27 grudnia 2016, 00:06 przez farba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 26 grudnia 2016, 23:32

VW Garbus, WSKa, Maluch, Żuk, Nysa.

Awatar użytkownika
PiotrekBe
Posty: 144
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: wymiana oleju

Postautor: PiotrekBe » poniedziałek, 26 grudnia 2016, 23:36

To mówicie że Motul 5100 10W40 spokojnie wystarczy do tego silnika?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 26 grudnia 2016, 23:53

Są ludzie, którzy jeżdżą XJRą na 300V i nie narzekają.

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 667
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: wymiana oleju

Postautor: Pershing » wtorek, 27 grudnia 2016, 00:01

W moim przypadku jak zakupiłem xjr poprzedni właściciel lał castrol . I kupując od niego ostrzegał mnie abym woził na wszelki wypadek małą butelkę oleju na ewentualną dolewkę podczas jazdy . Po zakupie zmieniłem olej na Bel Ray synthetic ester blend 10W-40 pól syntetyk .Woziłem butelkę na ewentualną dolewkę ale przejechałem 5000 km i nie musiałem dolewać oleju. Utrzymał się poziom pomiędzy max-min .
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana oleju

Postautor: artur » wtorek, 27 grudnia 2016, 00:05

Sprawa jest prosta jak cep.
Jedź po prostu do sklepu motocyklowego. Tam mają taką grubą książkę. Zapytaj o olej do xjr rocznik taki a taki...
Tam jest napisane jaki olej dedykuje producent yamahy xjr . Nie jest to syntetyk o ile pamiętam...
W zasadzie to koniec tematu... no ale - odkrywców, oraz surwiwalowców nie brakuje.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: hubertm » czwartek, 29 grudnia 2016, 08:31

Kupując moto od Ptyśka miałem zalany Motulem 300V, lałem go przez kolejne trzy lata., także pierwsze pięć lat pojeździlem na tej oliwie. Od Następnie Farba przekonał mnie do lania Motula 5100. Na dzień dzisiejszy moto ma 42 tys przebiegu i jest wszystko w porządku :-)

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
hubertm

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 295
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: WGM

Re: wymiana oleju

Postautor: Piotrek » czwartek, 29 grudnia 2016, 12:57

Sprawdź co mówi Yamaha i taki olej wlej. Ważne są parametry oleju i jego wymiana na czas a nie producent (Motul, Platinum, Lotos czy inny). Ten silnik powstawał kiedy prawie nikt o syntetyku czy półsyntetyku jeszcze nie słyszał. Do mojej Yamaha od lat leje 20w50 bo taki ma być i nie pytają jaki sobie olej życzę :)
Pozdrawiam, Piotrek

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: wymiana oleju

Postautor: GhostDog » czwartek, 29 grudnia 2016, 13:00

Zasada wymiany oleju jest taka: olej sie wymienia albo nie
Aha i jeszcze czy nie ma szkodnikow w silniku, czyli bakterii

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana oleju

Postautor: Tytus » niedziela, 1 stycznia 2017, 19:29

Na pewno są.
Piotrek pisze: Ważne są parametry oleju i jego wymiana na czas a nie producent (Motul, Platinum, Lotos czy inny). Ten silnik powstawał kiedy prawie nikt o syntetyku czy półsyntetyku jeszcze nie słyszał. Do mojej Yamaha od lat leje 20w50 bo taki ma być i nie pytają jaki sobie olej życzę :)

Mylisz się, czego przykład (jeden z wielu) podaje Perszing1988. Sam używałem różnych marek i są czasami ogromne różnice.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 1 stycznia 2017, 19:49

Tytus pisze:Na pewno są.
Piotrek pisze: Ważne są parametry oleju i jego wymiana na czas a nie producent (Motul, Platinum, Lotos czy inny). Ten silnik powstawał kiedy prawie nikt o syntetyku czy półsyntetyku jeszcze nie słyszał. Do mojej Yamaha od lat leje 20w50 bo taki ma być i nie pytają jaki sobie olej życzę :)

Mylisz się, czego przykład (jeden z wielu) podaje Perszing1988. Sam używałem różnych marek i są czasami ogromne różnice.


To dopiszę swoje:

Motul 10W40 seria 5100 - pomiędzy wymianami co 6kkm około 2 litry dolewki,
po przejściu na Fuchs Silkolenie 20W50 - pomiędzy wymianą koło 500-700ml dolewki.
Wymiana pieca- Fuchs 20W50- 3,5 litra+ 700ml w trasie(Motul 15W50) po 600km, do stanu jaki powinien być po zalaniu silnika na pusty układ, o czym zapomniałem w pośpiechu w przededniu wyjazdu urlopowego, po montażu i regulacji silnika,+ resztka z bańki Fuchsa po około 1,5kkm całkowitego nalotu, do teraz bez dolewek, zrobiłem koło 5kkm na silniku.

Także olej olejowi nierówny.

P.S. Idę do zbombionych.

Awatar użytkownika
ołr
Posty: 219
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2016, 17:30
Model i rocznik moto.: XJR1300 2007
Województwo: G-pomorskie

Re: wymiana oleju

Postautor: ołr » poniedziałek, 2 stycznia 2017, 18:40

O cholera Zdzislaw, to żeś pojechał z koksem :) A ja myślałem, że tu już zostało powiedziane wszystko na temat wymiany oleju ;)

Awatar użytkownika
PiotrekBe
Posty: 144
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: wymiana oleju

Postautor: PiotrekBe » poniedziałek, 2 stycznia 2017, 20:53

Zdzislaw pisze:
Motul 10W40 seria 5100 - pomiędzy wymianami co 6kkm około 2 litry dolewki,
po przejściu na Fuchs Silkolenie 20W50 - pomiędzy wymianą koło 500-700ml dolewki.
...

Także olej olejowi nierówny.

P.S. Idę do zbombionych.


@Zdzisław, jaki miałeś przebieg na silniku że potrzeba było aż 2 litry na dolewki?
Ja swoim Banditem mam przejechane 100 tyś i nie dolewam przez 6 tyś km ani kropli - ale jeżdżę bardzo spokojnie.

Awatar użytkownika
Unfamiliar
Posty: 1449
Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: PL

Re: wymiana oleju

Postautor: Unfamiliar » poniedziałek, 2 stycznia 2017, 21:42

Przejedziesz się RAZ TYLKO za Zdzisławem i zrozumiesz.
W ogóle przejdziesz na inny poziom motocyklowania:)
***** ***

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 2 stycznia 2017, 22:44

PiotrekBe pisze:
@Zdzisław, jaki miałeś przebieg na silniku że potrzeba było aż 2 litry na dolewki?
Ja swoim Banditem mam przejechane 100 tyś i nie dolewam przez 6 tyś km ani kropli - ale jeżdżę bardzo spokojnie.


Leszek dał odpowiedź:
Unfamiliar pisze:Przejedziesz się RAZ TYLKO za Zdzisławem i zrozumiesz.
W ogóle przejdziesz na inny poziom motocyklowania:)


:) .

Przebieg nie miał znaczenia, czy to było 36kkm czy 56, a nawet 66kkm. Mam porobione notatki, co i co ile dolałem. Jak się siedzi pod czerwonym polem przez długi okres, to tak zaś wychodzi.

Jazda spokojna, w trasie, prędkość do 110kmów/h na 5 biegu skutkowała zerowym, ewentualnie maciupeńkim zużyciem oleum.
Jazda 110kmów na drugim, czy trzecim podczas wokólkominowych(do 100km) wypraw, to już inna bajka.

Napisze może inaczej, XJRka pięknie idzie na trzecim biegu od 70/80 do 190km/h, podczas wyprzedzania sznurków jest to najmniej stresowy bieg :) . Dwójka kończy się przy około 155, oczywiście licznikowych kmach. Jazda oczywiście na niemieckich autostradach ;-) .

O spalaniu benzyny- 16L/100km nie wspomnę, taki kiedyś wynik uzyskałem.

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana oleju

Postautor: Tytus » wtorek, 3 stycznia 2017, 09:55

Oczywiście, że kręcenie, a nie przebieg ma większy wpływ na zużycie oleju. Tak samo, jak stosowanie 10W40 zamiast 20W50. Ja najmniejsze zużycie miałem na mineralnym QuakerState i na obecnym Royalu.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: wymiana oleju

Postautor: farba » wtorek, 3 stycznia 2017, 10:12

Prowadzicie dzienniczki jak emerytowani kierowcy automobili :?:

janot

Re: wymiana oleju

Postautor: janot » wtorek, 3 stycznia 2017, 14:30

Nigdy. Raz na rok wystarczy wymienić.
Motul 5100 , moto z przebiegiem ze 100k :-) Moja bierze ok. 50ml na 1000, ale ja 260 km/h nie jeżdżę.

pp-vmax

Re: wymiana oleju

Postautor: pp-vmax » wtorek, 17 stycznia 2017, 18:15

Koledzy

W XJR wymienia sie olej jak w każdym innym moto z mokrą miską.
Ponadto nie przesadzac z klasa oleju. Ten silnik nie jest wysilony, a ponadto to b. stara konstrukcja. Wtedy kiedy powstał, nawet najlepsze oleje nie były tak dobre jak obecne minerały:-)

pozdrówka

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Re: wymiana oleju

Postautor: pioro » wtorek, 17 stycznia 2017, 23:54

A ja się cały czas zastanawiam, po kiego grzyba oni wymyślają te nowe oleje .... konstrukcja silnika spalinowego pochodzi z 1860 (przynajmniej tak podają źródła) ... :zdziwko:
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana oleju

Postautor: artur » środa, 18 stycznia 2017, 08:14

Zależy jakie źródła. Dawno, dawno temu czytałem artykuł tłumaczony z radzieckiego że 50 lat wcześniej jakiś chłop na Syberii zbudował silnik spalinowy. Szach mat niedowiarki.
A ha i żarówkę też.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: wymiana oleju

Postautor: farba » środa, 18 stycznia 2017, 08:17

Bo silniki są coraz chudsze i zbudowane z coraz tańszych komponentów .
A cała ludzkość dała sobie wmówić że nowe jest lepsze i w tej pogoni za lepszym zatraciła zdrowy rozsądek.

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: wymiana oleju

Postautor: GhostDog » środa, 18 stycznia 2017, 08:43

artur pisze:Zależy jakie źródła. Dawno, dawno temu czytałem artykuł tłumaczony z radzieckiego że 50 lat wcześniej jakiś chłop na Syberii zbudował silnik spalinowy.


Z drewna zapewne?

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 295
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: WGM

Re: wymiana oleju

Postautor: Piotrek » środa, 18 stycznia 2017, 08:49

To sie nazywa INNOWACYJNOŚĆ ;) Firmy stawiają sobie za cel, że co rok albo częściej ileś tam nowości od nich ma sie pojawić na rynku. Potem je promują jako emejzing, better than ever. Ot, taka polityka koncernów teraz a najczęścioj to po prostu nowe opakowanie lub nazwa produktu.
Pozdrawiam, Piotrek

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Re: wymiana oleju

Postautor: pioro » środa, 18 stycznia 2017, 09:27

No dobra. Ja w 94', kupiłem z polecenia Fiata UNO55. W tym czasie potrzebowałem samochodu na krótko, jeden mi zajumali, a jeszcze nie wiedziałem co kupić, a potrzebowałem coś do momentu zakończenia spraw z ubezpieczalnią. Jeden znajomy mechanik polecił mi tego Fiata, jako samochód, mimo przejechanych 320 tys., regularnie serwisowany, i od nowości jeżdżący na dobrych olejach syntetycznych.
Dojechałem nim do 470 tys., kiedy to autobus ze Szwecji, spiesząc się na prom, nie zachował ostrożności i wjechał mmi w "doopę". Ubezpieczalnia złomowała mojego Fiacika ze względu na koszty naprawy, przekraczające wartość samochodu.
Żeby było śmieszniej, to silnik z tego fiata, został przeszczepiony do innego, bo był w bardzo dobrym stanie.
Mnie to właśnie wygląda na działanie oleju, i mimo iż znawcą tematu nie jestem, stosuję w swoich pojazdach oleje syntetyczne oraz staram się regularnie je wymieniać. W takich działaniach umacnia mnie to, że w 5 samochodach którymi jeździłem od nowości, w momencie sprzedaży, silniki były w stanie idealnym i zazwyczaj określanym jako nietypowo dobrym (przejechane od 140 do 270 tys.).

Piotrek pisze:To sie nazywa INNOWACYJNOŚĆ ;) Firmy stawiają sobie za cel, że co rok albo częściej ileś tam nowości od nich ma sie pojawić na rynku. Potem je promują jako emejzing, better than ever. Ot, taka polityka koncernów teraz a najczęścioj to po prostu nowe opakowanie lub nazwa produktu.


I pewnie bym się z tym zgodził, gdybym nie wiedział, że na rynku istnieje konkurencja, która to tylko czeka, żeby złapać swojego konkurenta na oszustwie i w ten sposób go pogrążyć.
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana oleju

Postautor: Tytus » piątek, 20 stycznia 2017, 10:28

Istnieje coś takiego, jak zmowa. Jeśli tort jest wystarczająco duży, to udziałowcy zawsze się dogadają.

Awatar użytkownika
Szulc1980
Posty: 149
Rejestracja: poniedziałek, 30 lipca 2012, 21:37
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2006
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Szulc1980 » niedziela, 22 stycznia 2017, 10:53

Myślę że Pióro ma rację. Kiedy 5 lat temu kupiłem moją XJR, miała 7700 km przebiegu i latała na półsyntetycznym oleju Castrol Power 1 10W40. W upalne dni trochę się grzała, na dodatek jadąc w dłuższe trasy musiałem zabierać dolewkę. Od czterech sezonów, co 6000 km leję pełny syntetyk Liqui Moly Synth 10W50. Obecnie moto ma przejechane ok. 35000 km. Większość tego przebiegu nabiłem razem z Kaśką i kuframi, motocyklem obciążonym prawie na max. Silnik na tym oleju nie grzeje się jak na poprzednim i nie łyka ani kropli, od wymiany do wymiany stan oleju nie zmienia się. Zapomniałem co to dolewka :) Na dodatek skrzynia pracuje płynniej, bardziej precyzyjnie. W 2014 wracaliśmy z Chorwacji z chłopkami z Poznania, z kolegą z Warszawy oraz z pewnym dżentelmenem ze Śląska ( Wszystkich w tym miejscu serdecznie pozdrawiam :). Na jednej ze stacji benzynowych kontrolowaliśmy stan oleju i pamiętam że większość chłopaków musiała dolewać, a ja nie :) Myślę że to przez rodzaj oleju. Według mojej opinii należy lać do silnika najlepszy możliwy olej. I nieważne czy silnik ma "przedpotopową" konstrukcję, dobry olej z pewnością mu nie zaszkodzi :)


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości