gaśnie na niskich obrotach

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
kokersi
Posty: 72
Rejestracja: czwartek, 4 czerwca 2015, 10:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: znad morza

gaśnie na niskich obrotach

Postautor: kokersi » sobota, 14 stycznia 2012, 14:08

Jest zimno więć podkręciłem śrubę obrotów biegu jałowego przy rozdgrzewaniu moto. Po kilkunastu km, jak silnik się rozgrzał, na postoju chciałem pokrętłem skręcić te obroty i moto zgasło. Silnik nie reaguje na kręcenie pokrętłem. Trza dać trchę ssania a przy redukcji na 1, 2 biegu, zwalniając trzeba wcisnąć sprzęgło i wkręcić obroty. Zamknięcie manetki - silnik gaśnie.
Co to może być?
XJR najlepszą przyjaciółką 60-latków

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » sobota, 14 stycznia 2012, 16:32

jechałeś na ssaniu :?:

Awatar użytkownika
kokersi
Posty: 72
Rejestracja: czwartek, 4 czerwca 2015, 10:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: znad morza

Postautor: kokersi » sobota, 14 stycznia 2012, 16:50

kawełek gdy dojeżdżałem do skrzyżowania, zamknięcie manetki skutkowało zgaśnieciem silnika więc podkręciłem ssanie aby miał te 1000 obrotów.
Problem polega pewnie na zepsutej lince (lub zerwanej) biegu jałowego, która ginie mi z oczu gdzieś między gaźnikami. Może komuś się to już przydażyło?
XJR najlepszą przyjaciółką 60-latków

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » sobota, 14 stycznia 2012, 20:55

Linka ta jest zakończona śrubą-odbojnikiem.Może się po prostu wykręciła lub gwint jest uszkodzony?
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 14 stycznia 2012, 21:37

Albo paliwo się kończy.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » sobota, 14 stycznia 2012, 22:26

Ja to widzę tak(zakładając że wcześniej wszystko było ok):
Odpalając zimny silnik zaciągasz ssanie(zmniejszasz ilość powietrza w mieszance) jeśli do tego podkręcisz obroty biegu jałowego pokrętłem przy gaźnikach dodatkowo zwiękrzasz ilość paliwa co w z kolei prowadzi do zalania świec
Spróbuj odpalić na chwilę i sprawdź czy silnik pracuje na wszystkich cylindrach ,czy rury kolektora ;)
Rozgrzewają się równomiernie.

Awatar użytkownika
kokersi
Posty: 72
Rejestracja: czwartek, 4 czerwca 2015, 10:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: znad morza

Postautor: kokersi » sobota, 14 stycznia 2012, 22:57

Silnik odpaliłem na ssaniu po chwili je zamknąłem, na obrotomierzu było jakieś 900 obrotów, podkręcilem śrubę biegu jałowego i obroty weszły na jakies 1300, po rozgrzaniu silnika ruszyłem na krótką przejażdżkę, pierwszym postoju chciałem skręcić obroty biegu jałowego na 1100, tak aby nie szarpało, obroty zmalały po czym po chwili silnik zgasł. Przy odpaleniu i podkręceniu obrotów manetką silnik odpala bez problemu, na ssaniu rownież, przy "puszczonej" manetce obroty spadają i silnik gasnie. Kręcenie śrubą biegu jałowego nic nie daje tak jakby obroty były skręcone na zero.
XJR najlepszą przyjaciółką 60-latków

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » sobota, 14 stycznia 2012, 23:36

No to klucze w łapki zciągnij zbiornik i sprawdź linki gazu i krućce ssące korki od podciśnienia i świece
Śrubką od obrotów jałowych kręcimy max 1,5 obr w prawo i w lewo obroty jałowe powinny się utrzymywać na poziomie 1100 poniżej szarpie pod obciążeniem (rozgrzany silnik.)

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 15 stycznia 2012, 00:26

Echo pisze:Jest zimno więć podkręciłem śrubę obrotów biegu jałowego przy rozdgrzewaniu moto.

Po co ?
Czy Twój motocykl przed odpaleniem wie jaka jest temperatura na zewnątrz ?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
kokersi
Posty: 72
Rejestracja: czwartek, 4 czerwca 2015, 10:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: znad morza

Postautor: kokersi » niedziela, 15 stycznia 2012, 00:43

po zamknięciu ssania obroty były za małe i nie chcialo mi sie trzymać manetki przy rozgrzewce silnika
Ostatnio zmieniony niedziela, 15 stycznia 2012, 00:43 przez kokersi, łącznie zmieniany 1 raz.
XJR najlepszą przyjaciółką 60-latków

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 15 stycznia 2012, 00:43

Echo Sprawdź linki jak pisze farba szczególnie od regulacji obrotów biegu jałowego. Po przeczytaniu twojego 3 postu wskazania idą na przeregulowaną linkę w/w obrotów- odkręciłeś ją za mocno i silnik nie trzyma teraz żadnych obrotów, jedynie na ssaniu daje radę.

Zimno teraz jest i można się nieźle zdziwić po kilku minutach od pozornej regulacji(niby porządne rozgrzanie pieca). Jak kupowałem XJR temperatura była podobna jak teraz mamy- okolice 0. Po nadejściu ciepłych dni- +-10st. silnik miał obroty na poziomie 1400-1500 a w zimniejsze 1000-1100.....
Ostatnio zmieniony niedziela, 15 stycznia 2012, 00:46 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kokersi
Posty: 72
Rejestracja: czwartek, 4 czerwca 2015, 10:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: znad morza

Postautor: kokersi » niedziela, 15 stycznia 2012, 00:45

Tak właśnie chyba jest i niedziela to będzie dzień na oblukanie linki
XJR najlepszą przyjaciółką 60-latków

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 15 stycznia 2012, 10:00

Echo pisze:po zamknięciu ssania obroty były za małe i nie chcialo mi sie trzymać manetki przy rozgrzewce silnika

Od tego jest ssanie
Zaciągasz,odpalasz,czekasz aż będzie ciepły,dopiero wtedy odpuszczasz ssanie(silnik powinien pracować równo)
Przydaje się wtedy termometr oleju
Ja poniżej 40 st nie ruszam

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » niedziela, 15 stycznia 2012, 11:20

Echo pisze:po zamknięciu ssania obroty były za małe i nie chcialo mi sie trzymać manetki przy rozgrzewce silnika


not ot jak ci się nie chciało trzymać, to teraz musi ci się chcieć grzebać w moto. ;-)
działa, nie poprawiać. :-)
bye

balth

Awatar użytkownika
kokersi
Posty: 72
Rejestracja: czwartek, 4 czerwca 2015, 10:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: znad morza

Postautor: kokersi » niedziela, 15 stycznia 2012, 12:54

Tak racja, strzeliełem sobie ewidentnego samobója, mniej kręcić więcej jeździć.
Chyba w tym roku zafunduję sobie szybszy wiosenny serwis.....
Dzięki za wsparcie.
XJR najlepszą przyjaciółką 60-latków


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości