szarpie podnóżkami

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
kamilussulimak

szarpie podnóżkami

Postautor: kamilussulimak » piątek, 3 sierpnia 2012, 21:21

WITAM !!!
Mam mały problem z xjr-ką w przedziale obrotów 3tyś w dól szarpie podnóżkami.
Oddałem moto do regulacji gażników i zaworów ale nic to nie pomogło.
Łańcuch jest dobrze naciągnięty, ale nie wiem czy łańcuch może być zakuwany(zaklepywany) czy powinna być taka zasówka, otóż w miejscu tego zakucia ogniwka pracują delikatnie cieżej

PROSZE O POMOC

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » sobota, 4 sierpnia 2012, 05:31

kolego napęd. Łańcuch sprawdź tak: usiądź na motocyklu, nogi na podnóżki i poproś kogoś by sprawdził luz, lub ostatecznie piętą sobie sam sprawdź. Jeśli jest napięty to masz odpowiedź. W serwisach te łańcuchy bardzo często za mocno naciągają.

poza tym postaw go na centrali, zakręć tylnym kołem i zobacz, czy łańcuch ma "jednakowy zwis" w całym zakresie. Jeśli jest nierówno wyciągnięty, też szarpie.

i ostatnie to sprawdź smarowanie.

XJRka inaczej chodzi niż np fazer i te drgania są wyczuwalne, ale nie powinno Ci to przeszkadzać w nawinięciu od człona km na strzała.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 4 sierpnia 2012, 05:32

Jak masz dida zmierz na ile mm rozgniecione są nity na ogniwie łączącym. Powinno się to mieścić jak pamiętam w przedziale 5,4-5,8mm. Jeżeli ogniwo pracuje ciężej od innych coś jest nie halo, powinno chodzić bez żadnych oporów.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » sobota, 4 sierpnia 2012, 05:35

a poza tym do powitalni, bo nie wiem z kim mam przyjemność pisać!

i ten temat już był...
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

kamilussulimak

a

Postautor: kamilussulimak » sobota, 4 sierpnia 2012, 15:01

sprawdziłem naciag i jest 26 mm tylko w jednym miejscu jak przekrece kołem jest 22mm

Grzes

Postautor: Grzes » środa, 8 sierpnia 2012, 22:09

ze sie wtrące serwisant do którego jeżdze twierdzi z całym przekonaniem ze napiecie łańcucha sprawdza sie na bocznej nóżce bez jeżdzca powiedzce ze nie jest w błedzie :roll:

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 9 sierpnia 2012, 04:44

W instrukcji do naszych chyba jest napisane, że na centrali.

Dla mnie takie pie!@#&*enie o Chopinie. Łańcuch w całym zakresie obciążeń motocykla ma nie być napięty. Postaw więc na kołach i usiądź, najlepiej jeszcze na miejscu pasażera. Jak napięty to trza popuścić. Przecież to jest logiczne. Moto podczas jazdy nie stoi na bocznej.

Ja zawsze jak śmigam z konkretnym wakacyjnym obciążeniem to sobie jeszcze po załadowaniu wszystkiego (siebie też) lubię to sprawdzić.

Łańcuch naciągnięty zbyt mocno jest przyczyną:
zużywającego się napędu,
może doprowadzić do uszkodzeń łożyska wahacza,
może rozpindolić łożysko wałka zdawczego (czy jak się to tam nazywa)

zbyt mocno naciągnięty potrafi się mocno grzać.

Jeśli mechanik ma wyczucie i zawsze wszystkim na bocznej ustawia tak, że jest ok, to spoko. Ale jak słyszę takie pierdzielenie to w większości przypadków mnie krew zalewa.

Z tym nie można się spieszyć. Trzeba sobie ustawić, usiąść, sprawdzić. Raz dobrze ustawiony nowy napęd nie potrzebuje ingerencji przez naprawdę długi, długi czas (spokojnie kilkanaście tyś km, a może i więcej).

oczywiście jest to tylko moja opinia wynikająca z doświadczeń. Może jestem w błędzie, może nie. Ale na potwierdzenie moich słów napiszę, że oryginalny napęd wymieniałem przy ~40 tyś km. Zużył się konkretnie gdzieś przy 38.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » czwartek, 9 sierpnia 2012, 06:56

popieram mariana polac mu :zdrowko: moj ma 36000tys i problemu nie mam :-D

Grzes

Postautor: Grzes » czwartek, 9 sierpnia 2012, 09:35

W manualu jest ze na centralnej ze 20-30mm.
Ile powinien miec zwisu z kierowcą na kołach ?mieżąć od wahacza

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 9 sierpnia 2012, 10:06

Zrób jak instrukcja mówi, nie kombinuj a zwis będzie jak trzeba.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Grzes

Postautor: Grzes » czwartek, 9 sierpnia 2012, 13:19

I tak własnie zrobie ;-)

Awatar użytkownika
pener
Posty: 23
Rejestracja: niedziela, 10 kwietnia 2011, 22:33
Model i rocznik moto.: XJR 1200, 1150GS
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postautor: pener » czwartek, 9 sierpnia 2012, 22:43

Według mojego manuala to luz jednak mierzy się jak motocykl stoi na 2 kołach.
Strona 47-48.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

kamilussulimak

ua

Postautor: kamilussulimak » sobota, 11 sierpnia 2012, 07:14

A może ktoś powie jaka jest graniczna długość łańcucha na odcinku 9 czy 10 ogniwek
tak jak podaja to serwisówki np w mojej yz 250. Bo obawiam sie że poprzedni właściciel
skrócił łańcuch do sprzedaży o np zabek i naciąg jest na połowie skali???

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » sobota, 11 sierpnia 2012, 07:50

Manual 6-66
Pobierzesz że Stony głównej ;-)

Ach tak dzisiejsza młodzież - 150 mm :!: ale sprawdź sposób pomiaru i wykonaj go w kilku miejscach

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » sobota, 11 sierpnia 2012, 11:15

kamilussulimak pisze:A może ktoś powie jaka jest graniczna długość łańcucha na odcinku

Najwięcej informacji dostarcza dział POWITALNIA
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 13 sierpnia 2012, 06:57

artur, ja to nie gadam z nieznajomymi - babcia mnie tak nauczyła.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Slavko

Postautor: Slavko » środa, 15 sierpnia 2012, 19:06

Jeśli to szarpanie jest w postaci cyklicznej takie cyk cyk cyk i zapinka jak twierdzisz chodzi ciężko, to możesz mieć podobny przypadek do mojego czyli zapinka do wymiany.
Sprawdź sobie profilaktycznie czy szerokość dowolnego ogniwka łańcucha jest taka sama jak zapinki. Zaznaczam że chodzi mi o szerokość a nie o długość, możliwe że ktoś zbyt mocno zacisnął zapinkę i ta się zapiekła ;)
U mnie było to na tyle silne zapieczenie, że gdy zapinka schodziła z dużej zębatki na łączeniach nie prostowała się do końca i to powodowało, że źle wchodziła na zębatki wywołując szarpanie a w końcowym etapie słyszalne cykanie podczas jazdy.

jacolxjr

Postautor: jacolxjr » niedziela, 26 maja 2013, 14:36

Miałem coś podobnego, nie wiem czy ten sam przypadek ale moje "szarpanie" podnóżkami czasami się pojawiało a czasami nie miało miejsca.
Jak porządnie spryskałem łańcuch to przechodziło. Miałem kiepski spray do łańcucha zainwestowałem w porządny firmowy i problem znikł. Myślę, że tamten był za mało kleisty i łańcuch na zewnątrz był spocony ale od wewnątrz już suchy.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości