drugi bieg

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Grzes

drugi bieg

Postautor: Grzes » poniedziałek, 6 sierpnia 2012, 10:46

Przy wkładaniu drugiego biegu słychac zgrzyt trrr i odbija z powrotem na luz,dzieje sie to w całym zakresie obrotów reszta biegów 3-4-5 bez problemów .Po zmianie z rock oil guardian -na motul 5100 jest to tym bardziej zauwazalne.Co moze byc przyczyną ;jakiś tryb?? amoze sprzegło ?? moto ma 17000 mil a ponoc skrzynie yzmzhy sa dopracowane
co robić??

turbo

Postautor: turbo » poniedziałek, 6 sierpnia 2012, 10:58

Bieg zwykle wchodzi głośniej niż reszta w XJR jeżeli nie masz uszkodzonej skrzyni to może źle go wrzucasz zwlekasz zbyt długo i trzymasz na wciśniętym sprzęgle. Pamiętam jak w podajże w czerwcu mój młodszy wsiadł na CB500, która śmiga jak żyleta i wrzucał bieg nr 2 z gruchotem. Przy czym jak sprawdzałem to wchodził mi jak w mało i nie było problemu. Okazało się że po prostu za bardzo się ślimaczy wciska sprzęgło "do dechy" i odpuszcza jak żółw. Ogólnie ja wrzucam tak: wciskam trochę sprzęgło podbijam pewnie nogą i wskakuje 2 z cichym stuknięciem i odpuszczam sprzęgło pewnie i płynnie ale nie jak żółw.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » poniedziałek, 6 sierpnia 2012, 11:18

Sprawdź poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku od pompy sprzęgła. Może masz bardzo mało i mimo, że ciśniesz klamkę, kiepsko wysprzęgla.

Grzes

Postautor: Grzes » poniedziałek, 6 sierpnia 2012, 11:24

Nie bede sie upierał ale przewaznie robie to w taki sam sposób (sadze ze mniej niż sekunde kure zwracam na to uwage) i czasami wejdzie tak jak piszesz głosniej ,a czasami zrobi trrr i odbija z powrotem na luz przy czym reszta biegów wchodzi aksamitnie .Jeżdziłem tez xjr-ka z 2002 roku kolegi i tam tem problem nie istnieje??

Grzes

Postautor: Grzes » poniedziałek, 6 sierpnia 2012, 11:38

Fakt faktem jest ze rok temu z wysprzeglikiem problem był .dot 4 ciekł pojechałem 2 razy do serwisu i za 3 -cim zrobili ze nie cieknie .wczoraj wyciagnałem stary płyn i wlałem nowy .za pierwszym razem prawie do full pojezdziłem i nic sie nie poprawiło zeby nie powiedziec ze było gorzej za drugim razem odciagnałem strzykawka stary i uzupełniłem nowym tym razem mniej tak ze widac delikatnie oczko u góry wizjera -pojezdziłem i kure nie zgrzytnał ale boje sie ze to nie zamyka problemu

turbo

Postautor: turbo » poniedziałek, 6 sierpnia 2012, 11:52

Faktycznie mogła być wina zapowietrzenia układu. Trzeba było zacząć od tego, że leciało. W każdym razie u mnie była zużyta uszczelka zestaw naprawczy oraz polerka powierzchni obudowy tłoczka skutecznie załatwiły sprawę.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 6 sierpnia 2012, 18:15

Spróbuj bez sprzęgła: w ciągu (na odkręconym gazie) podnieś dźwignię, odpuść gaz (ciągle trzymając dźwignię do góry), ponownie dodaj gazu, cofnij stopę z pod dźwigni.nie powinien wyskoczyć :!:

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 6 sierpnia 2012, 20:33

No właśnie - biegi w górę wbijaj bez sprzęgła. Nie chce mi się szukać, ale chyba nawet jest takie zalecenie producenta.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 6 sierpnia 2012, 20:51

Kłowe skrzynie lubią brutalne traktowanie alee... jak ktoś na kole nie umii to i w najmocniejszej skrzyni kły wytnie :-P
Tak na marginesie: obejrzyj okolice główki ramy, popękany lakier wiele wyjaśni.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 6 sierpnia 2012, 21:15

piontek pisze:No właśnie - biegi w górę wbijaj bez sprzęgła. Nie chce mi się szukać, ale chyba nawet jest takie zalecenie producenta.

nie ma takiego zalecenia Piontuś. Ale też tak czasami zmieniam, szczególnie jak jadę za kimś wolno i kombinuję różne opcje z nudów. Żeby tak robić bezboleśnie trzeba się wyposażyć w quick shiftera.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Postautor: maras954 » poniedziałek, 6 sierpnia 2012, 21:21

tak jak wyzej plus: zbyt luzny lancuch i zle ustawiona dzwignia zmiany biegow ktora jest zbyt wysoko i nie dajesz rady dojechac nia pewnie i do konca do samej gory. skok dzwigni miedzy 1a2 jest jak wiadomo wiekszy wiec dodaj do tego sztywne motocyklowe buty i masz problem. na szybciocha olej rgulacje na precie i obniz dzwignie o 3-4 frezy na walku.
mozesz jeszcze obczaic lozysko igielkowe w pokrywie zebatki zdawczej na ktorym pracuje walek-z czasem koroduje i utrudnia zmiane biegow.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 6 sierpnia 2012, 21:31

maras954 pisze: zle ustawiona dzwignia zmiany

tam są znaki. Jeżeli tak to roboty na 2 minuty
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 6 sierpnia 2012, 21:45

mariuszdg, quick shifter pozwala zmieniać biegi bez skręcania manety, na pełnej pi..e .
W górę bez problemu, w dół z międzygazem również , nic nie popsujesz.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 6 sierpnia 2012, 21:51

farba pisze:mariuszdg, quick shifter pozwala zmieniać biegi bez skręcania manety, na pełnej pi..e .
W górę bez problemu, w dół z międzygazem również , nic nie popsujesz.


no właśnie oto mi chodzi. Bez tego cuda trza to robić z wyczuciem i myśleć, że akurat chce się bez sprzęgła machnąć. A jak masz quicka to ogień i dzida biegami.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 6 sierpnia 2012, 22:13

wystarczy lekko gaz odpuścić (w górę)
przy 3,5 -4 tys obr lekki międzygaz (w dół)
nic nie trzeba kombinować a wyczucie wchodzi w nawyk i nawet o tym nie myślisz

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 6 sierpnia 2012, 22:44

farba pisze:nic nie trzeba kombinować a wyczucie wchodzi w nawyk i nawet o tym nie myślisz

farba pisze:wystarczy lekko gaz odpuścić (w górę)
przy 3,5 -4 tys obr lekki międzygaz (w dół)

no właśnie to jest kombinowanie. Jak sobie wyprzedzam, czy ostrzej pojadę to biegi zmieniam wyżej niż 3,5-4 tyś. Nie licząc 1 to w ogóle chyba wyżej zmieniam...

wiem jak się jeździ bez sprzęgła, dlatego uważam, że w XJR to nie ma sensu. Chyba, że dla rozrywki lub jak się nie ma ochoty za klamkę złapać. Ale to oczywiście moja subiektywna ocena.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 6 sierpnia 2012, 22:51

Jak już ktoś wspomniał wcześniej- lepiej lekko wcisnąć klamkę sprzęgła niż wciskać do końca, biegi w górę same wchodzą jak masełko.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 8 sierpnia 2012, 18:41

Marianelli nie zgadzam się z Tobą, za to z Farbą w całej rozciągłości.
Przy okazji kolega pytający się dowie czy szwankuje mu skrzynia czy sprzęgło.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Grzes

Postautor: Grzes » środa, 8 sierpnia 2012, 21:44

Hello wczoraj obnizyłem dzwignie zmiazny biegów o kilka zabkow na wałku i kilka minimetrów na gwince tego popychjacego preta pojeżdziłem pojezdziłem pojeżdziłem i jezdziłem az sie 100km narobiło i NIC,w końcu zaczołem próbowac bez sprzegła tak Farba napisal no i 3-4-5 wchodziły dobrze a bez sprzegla BARDZO DOBRZE ale ta 2-ka ciagle nie tak jak reszta biegów (lubi zgrzytnąć) w zakresie 3-4 tysiace nie zdażyło sie ale poniżej i powyżej lubi zgrzytnąć
może 3-4 tysie to zakres w którym ten big wchodz wchodzic ???
Dzieki wszystkim za porady jutro nastepny dzień testów

Awatar użytkownika
cleaner
Posty: 346
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2010, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: cleaner » czwartek, 9 sierpnia 2012, 00:04

Mysle Grzes, ze pora aby Twoim moto przejechal sie jakis inny właściciel XJR i vice versa... To najprostszy sposób - porównanie :D
I'd rather be riding my motorcycle thinking about God than sitting in church thinking about my motorcycle.

Obrazek

turbo

Postautor: turbo » czwartek, 16 sierpnia 2012, 13:07

cleaner dobry pomysł jednak chyba złożę też wniosek na forum żeby zrobić temat z filmami jak nasze motocykle odpalają i jak pracują na pewno się przyda.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości