Zniszczony gwint świecy zapłonowej w głowicy

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Zniszczony gwint świecy zapłonowej w głowicy

Postautor: Holender » niedziela, 21 października 2012, 20:04

Co prawda nie dotyczy to XJR-ki a kumplowego Gutka, ale problem jest. Gwint w głowicy w gnieździe świecy przestał u niego istnieć w stopniu umożliwiającym jej dokręcenie. Czy macie może doświadczenie w naprawie tego uszkodzenia ? Wiem że w zasadzie istnieją dwa sposoby: rozwiercenie i wstawienie tulei, ewentualnie zestaw naprawczy ze sprężynką. Co byście polecili ?
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » niedziela, 21 października 2012, 20:21

nie polecam tych sprezynkowych heli coil sa inne np. firmy wĂźrth to sa takie tulejki gwintowe trzymaja lepiej , ale glównie tuleja gwintowa lepsza jest.

takie sa lepsze od sprezynkowych

Obrazek

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 22 października 2012, 05:31

Jest wiele metod. Wspominane wcześniej sprężynki, tulejowanie, napawanie i dorobienie nowego gwintu... można nawet się pokusić o przerobienie na większy gwint o ile jest dużo miejsca między zaworami i ścianki dość grube, w tym wypadku trzeba dobrać odpowiednią świecę.

Daj ową głowicę do zakładu regenerującego je. Oni tam będą najlepiej wiedzieć co zrobić ;-) .

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » poniedziałek, 22 października 2012, 17:03

Dzięki za podpowiedzi, wyszukałem kumplowi firmę w Krakowie która z głowicami robi wszelakie rzeczy. Zaśpiewali mu 280 peelenów. Niestety nie dopytałem się jaką metodą będą naprawiać.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 23 października 2012, 18:35

i dobrze, nie ma co samemu kombinować. Ja sobie w podobnej sytuacji kiedyś w poldku załatwiłem pokrywkę...
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

edwin

Postautor: edwin » środa, 24 października 2012, 20:51

ja mam roziwerconą głowicę i świeca z szerzym gwintem.... na szczęście w uazie.... nie trzeba byłonawet ściągać głowicy :evil:

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 25 października 2012, 06:29

edwin pisze: na szczęście w uazie


starość mnie dopada, i coraz częściej myślę o takim wynalazku :-)
bye

balth


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości