Dźwignia zmiany biegów

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
drhambone
Posty: 23
Rejestracja: piątek, 21 września 2012, 12:28
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Dźwignia zmiany biegów

Postautor: drhambone » środa, 10 kwietnia 2013, 13:43

Z uwagi na to, że posiadam kopyto, a nie normalną stopę (nr 49-50) mam problem z przerzucaniem biegów trzymając to właśnie kopyto na podnóżku, nie mówiąc już o przekładaniu kopyta z nad, pod dźwignię.

Czy ktoś ma taki problem? Czy ktoś spotkał się może z jakąś akcesoryjną dźwignią zmiany biegów, która będzie dłuższa od tej standardowej? Czy trzeba może kombinować z jakąś manufakturą i dorabiać taką dźwignię na własną rękę? Albo może da się to jakoś wyregulować?
Niebieskie są szybsze

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 10 kwietnia 2013, 13:56

Myślę że to kwestia pozycji stopy na podnóżku a nie długości dźwigni czy wielkości stopy.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 10 kwietnia 2013, 13:58

Jedno co mi przychodzi na myśl:

Obrazek


A tak generalnie wyreguluj sobie pozycje dźwigni na wieloklinie, chyba, że już to zrobiłeś.

Awatar użytkownika
Buko
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Buko » środa, 10 kwietnia 2013, 14:42

drhambone pisze: kopyto, a nie normalną stopę (nr 49-50)

Toż to żadne kopyto a jeno solidna podstawa dla wyrośniętego chłopa o długości wkładki w bucie 33cm :D Takową podstawę sam posiadam i jakoś nie stwierdziłem kłopotów ze zmianą biegów.

drhambone
Posty: 23
Rejestracja: piątek, 21 września 2012, 12:28
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Postautor: drhambone » środa, 10 kwietnia 2013, 14:47

Być może mam to rzeczywiście źle wyregulowane? Zaraz lecę do garażu sprawdzić. To jest regulacja góra-dół??
Niebieskie są szybsze

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 10 kwietnia 2013, 14:51

Tak, dodatkowo śrubami(śruba kulowa czy jakoś tak) od wichajstra popychacza możesz jeszcze podziałać.

Awatar użytkownika
andzik
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

Postautor: andzik » środa, 10 kwietnia 2013, 15:05

Ja tez posiadam nie malą bo 47 i po wielu próbach znalazłem odpowiednia pozycje dzwigni. Jeszcze mozna doregulować ciegnem. Ważną też rzecz jak dla mnie jest grubość podeszwy w bucie, im cieńsza tym wygodniej sie przełącza biegi.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 10 kwietnia 2013, 22:10

Jest taki patent - jakby to nazwać - kołyskowy "na piętę"
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 10 kwietnia 2013, 22:18

artur pisze:Jest taki patent - jakby to nazwać - kołyskowy "na piętę"


Ale zalatuje chopperem...

Awatar użytkownika
darek
Posty: 219
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Postautor: darek » czwartek, 11 kwietnia 2013, 01:00

Przecie Xjr jak cioper, polerki , chromy itd. ;-) Nie mowta ze nie lubita.
XJR na

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 12 kwietnia 2013, 16:42

artur pisze:Jest taki patent - jakby to nazwać - kołyskowy "na piętę"
No właśnie ten patent ogranicza wielkość stopy.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości