DRŻENIE

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
mulek89

DRŻENIE

Postautor: mulek89 » wtorek, 30 kwietnia 2013, 20:47

Witam. Od jakiegoś czasu zauważam, że jak silnik ma 3 tys obr i więcej (ale tuta j już wiele nie czuję) cały motocykl drży. Niestety nie pamiętam bo wcześniej na to nie zwracałem uwagi. Czy ktoś miał podobnie i ewentualnie jak się z tym uporać? czytałem że fazerki ponoć tak maja i zastanawiam się czy tak ma być bo ten typ tak ma? Czy coś jest nie tak. Bez względu czy jadę czy na postoju to drży przy powyzszej prędkości obrotowej silnika. Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » wtorek, 30 kwietnia 2013, 20:51

Lekkie wibracje w tym zakresie obrotów(3-4 tyś) mogą się pojawiać, to normalne. Sprawdź jeszcze stan łańcucha, czy jest dobrze nasmarowany i ma prawidłowy luz, nie jest nierównomiernie rozciągnięty lub nie zacina się.
Ostatnio zmieniony wtorek, 30 kwietnia 2013, 20:53 przez Holender, łącznie zmieniany 1 raz.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 30 kwietnia 2013, 20:51

a nie pomyliłes forum,skoro pytasz o Fazera ? ;-)
ja również zacząłbym od skontrolowania napędu
hubertm

mulek89

Postautor: mulek89 » wtorek, 30 kwietnia 2013, 20:53

Nie, nie pomyliłem fazera użyłem jako przykładu :) być może mój błąd, źle można było to zrozumieć :)


Łańcuch jest ok. troszkę mnie to niepokoi.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » wtorek, 30 kwietnia 2013, 20:54

And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

mulek89

Postautor: mulek89 » wtorek, 30 kwietnia 2013, 20:59

Dzięki wielkie. Pocieszyliście mnie już myślałem że się popłaczę bo się coś maleństwu stało :D

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » wtorek, 30 kwietnia 2013, 21:04

Najlepiej przejedź się na innej XJR-ce i porównaj, jeśli różnice będą znaczące to możesz zacząć coś myśleć w temacie...
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

mulek89

Postautor: mulek89 » wtorek, 30 kwietnia 2013, 21:11

Też tak myślałem i jak tylko trafi się okazja to tak zrobię. I będę miał obiektywny obraz mojego sprzęta. Jeszcze raz wielkie dzięki dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1919
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: Tomson » środa, 1 maja 2013, 16:35

Ale Mulek pisze, że i na postoju też drży - no to jak od napędu? Poobserwuj jeszcze trochę i opisz objawy.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 1 maja 2013, 17:39

A jak wyglądają swiece i regulacja gaźników :?: .

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » środa, 1 maja 2013, 18:40

Tomson pisze:Ale Mulek pisze, że i na postoju też drży - no to jak od napędu?


Masz rację, nie doczytałem. W tym wypadku przyczyny trzeba szukać gdzie indziej...
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

mulek89

Postautor: mulek89 » wtorek, 7 maja 2013, 08:33

Z obserwacji to wygląda jak opisałem, niezależnie czy się jedzie czy motor stoi od 3 tys zaczyna drżeć. Świece zmieniałem jakieś dwa lata temu, ewentualnie trzeba zrobić coś z gaźnikami. Ale żadnych spadków mocy nie zauważyłem.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 7 maja 2013, 08:55

mulek89 pisze:.....Świece zmieniałem jakieś dwa lata temu, ewentualnie trzeba zrobić coś z gaźnikami.....


Kyrie Elejson!

Skoro świece 2 lata temu wymieniałeś, to kiedy ostatnio były gaźniki robione :?: .

Awatar użytkownika
Jaqbik
Posty: 1163
Rejestracja: poniedziałek, 28 stycznia 2008, 13:07
Model i rocznik moto.: QTM
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Jaqbik » wtorek, 7 maja 2013, 10:59

Zdzisław pisze:
Skoro świece 2 lata temu wymieniałeś, to kiedy ostatnio były gaźniki robione :?: .

Moje na ten przykład były robione jakieś 6 lat temu :evil:
"...kiedy czuję pęd powietrza i w kolejny zakręt składam się..."

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 7 maja 2013, 11:50

Albowiem jest też taka zasada że jak wszystko gra i buczy to się nie tyka. Wydaje mi się że ta zasada dotyczy szczególnie "starszych" japończyków
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 7 maja 2013, 12:51

Jaqbik pisze:
Zdzisław pisze:
Skoro świece 2 lata temu wymieniałeś, to kiedy ostatnio były gaźniki robione :?: .

Moje na ten przykład były robione jakieś 6 lat temu :evil:



Niech to pozostanie między Nami :-P .


Wczoraj miałem przykład idący od kolegi, co wszystko wymienia i robi na czas. Moto(VN1500) po zimie pali 3 litry więcej jak rok temu. Świece czarne. Ale oczywiście wg. niego świece nowe są, założone chyba w zeszłym roku po zimie, gaźnik też był robiony....

...filtr powietrza dmuchany sprężarką, z 3-4 lata temu wymieniony... masakra.

Gaźnik leje paliwem, zawieszenie już robił z przodu, a się okazało, że ni ma wcale tłumienia. Kawą się przejechałem, to jakbym płynął jakimś żaglowcem na wzburzonym morzu, bujało ją na wszystkie boki.

Ale oczywiście według właściciela wszystko gra i buczy ino więcej pali :lol: .

Normalnie masakra!!!!

mulek89

Postautor: mulek89 » wtorek, 7 maja 2013, 14:06

Stosowałem się do zasady cytowanej przez Artura i dostałem burę. :oops: Trzeba się zająć maleństwem.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości