Szarpnięcie na drugim biegu

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Korek

Szarpnięcie na drugim biegu

Postautor: Korek » wtorek, 7 maja 2013, 00:29

W trakcie szybkiego ruszania na drugim biegu przy około 4 tys obrotów mam szarpnięcie. Wygląda na....chwilowe odcięcie paliwa...poślizg na łańcuchu jedynie w ten sposób mogę z charakteryzować ten problem. Trwa to mniej niż 1 sek. Dzieje się tak tylko przy nagłym - szybkim - ruszaniu XJR. Przy normalnym nabieraniu prędkości nie ma tego problemu. Wszystkie biegi wchodzą bez problemu i żaden z nich nie wypada. Dzieje się to tylko przy biegu drugim.
Wstępna diagnoza mechanika to skrzynia biegów. :(
Czy miał ktoś taki problem i może potwierdzić diagnozę ?

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » wtorek, 7 maja 2013, 08:46

No to mechanik do bystrych nie nalezy, bo skoro mowisz/piszesz, ze problem dotyczy biegow to raczej sprawa alternatora to nie bedzie.
Mechanior moglby byc bardziej precyzyjny.
sprobuj zmienic biegi bez sprzegla bo mi to wyglada na kwestie pocwiczenia szybkiego i plynnego zmieniania biegow - nie kazdemy i nie zawsze to wychodzi, mnie rowniez.

Korek

Postautor: Korek » wtorek, 7 maja 2013, 11:16

To nie jest problem przy zmianie biegów. Możliwe, że nie jasno wytłumaczyłem. Problem ma miejsce, kiedy nabieram prędkości ---> wrzucam drugi bieg -----> nabieram prędkości ---> jest około 4 tys obrotów i czuje szarpnięcie.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 7 maja 2013, 11:47

dziura w obrotach
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 7 maja 2013, 12:44

Jakby skrzynia padała, to by Ci wyskakiwała ta bidna dwójka. J/w napisał artur masz zapewne turbo dziurę, gaźniki do roboty.

Korek

Postautor: Korek » wtorek, 7 maja 2013, 12:53

Trochę to pocieszające, że nie skrzynia. Duży koszt zrobienia gaźnika czy lepiej zostawić w spokoju ? W czerwcu wybieram się do Mołdawii i nie chciałbym mieć przykrych niespodzianek. Jedyny problem z tą dziurą, że będę drugi przy starcie ze świateł, czyli nic strasznego :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 7 maja 2013, 13:00

Oddaj moto do serwisu jakieś dobrego. Niech Ci zsynchronizują/wyczyszczą je i przy okazji świece i f. powietrza niech zobaczą.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » wtorek, 7 maja 2013, 20:39

No ale w takim razie dziura w obrotach powinna byc chyba na kazdym biegu w okolicach owych 4 tys.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 7 maja 2013, 20:56

Niekoniecznie tak musi być. Przy większej prędkości silnik dostaje więcej powietrza i przepali wszystko ładnie, przy mniejszej mniej i się przyleje Z objawu w pierwszym poście wynika, ze silnik się przydławi przy nagłym ruszeniu manetką.

Jakby było coś ze skrzynią, to biegi by szwankowały- szarpanie czy wypadanie, te objawy są charakterystyczne i nie da się ich pomylić. Korek pisze, ze mógł nie wytłumaczyć tego dokładnie, więc zostaje tylko układ zasilania i wysokiego napięcia.

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Postautor: maras954 » sobota, 11 maja 2013, 19:08

imho, skrzynia siada. jesli dobrze poszukasz to podobny problem mialy r6 z lat 99-02.
jesli masz podobne objawy jak tu:
http://www.youtube.com/watch?v=OuQWA7HB2Jo

ogolnie rozchodzi sie o zeby jednego kola ktore maja trafic we wpusty drugiego skrzyni biegow. stare r6 mialy 3 "dogi" na kole zebatym drugiego biegu i 3 wpusty. "dogi" mialy tendencje do zuzywania sie tzn ich krawedzie zaokraglaly sie i bieg wcale nie wyskakiwal tylko jakby przeskakiwal. od 2003 zminiono liczbe zebow i wpustow na 5 i problem znikl.
btw pierwsze fj1100 ez mialy podobny problem przez pierwsze 2 lata prod. w xjr nigdy nie slyszalem.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 11 maja 2013, 19:18

Maras954 Korek musi się teraz odnieść do tego filmiku. Będzie wiadomo na 100% czy to sprzęgła kłowe, jego opis na to nie wskazuje jednoznacznie. Dogi- takiego określenia jeszcze na sprzęgło kłowe nie słyszałem :-P .

Korek

Postautor: Korek » sobota, 11 maja 2013, 21:34

To nie to co na filmiku. Jak widać przy około 120 km/h słychać jakby szarpanie i problemy z mocą. W moim przypadku jest przy 4 tys uczucie jakby wyłączył się silnik i po nie całej sekundzie odpalił. Właśnie chyba to jest najodpowiedniejsze wytłumaczenie. Silnik zimny, jedziemy, gaśnie na sprzęgle, które zaraz puszczamy i mamy z powrotem motocykl na chodzie z pełną mocą. Również i u mnie jest podobne szarpnięcie jak przy odpaleniu na "popych".

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 11 maja 2013, 21:43

No to teraz masz 100%, że to nie skrzynia. Sprawdź wszystkie czujniki- od stopki, sprzęgła i wyłącznik zapłonu oraz stan i przykręcenie klem w aku. teraz to wygląda jakby coś gdzieś rozłączało obwód=brak prądu.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości