Czarny olej silnikowy.

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Bobas

Czarny olej silnikowy.

Postautor: Bobas » niedziela, 6 października 2013, 11:12

Hej Panowie,
wymieniłem olej w silniku wraz z filtrem.
Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów patrzę w okienko, żeby sprawdzić stan.
Olej jest czarny jak jasna cholera.
O co chodzi ?
Nigdy nie miałem takiej sytuacji. Olej był zawsze do jakiegoś przebiegu czysty.
Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony niedziela, 6 października 2013, 12:19 przez Bobas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 6 października 2013, 11:34

Przezroczysyty nigdy nie będzie.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » niedziela, 6 października 2013, 14:44

Znaczy, oleum dobrze swoją robotę wykonuje, oprócz smarowania i chłodzenia również myje, stąd i czarne zabarwienie. Zmieniałeś może rodzaj oleju ? Może poprzedni miał słabsze właściwości myjące i dłużej pozostawał czysty.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Bobas

Postautor: Bobas » niedziela, 6 października 2013, 18:21

Poprzedni nie wiem jaki był.
Teraz wlałem Shell 10 W 40.
Czy XJR- ki łykają olej ?
Jakie jest ewentualne średnie zużycie na 1000 km ?

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » niedziela, 6 października 2013, 18:43

normalnie nie lykaja moja pila castrola po zmianie na motula problem ustal nie wiem z czego to wynikalo :-)

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 7 października 2013, 12:20

mam XJRe z salonu. Tylko przy pierwszej wymianie (około 2000km) olej który wlałem nie robił się ciemny po porządnym przepaleniu. Teraz za każdym razem nie jest przeźroczysty (i ciężko żeby był, bo wlewam zielony ;-)). Tak ma być. Moja oleju nie bierze - a zmieniam nie częściej niż co 10000km - ale z tym różnie bywa. Są takie co biorą i takie co nie biorą.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 7 października 2013, 16:42

Tak, sprawa brania oleju jest indywidualna, pałowany silnik oczywiście będzie go więcej zużywał.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 7 października 2013, 16:52

Bo każdy silnik bierze olej, jeden mniej drugi więcej :) .

GhostDog
Posty: 2817
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 7 października 2013, 17:57

jak czarny to musi być diesel :mrgreen:

Bobas

Postautor: Bobas » poniedziałek, 7 października 2013, 19:13

Zdzisław pisze:Bo każdy silnik bierze olej, jeden mniej drugi więcej :) .


Niedawno miałem Hondę Silver Wing 600 ccm.
Ta skubana od wymiany do wymiany 12000 km nie brała ani grama.
...... ale z tego sa znane te modele.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 7 października 2013, 19:23

Ivo dawała tyle 95% :) .

Kulegen rok temu kupił sobie 1000rr Hundy. Oczywiście nie bierze i chuj, nie pogadasz :mrgreen: . Po 5kkm jednak już bierze, śladowa ilość ale jednak :evil: .

Na moje wcześniejsze uwagi, o tym, że podczas startu czuje olej od niego kwitował krótko- To z Twojego śmierdzi :lol: .

Oczywiście mój śmierdzi olejem ale z olejarki, jak się nazbiera na kapie zębatki zdawczej i na kolektor kapie wypalając się.

Jak mówi stare przysłowie: Junak, co nie cieknie to nieżywy Junak :mrgreen: .

Bobas jaki styl jazdy dominował w Silver Wingu Twoim :?: .

Bobas

Postautor: Bobas » poniedziałek, 7 października 2013, 19:58

Bobas jaki styl jazdy dominował w Silver Wingu Twoim :?: .[/quote]

Silverek był dla mnie pakownym turystykiem.
Kufer + 50 l pod siedzeniem + sakwy.
Na trasie śmigałem nim średnio 130- 150 km/h.
Brakowało mi jednak mocy i stąd zmiana na XJR- kę .
Kiedyś miałem też Varadero 1000, które miało teoretycznie taką samą moc, ale mam wrażenie, że Yamaha ma kopa o wiele lepszego.
Przy 200 km/h moja gablota ciągnie jeszcze do przodu aż miło.
Mam limitowaną wersję z owiewką + założyłem deflektor i osłona przed wiatrem zrobiła się również całkiem dobra.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 7 października 2013, 20:23

:zdziwko: następny skuter :)

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 7 października 2013, 20:41

Silniki motocyklowe palą oliwę-więcej lub mniej ale palą,taka ich budowa.Tak jak pisze Zdzichu,niektórzy tego nie widzą albo nie chcą widzieć. ;-) Gdzieś mi zjadło post. :?: Bobas nie przejmuj się ciemnym olejem,oznacza to że robi dobrą robotę a i moto nie nowe.
J....ć stare baby :)

thomy

Postautor: thomy » poniedziałek, 7 października 2013, 20:56

Moja nie bierze a tryby pracy ma wszystkie,przynajmniej oczko ciągle zalane,może sie zatkało :-)
Przy takich przelotowych trzeba było brać hajke ;-)

Bobas

Postautor: Bobas » wtorek, 8 października 2013, 04:33

Przy takich przelotowych trzeba było brać hajke ;-)[/quote]

...... ale, że to szybko ? :mrgreen:
Ostatnio chciałem podłączyć się do grupy dawców organów na ścigaczach.
Odpuściłem, bo oni to dopiero gnali.
Poza miastem trzymali min. 180 km/h, a wioskach odpuszczali do 120 :kwasny:
To nie było dla mnie i spasowałem.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 8 października 2013, 05:23

Bobas pisze:Silverek był dla mnie pakownym turystykiem.
Kufer + 50 l pod siedzeniem + sakwy.
Na trasie śmigałem nim średnio 130- 150 km/h.


No to nie mam już więcej pytań :) .
Co innego, jakbyś cały czas jeździł nim po mieście- silnik start, stop i tak w kółko.

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » środa, 9 października 2013, 08:42

Nie wiem, czy natychmiastowe przebarwienie jest stanem prawidłowym. U mnie takie sytuacje się zdarzały, ale tylko po pierwszej mojej zmianie oleju i wtedy po krótkim dystansie ponowna zmiana z płukaniem (co w zależności od zasyfienia trzeba było powtarzać), żeby osiągnąć taki stan, że olej ciemnieje najprędzej po około 2500 km. Warunkiem jest dobry produkt. Obecnie nawet nie wiem kiedy się przebarwia bo mam Royal-a, który jest fioletowy. No i zużycie od max do min na przestrzeni 5-6 tyś.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 9 października 2013, 09:09

Olej jest czarny po to żeby go było widać w oczku i nie było widać na asfalcie ;)

Tytus, zmień olej na gorszy ,przestanie łykać.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 9 października 2013, 14:25

farba pisze:Tytus, zmień olej na gorszy ,przestanie łykać.
A co,będzie się brzydzić ? :mrgreen:
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » wtorek, 15 października 2013, 08:46

Może posłucham Waszej rady i w nowym sezonie (z ciekawości) dam się namówić na Amsoil. Magik go chwali, a kosztuje o całe dwie dychy na litrze mniej.

turbo

Postautor: turbo » wtorek, 22 października 2013, 11:16

W chłodnicy zostaje zawsze część starego oleju może dlatego, jak nowy się z nim wymieszał to zrobił się ciemny. Pamiętam jak pierwszy raz zmieniałem miałem podobnie, też był ciemniejszy po wlaniu i odpaleniu niż to co w butelce. Raczej norma jest, hahaha zrobią okienko i człowiek zaraz myśli, do samochodu wlewasz guzik widać i problemu nie ma.

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » niedziela, 27 października 2013, 11:15

Dlatego magik rozłącza chłodnicę i odkręca trzy korki - dwa po bokach i jeden z przodu silnika i za każdym razem wylatuje z tego sporo oliwy.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości