Sprzęgło

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 21 lutego 2014, 18:25

Też tokowe zakupiłem, tyle że do XJ650 parę ładnych lat temu, później wymieniałem w XT 350 i działają wybornie nie mam zastrzeżeń. Polecam.

dandzior

Postautor: dandzior » piątek, 21 lutego 2014, 19:25

Dziękuję za odpowiedź :)

Lisu

Postautor: Lisu » poniedziałek, 2 czerwca 2014, 09:47

Koledzy, pytanko celem upewnienia.
XJR1300SP ma najechane 42tys, rusza normalnie, rozpędza się normalnie - sprzęgło działa całkiem ok. Niestety przy mocniejszym odkręceniu manetki (w sumie na każdym biegu) czasem (nie zawsze, nie przy każdej jeździe) zdarza się, że obroty idą w górę, a prędkość nie bardzo ;) Czyli się ślizga sprzęgło. Lekkie oddanie manetki i już jest ok.
Czy taki objaw może być spowodowany czymś innym niż sprzęgło do roboty ?

Pozdr

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 536
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » poniedziałek, 2 czerwca 2014, 09:49

Z takimi objawami spotkałem się tylko przy ślizgającym sprzęgle. Szczególnie będzie widoczne przy większym obciążeniu silnika (odkręcenie na wysokim biegu i przy niskiej prędkości). Kiedyś czytałem, że pomaga wymiana na docisk Barnett, ale prędzej czy później i tak przyjdzie czas na tarcze i przyjrzenie się przekładkom.

Lisu

Postautor: Lisu » poniedziałek, 2 czerwca 2014, 09:55

Dzięki, generalnie wyznaję zasadę że jak już robić to wszystko porządnie. Czyli tarcze i przekładki do wymiany ;)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 2 czerwca 2014, 09:55

Komplecik do wymiany, kole 600-700zł. Tylko nie kupuj tarcz ciernych z allezłomu za 150zł.

Lisu

Postautor: Lisu » poniedziałek, 2 czerwca 2014, 10:21

Możesz kolego polecić jakiegoś sensownego producenta i sklep ? Będę wdzięczny niezmiernie.

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » poniedziałek, 2 czerwca 2014, 21:38

Drobna podpowiedź z życia wzięta.
Jeżeli miałeś wymieniane klamki, sprawdź jak ta od sprzęgła została założona. Czasami końcówka tłoczka nie siedzi w otworze cylinderka (tego w klamce) tylko między nim a klamką i sprzęgło jest cały czas napięte.
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 2 czerwca 2014, 22:15

Czasami wystarczy zmienić olej czasami sprężynę ,czasami tarcze ,a jak uślizgi były częste to niestety i przekładki.raz porządnie śliźnięte sprzęgło nadaje się do wymiany.

Lisu

Postautor: Lisu » poniedziałek, 14 lipca 2014, 06:31

W kwestii informacyjnej - tarcze sprzęgłowe były kompletnie zdarte, po wymianie wszystko działa pięknie. Dzięki za sugestie i podpowiedzi ;)

Awatar użytkownika
WaldekT
Posty: 159
Rejestracja: sobota, 15 marca 2014, 20:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Lębork

Postautor: WaldekT » czwartek, 31 lipca 2014, 15:47

Czy ktoś wie gdzie można kupić uszczelkę od pompy sprzęgła
Tą która jest pod dekielkiem zbiorniczka płynu ??
Rocznik xjrki 2007
Cieknie z niego jak z wodospadu :evil:

Awatar użytkownika
smukły
Posty: 85
Rejestracja: czwartek, 10 października 2013, 15:41
Model i rocznik moto.: XJR 1200 '95
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: opolskie

Postautor: smukły » czwartek, 31 lipca 2014, 20:14


Awatar użytkownika
WaldekT
Posty: 159
Rejestracja: sobota, 15 marca 2014, 20:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Lębork

Postautor: WaldekT » czwartek, 31 lipca 2014, 22:42

Dzięki

nit

Postautor: nit » środa, 20 sierpnia 2014, 03:18

Zdzisław pisze:Komplecik do wymiany, kole 600-700zł. Tylko nie kupuj tarcz ciernych z allezłomu za 150zł.


A taki komplecik jak kupię to dam radę sam wymienić w warunkach garażowych.Przyznaję,że moja ma już te objawy :(

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 20 sierpnia 2014, 13:54

nit pisze:
Zdzisław pisze:Komplecik do wymiany, kole 600-700zł. Tylko nie kupuj tarcz ciernych z allezłomu za 150zł.


A taki komplecik jak kupię to dam radę sam wymienić w warunkach garażowych.Przyznaję,że moja ma już te objawy :(


Dasz radę, tylko kup sobie uszczelkę pokrywy sprzęgła. Oprócz klucza 8mm, potrzeba tylko 10mm, jak się nie mylę :] .

nit

Postautor: nit » czwartek, 21 sierpnia 2014, 06:20

Muszę coś myśleć i to szybko bo coraz gorzej biegi wchodzą

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 21 sierpnia 2014, 06:25

Może wysprzęglik przy okazji zapowietrzył się, lub nało płynu hamulcowego ni ma :?: . Klamka miękka?.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 21 sierpnia 2014, 09:45

jeśli begi coraz gorzej wchodzą to masz klasyczny przykład wycieku z wysprzęglika. Zadzwoń do Łukasza Markiewicza z Lubosza, opowie Ci w szczegółach jak się to objawiało....
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
WaldekT
Posty: 159
Rejestracja: sobota, 15 marca 2014, 20:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Lębork

Postautor: WaldekT » czwartek, 21 sierpnia 2014, 16:40

Też miałem wyciek z układu sprzęgła
biegi coraz gorzej wchodziły
Pod koniec prawie nie mogłem wrzucić luzu za postoju
Do wymiany był uszczelniacz przy silniku
Po wymianie wszystko ok

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 21 sierpnia 2014, 18:23

Jak skrzynia na postoju robi opcję mielonki trybów, to na 100% jest wysprzęglik i układ hydrauliczny jego :) .

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 21 sierpnia 2014, 20:51

A kapie? Bo przecież nie paruje chyba?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 21 sierpnia 2014, 21:02

piontek pisze:A kapie? Bo przecież nie paruje chyba?


To, to niewidomy by zauważył, czy się mylę :?: .

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 21 sierpnia 2014, 21:05

Ja początkowo nie widziałem. Musiałem poszukać. Przecież dużo tego nie jest. Uszczelkę ze zbiorniczka prawie wessało w kanaliki.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » piątek, 29 sierpnia 2014, 19:38

tak miałem jak mi padł wysprzęglik. pierwsza robota w motocyklu jaką musiałem przeprowadzić ;p
Tylko mi kapało i na początku myślałem, że to olej ;p

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 29 sierpnia 2014, 20:30

Olej troszeczkę dalej kapie, wysprzęglik ewidentnie z boku i niestety po ramie, która warto szybko wytrzeć i doprowadzić, żeby po niej nie leciało. Płyn jest perfidny.
hubertm

Awatar użytkownika
Jaqbik
Posty: 1163
Rejestracja: poniedziałek, 28 stycznia 2008, 13:07
Model i rocznik moto.: QTM
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Jaqbik » piątek, 29 sierpnia 2014, 20:42

Popieram - mi lakier z ramy do metalu zżarło onegdaj.
"...kiedy czuję pęd powietrza i w kolejny zakręt składam się..."

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 29 sierpnia 2014, 22:02

Kuba ! Na Twojej i tak tego nie widać! Stałem się Twoim fanem. Nie myję od wiosny! Nabrała kozackiego wyglądu. Mogę teraz jechać za Tobą!
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Jaqbik
Posty: 1163
Rejestracja: poniedziałek, 28 stycznia 2008, 13:07
Model i rocznik moto.: QTM
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Jaqbik » piątek, 29 sierpnia 2014, 22:04

Hurra! Mam Fana.
Artur - wiszę Ci piwo.
"...kiedy czuję pęd powietrza i w kolejny zakręt składam się..."

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 29 sierpnia 2014, 22:07

No w takiej sytuacji to raczej 2
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » sobota, 30 sierpnia 2014, 10:26

Jaqbik pisze:Artur - wiszę Ci piwo.
A ja?

I też nie umyłem po kapaniu z wysprzęglika. Chyba to jedno miejsce powinienem umyć...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości