Sprzęgło

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
edwin

Postautor: edwin » niedziela, 1 marca 2009, 01:05

piontek, nie

Przemo

Postautor: Przemo » niedziela, 1 marca 2009, 09:16

piontek pisze:
Przemo pisze:DOT 5.1 ma wyższa temperaturę wrzenia i chyba mniejsza higroskopijność
Jeśli tak to git! Martwiłem się raczej o takie parametry jak lepkość, gęstość, rozszerzalność cieplna itp. Poniosło mnie? :)

Chwaliłem się, że przewody w oplocie stalowym? 8-)


DOT 4 wrze w około 260 st C, a DOT 5.1 w około 290-300 st C

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » niedziela, 1 marca 2009, 16:51

Czyli co, Przemo ? Lac DOT 5.1 ?
hubertm

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » niedziela, 1 marca 2009, 19:51

Tak jest lepszy.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Przemo

Postautor: Przemo » niedziela, 1 marca 2009, 20:18

z tego co wielu mówi i co można wyczytać to do normalnej jazdy DOT4 wystarcza... natomiast jak się często sprawia że plyn się gotuje to zaleca się DOT5.1
Ciężko mi powiedzieć czy w ciuchci da się odczuć walory 5.1
ale ja praktycznie zawsze leje 5.1
poza tym 5.1 zaleca się do aut z układami ABS itp...

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 1 marca 2009, 22:52

Przez chwilę jednak chciałem poszukać dodatkowych informacji o różnicach pomiędzy płynami ale...
Po cholerę jak już zalałem! :D
Jeśli ktoś coś o tym płynie ma powiedzieć to tylko pozytywnie ;)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » niedziela, 1 marca 2009, 22:54

Mała różnica w cenie, codziennie nie trzeba wymieniać to w/g mnie lepszy trza lać.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » poniedziałek, 2 marca 2009, 09:42

Ja osobiscie mam DOT4 i zadnych dolegliwosci sprzeglowo-hamulcowych.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Mular

Postautor: Mular » poniedziałek, 9 marca 2009, 12:51

Przemo pisze:koszt sprężyny to ok 40zł. - tyle że to było przy niskim kursie euro...


Ale to cena od Yamahy czy jakiegos zamiennika?

hardway

Postautor: hardway » poniedziałek, 9 marca 2009, 17:20

mnie zastanawia tylko jedna rzecz, DOT5.1 jest na bazie silikonów jak mnie pamięć nie myli. Czy to nie będzie tak że trochę będzie uszczelki i resztę gum w układzie sprzęgła i hamulca atakować. W Harleyu jeśli się wleje DOT4 zamiast ich błękitnego cuda to się można pożegnać z poprawną pracą układu. Ja zeby nie udziwnić dla odmiany w tym roku też DOT4 będę lał. :lol:

no i jednak coś pokręciłem. po krótkich poszukiwaniach okazało się że moje obawy tyczą się DOT 5 a nie 5.1

dla zainteresowanych lind do strony z za i przeciw o DOT 3 4 5 i 5.1

http://www.ferobrake.co.za/productdetail.php?id=19
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 9 marca 2009, 22:11 przez hardway, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 9 marca 2009, 19:52

Na szczęście Yamaha to nie Harley :)
No a płyn hydrauliczny nie może wypalać uszczelek bo by się nie nadawał do użytku.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » poniedziałek, 9 marca 2009, 20:16

Ja dzisiaj zakupiłem DOT 5.1 i takim go zaleje :-)
hubertm

Przemo

Postautor: Przemo » sobota, 21 marca 2009, 08:16

cieplej sie zrobiło więc można w końcu coś pogrzebać...
i tak:
-tarcze sprzęgła wymienione...
przy wymianie tarcz znalazłem ślady pracy małej sprężyny (tej w głębi kosza) na jednej przekładce - więc na tą chwile tylko przełożylem przekładki. Jeśli nadal problem ślizgania sprzęgła będzie się utrzymywał - to cóż wymienie przekładki.
-reparaturka wysprzeglika wymieniona.
na szczęscie żadnych rys, wżerow nie stwierdzono - wiec to tylko kwestia gumy.
Zreszta w manualu sie doczytałem by wymieniać uszczelniacze okresowo co 2 lata (strona 4-49 lub156 w pliku).
jeszcze tylko zalać nowym płynem i ogień...

martin_l

Postautor: martin_l » środa, 8 kwietnia 2009, 22:02

Witam was,

Jakiej firmy tarcze najlepiej kupić?
na allegro jest coś takiego:
http://www.allegro.pl/item604805147_spr ... _1300.html

Czy jest to coś warte?

I oprócz tego przy wymianie trzeba nową uszczelkę i oring, ewentualnie nowe przekładki sprzęgła?

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 526
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » środa, 8 kwietnia 2009, 22:31

Kolego sprawdż sprężyny według serwiswki (Manuala)
a dopiero potem szukaj tarcz i przekładek

martin_l

Postautor: martin_l » środa, 8 kwietnia 2009, 23:26

A o które sprężyny chodzi? I jak to sprawdzić? Manuala mam po angielsku i jak się to u nich nazywa?

Jubiler

Postautor: Jubiler » czwartek, 9 kwietnia 2009, 01:57

Fj i XJR ma tylko jedną sprężynę centralną. Położona na płasko (wymontowana ), ma mieć wysokość : do 2004 r 6 mm, po 2004 6,78 mm. Sprężyna rzadko się zużywa. Tarcze tak dobre, na jakie Cię stać. Oryginały kosztują ( kosztowały w 2008 ) mniej niż 300 zł. Lucasy też koło 300 zł.
Pozdro.

martin_l

Postautor: martin_l » czwartek, 9 kwietnia 2009, 06:17

Na dzień dzisiejszy oryginały kosztują około 330zł a Lucasy wychodzą podobnie. Interesuje mnie trwałość tarcz i działanie, nieraz lepiej dołożyć i kupić lepsze, niż kupować tandete 3x.

czlap26

Postautor: czlap26 » czwartek, 9 kwietnia 2009, 20:10

czy wiecie może jaką role spełnia mała sprężyna w głebi kosza?

Kolczyk

Postautor: Kolczyk » niedziela, 3 maja 2009, 13:21

Może ktoryś z was napisać dokładnie budowe sprzęgła jak złożyć. licząc od środka silnika. nie pamiętam gdzie idzie spreżyna. może to i śmieszne ale jest rozebrane już kawałek czasu no a teraz trza poskladac w całość. :-(

Jubiler

Postautor: Jubiler » niedziela, 3 maja 2009, 14:03

jakby cos bylo nie jasne, pytaj

Kolczyk

Postautor: Kolczyk » niedziela, 3 maja 2009, 14:24

Jubiler. nr 4 z tego rysunku wiem co to jest.a nie mam pojęcia chodzi o ta spreżyne ktora ma 6mm wysokosci dac ja jako 17 czy 18 punkt z rysunku. no i jak ona ma byc ulozona. dzieki i pozdrawiam.

Jubiler

Postautor: Jubiler » niedziela, 3 maja 2009, 14:57

na prv masz moj telefon, zadzwon to Ci dokladnie powiem

Dibas

Postautor: Dibas » środa, 27 maja 2009, 10:44

podepnę się bo ostatnio pierwszy raz zdarzyło mi się coś takiego że jadąc na 5-tce przy 3000 obr dałem w palnik (może i silnik był rozgrzany, ale to było parę minut po tym jak ją odpaliłem) i do 4500 obr miałem wrażenie że moto przyspiesza, ale nie tak jak powinien (ślizga się sprzęgło) i od 4500 obr wyskoczyła jakby mnie ktoś kopnął w dupe.

szczerze mówiąc boję się sam rozbierać, bo nie bardzo znam się na sprzęgłach - nigdy ale to nigdy nie miałem ze sprzęgłem do czynienia, a też w mojej okolicy nie mam nikogo na tyle zaufanego żeby oddać mu moto do grzebania i uczenia się na nim!

poproszę Was koledzy, jeśli ktoś ma dobrego mecha w okolicach łodzi to byłbym wdzięczny za namiar na niego! no chyba że to jest coś bardzo błahego, ale i tak chyba się nie odważę sam w tym dłubać :D

pozdro.

Jubiler

Postautor: Jubiler » środa, 27 maja 2009, 13:42

Sprzegło jest naprawde proste, nie trzeba nawet spuszczac oleju zeby je zrobic. A jak sie boisz, ze skladajac cos pomieszasz, to rob foty rozkladajac je. Jesli utkniesz - pytaj, chetnie podpowiem co i jak robic. Zanim zaczniesz dzialac kup uszczelke pod dekiel. Pasuje od wszytkich xjr i fj i kosztuje w detalu ~ 20 zł. Pzdr

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5577
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » sobota, 30 maja 2009, 08:56

A mnie się wydaje, że to po postu zwiększenie się momentu obrotowego przy owych 4500 obr w porównaniu do 3000. Ja tam bym sprzęgła nie ruszał.

Jubiler

Postautor: Jubiler » sobota, 30 maja 2009, 23:13

Poślizg sprzęgła słychać ( jeśli go ktoś nie czuje)jako "bujnięcie" obrotów.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » niedziela, 31 maja 2009, 16:18

Dokładnie. Moto nie przyśpiesza odpowiednio ze stałą prędkością, a strzałka obrotomierza skacze do góry.
hubertm

Przemo

Postautor: Przemo » niedziela, 31 maja 2009, 21:54

Miałem to samo, wymieniłem tarcze, poprzekładałem przekładki, zmieniłem olej - i jak na razie około 500km i nie powotórzyło mi się to jeszcze...

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 4 czerwca 2009, 22:35

mniej więcej w temacie - jak zdjąć a raczej jak założyć uszczelkę na tłoku wysprzęglika ? Tą co pracuje w cylinderku :-/
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości